Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2022, 05:47 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
20 Pain of Salvation - Lilium Cruentus 2
14 Focus - Eruption
4 Gov't Mule - Sco-Mule 1
4 DARKSIDE - The Limit
Deadline: donderdag 10 februari om 19:00. [/quote]
20 Pain of Salvation - Lilium Cruentus 2
14 Focus - Eruption
4 Gov't Mule - Sco-Mule 1
4 DARKSIDE - The Limit
Deadline: donderdag 10 februari om 19:00. [/quote]
1
geplaatst: 10 februari 2022, 08:17 uur
Aah, de blues-progrock van the Mule. Ik gok dat dit een nominatie is van Mssr Renard, waarvoor dank. Heb ik weer een excuus om hun muziek verder te ontdekken. Heerlijk relaxed in ieder geval.
Focus doet alles behalve de naam eer aan. Langdradig cliché en saai. Ik val er eerder van in slaap dan dat ik erdoor gefocust wordt. Nee dit is hem niet.
Pain of Salvation ken ik voornamelijk van hun laatste twee albums. Het eerdere werk kom ik wat lastiger in dus daar heb ik me niet echt in verdiept. Dit nummer klinkt dan wel weer erg fijn, het mist toch enige impact ten opzichte van de latere albums. Hoewel ik me er nog steeds prima mee vermaak.
DARKSIDE (in all caps) klinkt me alsof het opgenomen is in een garage bij iemand thuis. Het klinkt me niet echter niet verkeerd in de oren. En aangezien PoS toch al in de winst staat gun ik ze wel dat puntje.
Ronde 0 - Ladder 20:
20 Pain of Salvation - Lilium Cruentus
14 Focus - Eruption
6 Gov't Mule - Sco-Mule +2
5 DARKSIDE - The Limit +1
Deadline: donderdag 10 februari om 19:00.
Focus doet alles behalve de naam eer aan. Langdradig cliché en saai. Ik val er eerder van in slaap dan dat ik erdoor gefocust wordt. Nee dit is hem niet.
Pain of Salvation ken ik voornamelijk van hun laatste twee albums. Het eerdere werk kom ik wat lastiger in dus daar heb ik me niet echt in verdiept. Dit nummer klinkt dan wel weer erg fijn, het mist toch enige impact ten opzichte van de latere albums. Hoewel ik me er nog steeds prima mee vermaak.
DARKSIDE (in all caps) klinkt me alsof het opgenomen is in een garage bij iemand thuis. Het klinkt me niet echter niet verkeerd in de oren. En aangezien PoS toch al in de winst staat gun ik ze wel dat puntje.
Ronde 0 - Ladder 20:
14 Focus - Eruption
6 Gov't Mule - Sco-Mule +2
5 DARKSIDE - The Limit +1
0
geplaatst: 10 februari 2022, 09:14 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
16 Focus - Eruption +2
7 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
1 duidelijk winnaar, het overige punt gaat dan maar naar waar de minste irritatie zit, Gov't Mule dus, hoewel voor mij al erg buiten mijn eigen definitie van prog. Dat geldt al helemaal voor Darkside, idd: geluidjes, bleh. Be van Pain of Salvation staat op mijn lijstje. Dit nummer valt af door de Limp Bizkit/Korn-achtige stukken
16 Focus - Eruption +2
7 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
1 duidelijk winnaar, het overige punt gaat dan maar naar waar de minste irritatie zit, Gov't Mule dus, hoewel voor mij al erg buiten mijn eigen definitie van prog. Dat geldt al helemaal voor Darkside, idd: geluidjes, bleh. Be van Pain of Salvation staat op mijn lijstje. Dit nummer valt af door de Limp Bizkit/Korn-achtige stukken
0
geplaatst: 10 februari 2022, 09:15 uur
BE vind ik niet het beste album van PoS, het is me iets te fragmentarisch, maar dit is wel een van de betere nummers aldaar. Darkside is niet echt mijn ding. Te veel geluidjes en te weinig muziek. Focus en GM zijn aardig. Focus duurde me iets te lang en had hier en daar wat 'vulmomenten', dus gaat het laatste punt naar de leuke blues van GM (en misschien ook omdat ik in mijn lessen basgitaar op dit moment de blues aan het verkennen ben).
