MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 23:

5 Lee Abraham - The Seasons Turn +1
3 Galahad - Seas of Change 2
1 Crone - Leviathan's Lifework
Univers Zéro - Jack the Ripper

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur.

Ronde 0 - Ladder 23:

5 Lee Abraham - The Seasons Turn
5 Galahad - Seas of Change +2
2 Crone - Leviathan's Lifework +1

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur.bezig

Ronde 0 - Ladder 23:

6 Lee Abraham - The Seasons Turn +1
7 Galahad - Seas of Change +2
2 Crone - Leviathan's Lifework

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur.bezig

Ronde 0 - Ladder 23:

8 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
8 Galahad - Seas of Change +1

18

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur.klaar

Tsja, tsja.. Lee Abraham met twee nummers. Het is beter dan de andere twee nummers maar ik mis iets bij Lee Galahad. Ah ! De peper en het zout !

Ronde 0 - Ladder 23:

8 Lee Abraham - The Seasons Turn
9 Galahad - Seas of Change +1
2 Univers Zéro - Jack the Ripper +2

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur.klaar

Ronde 0 - Ladder 23:

10 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
10 Galahad - Seas of Change +1
2 Univers Zéro - Jack the Ripper

Ronde 0 - Ladder 23:

10 Lee Abraham - The Seasons Turn
10 Galahad - Seas of Change
4 Crone - Leviathan's Lifework +2
3 Univers Zéro - Jack the Ripper +1

Schitterend nummer van Crone, echt muziek waar ik dol op ben, onbegrijpelijk dat het hier zo slecht doet!
Galahad vind ik overdreven lang duren en mist daardoor voor mij spanning en opwinding.
Lee Abraham is dan wel de helft korter maar van hetzelfde laken een pak.
UZ kon ik nog wel naar luisteren in tegenstelling tot de vorige UZ uit ladder 7 die veel meer piep en knorgeluiden had.

Ronde 0 - Ladder 23:

12 Galahad - Seas of Change 2
5 Crone - Leviathan's Lifework 1
3 Univers Zéro - Jack the Ripper

Dat peper en zout verhaal dat snap ik wel bij Lee. Het is wel heel erg cleanmachine. Het ene punt gaat naar de best wel aardige industrial sound van Crone.

Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 23:

13 Galahad - Seas of Change +1
5 Crone - Leviathan's Lifework
5 Univers Zéro - Jack the Ripper +2

33

Ik kan de bedenkingen bij Univers Zero wel een beetje plaatsen (de laatste plaats van Comus in de vorige ladder was dan, hoewel te verwachten, wel iets waarvoor het deelnemersveld zich best een beetje mag schamen), maar alleen al vanwege het tegenwicht dat ze aan Lee Abraham (verder best aardig nummer, maar op een kwart was het echt wel klaar) bieden de volle mep.

ProGNerD schreef:
(quote)

Ik kijk nu al uit naar je verhaal bij de ladder van vanavond 19:00...

Krimmenele?!? Anderhalf uur?
Misschien moet ik maar eens een ladder overslaan. Het bij voorbaat beste nummer staat inmiddels toch alweer hopeloos onderaan.

Zeg, hebben al jullie bovenstaande stemmers ook echt álles en volledig van A tot Z geluisterd?
Niet jokken, hè?

Zo ja: hebben jullie geen leven ofzo?

Afijn, mijn kinderen zijn naar boven, dus bij deze een blijk van mijn eigen gebrek aan leven.

