Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2022) FINALE
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2022, 23:13 uur
https://i.imgur.com/ssgaaos.jpg
We klokken voor de derde maal af op exact 60 minuten luistertijd. Ik blijf mij verbazen over dat soort toeval. Meer variatie deze week. Ondertussen weten jullie ook wel dat we naast De Afrekening, VOX en Graadmeter ook voor een afgewogen verdeling gaan tussen de hoogste nieuwkomers van de Outlaw41 en Free40, al naar gelang hoeveel er binnen gekomen zijn. Ik voel niet meer de nood om dat wekelijks te gaan motiveren, de selectie is wat ze is. En ik probeer de speelduur binnen het uur te houden. Dat is ook makkelijk om knopen door te hakken bij het toevoegen. "Enjoy!" Zou ik zo zeggen, zeg ik zo.
6.07 ▸ Arlo Parks - Softly ▸
7.25 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸
6.91 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸
6.85 ▸ Baudelaire - Prayers ▸
6.85 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸
6.54 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸
6.30 ▸ BLUAI - Dime Store ▸
6.35 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸
6.92 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸
6.67 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸
5.85 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸
5.67 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸
7.04 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸
6.91 ▸ Retro Video Club - Faking ▸
6.54 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸
5.77 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸
4.78 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸
7.25 ▸ WIES - Bandje ▸
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2022 ◂ MusicMeter on Spotify - open.spotify.com
0.0 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸
0.0 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸
0.0 ▸ De Mens - Broer ▸
0.0 ▸ Foals - 2am ▸
0.0 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸
0.0 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸
0.0 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸
0.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸
0.0 ▸ L'objectif - Same Thing ▸
0.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸
0.0 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
0.0 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸
0.0 ▸ Rockford - Walkin' In ▸
0.0 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸
0.0 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸
0.0 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸
We klokken voor de derde maal af op exact 60 minuten luistertijd. Ik blijf mij verbazen over dat soort toeval. Meer variatie deze week. Ondertussen weten jullie ook wel dat we naast De Afrekening, VOX en Graadmeter ook voor een afgewogen verdeling gaan tussen de hoogste nieuwkomers van de Outlaw41 en Free40, al naar gelang hoeveel er binnen gekomen zijn. Ik voel niet meer de nood om dat wekelijks te gaan motiveren, de selectie is wat ze is. En ik probeer de speelduur binnen het uur te houden. Dat is ook makkelijk om knopen door te hakken bij het toevoegen. "Enjoy!" Zou ik zo zeggen, zeg ik zo.

▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.07 ▸ Arlo Parks - Softly ▸
7.25 ▸ Baby Strange - Under The Surface ▸
6.91 ▸ Bandit - Sefton in the Summertime ▸
6.85 ▸ Baudelaire - Prayers ▸
6.85 ▸ Bloc Party - The Girls Are Fighting ▸
6.54 ▸ Blossoms - Ribbon Around The Bomb ▸
6.30 ▸ BLUAI - Dime Store ▸
6.35 ▸ Franz Ferdinand - Curious ▸
6.92 ▸ ILA - Leave Me Dry ▸
6.67 ▸ Intergalactic Lovers - Lost ▸
5.85 ▸ Lewsberg - Six Hills ▸
5.67 ▸ Personal Trainer - Key Of Ego ▸
7.04 ▸ PLOSIVS - Broken Eyes ▸
6.91 ▸ Retro Video Club - Faking ▸
6.54 ▸ Sevdaliza - High Alone ▸
5.77 ▸ Shaka Shams - Black Metal Rebel ▸
4.78 ▸ Tourist LeMC, Bert Ostyn - Sporen ▸
7.25 ▸ WIES - Bandje ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ FEBRUARI - WEEK 3/4 ▸ 16 NUMMERS
0.0 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸
0.0 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸
0.0 ▸ De Mens - Broer ▸
0.0 ▸ Foals - 2am ▸
0.0 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸
0.0 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸
0.0 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸
0.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸
0.0 ▸ L'objectif - Same Thing ▸
0.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸
0.0 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
0.0 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸
0.0 ▸ Rockford - Walkin' In ▸
0.0 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸
0.0 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸
0.0 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 2 MAART ▸ 23u
1
geplaatst: 24 februari 2022, 13:37 uur
Metronomy hebben we toch al in de laatste week van januari beoordeeld!?
5.25 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
Ik stel deze voor als vervanger, de hoogste niet uitgezochte nieuwkomer uit de Outlaw 41:
0.0 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸
Die kreeg van mij van de niet-nummers in de lijst in ieder geval de hoogste beoordeling (net iets hoger als het hoogste niet uitgezochte nummer uit de Free40 van The Beths)
5.25 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
Ik stel deze voor als vervanger, de hoogste niet uitgezochte nieuwkomer uit de Outlaw 41:
0.0 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸
Die kreeg van mij van de niet-nummers in de lijst in ieder geval de hoogste beoordeling (net iets hoger als het hoogste niet uitgezochte nummer uit de Free40 van The Beths)
0
geplaatst: 24 februari 2022, 14:27 uur
ik stel voor the Beths en the Let Go beide op te nemen, er staat zat tussen waar ik best zonder kan. Het is weer zo'n week waarin de voldoendes schaars zullen zijn.
1
geplaatst: 24 februari 2022, 16:15 uur
Een oké weekje. Zaz voeg ik zeker toe aan m'n luisterlijst, de andere 'achten of hoger' kende ik al.
6.7 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸
7.5 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸
7.5 ▸ De Mens - Broer ▸
8.3 ▸ Foals - 2am ▸
7.3 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸
7.3 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸
5.0 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸
5.7 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸
7.0 ▸ L'objectif - Same Thing ▸
7.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸
6.5 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
8.0 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸
7.0 ▸ Rockford - Walkin' In ▸
8.0 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸
5.5 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸
8.0 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸
toegevoegd:
7.7 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸
8.4 ▸ The Beths - A Real Thing ▸
the Blinders: Een vlot moppie muziek, maar niet meteen heel memorabel.
Charlotte Adigéry: Het kost even een paar luisterbeurten, maar zeker met de koptelefoon op geeft ie langzaam prijs: daar zitten leuke geluidjes in!
de Mens: Een mooi, ingetogen nummer. Goeie roffels ook. Tekstueel vind ik 'm, ondanks het schijnbaar ernstige onderwerp, niet heel geweldig, maar het zet wel goed een sfeer neer.
Foals: Er zijn momenten waarop ik zeer allergisch ben voor de stem van Foals-zanger Ιωάννης Φιλιππάκης, maar '2AM' is blijkbaar niet zo'n moment. Sterke single.
Gretel Hänlyn: Het dreutelt een beetje nondescript door, die 'Motorbike' van Gretel, tot ie een paar keer even in de volgende versnelling springt en toch nog leuk wordt.
Hooverphonic: Klinkt eigenlijk best lekker. Hooverphonic blijft zichzelf opnieuw uitvinden, en zonder dat hier hoge toppen bereikt worden kan ik met dit nummer prima leven.
Jack White: Jack had op z'n vorige single, 'Love is selfish', even een rustpuntje gevonden, maar vliegt op 'Fear of the dawn' weer volledig uit de bocht. Op z'n voor-vorige single, 'Taking me back', kon ik dat nog wel hebben, maar nu word ik er toch wel een beetje erg moe van.