Ronde 0 - Ladder 20:
22 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
16 Focus - Eruption
8 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
Ronde 0 - Ladder 20:
22 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
16 Focus - Eruption
8 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
0
geplaatst: 10 februari 2022, 09:32 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
24 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
16 Focus - Eruption
9 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
Ik sluit me vandaag volledig aan bij buso. Mooie samenvatting.
24 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
16 Focus - Eruption
9 Gov't Mule - Sco-Mule +1
5 DARKSIDE - The Limit
Ik sluit me vandaag volledig aan bij buso. Mooie samenvatting.
0
geplaatst: 10 februari 2022, 10:17 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
26 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
17 Focus - Eruption +1
9 Gov't Mule - Sco-Mule
5 DARKSIDE - The Limit
57
Vanavond, sinds lang, lang geleden weer eens naar een concert. Dan wel in Brugge en het is het Requiem van Fauré. Ook mooi.
26 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
17 Focus - Eruption +1
9 Gov't Mule - Sco-Mule
5 DARKSIDE - The Limit
57
Vanavond, sinds lang, lang geleden weer eens naar een concert. Dan wel in Brugge en het is het Requiem van Fauré. Ook mooi.
0
geplaatst: 10 februari 2022, 10:45 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
26 Pain of Salvation - Lilium Cruentus
19 Focus - Eruption 2
10 Gov't Mule - Sco-Mule 1
5 DARKSIDE - The Limit
19 Focus - Eruption 2
10 Gov't Mule - Sco-Mule 1
5 DARKSIDE - The Limit
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2022, 11:16 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
21 Focus - Eruption +2
10 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit +1
63
Lekker laddertje, waarin de 2 punten naar het magnum opus van Focus gaan. Van Darkside leg ik het album Psychic nog wel eens op. Dit is ook een fijn nummer, al had ik zelf ook wel enig wenkbrauwfronsen bij de aanwezigheid hier. Omdat ik het, zonder echt iets ten nadele van de andere twee, wel het leukste restnummer vind, toch maar een punt.
21 Focus - Eruption +2
10 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit +1
63
Lekker laddertje, waarin de 2 punten naar het magnum opus van Focus gaan. Van Darkside leg ik het album Psychic nog wel eens op. Dit is ook een fijn nummer, al had ik zelf ook wel enig wenkbrauwfronsen bij de aanwezigheid hier. Omdat ik het, zonder echt iets ten nadele van de andere twee, wel het leukste restnummer vind, toch maar een punt.
0
geplaatst: 10 februari 2022, 11:32 uur
Ronde 0 - Ladder 20:
23 Focus - Eruption +2
11 Gov't Mule - Sco-Mule +1
6 DARKSIDE - The Limit
66
23 Focus - Eruption +2
11 Gov't Mule - Sco-Mule +1
6 DARKSIDE - The Limit
66
1
geplaatst: 10 februari 2022, 11:35 uur
Ronde 0 - Ladder 20: PoS is hier de duidelijke winnaar, heerlijk nummer. Focus krijgt ondanks dat het nummer veel te lang duurt het resterende punt.
28 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
24 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
28 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
24 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
1
geplaatst: 10 februari 2022, 12:40 uur
Pain Of Salvation: In mijn herinnering is 'Remedy Lane' opgeslagen als mijn favoriete PoS-album en sowieso een van mijn favoriete albums aller tijden. Ik heb letterlijk (vele malen) gehuild om de intensiteit, emoties en prachtige melodieën, riffs en zangpartijen. Toch, als ik mijn recensies van destijds teruglees, leek ik van 'Be' zo mogelijk nóg meer onder de indruk.
"...soms kan je je als recensent zo klein en nietig voelen. Dat je iets op je pad tegenkomt dat zo doordacht, ingenieus en ronduit heersend geniaal is, dat je je te klein voelt om er iets over te durven schrijven: "Wie ben ik eigenlijk wel om hierover een oordeel te durven vellen?” Nu ben ik zo verwaand om niet al te vaak last te hebben van zo'n soort minderwaardigheidsgevoel, maar met dit vijfde Pain Of Salvation studioalbum zit ik toch met een probleem."
en
"Waar je met muziekhistorische hoogtepunten als 'Tommy', 'Operation: Mindcrime' en 'The Wall' de losse muziekstukken nog wel op zichzelf kan beoordelen, is het conceptuele karakter van 'Be' (theosofische vraagstellingen met betrekking tot het ecologisch en humanitair verval) zodanig complex en tegelijkertijd toch zo homogeen opgebouwd dat je jezelf én de CD tekort doet door het "maar een beetje door te skippen om te horen of het wel aardig klinkt”."
en
"Zal over enige jaren deze CD als hun 'Operation: Mindcrime' beschouwd worden? Mmmh, dat zou deze CD zelfs tekort doen…."