Het is dus een Lee Abrahamladdertje geworden deze keer. Nouja, laddertje... om alleen naar die twee 'liedjes' van Lee te luisteren had ik ook 2½ keer kunnen luisteren naar Slayers 'Reign In Blood'.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de neoprog, maar Galahads 'Empires Never Last' heb ik wel eens gedraaid en dat beviel me prima. Ook dit one-track-album-song kan me over de gevolle lengte redelijk boeien (yep, niet geskipt en helemaal geluisterd, anders gaat dit spelletje nog op werk lijken).
Al blijft het euvel dat het, net als met Smalltape gisteren, allemaal zo beleefd en bedeesd blijft: zelfs bij de breaks, de stevige gitaarriffs en het koorwerk. In plaats van dat het met overdonderend impact de speakers uitblaast, wordt het als impressionistische pastelstreken over het muzikale canvas uitgesmeerd. Ik wil soms een punch in the face. Actionpainting. Of juist bij mijn keel dichtgeknepen dat al mijn adem wordt ontnomen. Minimal art. Want ook de rustige, verstilde passages zijn ook weer niet écht verstild, maar blijven een beetje braaf KRO-achtig. Zoals het slot: het zou stoer (en aangrijpender) geweest zijn als dat a capella was gezongen, zonder synth-ondersteuning. Nu word ik slechts continu met vlakke hand over mijn wang geaaid. Dat laat ik toch liever iemand anders doen.
Wel aardig allemaal, maar ik prefereer de 'one-song-albums' van bijv. Green Carnation, Edge Of Sanity of zeker een jonge Mike Oldfield.

Het verhoudingsgewijze "kortje" van Lee is puntiger, daadkrachtiger. De gitaarsolo's lijken ook meer zeg(g)ingskracht te hebben, ze zijn mogelijk wat minder dichtgesmeerd met lagen synths. Qua productie, melodieën en structuur bevalt me deze wat beter dan Galahad. Ik 'voel' hier ook wat meer emotie, zeker bij de zangpartijen: bij Galahad kwam het een beetje gemaakt over, gespeelde bezieling.

Huh? Een liedje van nog geen zes minuten? Wat zijn dat voor komkommersjele Eurovisie Songfestivallengtes? Crone kende ik niet, en het lijkt wel een postpunkband-goes-prog, zeker qua getormenteerde zang die achterin de mix is vastgelegd. Alsof Sisters Of Mercy en Killing Joke gezamenlijk Pink Floyd proberen te coveren (Punk Floyd). Eigenaardige sound. Ik snap dan ook volkomen waarom deze band hier ondergewaardeerd wordt, want alleen al vanwege de originele, maar zeker fascinerende sound krijgen ze van mij een punt.

You wanted salt and pepper, you got salt and pepper: the hottest salt & pepper in the world: Univers Zero!
Afijn, na Lee's zoutarme dieet werd dit waarschijnlijk wat al te zout opgediend met te veel peper in de reet voor een anale fixatie, meneer?
Wonderlijk avontuurlijk kunstwerkje dat balanceert op een (ak)koord tussen modern klassiek, freejazz en avantgarde rock dat klinkt alsof het voor een experimentele horrorfilm is gemaakt. Ideaal voor een XXL-bak met dubbelgezouten popcorn.
Elke keer als ik het luister, hoor ik weer nieuwe dingen.
Al ruim veertig jaar oud en nog steeds extreem tijdloos klinkend en tevens progressiever dan 90% wat hier verder de revue passeert. Hebben jullie nog mazzel dat ik helemaal vergeten was Diamanda Galás' meest infernale gruwelepos te nomineren, one of my alltime favourites, want dan hadden jullie het helemaal dun door de broek laten lopen.

Ronde 0 - Ladder 23:

13 Galahad - Seas of Change
7 Univers Zéro - Jack the Ripper +2
6 Crone - Leviathan's Lifework +1

36

Zeg, hebben al jullie bovenstaande stemmers ook echt álles en volledig van A tot Z geluisterd?
Niet jokken, hè?

Ja hoor, helemaal!

Galahad luisterde best wel lekker weg tijdens het opruimen, afwassen en ook nog wat in de tuin snoeien, maar ik zou het veels te lange nummer inderdaad niet zo snel opzetten zonder iets om handen te hebben.

Ronde 0 - Ladder 23:

14 Galahad - Seas of Change 1
12 Lee Abraham - The Seasons Turn 2
7 Univers Zéro - Jack the Ripper
6 Crone - Leviathan's Lifework

EvilDrSmith schreef:

Niet jokken, hè?

