Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2022, 09:38 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
15 Michał Łapaj - Shattered Memories
15 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
12 Lunatic Soul - The Passage +1
9 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
Deadline : dinsdag 15 februari 19:00 uur
51
Wat een sterke ladder zeg! Genieten!
15 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
12 Lunatic Soul - The Passage +1
9 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
51
Wat een sterke ladder zeg! Genieten!
0
geplaatst: 15 februari 2022, 10:30 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
17 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
13 Lunatic Soul - The Passage +1
9 The Neal Morse Band - Freedom Calling
17 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
13 Lunatic Soul - The Passage +1
0
geplaatst: 15 februari 2022, 10:40 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
19 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
16 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
13 Lunatic Soul - The Passage
19 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
16 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 februari 2022, 12:17 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
21 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
17 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
60
De ladder staat zowaar precies in de juiste volgorde. De beide Riverside-mannen leveren beiden beter werk af dan het gros van wat ze met hun oorspronkelijke band maakten. Vooral Michał Łapaj zet een sfeertje neer waar de stem van Mick Moss echt perfect bij past. Lunatic Soul moet het vooral van het laatste stuk van het nummer hebben. De 2 punten zijn echter geen moment bedreigd; dat Tubular Bells om een re-entry moet vechten is nog een paar maten absurder dan dat de entry van Drip Drip nooit gelukt is. Het dertien-in-een-dozijn-Neal-Morsenummer staat terecht laatste.
21 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
17 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
60
De ladder staat zowaar precies in de juiste volgorde. De beide Riverside-mannen leveren beiden beter werk af dan het gros van wat ze met hun oorspronkelijke band maakten. Vooral Michał Łapaj zet een sfeertje neer waar de stem van Mick Moss echt perfect bij past. Lunatic Soul moet het vooral van het laatste stuk van het nummer hebben. De 2 punten zijn echter geen moment bedreigd; dat Tubular Bells om een re-entry moet vechten is nog een paar maten absurder dan dat de entry van Drip Drip nooit gelukt is. Het dertien-in-een-dozijn-Neal-Morsenummer staat terecht laatste.
0
geplaatst: 15 februari 2022, 12:29 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
21 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
17 Michał Łapaj - Shattered Memories
15 Lunatic Soul - The Passage +2
10 The Neal Morse Band - Freedom Calling +1
Wat een goede ladder. Moeilijk kiezen.
15 Lunatic Soul - The Passage +2
10 The Neal Morse Band - Freedom Calling +1
Wat een goede ladder. Moeilijk kiezen.
1
geplaatst: 15 februari 2022, 13:16 uur
Casartelli schreef:
dat Tubular Bells om een re-entry moet vechten is nog een paar maten absurder dan dat de entry van Drip Drip nooit gelukt is.
dat Tubular Bells om een re-entry moet vechten is nog een paar maten absurder dan dat de entry van Drip Drip nooit gelukt is.
Er was dus een tijd dat het nummer eruit gestemd is, dat geeft hoop.
1
geplaatst: 15 februari 2022, 15:15 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
16 Lunatic Soul - The Passage +1
12 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
Het nummer van Michael Lapaj had ik vorig jaar wel in mijn luisterlijsten geplaatst, dat van Mariusz Duda niet, maar bij herbeluistering vind ik nu The Passage toch iets beter, beiden ontberen wel wat pit om echte toppers te zijn.
Die pit vind ik wel bij The Neal Morse Band, lekker strak, voor mij het beste nummer in deze ladder
Mike Oldfield: Iconisch begin natuurlijk, maar na een minuut of 10 heb ik het wel gehad
16 Lunatic Soul - The Passage +1
12 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
Het nummer van Michael Lapaj had ik vorig jaar wel in mijn luisterlijsten geplaatst, dat van Mariusz Duda niet, maar bij herbeluistering vind ik nu The Passage toch iets beter, beiden ontberen wel wat pit om echte toppers te zijn.
Die pit vind ik wel bij The Neal Morse Band, lekker strak, voor mij het beste nummer in deze ladder
Mike Oldfield: Iconisch begin natuurlijk, maar na een minuut of 10 heb ik het wel gehad
2
geplaatst: 15 februari 2022, 15:33 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
18 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
16 Lunatic Soul - The Passage
14 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
Ik blijf toch altijd vallen voor de muzikale toverstaf van Neal Morse. Ja, het is direct herkenbaar als Morse. Maar het is zo melodieus, technisch kan zonder gefreak en ik vind dit ook nog gewoon fris klinken. De beide Poolse inzendingen bevallen mij ook enorm goed. Ik ga dan uiteindelijk toch voor Lapaj, omdat ik die net even spannender en moderner vind klinken. Oldfield is een klassieker en ik geniet altijd van de melodie en de eerste pak-em-beet 8 minuten. Maar dan komen er nog 16 en dat is dan toch te veel om te blijven genieten in de mate dat het punten oplevert....