Kurt Vile: Kurt Vile klinkt nog altijd net zo dopey als ie er uitziet. Ik heb moeite om over de saaiheid heen te stappen.
l'Objectif: Vier onderdeurtjes uit Leeds met een heel aardig funky nummer.
Machine gun Kelly: 'Emo girl' klinkt wel érg als 'Sk8er boi' van Avril Lavigne van twintig jaar geleden. Erg poppy gemaakt, een soort van bubblegum-emo, maar ik kan er goed naar luisteren.
Metronomy: 'Things will be fine' kreeg van mij exact drie weken geleden een 5.5 met als comment: Huppelt voorbij zonder dat 't interessant wordt. Het kan verkeren: in drie weken tijd hbben ze er een puntje bij gesprokkeld. Nog altijd een érg niets aan de hand liedje, maar beluisterbaar.
Red hot chili peppers: Geen hete peppers, maar een mild hapje, deze 'Black summer'. Een overbekend hapje ook, maar daarom niet minder smakelijk.
Rockford: Een brok behoorlijk stevige gitaarherrie, zonder dat het liedje echt ergens heengaat. Klinkt allemaal nogal bozig, zonder dat 't binnenkomt.
Rolling blackouts coastal fever: Net als ik denk: die RBCF maken nou nooit eens iets dat mij écht bij de lurven weet te grijpen, roept mijn vriendin door de kamer: 'dit is een lekker liedje!' Nou ja, omdat zij het zegt...
Tusky: Helaas niet the Teskey Brothers, maar de Nederlandse Tusky. De band John Coffey is uiteengevallen in Beach Dog en Tusky, dus in plaats van één band vol met schreeuwlelijkerds hebben we er nu twee... Tusky is duidelijk de minste van de twee.
Zaz: Ligt lekker in het gehoor; fijn luisterplaatje.
toegevoegd:
the Let go: Zijn dit nou emo-meisjes, met die geverfde haartjes zo? Ze zijn wel behoorlijk onderuit getrapt door hun vorige vriendje, aan de tekst te horen.
the Beths: Hebben veel sterkere singles gemaakt dan deze. Maar dan nog is dit het snoepje van de week.
7.5 ▸ De Mens - Broer ▸
8.3 ▸ Foals - 2am ▸
6.5 ▸ Metronomy - Things will be fine ▸
toegevoegd:
8.4 ▸ The Beths - A Real Thing ▸
the Blinders: Een vlot moppie muziek, maar niet meteen heel memorabel.
Charlotte Adigéry: Het kost even een paar luisterbeurten, maar zeker met de koptelefoon op geeft ie langzaam prijs: daar zitten leuke geluidjes in!
de Mens: Een mooi, ingetogen nummer. Goeie roffels ook. Tekstueel vind ik 'm, ondanks het schijnbaar ernstige onderwerp, niet heel geweldig, maar het zet wel goed een sfeer neer.
Foals: Er zijn momenten waarop ik zeer allergisch ben voor de stem van Foals-zanger Ιωάννης Φιλιππάκης, maar '2AM' is blijkbaar niet zo'n moment. Sterke single.
Gretel Hänlyn: Het dreutelt een beetje nondescript door, die 'Motorbike' van Gretel, tot ie een paar keer even in de volgende versnelling springt en toch nog leuk wordt.
Hooverphonic: Klinkt eigenlijk best lekker. Hooverphonic blijft zichzelf opnieuw uitvinden, en zonder dat hier hoge toppen bereikt worden kan ik met dit nummer prima leven.
Jack White: Jack had op z'n vorige single, 'Love is selfish', even een rustpuntje gevonden, maar vliegt op 'Fear of the dawn' weer volledig uit de bocht. Op z'n voor-vorige single, 'Taking me back', kon ik dat nog wel hebben, maar nu word ik er toch wel een beetje erg moe van.
Kurt Vile: Kurt Vile klinkt nog altijd net zo dopey als ie er uitziet. Ik heb moeite om over de saaiheid heen te stappen.
l'Objectif: Vier onderdeurtjes uit Leeds met een heel aardig funky nummer.
Machine gun Kelly: 'Emo girl' klinkt wel érg als 'Sk8er boi' van Avril Lavigne van twintig jaar geleden. Erg poppy gemaakt, een soort van bubblegum-emo, maar ik kan er goed naar luisteren.
Metronomy: 'Things will be fine' kreeg van mij exact drie weken geleden een 5.5 met als comment: Huppelt voorbij zonder dat 't interessant wordt. Het kan verkeren: in drie weken tijd hbben ze er een puntje bij gesprokkeld. Nog altijd een érg niets aan de hand liedje, maar beluisterbaar.
Red hot chili peppers: Geen hete peppers, maar een mild hapje, deze 'Black summer'. Een overbekend hapje ook, maar daarom niet minder smakelijk.
Rockford: Een brok behoorlijk stevige gitaarherrie, zonder dat het liedje echt ergens heengaat. Klinkt allemaal nogal bozig, zonder dat 't binnenkomt.
Rolling blackouts coastal fever: Net als ik denk: die RBCF maken nou nooit eens iets dat mij écht bij de lurven weet te grijpen, roept mijn vriendin door de kamer: 'dit is een lekker liedje!' Nou ja, omdat zij het zegt...
Tusky: Helaas niet the Teskey Brothers, maar de Nederlandse Tusky. De band John Coffey is uiteengevallen in Beach Dog en Tusky, dus in plaats van één band vol met schreeuwlelijkerds hebben we er nu twee... Tusky is duidelijk de minste van de twee.
Zaz: Ligt lekker in het gehoor; fijn luisterplaatje.
toegevoegd:
the Let go: Zijn dit nou emo-meisjes, met die geverfde haartjes zo? Ze zijn wel behoorlijk onderuit getrapt door hun vorige vriendje, aan de tekst te horen.
the Beths: Hebben veel sterkere singles gemaakt dan deze. Maar dan nog is dit het snoepje van de week.
0
geplaatst: 24 februari 2022, 22:19 uur
Goodmorning. Aarrrrr! Muiterij op het schip! Stelletje barbaren! 
Doorgaans doe ik dubbele controle, als ik daar de kans toe heb.
1) Elk nummer dat ik niet meteen herken, wat al eens kan gebeuren met bijna 600 kandidaten op één jaar, snor ik op via de zoekbalk bij de Spotify playlists van 2022 en in de eerste twee maanden ook 2021.
2) Er is ook de automatisch controle, namelijk dat Spotify het zelf aangeeft wanneer een nummer dubbel in de lijst komt. Dat is 99,99% doeltreffend. Behalve nu dus. Wanneer een nummer meerdere malen op Spotify verschenen is, ziet Spotify dat als een andere nummers. Ook alles is alles exact hetzelfde, van titel, speelduur, uitvoerders tot zelfs de covers toe, maakt niet uit. Het is in 2020 eens heel uitzonderlijk voorgekomen, vorig jaar ook en nu is het eveneens een eerste maal prijs.
Ik heb controle (1) niet gedaan (zichtproblemen) en bij mezelf is geen lampje gaan branden. Zodoende.