Natuurlijk luisteren wij die liedjes.
Sterker nog, ik ga zelfs een flinke stap verder en lees jouw stukjes er ook nog bij

Ronde 0 - Ladder 23:

15 Galahad - Seas of Change +1
12 Lee Abraham - The Seasons Turn
9 Univers Zéro - Jack the Ripper +2
6 Crone - Leviathan's Lifework

Deadline : zondag 12 februari 19:00 uur

Ronde 0 - Ladder 23:

17 Galahad - Seas of Change +2
12 Lee Abraham - The Seasons Turn
9 Univers Zéro - Jack the Ripper
7 Crone - Leviathan's Lifework +1

45

Ronde 0 - Ladder 23:

18 Galahad - Seas of Change +1
14 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
7 Crone - Leviathan's Lifework

Ronde 0 - Ladder 23:

19 Galahad - Seas of Change +1
16 Lee Abraham - The Seasons Turn +2

Alicia schreef:
Ja hoor, helemaal!
Galahad luisterde best wel lekker weg tijdens het opruimen, afwassen en ook nog wat in de tuin snoeien, maar ik zou het veels te lange nummer inderdaad niet zo snel opzetten zonder iets om handen te hebben.

In de tuin snoeien? In februari? Da's mij veel te koud, hoor! Dan liever nog geen leven.
Wel aandoenlijk ambachtelijk charmant dat jij je vuile vaat met de hand doet en niet in de vaatwasser stopt. Dan ik liever lui dan leven.

Rudi S schreef:
Natuurlijk luisteren wij die liedjes.
Sterker nog, ik ga zelfs een flinke stap verder en lees jouw stukjes er ook nog bij
Bij deze officieel verklaard: jij hebt een nog zinlozer leven dan ik.
Maar wel héul attent dat je de moeite neemt om je door mijn gedachtespinsels te worstelen.

Ronde 0 - Ladder 23:

19 Galahad - Seas of Change
17 Lee Abraham - The Seasons Turn +1
11 Univers Zéro - Jack the Ripper +2

Twee uitersten in de punten wat mij betreft. Ik begrijp dat EvilDrSmith Lee Abraham wat braaf noemt want dat dat is het ook. Maar valt hier wel in de smaak. Jack the Ripper gaat met de punten lopen wat een fantastisch nummer is dat.

Ga overigens vooral door met epistels plaatsen, zorgt voor veel vermaak hier.

EvilDrSmith schreef:
(quote)

In de tuin snoeien? In februari? Da's mij veel te koud, hoor! Dan liever nog geen leven.
Wel aandoenlijk ambachtelijk charmant dat jij je vuile vaat met de hand doet en niet in de vaatwasser stopt. Dan ik liever lui dan leven.

En het is/was zulk mooi weer vandaag en gister... en het kan maar gebeurd zijn en ik ben in maart ook nog wel bezig in die tuin enzovoort... inderdaad lekker geen vaatwasser! Ook geen droger en meer van dat soort overbodige dingen!

Alicia schreef:
En het is/was zulk mooi weer vandaag en gister... en het kan maar gebeurd zijn en ik ben in maart ook nog wel bezig in die tuin enzovoort... inderdaad lekker geen vaatwasser! Ook geen droger en meer van dat soort overbodige dingen!
Ik volg je helemaal, maar een leven zonder vaatwasser is me nét te spartaans. Ik ga zo de schone was buiten aan de droogmolen hangen: kijken of dat lukt in februari.
Afijn, de onderwerpen zijn alweer helemaal Lee Abraham-approved.

Ronde 0 - Ladder 23: Zo! Ik was lekker snel klaar deze keer Beide kolossale nummers ken ik namelijk van haver tot gort. Seas of Change mocht ik destijds voor Progwereld bespreken en The Seasons Turn vind ik zo ontzettend mooi dat ik het nog regelmatig beluister. Deze gaat er dan ook met de twee punten vandoor, ondanks dat Galahad mijn eigen nominatie is. In een andere ladder was Univers Zéro er waarschijnlijk met de punten vandoor gegaan. Prachtig die dertien minuten durende dreiging. Al met al een ijzersterke ladder dus!