Gek genoeg is 'Be' bij mij toch wat meer in de vergetelheid geraakt en kan ik 'Remedy Lane' en ook 'The Perfect Element 1' veel beter op mijn duimpje. Zelfs het debuut 'Entropia' en 'Be's' opvolger 'Scarsick' zitten meer in mijn lijf gebakken dan 'Be'. Fijn om nu weer eens terug te horen hoe fabalachtig prachtig PoS in de jaren 00 te werk ging. Ik heb wel tien andere favorieten die ik eerder zou nomineren, maar evenzogoed wint dit nummer het met twee vingers in de neus van de rest.
De laidbackblues van Gov't Mule is dan wel even een overgang. Ik kan prima naar deze muzikale nazaten van The Grateful Dead luisteren, heb er een heel zwikkie van liggen hier, en een stukkie pittiger dan de medejàmmers van Phish, maar net als hun wat proggier evenknie Umphrey's McGee is dit vooral een band die je volgens mij live moet zien. Maar door Amerikaanse expats steevast uitverkocht.
Aha, dat zijn al die piepjes en bliepjes waar jullie bij Darkside op doelen. Ik vind dat juist wel aangenaam verstorend klinken. Dat ontregelende compenseert wellicht de wat eenvoudige songstructuur. Tikkie jammer van de kopstem (hou ik veelal niet zo van): 't geeft dan wel iets dromerigs, maar ik hoor liever iets naargeestigs. Toch wel fascinerend en nodigt uit tot verder snuffelen in hun discografie.
Klassiekertje van Focus is gedreven, superafwisselend, Jan op de toppen van zijn kunnen en wat mij betreft geen seconde te lang. Zeker het eerste kwartier, al is wellicht het laatste deel net iets minder sterk en komt wat vrijblijvend over. Lang niet geluisterd, maar stukken beter dan ik me herinnerde. Zeker die gitaarsolo's op circa 3/7e deel: Gov't Mule, eat this. Al geef ik (natuurlijk) wel de voorkeur aan het eerste nummer van de andere kant van die plaat.
Ronde 0 - Ladder 20
30 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
26 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
72
"...soms kan je je als recensent zo klein en nietig voelen. Dat je iets op je pad tegenkomt dat zo doordacht, ingenieus en ronduit heersend geniaal is, dat je je te klein voelt om er iets over te durven schrijven: "Wie ben ik eigenlijk wel om hierover een oordeel te durven vellen?” Nu ben ik zo verwaand om niet al te vaak last te hebben van zo'n soort minderwaardigheidsgevoel, maar met dit vijfde Pain Of Salvation studioalbum zit ik toch met een probleem."
en
"Waar je met muziekhistorische hoogtepunten als 'Tommy', 'Operation: Mindcrime' en 'The Wall' de losse muziekstukken nog wel op zichzelf kan beoordelen, is het conceptuele karakter van 'Be' (theosofische vraagstellingen met betrekking tot het ecologisch en humanitair verval) zodanig complex en tegelijkertijd toch zo homogeen opgebouwd dat je jezelf én de CD tekort doet door het "maar een beetje door te skippen om te horen of het wel aardig klinkt”."
en
"Zal over enige jaren deze CD als hun 'Operation: Mindcrime' beschouwd worden? Mmmh, dat zou deze CD zelfs tekort doen…."
Gek genoeg is 'Be' bij mij toch wat meer in de vergetelheid geraakt en kan ik 'Remedy Lane' en ook 'The Perfect Element 1' veel beter op mijn duimpje. Zelfs het debuut 'Entropia' en 'Be's' opvolger 'Scarsick' zitten meer in mijn lijf gebakken dan 'Be'. Fijn om nu weer eens terug te horen hoe fabalachtig prachtig PoS in de jaren 00 te werk ging. Ik heb wel tien andere favorieten die ik eerder zou nomineren, maar evenzogoed wint dit nummer het met twee vingers in de neus van de rest.