18 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
14 The Neal Morse Band - Freedom Calling +2
Ik blijf toch altijd vallen voor de muzikale toverstaf van Neal Morse. Ja, het is direct herkenbaar als Morse. Maar het is zo melodieus, technisch kan zonder gefreak en ik vind dit ook nog gewoon fris klinken. De beide Poolse inzendingen bevallen mij ook enorm goed. Ik ga dan uiteindelijk toch voor Lapaj, omdat ik die net even spannender en moderner vind klinken. Oldfield is een klassieker en ik geniet altijd van de melodie en de eerste pak-em-beet 8 minuten. Maar dan komen er nog 16 en dat is dan toch te veel om te blijven genieten in de mate dat het punten oplevert....
2
geplaatst: 15 februari 2022, 15:52 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
22 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
19 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
14 The Neal Morse Band - Freedom Calling
81
Shattered Memories vond ik een prachtig nummer. Dat album ga ik opsnorren. Mick Moss als zanger past hier perfect. Zeer van genoten. Neal Morse vond ik ook prima, maar maakte de minste indruk. Tubular Bells blijf ik een knap nummer vinden, maar ik ben geen enorm grote fan. Door de bijzonderheid van het nummer wint het nipt van Lunatic Soul, wat ik evengoed een sterk nummer vond.
Mooie ladder dus, waarbij ik de albums van de twee Poolse inzendingen zeker ga beluisteren.
22 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
19 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
81
Shattered Memories vond ik een prachtig nummer. Dat album ga ik opsnorren. Mick Moss als zanger past hier perfect. Zeer van genoten. Neal Morse vond ik ook prima, maar maakte de minste indruk. Tubular Bells blijf ik een knap nummer vinden, maar ik ben geen enorm grote fan. Door de bijzonderheid van het nummer wint het nipt van Lunatic Soul, wat ik evengoed een sterk nummer vond.
Mooie ladder dus, waarbij ik de albums van de twee Poolse inzendingen zeker ga beluisteren.
2
geplaatst: 15 februari 2022, 16:11 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
23 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
21 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
74 (toch?). Of zal ik Rogyros eens uitnodigen voor een rekenlesje ?
Goed. Ondertussen wel weer Oldfield en Neal kunnen beluisteren. Ik zat eerst bij Michał Łapaj wat verbaasd naar de stem van de zanger te luisteren. Alsof er ergens een kudde schapen voorbij kwam met één schaap met een hele diepe lage maar mooie stem. Toch werd het bij het her- en her beluisteren steeds beter tot Mevrouw Meneer het beu was en ik doorskipte naar die andere Pool (blijkbaar). Ik kreeg bijna meteen het verwijt dat ‘ze’ toch echt gevraagd had om een andere nummer op te zetten. Toen ik vertelde dat het een ander nummer was heb ik maar de koptelefoon opgezet. Ik wil nu iets zeggen over vrouwen en hun muzikale interesses maar daar moet je tegenwoordig heel erg mee uitkijken. Voor je het weet sta je voor de rechter of word je als Witte Blanke Mannelijke Hetero MuMe user (ik heb 5 vinkjes)
gecanceld. Sorry Alicia maar ben jij nu echt hier de enige vrouw ?
Toch gaat het ene puntje naar Tubular Bells. Ik kan zeker wel genieten van dat getierelantijn en dan vooral als er steeds nieuwe instrumenten worden geïntroduceerd. Misschien kan ik deze muziek nog weleens voor een exorcisme moment gebruiken. Dat moeten die demonen wel snel beu zijn. “Jesus Guitar !!” “And Introducing Holy Water Sprinkling Drops Falling on Cross“! Ik kan erg genieten van het einde.
Neal is leuk maar vooral met Transatlantic. Zou hij misschien weleens The Exorcist hebben bekeken ter inspiratie voor zijn muzikale kruistocht ? Ik zie een link in deze Ladder tussen Neal & Oldfield !
23 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +1
21 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
74 (toch?). Of zal ik Rogyros eens uitnodigen voor een rekenlesje ?