SBube heeft de juiste logische stap gevolgd, we vervangen Metronomy door The Let Go met Last Year's Model Club, zonder meer. En we komen opnieuw op een speelduur van exact één uur.
Dit is de correcte lijst om op verder te gaan: (punten van chartsmaster inclusief)
7.5 ▸ De Mens - Broer ▸
8.3 ▸ Foals - 2am ▸

Doorgaans doe ik dubbele controle, als ik daar de kans toe heb.
1) Elk nummer dat ik niet meteen herken, wat al eens kan gebeuren met bijna 600 kandidaten op één jaar, snor ik op via de zoekbalk bij de Spotify playlists van 2022 en in de eerste twee maanden ook 2021.
2) Er is ook de automatisch controle, namelijk dat Spotify het zelf aangeeft wanneer een nummer dubbel in de lijst komt. Dat is 99,99% doeltreffend. Behalve nu dus. Wanneer een nummer meerdere malen op Spotify verschenen is, ziet Spotify dat als een andere nummers. Ook alles is alles exact hetzelfde, van titel, speelduur, uitvoerders tot zelfs de covers toe, maakt niet uit. Het is in 2020 eens heel uitzonderlijk voorgekomen, vorig jaar ook en nu is het eveneens een eerste maal prijs.
Ik heb controle (1) niet gedaan (zichtproblemen) en bij mezelf is geen lampje gaan branden. Zodoende.
SBube heeft de juiste logische stap gevolgd, we vervangen Metronomy door The Let Go met Last Year's Model Club, zonder meer. En we komen opnieuw op een speelduur van exact één uur.
Dit is de correcte lijst om op verder te gaan: (punten van chartsmaster inclusief)
7.5 ▸ De Mens - Broer ▸
8.3 ▸ Foals - 2am ▸
0
geplaatst: 24 februari 2022, 22:27 uur
chartsmaster schreef:
Zaz voeg ik zeker toe aan m'n luisterlijst ...
Zaz voeg ik zeker toe aan m'n luisterlijst ...
Niet de aanstekelijkheid van Imagine, die in een vorige editie langskwam, maar op een andere manier even genietbaar.

1
geplaatst: 24 februari 2022, 22:28 uur
14.4 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 7.7
11.7 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 4.2
16.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 9.0
14.0 ▸ Foals - 2am ▸ 5.7
14.1 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6.8
11.3 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 4.0
11.0 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6.0
12.4 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6.7
15.1 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7.4
12.0 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.0
15.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.5
12.5 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 4.5
15.8 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 8.8
15.0 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7.0
10.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 4.6
13.6 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 5.6
Toen ik De Mens in dat rijtje zag staan had ik nooit verwacht dat ie met de hoogste score zou gaan lopen.
Voor mij is dit alvast zijn beste nummer ooit. Daarbij ook mijn excuses voor RHCP, heb er nooit van gehouden.
11.7 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 4.2
16.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 9.0
14.0 ▸ Foals - 2am ▸ 5.7
14.1 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6.8
11.3 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 4.0
11.0 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6.0
12.4 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6.7
15.1 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7.4
12.0 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.0
15.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.5
12.5 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 4.5
15.8 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 8.8
15.0 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7.0
10.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 4.6
13.6 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 5.6
Toen ik De Mens in dat rijtje zag staan had ik nooit verwacht dat ie met de hoogste score zou gaan lopen.
Voor mij is dit alvast zijn beste nummer ooit. Daarbij ook mijn excuses voor RHCP, heb er nooit van gehouden.
1
geplaatst: 24 februari 2022, 22:41 uur
Finn schreef:
Vorig jaar wist Waar is de Liefde? me ook al te verrassen. Deze begint eveneens te groeien bij mij.

1
geplaatst: 25 februari 2022, 15:38 uur
21.9 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 7.5
13.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 2.1
19.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 3.0
21.6 ▸ Foals - 2am ▸ 7.6
19.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 5.1
15.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 4.6
19.2 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8.2
15.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 2.6
21.9 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 6.8
17.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.1
22.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.5
20.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 8.2
23.4 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 7.6
21.6 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 6.6
17.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 7.0
17.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 4.1
Ik was helemaal weg van het debuutalbum van The Blinders, het nieuwe werk blijft goed, maar haalt dat niveau niet, de kleinkunst-songs uit de Vox-lijst daar kan ik meestal weinig mee, dat valt te zien aan de cijfers voor Charlotte, De Mens en Zaz. Hooverphonic heeft, sinds de terugkeer van Geike, zeker geen indruk meer kunnen maken op mij. Ik was dan ook wel weg van Noemie als zangeres.
Foals is goed, maar ze kunnen en deden beter. Gretel en L'Objectif zijn van die net niet liedjes, er mist iets dat me bij de strot zou moeten grijpen. Kurt Vile, daar heb ik nooit wat mee, in tegenstelling tot zijn voormalige band, bij hem vind ik het maar allemaal saai.
Dit is de eerste keer dat ik een nummer van Rolling Blackouts Coastal Fever enigszins kan waarderen, deze Tusky is minder als hun vorige 'Trial & Terror', die ik wel steengoed vond (dik boven de
.
Ik heb wel wat met poppunk a la Avril, Simple Plan, early Green Day, Offspring, dus Machine Gun Kelly komt bij mij ook goed binnen en Willow vind ik wel een aparte stem hebben. The Let Go heb ik ook aan mijn playlists toegevoegd, best aardig. Bij Rockford vond ik de vorige 2 'The Noise In Your System' en 'Shade' ook beter, maar deze is ook best goed.
Bij Jack White vind ik deze dan weer veel beter als zijn hiervoor uitgebrachte nummers en Red Hot Chili Peppers leveren ook weer een prima single, zij krijgen beide de hoogste score.
De overige nieuwkomers uit de Outlaw 41 en Free40:
14.8▸The Beths - A Real Thing▸6.4
4.5▸Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Haligh, Haligh, A Lie, Haligh▸4.5
4.5▸Early Eyes - Dying Plant▸4.5
5.5▸Géonne Hartman - Correct Me If I'm Wrong▸5.5
4.0▸Psychedelic Porn Crumpets - Bubblegum Infinity▸4.0
5.1▸Sunflower Bean - Who Put You Up To This?▸5.1
3.5▸De Staat - Who's Gonna Be The Goat?▸3.5
6.5▸Tramhaus - Karen is a Punk ▸6.5
7.0▸ Wet Leg - Wet Dream▸7.0
4.7▸Wodan Boys - So Damn Much▸4.7
13.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 2.1
19.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 3.0
21.6 ▸ Foals - 2am ▸ 7.6
19.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 5.1
15.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 4.6
19.2 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8.2
15.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 2.6
21.9 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 6.8
17.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.1
22.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.5
20.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 8.2
23.4 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 7.6
21.6 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 6.6
17.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 7.0
17.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 4.1
Ik was helemaal weg van het debuutalbum van The Blinders, het nieuwe werk blijft goed, maar haalt dat niveau niet, de kleinkunst-songs uit de Vox-lijst daar kan ik meestal weinig mee, dat valt te zien aan de cijfers voor Charlotte, De Mens en Zaz. Hooverphonic heeft, sinds de terugkeer van Geike, zeker geen indruk meer kunnen maken op mij. Ik was dan ook wel weg van Noemie als zangeres.