De laidbackblues van Gov't Mule is dan wel even een overgang. Ik kan prima naar deze muzikale nazaten van The Grateful Dead luisteren, heb er een heel zwikkie van liggen hier, en een stukkie pittiger dan de medejàmmers van Phish, maar net als hun wat proggier evenknie Umphrey's McGee is dit vooral een band die je volgens mij live moet zien. Maar door Amerikaanse expats steevast uitverkocht.
Aha, dat zijn al die piepjes en bliepjes waar jullie bij Darkside op doelen. Ik vind dat juist wel aangenaam verstorend klinken. Dat ontregelende compenseert wellicht de wat eenvoudige songstructuur. Tikkie jammer van de kopstem (hou ik veelal niet zo van): 't geeft dan wel iets dromerigs, maar ik hoor liever iets naargeestigs. Toch wel fascinerend en nodigt uit tot verder snuffelen in hun discografie.
Klassiekertje van Focus is gedreven, superafwisselend, Jan op de toppen van zijn kunnen en wat mij betreft geen seconde te lang. Zeker het eerste kwartier, al is wellicht het laatste deel net iets minder sterk en komt wat vrijblijvend over. Lang niet geluisterd, maar stukken beter dan ik me herinnerde. Zeker die gitaarsolo's op circa 3/7e deel: Gov't Mule, eat this. Al geef ik (natuurlijk) wel de voorkeur aan het eerste nummer van de andere kant van die plaat.
Ronde 0 - Ladder 20
30 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
26 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
72
1
geplaatst: 10 februari 2022, 13:03 uur
Steeds weer knap doordachte en doorvoelde overdenkingen, EvilDrSmith.
0
geplaatst: 10 februari 2022, 13:03 uur
Ronde 0 - Ladder 20
32 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
27 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
32 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
27 Focus - Eruption +1
11 Gov't Mule - Sco-Mule
6 DARKSIDE - The Limit
1
geplaatst: 10 februari 2022, 13:07 uur
Of gebruikt EvilDrSmith die uitgebreide berichten juist om ons zand in de ogen te strooien? Hij geeft Focus 1 punt, maar telt er stiekem 2 bij hun totaalscore op. Kan de volgende user dat even corrigeren?
1
geplaatst: 10 februari 2022, 13:13 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Of gebruikt EvilDrSmith die uitgebreide berichten juist om ons zand in de ogen te strooien? Hij geeft Focus 1 punt, maar telt er stiekem 2 bij hun totaalscore op. Kan de volgende user dat even corrigeren?
Ik ben blijkbaar meer alfa dan bèta. Maar geen *mannetje hoor, daarvoor werk ik in een veel te softe sector. Thnx voor je opmerkzame blik.
Ik pak de rekenboekjes van mijn kinderen er wel even bij om weer eens te oefenen.
0
geplaatst: 10 februari 2022, 13:35 uur
Ronde 0 - Ladder 20
32 Pain of Salvation - Lilium Cruentus
28 Focus - Eruption +2 (-1 EvilDrSmith)
12 Gov't Mule - Sco-Mule +1
6 DARKSIDE - The Limit
78
Twee erg lekkere nummers en twee waar ik niet veel mee heb. Gov't Mule ken ik niet, maar dit klinkt wel als iets dat in mijn straatje ligt. Eruption had ik zelf kunnen nomineren. Hele sterke dinoprog.
Pain of Salvation was niet mijn kopje thee en ook met DARKSIDE had ik niet heel veel. Ik vond het zeker niet slecht, maar het deed me weinig.
32 Pain of Salvation - Lilium Cruentus
28 Focus - Eruption +2 (-1 EvilDrSmith)
6 DARKSIDE - The Limit
78
Twee erg lekkere nummers en twee waar ik niet veel mee heb. Gov't Mule ken ik niet, maar dit klinkt wel als iets dat in mijn straatje ligt. Eruption had ik zelf kunnen nomineren. Hele sterke dinoprog.