20 Galahad - Seas of Change +1
19 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
11 Univers Zéro - Jack the Ripper

21 Galahad - Seas of Change +1
21 Lee Abraham - The Seasons Turn +2

Tja, lang of niet, helemaal geluisterd of niet, keuze was toch heel makkelijk

Ronde 0 - Ladder 23:

23 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
21 Galahad - Seas of Change
8 Crone - Leviathan's Lifework +1

Galahad: het is okee, maar dit kun je niet als één song beoordelen, ik heb ook geen zin om iedere ronde ruim 42 minuten te luisteren, zo goed is het niet

Crone: donker, zelfs een beetje postpunky, qua algemene teneur, niet overtuigend, krijgt een punt omdat Seas of Change veel te lang is voor zoiets

Univers Zéro: van de intro wordt ik al depri, ik kom er ook niet echt in, strijkers, cymbals mwah, nee absoluut niet

Lee Abraham: Wederom fijne gitaren, eigenlijk sowieso wel goed, maar het hoeft ook niet zo lang

Ronde 0 - Ladder 23:

25 Lee Abraham - The Seasons Turn +2
22 Galahad - Seas of Change +1
8 Crone - Leviathan's Lifework

Mmm..... Lee Abraham is een leuke ontdekking alvast.

Ronde 0 - Ladder 23:

25 Lee Abraham - The Seasons Turn
23 Galahad - Seas of Change +1
13 Univers Zéro - Jack the Ripper +2
8 Crone - Leviathan's Lifework

Bonk ben je in de buurt ? Ik ben bezig ! Wacht nog wel even op je !

Ronde 0 - Ladder 24:

2 Kate Bush - The Sensual World
1 Yes - Sound Chaser
Anyone's Daughter - Tanz und Tod
Turbulence - A Place I Go to Hide

Deadline : maandag 13 februari 19:00 uur

Meneer heeft een griepje (nee, niet die ene) maar wel eentje die wat hallucinerend is. Dat maakt muziek luisteren altijd mooi (afgezien van de onterende spierpijn). Maar goed !

Yes ! Een nummer wat ik altijd wel heb kunnen waarderen maar wat volgens mij ook hun meest chaotische nummer is. Wat knap hoe ze dit in elkaar gefrutseld hebben !

Kate Bush: ik vind dat deze dame top muziek heeft gemaakt en ergens in de schemering van de Progmuziek verblijft. Ik heb zelf dit nummer genomineerd (na een zoek- en luistertocht van vele nummers) omdat het dromerig, sensueel en muzikaal erbij hoort. Ik zou verder zelf ook echt niet weten waar je haar muziek zou moeten plaatsen. Zo uniek.

De Duitsers ! Ook mooi, zelfs in deze gezongen taal. Maar iets minder belovend, meer een tussenstuk.

Turbulence. Hoor ik hier Tool ? En daarna Porcupine Tree ? En een vleugje Marillion ? Heerlijk dat hier wel de peper en de zout inzit. Ik moet eerlijk bekennen dat de anale fixatie bij mij niet ontstaat door peper en zout ermee te vermengen. Bizarre conclusie ook ! Geef mij dan maar de genitale fase.

En wie weet bij welk nummer in deze ladder bij deze scène hieronder hoort (en waarom
) krijgt van mij applaus!

https://i.makeagif.com/media/8-16-2015/9-YpPV.gif

Ronde 0 - Ladder 24:

2 Kate Bush - The Sensual World
2 Yes - Sound Chaser 1
2 Turbulence - A Place I Go to Hide 2
Anyone's Daughter - Tanz und Tod

Deadline : maandag 13 februari 19:00 uur

Gast
geplaatst: vandaag om 09:01 uur

geplaatst: vandaag om 09:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.