Foals is goed, maar ze kunnen en deden beter. Gretel en L'Objectif zijn van die net niet liedjes, er mist iets dat me bij de strot zou moeten grijpen. Kurt Vile, daar heb ik nooit wat mee, in tegenstelling tot zijn voormalige band, bij hem vind ik het maar allemaal saai.
Dit is de eerste keer dat ik een nummer van Rolling Blackouts Coastal Fever enigszins kan waarderen, deze Tusky is minder als hun vorige 'Trial & Terror', die ik wel steengoed vond (dik boven de
.Ik heb wel wat met poppunk a la Avril, Simple Plan, early Green Day, Offspring, dus Machine Gun Kelly komt bij mij ook goed binnen en Willow vind ik wel een aparte stem hebben. The Let Go heb ik ook aan mijn playlists toegevoegd, best aardig. Bij Rockford vond ik de vorige 2 'The Noise In Your System' en 'Shade' ook beter, maar deze is ook best goed.
Bij Jack White vind ik deze dan weer veel beter als zijn hiervoor uitgebrachte nummers en Red Hot Chili Peppers leveren ook weer een prima single, zij krijgen beide de hoogste score.
De overige nieuwkomers uit de Outlaw 41 en Free40:
14.8▸The Beths - A Real Thing▸6.4
4.5▸Bright Eyes feat. Phoebe Bridgers - Haligh, Haligh, A Lie, Haligh▸4.5
4.5▸Early Eyes - Dying Plant▸4.5
5.5▸Géonne Hartman - Correct Me If I'm Wrong▸5.5
4.0▸Psychedelic Porn Crumpets - Bubblegum Infinity▸4.0
5.1▸Sunflower Bean - Who Put You Up To This?▸5.1
3.5▸De Staat - Who's Gonna Be The Goat?▸3.5
6.5▸Tramhaus - Karen is a Punk ▸6.5
7.0▸ Wet Leg - Wet Dream▸7.0
4.7▸Wodan Boys - So Damn Much▸4.7
1
geplaatst: 28 februari 2022, 03:16 uur
29.4 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 7.5
17.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 4.0
27.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 7.5
27.1 ▸ Foals - 2am ▸ 5.5
26.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 7.0
23.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 8.0
25.7 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6.5
19.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 4.5
27.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 5.5
22.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.0
29.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.0
26.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 6.0
29.9 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6.5
28.1 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 6.5
23.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6.0
25.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8.0
Broer raakt telkens opnieuw een gevoelige snaar. Mocht de tekst constant even sterk zijn, had ik er een halfje extra voor over. Classic-Hooverphonic klinkt hier vooral zoals ze op de voorlaatste plaat met Geike klonken. Mijn oren zijn er blij mee. En Zaz, dat is gewoon bijzonder aangenaam. Goed dat zulke songs hier ook voorbij komen. Zeer welkom contrast voor het teveel aan OK rock-platen die gewoon te belegen klinken om mij te verrassen ofzo. Yup, ik wijs onder meer naar de Peppers. That's it voor deze week.
17.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 4.0
27.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 7.5
27.1 ▸ Foals - 2am ▸ 5.5
26.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 7.0
23.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 8.0
25.7 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6.5
19.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 4.5
27.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 5.5
22.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 5.0
29.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 7.0
26.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 6.0
29.9 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6.5
28.1 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 6.5
23.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6.0
25.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8.0
Broer raakt telkens opnieuw een gevoelige snaar. Mocht de tekst constant even sterk zijn, had ik er een halfje extra voor over. Classic-Hooverphonic klinkt hier vooral zoals ze op de voorlaatste plaat met Geike klonken. Mijn oren zijn er blij mee. En Zaz, dat is gewoon bijzonder aangenaam. Goed dat zulke songs hier ook voorbij komen. Zeer welkom contrast voor het teveel aan OK rock-platen die gewoon te belegen klinken om mij te verrassen ofzo. Yup, ik wijs onder meer naar de Peppers. That's it voor deze week.
1
geplaatst: 28 februari 2022, 08:07 uur
36.4 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 7
23.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 6
35.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 8
35.1 ▸ Foals - 2am ▸ 8
32.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6
30.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 7
33.7 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8
25.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6
34.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7
29.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 7
35.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6
33.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 7
36.9 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 7
35.1 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7
30.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 7
33.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8
Dat nummer van the Blinders was wel goed alleen zonde van die lange outro. De Mens is muzikaal heel mooi, maar ik vrees dat deze toch niet zo hoog gaat eindigen in de jaarlijst als die van vorig jaar. Hooverphonic is alweer prima, hoewel dit zeker niet het sterkste nummer van het album is. Jack White was kort en krachtig. Kurt Vile heb ik al beter gehoord. De tijden van 'Blood Sugar Sex Magic' liggen alweer 30 jaar achter ons en dat hoor je wel, het is allemaal wat gezapiger. Voor de rest veel nummers die wel ok zijn, maar die ook niet noodzakelijk in de eindjaarlijst moeten komen.
23.8 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 6
35.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 8
35.1 ▸ Foals - 2am ▸ 8
32.2 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6
30.9 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 7
33.7 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8
25.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6
34.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7
29.1 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 7
35.5 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6
33.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 7
36.9 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 7
35.1 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7
30.1 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 7
33.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8
Dat nummer van the Blinders was wel goed alleen zonde van die lange outro. De Mens is muzikaal heel mooi, maar ik vrees dat deze toch niet zo hoog gaat eindigen in de jaarlijst als die van vorig jaar. Hooverphonic is alweer prima, hoewel dit zeker niet het sterkste nummer van het album is. Jack White was kort en krachtig. Kurt Vile heb ik al beter gehoord. De tijden van 'Blood Sugar Sex Magic' liggen alweer 30 jaar achter ons en dat hoor je wel, het is allemaal wat gezapiger. Voor de rest veel nummers die wel ok zijn, maar die ook niet noodzakelijk in de eindjaarlijst moeten komen.
0
geplaatst: 28 februari 2022, 08:41 uur
marsupilami schreef:
Dat nummer van the Blinders was wel goed alleen zonde van die lange outro.
Dat nummer van the Blinders was wel goed alleen zonde van die lange outro.
Precies. Zonde. Dat heeft bij mij een half puntje gekost. Voelt als een totaal overbodige nasleep.
0
geplaatst: 28 februari 2022, 15:48 uur
43.4 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 7,0
29.5 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 5,7
42.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 7,0
42.4 ▸ Foals - 2am ▸ 7,3
39.0 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6,8
37.4 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 6,5
40.2 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6,5
32.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6,5
41.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7,0
35.4 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 6,3
42.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6,5
42.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 9,0
43.7 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6,8
42.4 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7,3
36.9 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6,8
39.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 6,0
Er komt veel fijne muziek uit, mijn weeklijst staat er vol mee! Maar de deelnemende hitlijsten hier blijven al een paar weken wat achter helaas. Althans naar mijn smaak en mening. Grotendeels fijne nummers daar niet van, maar behalve de fijne comeback van de Peppers geen finalemateriaal.