Pain of Salvation was niet mijn kopje thee en ook met DARKSIDE had ik niet heel veel. Ik vond het zeker niet slecht, maar het deed me weinig.
2
geplaatst: 10 februari 2022, 14:00 uur
EvilDrSmith schreef:
Pain Of Salvation: ... Ik heb letterlijk (vele malen) gehuild om de intensiteit, emoties en prachtige melodieën, riffs en zangpartijen.
Pain Of Salvation: ... Ik heb letterlijk (vele malen) gehuild om de intensiteit, emoties en prachtige melodieën, riffs en zangpartijen.
Precies dat had ik dus met In the Passing Light of Day (niet in de laatste plaats om het bijzondere persoonlijke verhaal erachter), het album waarmee ik ben ingestapt en hen met terugwerkende kracht steeds meer ben gaan waarderen...
(mooi verhaal weer trouwens
)
0
geplaatst: 10 februari 2022, 19:11 uur
Ronde 0 - Ladder 20
34 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
29 Focus - Eruption +1
6 DARKSIDE - The Limit
81
34 Pain of Salvation - Lilium Cruentus +2
29 Focus - Eruption +1
6 DARKSIDE - The Limit
81
4
geplaatst: 10 februari 2022, 19:35 uur
Ronde 0 - Ladder 21:
The Gathering - Souvenirs
Syndone - It's Only Make Believin'
Haken - Falling Back to Earth
Atheist - Unquestionable Presence
Deadline: vrijdag 11 februari om 19:00.
Meneer zit vast nog aan de wisky.
The Gathering - Souvenirs
Haken - Falling Back to Earth
Meneer zit vast nog aan de wisky.
1
geplaatst: 10 februari 2022, 19:44 uur
Ronde 0 - Ladder 21:
2 The Gathering - Souvenirs +2
1 Haken - Falling Back to Earth +1
3
Beetje mixed ladder...
De laatste (klassieker ?!) viel direct af en hoewel ik Kama Sutra in m'n collectie heb, kan dit nummer me niet echt opwinden, sterker: ik krijg er een beetje kriebels van.
De beide andere nominaties verdienen absoluut de punten, waarbij de Gathering in dit geval de hoofdprijs krijgt. Destijds heb ik ze niet echt actief gevolgd, maar in de Prog Ladder van afgelopen jaar trokken al enkele nummers m'n aandacht en dit is ook weer een mooie verrassing voor mij; misschien toch maar 's verder induiken.
En Haken is voor mij toch wel een van de belangrijke spelers in de hedendaagse progmetal; prima nummer van het album waarmee ze zich definitief op de kaart hebben gezet, al vind ik persoonlijk hun ontwikkeling en albums daarna nog beter.
(en deze meneer neemt straks een lekker speciaal biertje; ook een prima combi met mooie nieuwe muziek...)
2 The Gathering - Souvenirs +2
1 Haken - Falling Back to Earth +1
3
Beetje mixed ladder...
De laatste (klassieker ?!) viel direct af en hoewel ik Kama Sutra in m'n collectie heb, kan dit nummer me niet echt opwinden, sterker: ik krijg er een beetje kriebels van.

De beide andere nominaties verdienen absoluut de punten, waarbij de Gathering in dit geval de hoofdprijs krijgt. Destijds heb ik ze niet echt actief gevolgd, maar in de Prog Ladder van afgelopen jaar trokken al enkele nummers m'n aandacht en dit is ook weer een mooie verrassing voor mij; misschien toch maar 's verder induiken.
En Haken is voor mij toch wel een van de belangrijke spelers in de hedendaagse progmetal; prima nummer van het album waarmee ze zich definitief op de kaart hebben gezet, al vind ik persoonlijk hun ontwikkeling en albums daarna nog beter.
(en deze meneer neemt straks een lekker speciaal biertje; ook een prima combi met mooie nieuwe muziek...)