Goed. Ondertussen wel weer Oldfield en Neal kunnen beluisteren. Ik zat eerst bij Michał Łapaj wat verbaasd naar de stem van de zanger te luisteren. Alsof er ergens een kudde schapen voorbij kwam met één schaap met een hele diepe lage maar mooie stem. Toch werd het bij het her- en her beluisteren steeds beter tot Mevrouw Meneer het beu was en ik doorskipte naar die andere Pool (blijkbaar). Ik kreeg bijna meteen het verwijt dat ‘ze’ toch echt gevraagd had om een andere nummer op te zetten. Toen ik vertelde dat het een ander nummer was heb ik maar de koptelefoon opgezet. Ik wil nu iets zeggen over vrouwen en hun muzikale interesses maar daar moet je tegenwoordig heel erg mee uitkijken. Voor je het weet sta je voor de rechter of word je als Witte Blanke Mannelijke Hetero MuMe user (ik heb 5 vinkjes)
gecanceld. Sorry Alicia maar ben jij nu echt hier de enige vrouw ?Toch gaat het ene puntje naar Tubular Bells. Ik kan zeker wel genieten van dat getierelantijn en dan vooral als er steeds nieuwe instrumenten worden geïntroduceerd. Misschien kan ik deze muziek nog weleens voor een exorcisme moment gebruiken. Dat moeten die demonen wel snel beu zijn. “Jesus Guitar !!” “And Introducing Holy Water Sprinkling Drops Falling on Cross“! Ik kan erg genieten van het einde.
Neal is leuk maar vooral met Transatlantic. Zou hij misschien weleens The Exorcist hebben bekeken ter inspiratie voor zijn muzikale kruistocht ? Ik zie een link in deze Ladder tussen Neal & Oldfield !
0
geplaatst: 15 februari 2022, 16:53 uur
Ronde 0 - Ladder 25:
25 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
22 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
25 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
22 Michał Łapaj - Shattered Memories +1
1
geplaatst: 15 februari 2022, 16:53 uur
Excuus, meneer. 
Ik was met twee dingen tegelijk bezig, en dat ging niet goed. 74 is een getal dat niet deelbaar is door 3, dus het klopt ergens niet.
En bij wie niet? Bij mijzelf niet. Twee dingen tegelijk. Ik kan het gewoon niet, moet ik eindelijk maar eens accepteren.

Ik heb Michał Łapaj tekort gedaan. De juiste stand is dus (score van Finidi meegenomen):
Ronde 0 - Ladder 25:
25 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
23 Michał Łapaj - Shattered Memories (+1 Rogyros)
78

Ik was met twee dingen tegelijk bezig, en dat ging niet goed. 74 is een getal dat niet deelbaar is door 3, dus het klopt ergens niet.
En bij wie niet? Bij mijzelf niet. Twee dingen tegelijk. Ik kan het gewoon niet, moet ik eindelijk maar eens accepteren.

Ik heb Michał Łapaj tekort gedaan. De juiste stand is dus (score van Finidi meegenomen):
Ronde 0 - Ladder 25:
25 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
23 Michał Łapaj - Shattered Memories (+1 Rogyros)
78
0
geplaatst: 15 februari 2022, 17:04 uur
3
geplaatst: 15 februari 2022, 18:09 uur
Is het een veeg teken en/of een teken aan de wand dat beide heren Riverside solo een veel ingetogener, maar indrukwekkender geluid laten horen dan hun gezamelijke broodheer tegenwoordig? Ik was nog niet bekend met het solowerk van Michał Łapaj - sterker: hierboven lees ik dat het ook een dude is van Riverside - maar ik vind dit een buitengewoon fraai liedje. De gitaarlijnen doen me sterk, héél sterk denken aan Anathema. Weet iemand welk nummer ik bedoel? Ik dacht aan 'Closer', maar misschien lijkt een ander Ana-nummer er nog wel meer op.
Wel erg fraai.
Toch doet zijn 'baas' Mariusz (zolang je geen Vangelis, Keith Emerson of Jean Michel heet, sta je als toetsenist in de hiërarchie toch onder de zanger) het net even wat indrukwekkender. Al was het een close call. Knap hoe hij met zo'n folky aanvang het nummer laat ontwikkelen naar zo'n spannend gevaarte. Het doet me sterk denken aan Tool. Niet zozeer qua geluid, wel de combinatie van duistere spanning waaroverheen hij met een rustgevend kalmte ons toezingt: join me, duik mee in deze negen minuten durend auditief golfslagbad.
Er kan er maar een de échte baas zijn. Als ik mijn leven had mogen ruilen met een muzikant, dan was het Mike Oldfield geweest. De homo universalis van de popmuziek. Hij was 19 toen hij dit epos maakte. Negentien! In zijn uppie! En [op drums en fluit na] álle instrumenten! How the fuck? En dan ook nog eens dat gitaargeluid, holy cow! Waarom heeft iedereen het altijd maar over Brian May, maar (bijna) niemand over Mike Oldfield. Of Tom Scholz. Daarbij was hij ook verantwoordelijk voor een van mijn vroegste favoriete liedjes als tienjarig jochie: Shadow On The Wall.