29.5 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 5,7
42.0 ▸ De Mens - Broer ▸ 7,0
42.4 ▸ Foals - 2am ▸ 7,3
39.0 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 6,8
37.4 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 6,5
40.2 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 6,5
32.0 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 6,5
41.4 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 7,0
35.4 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 6,3
42.0 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6,5
42.7 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 9,0
43.7 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6,8
42.4 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 7,3
36.9 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6,8
39.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 6,0
Er komt veel fijne muziek uit, mijn weeklijst staat er vol mee! Maar de deelnemende hitlijsten hier blijven al een paar weken wat achter helaas. Althans naar mijn smaak en mening. Grotendeels fijne nummers daar niet van, maar behalve de fijne comeback van de Peppers geen finalemateriaal.
0
geplaatst: 28 februari 2022, 20:40 uur
49.8 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸ 6.4
36.3 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 6.8
45.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 3.5
46.9 ▸ Foals - 2am ▸ 4.5
47.5 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 8.5
44.4 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 7.0
48.5 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8.3
33.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 1.5
50.8 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 9.4
39.9 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 4.5
48.7 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6.7
47.5 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 4.8
50.6 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6.9
46.4 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 4.0
43.4 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6.5
47.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8.0
Ik ben het grotendeels eens met Simon, weinig muziek in de alt lijsten die in mijn lijst staat. The Let Go staat echter wel in m'n top 10 en wie weet overweeg ik Jack White nog. Gretel heeft wel in m'n tiplijst gestaan maar toen ik zag dat die uit januari kwam heb ik die geofferd, de clip is echter veel minder oud. Nou ja.
36.3 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸ 6.8
45.5 ▸ De Mens - Broer ▸ 3.5
46.9 ▸ Foals - 2am ▸ 4.5
47.5 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸ 8.5
44.4 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸ 7.0
48.5 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸ 8.3
33.5 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸ 1.5
50.8 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸ 9.4
39.9 ▸ L'objectif - Same Thing ▸ 4.5
48.7 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸ 6.7
47.5 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸ 4.8
50.6 ▸ Rockford - Walkin' In ▸ 6.9
46.4 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸ 4.0
43.4 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸ 6.5
47.7 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸ 8.0
Ik ben het grotendeels eens met Simon, weinig muziek in de alt lijsten die in mijn lijst staat. The Let Go staat echter wel in m'n top 10 en wie weet overweeg ik Jack White nog. Gretel heeft wel in m'n tiplijst gestaan maar toen ik zag dat die uit januari kwam heb ik die geofferd, de clip is echter veel minder oud. Nou ja.
2
geplaatst: 2 maart 2022, 14:08 uur
Nochtans is het merendeel dat de gezamenlijke weeklijsten haalt doorgaans ook hier langs geweest. Soms zelfs eerder, soms wat later. En dat laatste is niet altijd zo verwonderlijk. We zitten hier sowieso al met een week vertraging omwille van de luistertijd. En het duurt nu en dan ook wel even voor radio-luisteraars gezamenlijk genoeg stemmen uit delen aan een nieuwigheid om iets in de lijst te krijgen. In de gezamenlijke weeklijst zie je dat trouwens eveneens vaak, en daar hangen dan leden rond die constant bovenop de nieuwste muziek zitten. Dus dat valt allemaal reuze mee, mijn inziens. In een ideale wereld is alles wat we zelf goed vinden ook een (alternatieve) hit, maar zo werkt het helaas niet. 

2
geplaatst: 3 maart 2022, 04:03 uur
03u48 - UNDER CONSTRUCTION
04u10 - MuMe ligt weer plat at night
04u22 - Aaargh, kloterij!
04u36 - Aha, eindelij... Neen, alweer kwijt
04u55 - Ja! Toch niet.
05u01 - Dan toch? Snel, snel, snel
05u10 - Ik ben hier langer mee bezig dan de playlist duurt ...
05u18 - Toch nog één storing, maar we zijn er. Astemblieft.
De laatste lichting van februari, volgende woensdag kennen we de 10 maandwinnaars.
7.11 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸
5.18 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸
6.50 ▸ De Mens - Broer ▸
6.70 ▸ Foals - 2am ▸
6.78 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸
6.34 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸
6.92 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸
4.78 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸
7.25 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸
5.70 ▸ L'objectif - Same Thing ▸
6.95 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸
6.78 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸
7.22 ▸ Rockford - Walkin' In ▸
6.62 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸
6.20 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸
6.81 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸
0.0 ▸ Airways - Out of Control ▸
0.0 ▸ Banji - Chatterbox ▸
0.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸
0.0 ▸ Beach House - Runaway ▸
0.0 ▸ De Staat - One Day ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸
0.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸
0.0 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸
0.0 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸
0.0 ▸ MEROL - patronen ▸
0.0 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸
0.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸
0.0 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸
0.0 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸
0.0 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸
0.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸
0.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸
04u10 - MuMe ligt weer plat at night

04u22 - Aaargh, kloterij!
04u36 - Aha, eindelij... Neen, alweer kwijt
04u55 - Ja! Toch niet.
05u01 - Dan toch? Snel, snel, snel
05u10 - Ik ben hier langer mee bezig dan de playlist duurt ...
05u18 - Toch nog één storing, maar we zijn er. Astemblieft.
De laatste lichting van februari, volgende woensdag kennen we de 10 maandwinnaars.
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
7.11 ▸ The Blinders - Hate To See You Tortured ▸
5.18 ▸ Charlotte Adigéry, Bolis Pupul - Ceci n'est pas un cliché ▸
6.50 ▸ De Mens - Broer ▸
6.70 ▸ Foals - 2am ▸
6.78 ▸ Gretel Hänlyn - Motorbike ▸
6.34 ▸ Hooverphonic - Belgium In The Rain ▸
6.92 ▸ Jack White - Fear Of The Dawn ▸
4.78 ▸ Kurt Vile - Like Exploding Stones ▸
7.25 ▸ The Let Go - Last Year's Model Club ▸
5.70 ▸ L'objectif - Same Thing ▸
6.95 ▸ Machine Gun Kelly, WILLOW - emo girl ▸
6.78 ▸ Red Hot Chili Peppers - Black Summer ▸
7.22 ▸ Rockford - Walkin' In ▸
6.62 ▸ Rolling Blackouts Coastal Fever - The Way It Shatters ▸
6.20 ▸ Tusky - What's for Dinner? ▸
6.81 ▸ Zaz - Tout là-haut ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY ♫
▶ NIEUWE LICHTING ▸ FEBRUARI - WEEK 4/4 ▸ 17 NUMMERS
0.0 ▸ Airways - Out of Control ▸
0.0 ▸ Banji - Chatterbox ▸
0.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸
0.0 ▸ Beach House - Runaway ▸
0.0 ▸ De Staat - One Day ▸
0.0 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸
0.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸
0.0 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸
0.0 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸
0.0 ▸ MEROL - patronen ▸
0.0 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸
0.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸
0.0 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸
0.0 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸
0.0 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸
0.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸
0.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 9 MAART ▸ 23u
0
geplaatst: 4 maart 2022, 15:55 uur
Oow, daar hebben een paar mooie nummers de cut niet gehaald, eentje zelfs die mede de hoogste score haalde in deze week:
3.5▸Lynks - Silly Boy▸3.5
3.5▸Memes - Second Thought▸3.5
8.4▸Methyl Ethel feat. Stella Donnelly - Proof▸8.4
6.6▸Perfectparachutepicture - Don't Bow▸6.6
7.0▸Sea Girls - Lonely▸7.0
3.5▸Lynks - Silly Boy▸3.5
3.5▸Memes - Second Thought▸3.5
8.4▸Methyl Ethel feat. Stella Donnelly - Proof▸8.4
6.6▸Perfectparachutepicture - Don't Bow▸6.6
7.0▸Sea Girls - Lonely▸7.0
0
geplaatst: 4 maart 2022, 22:25 uur
6.3 ▸ Airways - Out of Control ▸
5.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸
3.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸
7.4 ▸ Beach House - Runaway ▸
5.4 ▸ De Staat - One Day ▸
3.1 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸
5.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸
6.6 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸
7.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸
4.0 ▸ MEROL - patronen ▸
7.6 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸
9.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸
6.3 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸
7.5 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸
7.7 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸
2.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸
7.7 ▸ White Lies - Blue Drift ▸
Fontaines zijn populair in onze Afrekening, maar die zanger ligt me gewoon niet. En The Smile? Stom-ver-ve-lend. Vind ik.