0
geplaatst: 10 februari 2022, 20:22 uur
Ronde 0 - Ladder 21:
4 The Gathering - Souvenirs +2
2 Haken - Falling Back to Earth +1
4 The Gathering - Souvenirs +2
2 Haken - Falling Back to Earth +1
0
geplaatst: 10 februari 2022, 20:26 uur
Ronde 0 - Ladder 21:
6 The Gathering - Souvenirs +2
3 Haken - Falling Back to Earth +1
6 The Gathering - Souvenirs +2
3 Haken - Falling Back to Earth +1
0
geplaatst: 10 februari 2022, 20:35 uur
Ronde 0 - Ladder 21: Atheist kan ik echt geen genoeg van krijgen. Daar speelt overigens wel een flinke dosis jeugdsentiment mee. Haken wint het het nipt van The Gathering. Syndone was muzikaal prima te doen, maar de zanger werkte me een beetje op de zenuwen.
6 The Gathering - Souvenirs
4 Haken - Falling Back to Earth +1
2 Atheist - Unquestionable Presence +2
4 Haken - Falling Back to Earth +1
2 Atheist - Unquestionable Presence +2
1
geplaatst: 10 februari 2022, 21:15 uur
The Gathering heb ik wel eens eerder gehoord, zal wel in de vorige editie geweest zijn. Naar aanleiding daarvan in ieder geval het album Home beluisterd. En daar is het eigenlijk bij gebleven. Voor dit nummer geld niets anders. Het klinkt erg fijn, en ook een zeer fijne zang. Muzikaal is vooral het laatste stuk heerlijk sfeervol en fijn om te horen. Verder niet heel erg bijzonder.
Syndone levert vooral een fijn stukje achtergrond muziek af. En daar heb ik eigenlijk alles wel mee gezegd wat mij betreft.
Haken was vooraf al mijn grote winnaar van deze ladder, en dat is niet zo gek ook. Een van de vaandeldragers van de moderne Progmetal wat mij betreft. Zowel in hun eerdere werk als hun latere werk, lekker vooruitstrevend, spannend, gedurfd, energiek en vooral progressief. Maar ook ten tijde van The Mountain zijn ze op de top, hoewel het album wat cliché aanvoelt in de progmetal, waarschijnlijk dat ze daarom zo'n vlucht namen toen der tijd. Het album mixt op een perfecte manier hun symfonische insteek met een metal geluid. Iets wat ze daarna helaas niet meer zo deden. Hoewel ze op Virus wel weer hier wat op terugpakte. Nee Falling Back to Earth is genieten. En ik baal er nu nog meer van dat ze de tour gecanceld hebben, hopelijk komen ze snel met nieuwe datums aanzetten. Ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe toetsenist, Diego was toch wel een toffe verschijnen op het podium. Maar goed, ik ga hier volledig off-topic. Falling Back to Earth is heerlijk, de opbouw, de spanning, de solo's, en dan kom je erachter dat je nog niet eens halverwege het nummer bent en het mooiste stuk nog moet komen. Zo prachtig sfeervol, zo kalm en meeslepend. Daar helpt die Gulpener Barrel Aged wel goed bij moet ik zeggen. Nee, Falling back to Earth blijft na al die jaren nog steeds enorm genieten. En dat kan ik niet vaak genoeg zeggen.
En dan is het tijd voor de ongelovige. Het nummer doet me enorm denken aan de vroege Trash metal trouwens. Het klinkt oud, maar muzikaal zeker wel fijn in orde. De zang is een wat ander verhaal, die doet me zo op gehoor wat denken aan Testament. Alleen dan wat minder fijn. Het grootste nadeel is dat dit nummer na Haken komt. Dan klinkt (bijna) alles gewoon stukken minder. Toch ga ik hier gewoon een puntje aan geven, want van de rest klinkt deze gewoon het meest interessant. En een beetje old school metal is op zijn tijd ook wel fijn.
Ronde 0 - Ladder 21:
6 Haken - Falling Back to Earth +2
3 Atheist - Unquestionable Presence +1
Syndone levert vooral een fijn stukje achtergrond muziek af. En daar heb ik eigenlijk alles wel mee gezegd wat mij betreft.