5.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸
3.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸
7.4 ▸ Beach House - Runaway ▸
5.4 ▸ De Staat - One Day ▸
3.1 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸
5.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸
6.6 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸
7.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸
4.0 ▸ MEROL - patronen ▸
7.6 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸
9.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸
6.3 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸
7.5 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸
7.7 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸
2.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸
7.7 ▸ White Lies - Blue Drift ▸
Fontaines zijn populair in onze Afrekening, maar die zanger ligt me gewoon niet. En The Smile? Stom-ver-ve-lend. Vind ik.
0
geplaatst: 6 maart 2022, 12:07 uur
13.3 ▸ Airways - Out of Control ▸ 7.0
10.8 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 5.5
08.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 5.5
15.4 ▸ Beach House - Runaway ▸ 8.0
11.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6.0
09.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 6.5
09.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.0
13.1 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 6.5
13.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 6.0
10.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6.5
15.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 7.5
16.5 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7.5
13.3 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 7.0
13.5 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 6.0
15.2 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7.5
07.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 5.5
14.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.5
Nu pas begin ik voeling te hebben met het nieuwe album van Beach House, dat is mede dankzij dit nummer. Al moet ik wel in de stemming zijn voor deze dromerige pop. Die hele plaat van The Sherlocks is best wel goed zeg, ik had gedacht dat die populairder zou zijn op MuMe.
10.8 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 5.5
08.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 5.5
15.4 ▸ Beach House - Runaway ▸ 8.0
11.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6.0
09.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 6.5
09.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.0
13.1 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 6.5
13.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 6.0
10.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6.5
15.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 7.5
16.5 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7.5
13.3 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 7.0
13.5 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 6.0
15.2 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7.5
07.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 5.5
14.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.5
Nu pas begin ik voeling te hebben met het nieuwe album van Beach House, dat is mede dankzij dit nummer. Al moet ik wel in de stemming zijn voor deze dromerige pop. Die hele plaat van The Sherlocks is best wel goed zeg, ik had gedacht dat die populairder zou zijn op MuMe.
1
geplaatst: 6 maart 2022, 22:14 uur
19.2 ▸ Airways - Out of Control ▸ 5.9
14.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 3.5
12.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 4.0
20.9 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5.5
12.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 1.0
11.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 2.0
14.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.5
21.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 8.3
21.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8.0
16.3 ▸ MEROL - patronen ▸ 5.8
24.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 9.0
22.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 5.7
22.6 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 9.3
19.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 6.3
22.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7.3
10.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 3.0
20.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.0
Zo, alle nummers in de dubbele cijfers, zij het met enige moeite wel.
Weer een Bart Peeters, weer een Flip Kowlier, vermoeiend. Maar dat geldt ook voor neerlands 'trots' de Staat Gelukkig doen er nog paar wel goede in mee die ik overigens allemaal al kende.
Pink Mountaintops is een band met dezelfde zanger als Black Mountain. Beide bands vind ik goed, van deze band blijk ik al een ouder album te hebben, helemaal vergeten. Biinnenkort weer eens opzoeken.
Mysterines is net deze week m'n weeklijst uit verdwenen en dat terwijl de voorloper er nog steeds in staat. Prima nummer maar kan toch niet helemaal tegen het geweldige The Bad Thing aan.
Liam Gallagher heb ik een poosje in m'm tiplijst gehad maar heeft het net niet gehaald, teveel concurrentie. Wel gewoon een goed nummer zoals je van hem ook mag verwachten.
Lucy Dacus vind ik op zich wel interessant maar mist vaak toch iets in vergelijking met nummers van Phoebe Bridgers of Julien Baker. Deze hoort wel weer bij haar betere overigens.
14.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 3.5
12.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 4.0
20.9 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5.5
12.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 1.0
11.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 2.0
14.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.5
21.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 8.3
21.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8.0
16.3 ▸ MEROL - patronen ▸ 5.8
24.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 9.0
22.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 5.7
22.6 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 9.3
19.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 6.3
22.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7.3
10.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 3.0
20.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.0
Zo, alle nummers in de dubbele cijfers, zij het met enige moeite wel.
Weer een Bart Peeters, weer een Flip Kowlier, vermoeiend. Maar dat geldt ook voor neerlands 'trots' de Staat Gelukkig doen er nog paar wel goede in mee die ik overigens allemaal al kende.
Pink Mountaintops is een band met dezelfde zanger als Black Mountain. Beide bands vind ik goed, van deze band blijk ik al een ouder album te hebben, helemaal vergeten. Biinnenkort weer eens opzoeken.
Mysterines is net deze week m'n weeklijst uit verdwenen en dat terwijl de voorloper er nog steeds in staat. Prima nummer maar kan toch niet helemaal tegen het geweldige The Bad Thing aan.
Liam Gallagher heb ik een poosje in m'm tiplijst gehad maar heeft het net niet gehaald, teveel concurrentie. Wel gewoon een goed nummer zoals je van hem ook mag verwachten.
Lucy Dacus vind ik op zich wel interessant maar mist vaak toch iets in vergelijking met nummers van Phoebe Bridgers of Julien Baker. Deze hoort wel weer bij haar betere overigens.
1
geplaatst: 7 maart 2022, 14:31 uur
28.2 ▸ Airways - Out of Control ▸ 9
21.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 7
19.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 7
28.9 ▸ Beach House - Runaway ▸ 8
18.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6
16.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 5
19.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 5
29.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 8
28.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 7
22.3 ▸ MEROL - patronen ▸ 6
32.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 8
29.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7
30.6 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 8
26.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 7
29.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7
16.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 6
28.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 8
Zeker niet het beste nummer van Bart Peeters, maar het blijft wat mij betreft toch ruim voldoende. Flip Kowlier kon me minder bekoren. De Fontaines heb ik precies toch ook al beter gehoord. The Mysterines blijven goed bezig. The Pink Mountaintops klonk (zeker in het begin) als iets dat ik al kende, maar ik heb geen flauw idee. Verder ook een prima nummer. Maar het beste nummer kwam eigenlijk helemaal vooraan, heerlijke gekte van Airways. Dat album ga ik zeker eens luisteren.
21.3 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 7
19.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 7
28.9 ▸ Beach House - Runaway ▸ 8
18.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6
16.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 5
19.0 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 5
29.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 8
28.4 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 7
22.3 ▸ MEROL - patronen ▸ 6
32.1 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 8
29.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7
30.6 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 8
26.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 7
29.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7
16.5 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 6
28.2 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 8
Zeker niet het beste nummer van Bart Peeters, maar het blijft wat mij betreft toch ruim voldoende. Flip Kowlier kon me minder bekoren. De Fontaines heb ik precies toch ook al beter gehoord. The Mysterines blijven goed bezig. The Pink Mountaintops klonk (zeker in het begin) als iets dat ik al kende, maar ik heb geen flauw idee. Verder ook een prima nummer. Maar het beste nummer kwam eigenlijk helemaal vooraan, heerlijke gekte van Airways. Dat album ga ik zeker eens luisteren.
0
geplaatst: 7 maart 2022, 14:39 uur
35.0 ▸ Airways - Out of Control ▸ 6,8
26.8 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 5,5
24.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 5,0
34.7 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5,8
24.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6,0
21.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 5,0
28.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 9,5
36.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 7,0
36.7 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8,3
28.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6,2
40.4 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 8,3
36.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7,0
36.9 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 6,3
34.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 8,0
36.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7,0
22.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 5,5
35.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6,8
Fijne albumtracks van White Lies en The Sherlocks, de tweede single van The Smile is een pak minder dan de eerste. Het is niet allemaal niveau Seventeen wat Sharon uitbrengt, maar Porta behoort wel tot het betere werk. Pink Mountaintops is wel aardig, Nothing But Thieves fijn en The Mysterines kunnen weinig fout doen bij mij. MEROL valt me niet tegen, Lucy is
, Liam (en ook Noel) voelt toch steeds wat incompleet. Misschien wel het beste van Fontaines D.C. tot nu toe, maar daar sta ik hier nog behoorlijk alleen in...
Daarna (of op papier daarvoor) zakt het niveau behoorlijk al is Airways wel een fijne afsluiter.
26.8 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 5,5
24.5 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 5,0
34.7 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5,8
24.4 ▸ De Staat - One Day ▸ 6,0
21.6 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 5,0
28.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 9,5
36.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 7,0
36.7 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8,3
28.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6,2
40.4 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 8,3
36.2 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 7,0
36.9 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 6,3
34.8 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 8,0
36.5 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 7,0
22.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 5,5
35.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6,8
Fijne albumtracks van White Lies en The Sherlocks, de tweede single van The Smile is een pak minder dan de eerste. Het is niet allemaal niveau Seventeen wat Sharon uitbrengt, maar Porta behoort wel tot het betere werk. Pink Mountaintops is wel aardig, Nothing But Thieves fijn en The Mysterines kunnen weinig fout doen bij mij. MEROL valt me niet tegen, Lucy is
, Liam (en ook Noel) voelt toch steeds wat incompleet. Misschien wel het beste van Fontaines D.C. tot nu toe, maar daar sta ik hier nog behoorlijk alleen in... Daarna (of op papier daarvoor) zakt het niveau behoorlijk al is Airways wel een fijne afsluiter.
0
geplaatst: 7 maart 2022, 16:56 uur
Airways de afsluiter? Ik heb nog al gemerkt dat iemand "omgekeerd" luistert. Hoe krijgen jullie de lijst te zien dan? Ik zorg er altijd voor dat elke groep alfabetisch staat in volgorde van het lijstje hier. Maar niet iedereen krijgt dat zo op z'n scherm? Bij mij is dat wel zo. Dus ik vraag het mij af. 

0
geplaatst: 7 maart 2022, 16:58 uur
Je kunt de 'datum toevoegd' oplopend of aflopend sorteren (nieuwste bovenaan of nieuwste onderaan)
1
geplaatst: 7 maart 2022, 17:28 uur
43.8 ▸ Airways - Out of Control ▸ 8.8
34.5 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 7.7
31.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 6.5
40.2 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5.5
30.0 ▸ De Staat - One Day ▸ 5.6
28.0 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 6.4
32.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.0
43.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 7.0
44.7 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8.0
34.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6.0
47.5 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 7.1
45.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 8.8
45.7 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 8.8
42.0 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 7.2
45.0 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 8.5
30.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 8.0
41.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.0
Airways: Wat een lekkere binnenkomer! 'Out of control' zijn ze nog net niet, maar het stuitert wel alle kanten op. De oren zijn meteen gespitst.
Banji: Ook hier zit de nodige pit in; tikkie minder dan Airways, maar een track met potentie
Bart Peeters: Geen idee wat ie in dit rijtje te zoeken heeft, maar leuk om een keer te horen. Kleinkunst, ach, ik hoor liever een Nederlandstalige rocker, maar alles beter dan nederhop.
Beach House: Nee, voor dit soort doordreutelende emotieloze melodietjes zul je me nooit enthousiast kunnen maken vrees ik.
De Staat: Gelukkig niet dat gebruikelijk agressieve geschreeuw, maar dit gaat hier vrij onopvallend voorbij.
Flip Kowlier: Zet een prettige, maar ook wel gezapige sfeer neer.
Fontaines DC: Hun vorige kon ik bijzonder waarderen, maar dit is in mijn oren echt slappe hap. En dan die lijzige valse zang er weer bij... Ik haak hier af.
Liam Gallagher: Ja dan toch liever deze lijzige zang. Liedjes schrijven kan het Oasis-broertje nog steeds, legendarische liedjes schrijven zit er echter even niet meer in.
Lucy Dacus: is een goed verhalenverteller. Hier ook weer, over twee meiden die elkaar willen helpen bij het versieren van een vriendje, maar hun tips eerst op elkaar uitproberen. En lekker kort ook, klaar binnen twee minuten.
Merol: Eindelijk eens een serieuze tekst van haar, in plaats van dat quasi-feministisch-erotische gedoe; een goede stap voorwaarts. Dan nog kan het mij niet bijzonder bekoren hoor.
the Mysterines: Ja idd: de vorige was beter. 'The bad thing' had een leuke gimmick; 'Dangerous' is 'gewoon' een zware rocktrack.
Nothing But Thieves: Lekker fel! Dit komt in de buurt van hun topper 'Amsterdam' van een paar jaar terug.
Pink Mountaintops: Nog zo eentje die er lekker in hakt! Dat zijn al drie toppers vandaag; ik kan er niet tussen kiezen.
Sharon Van Etten: 'Porta' is voor mij een 'net niet'-plaatje. Leuk, goed verteerbaar, niet maar net geen blijvertje.
the Sherlocks: Zo, die mannen weten hoe ze een liedje moeten brengen! Elk nummer is raak, in meer of (in dit geval) net iets mindere mate. Maar onder de 8 scoren ze bij mij nooit.
the Smile: Ik heb er wekenlang aan moeten wennen, maar ik snap 'm wél. Ja idd, de vorige single was echt veel lekkerder, maar die was ook heel anders. De dub waar ze nu mee komen had een flinke tijd nodig om in te dalen, maar die lome, luie, laid-back beat is inmiddels een welkome afwisseling tussen de gitaarherrie waar ik in de regel naar luister.