Haken was vooraf al mijn grote winnaar van deze ladder, en dat is niet zo gek ook. Een van de vaandeldragers van de moderne Progmetal wat mij betreft. Zowel in hun eerdere werk als hun latere werk, lekker vooruitstrevend, spannend, gedurfd, energiek en vooral progressief. Maar ook ten tijde van The Mountain zijn ze op de top, hoewel het album wat cliché aanvoelt in de progmetal, waarschijnlijk dat ze daarom zo'n vlucht namen toen der tijd. Het album mixt op een perfecte manier hun symfonische insteek met een metal geluid. Iets wat ze daarna helaas niet meer zo deden. Hoewel ze op Virus wel weer hier wat op terugpakte. Nee Falling Back to Earth is genieten. En ik baal er nu nog meer van dat ze de tour gecanceld hebben, hopelijk komen ze snel met nieuwe datums aanzetten. Ben trouwens ook wel benieuwd naar de nieuwe toetsenist, Diego was toch wel een toffe verschijnen op het podium. Maar goed, ik ga hier volledig off-topic. Falling Back to Earth is heerlijk, de opbouw, de spanning, de solo's, en dan kom je erachter dat je nog niet eens halverwege het nummer bent en het mooiste stuk nog moet komen. Zo prachtig sfeervol, zo kalm en meeslepend. Daar helpt die Gulpener Barrel Aged wel goed bij moet ik zeggen. Nee, Falling back to Earth blijft na al die jaren nog steeds enorm genieten. En dat kan ik niet vaak genoeg zeggen.
En dan is het tijd voor de ongelovige. Het nummer doet me enorm denken aan de vroege Trash metal trouwens. Het klinkt oud, maar muzikaal zeker wel fijn in orde. De zang is een wat ander verhaal, die doet me zo op gehoor wat denken aan Testament. Alleen dan wat minder fijn. Het grootste nadeel is dat dit nummer na Haken komt. Dan klinkt (bijna) alles gewoon stukken minder. Toch ga ik hier gewoon een puntje aan geven, want van de rest klinkt deze gewoon het meest interessant. En een beetje old school metal is op zijn tijd ook wel fijn.
Ronde 0 - Ladder 21:
6 Haken - Falling Back to Earth +2
3 Atheist - Unquestionable Presence +1
0
geplaatst: 10 februari 2022, 21:16 uur
Ronde 0 - ladder 21
7 The Gathering - Souvenirs +1
6 Haken - Falling Back to Earth
3 Atheist - Unquestionable Presence
2 Syndone - It's Only Make Believin' +2
Deadline : vrijdag 11 februari 19:00
7 The Gathering - Souvenirs +1
6 Haken - Falling Back to Earth
2 Syndone - It's Only Make Believin' +2
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2022, 21:19 uur
Ronde 0 - ladder 21
9 The Gathering - Souvenirs +2
7 Haken - Falling Back to Earth +1
2 Syndone - It's Only Make Believin'
21
9 The Gathering - Souvenirs +2
7 Haken - Falling Back to Earth +1
2 Syndone - It's Only Make Believin'
21
0
geplaatst: 10 februari 2022, 21:20 uur
Ronde 0 - ladder 21
11 The Gathering - Souvenirs +2
7 Haken - Falling Back to Earth
3 Syndone - It's Only Make Believin' +1
24
Redelijk zwakke ladder, niets hoeft ver te komen!
The Gathering heeft me wel eens aangenaam verrast, dit zit daar een beetje tussen, bij gebrek 2 punten
Synodne: ik zou dit leuk moeten vinden qua stijl, maar ik voel het niet helemaal, geluk met de ladder, puntje
Haken: hier krijg ik een Dream Theater-gevoel bij en dat is mij vaak te overdone
Atheist: Nee dus, grunting en overal herrie
11 The Gathering - Souvenirs +2
7 Haken - Falling Back to Earth
3 Syndone - It's Only Make Believin' +1
24
Redelijk zwakke ladder, niets hoeft ver te komen!
The Gathering heeft me wel eens aangenaam verrast, dit zit daar een beetje tussen, bij gebrek 2 punten
Synodne: ik zou dit leuk moeten vinden qua stijl, maar ik voel het niet helemaal, geluk met de ladder, puntje
Haken: hier krijg ik een Dream Theater-gevoel bij en dat is mij vaak te overdone
Atheist: Nee dus, grunting en overal herrie
0
geplaatst: 10 februari 2022, 21:35 uur
Ronde 0 - ladder 21
12 The Gathering - Souvenirs 1
9 Haken - Falling Back to Earth 2
3 Syndone - It's Only Make Believin' +
27
12 The Gathering - Souvenirs 1
9 Haken - Falling Back to Earth 2