White Lies: is een band waar ik nooit vrienden mee zal worden. Na de onzintitels 'I don't want to go to Mars' en 'Am I really going to die?' is 'Blue drift' als titel niet meteen lachwekkend, maar muzikaal vind ik het de minste van de drie. Ik zet Airways nog een keertje aan; heb ik toch nog een lekkere afsluiter!
34.5 ▸ Banji - Chatterbox ▸ 7.7
31.0 ▸ Bart Peeters - Je nam je jas ▸ 6.5
40.2 ▸ Beach House - Runaway ▸ 5.5
30.0 ▸ De Staat - One Day ▸ 5.6
28.0 ▸ Flip Kowlier - Aan den overkant ▸ 6.4
32.5 ▸ Fontaines D.C. - I Love You ▸ 4.0
43.4 ▸ Liam Gallagher - Everything's Electric ▸ 7.0
44.7 ▸ Lucy Dacus - Kissing Lessons ▸ 8.0
34.5 ▸ MEROL - patronen ▸ 6.0
47.5 ▸ The Mysterines - Dangerous ▸ 7.1
45.0 ▸ Nothing But Thieves - Life's Coming in Slow ▸ 8.8
45.7 ▸ Pink Mountaintops - Lights of the City ▸ 8.8
42.0 ▸ Sharon Van Etten - Porta ▸ 7.2
45.0 ▸ The Sherlocks - Wake Up ▸ 8.5
30.0 ▸ The Smile - The Smoke ▸ 8.0
41.0 ▸ White Lies - Blue Drift ▸ 6.0
Airways: Wat een lekkere binnenkomer! 'Out of control' zijn ze nog net niet, maar het stuitert wel alle kanten op. De oren zijn meteen gespitst.
Banji: Ook hier zit de nodige pit in; tikkie minder dan Airways, maar een track met potentie
Bart Peeters: Geen idee wat ie in dit rijtje te zoeken heeft, maar leuk om een keer te horen. Kleinkunst, ach, ik hoor liever een Nederlandstalige rocker, maar alles beter dan nederhop.
Beach House: Nee, voor dit soort doordreutelende emotieloze melodietjes zul je me nooit enthousiast kunnen maken vrees ik.
De Staat: Gelukkig niet dat gebruikelijk agressieve geschreeuw, maar dit gaat hier vrij onopvallend voorbij.
Flip Kowlier: Zet een prettige, maar ook wel gezapige sfeer neer.
Fontaines DC: Hun vorige kon ik bijzonder waarderen, maar dit is in mijn oren echt slappe hap. En dan die lijzige valse zang er weer bij... Ik haak hier af.
Liam Gallagher: Ja dan toch liever deze lijzige zang. Liedjes schrijven kan het Oasis-broertje nog steeds, legendarische liedjes schrijven zit er echter even niet meer in.
Lucy Dacus: is een goed verhalenverteller. Hier ook weer, over twee meiden die elkaar willen helpen bij het versieren van een vriendje, maar hun tips eerst op elkaar uitproberen. En lekker kort ook, klaar binnen twee minuten.
Merol: Eindelijk eens een serieuze tekst van haar, in plaats van dat quasi-feministisch-erotische gedoe; een goede stap voorwaarts. Dan nog kan het mij niet bijzonder bekoren hoor.
the Mysterines: Ja idd: de vorige was beter. 'The bad thing' had een leuke gimmick; 'Dangerous' is 'gewoon' een zware rocktrack.
Nothing But Thieves: Lekker fel! Dit komt in de buurt van hun topper 'Amsterdam' van een paar jaar terug.
Pink Mountaintops: Nog zo eentje die er lekker in hakt! Dat zijn al drie toppers vandaag; ik kan er niet tussen kiezen.
Sharon Van Etten: 'Porta' is voor mij een 'net niet'-plaatje. Leuk, goed verteerbaar, niet maar net geen blijvertje.
the Sherlocks: Zo, die mannen weten hoe ze een liedje moeten brengen! Elk nummer is raak, in meer of (in dit geval) net iets mindere mate. Maar onder de 8 scoren ze bij mij nooit.
the Smile: Ik heb er wekenlang aan moeten wennen, maar ik snap 'm wél. Ja idd, de vorige single was echt veel lekkerder, maar die was ook heel anders. De dub waar ze nu mee komen had een flinke tijd nodig om in te dalen, maar die lome, luie, laid-back beat is inmiddels een welkome afwisseling tussen de gitaarherrie waar ik in de regel naar luister.
White Lies: is een band waar ik nooit vrienden mee zal worden. Na de onzintitels 'I don't want to go to Mars' en 'Am I really going to die?' is 'Blue drift' als titel niet meteen lachwekkend, maar muzikaal vind ik het de minste van de drie. Ik zet Airways nog een keertje aan; heb ik toch nog een lekkere afsluiter!
0
geplaatst: 7 maart 2022, 19:13 uur
Spek-en-bonen-addendum:
6.5 ▸ Lynks - Silly Boy ▸ 3.0
8.5 ▸ Memes - Second Thought ▸ 5.0
15.4 ▸ Methyl Ethel feat. Stella Donnelly - Proof ▸ 7.0
14.0 ▸ Perfectparachutepicture - Don't Bow ▸ 7.4
14.5 ▸ Sea Girls - Lonely ▸ 7.5
6.5 ▸ Lynks - Silly Boy ▸ 3.0
8.5 ▸ Memes - Second Thought ▸ 5.0
15.4 ▸ Methyl Ethel feat. Stella Donnelly - Proof ▸ 7.0
14.0 ▸ Perfectparachutepicture - Don't Bow ▸ 7.4
14.5 ▸ Sea Girls - Lonely ▸ 7.5
0
geplaatst: 7 maart 2022, 20:29 uur
chartsmaster schreef:
Je kunt de 'datum toevoegd' oplopend of aflopend sorteren (nieuwste bovenaan of nieuwste onderaan)
Right, I know, maar ik vraag mij dan af hoe die standaard bij jullie staat alvorens voor een andere volgorde gekozen werd. You see?
1
geplaatst: 7 maart 2022, 20:47 uur
Bij mij staat standaard de laatst toegevoegde bovenaan (zoals jij wilt).
Een tijd geleden wilde ik liever de laatst toegevoegde onderaan (omdat dan de playlist netjes stopt na de laatste entry); ik denk dat ik toen zelf op het datumsorteerkopje heb geklikt
Een tijd geleden wilde ik liever de laatst toegevoegde onderaan (omdat dan de playlist netjes stopt na de laatste entry); ik denk dat ik toen zelf op het datumsorteerkopje heb geklikt
0
geplaatst: 7 maart 2022, 21:25 uur
Hazo. Alright. Ik dacht dat deze niet verschenen zoals ik ze plaatste, vandaar. All good. 

1
geplaatst: 7 maart 2022, 21:36 uur
Bij mij staan de laatst toegevoegde nummers altijd onderaan, zoals ook de afgelopen jaren. Alleen dan in omgekeerde volgorde.
Ik heb de volgorde nu ook aangepast, zodat de nieuwe toevoegingen bovenaan en van A tot Z staan.
Ik heb de volgorde nu ook aangepast, zodat de nieuwe toevoegingen bovenaan en van A tot Z staan.

* denotes required fields.