En passant heeft hij ook nog bijna de deathgrunt avant la lettre uitgevonden, meer dan tien jaar voor Death en Master én veel meer 'gruntend' dan het meer grommen in The Who's 'Boris The Spider' (halverwege het 2e deel van Tubular Bells), ware het niet dat al een obscuur, geschift, maar geweldig gezelschap hem al een paar jaar voor was met een soort hese grunt dat wel lijkt op Chucks hese stem op de latere albums van Death: Cromagnon.
En dankzij Mike Oldfield was Bassie & Adriaan tenminste draaglijk om te kijken. Drommels drommels drommels!
Geen idee of de man een gezellige peer is - ik vermoed eigenlijk van niet: hij lijkt qua uiterlijk heel erg op een vroegere baas van mij en die was een pot chagrijn (behalve in het bijzijn van vrouwelijk schoon) - maar qua muziektalent had ik het liefst in zijn schoenen willen staan.
Liever dan in de religieuze stappers van Neil (edit: Neal, ik schrijf zijn naam structureel verkeerd). Sowieso, want ik heb hem ooit eens geïnterviewd en dat gesprek is bij mij de boeken ingegaan als het enige interview dat écht in de soep liep. We hadden het over thuiseducatie - hij gaf zijn eigen kinderen zelf thuisonderwijs en blijkbaar stelde ik daar een verkeerde/kritische vraag over, want daarna werden zijn antwoorden korter en korter. Ik meen me te herinneren dat hij zelf verzocht om het interview maar af te ronden. Het interview is dan ook in de boeken gebleven en nooit gepubliceerd. Misschien wel jammer, realiseer ik me nu.
Afijn, het moet gezegd dat dit nummer een frisse energie en driving power heeft die ik sinds zijn 'Sola Scriptura' niet meer heb gehoord. Komt waarschijnlijk ook dat ik na dat album zijn releasediarree niet meer bijbeen en nauwelijks aandacht geef. Edoch gaat hij eervoller ten onder dan ik op voorhand had verwacht.
Ronde 0 - Ladder 25:
27 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
23 Michał Łapaj - Shattered Memories
17 Lunatic Soul - The Passage +1
81
Wel erg fraai.
Toch doet zijn 'baas' Mariusz (zolang je geen Vangelis, Keith Emerson of Jean Michel heet, sta je als toetsenist in de hiërarchie toch onder de zanger) het net even wat indrukwekkender. Al was het een close call. Knap hoe hij met zo'n folky aanvang het nummer laat ontwikkelen naar zo'n spannend gevaarte. Het doet me sterk denken aan Tool. Niet zozeer qua geluid, wel de combinatie van duistere spanning waaroverheen hij met een rustgevend kalmte ons toezingt: join me, duik mee in deze negen minuten durend auditief golfslagbad.
Er kan er maar een de échte baas zijn. Als ik mijn leven had mogen ruilen met een muzikant, dan was het Mike Oldfield geweest. De homo universalis van de popmuziek. Hij was 19 toen hij dit epos maakte. Negentien! In zijn uppie! En [op drums en fluit na] álle instrumenten! How the fuck? En dan ook nog eens dat gitaargeluid, holy cow! Waarom heeft iedereen het altijd maar over Brian May, maar (bijna) niemand over Mike Oldfield. Of Tom Scholz. Daarbij was hij ook verantwoordelijk voor een van mijn vroegste favoriete liedjes als tienjarig jochie: Shadow On The Wall.
En passant heeft hij ook nog bijna de deathgrunt avant la lettre uitgevonden, meer dan tien jaar voor Death en Master én veel meer 'gruntend' dan het meer grommen in The Who's 'Boris The Spider' (halverwege het 2e deel van Tubular Bells), ware het niet dat al een obscuur, geschift, maar geweldig gezelschap hem al een paar jaar voor was met een soort hese grunt dat wel lijkt op Chucks hese stem op de latere albums van Death: Cromagnon.
En dankzij Mike Oldfield was Bassie & Adriaan tenminste draaglijk om te kijken. Drommels drommels drommels!
Geen idee of de man een gezellige peer is - ik vermoed eigenlijk van niet: hij lijkt qua uiterlijk heel erg op een vroegere baas van mij en die was een pot chagrijn (behalve in het bijzijn van vrouwelijk schoon) - maar qua muziektalent had ik het liefst in zijn schoenen willen staan.
Liever dan in de religieuze stappers van Neil (edit: Neal, ik schrijf zijn naam structureel verkeerd). Sowieso, want ik heb hem ooit eens geïnterviewd en dat gesprek is bij mij de boeken ingegaan als het enige interview dat écht in de soep liep. We hadden het over thuiseducatie - hij gaf zijn eigen kinderen zelf thuisonderwijs en blijkbaar stelde ik daar een verkeerde/kritische vraag over, want daarna werden zijn antwoorden korter en korter. Ik meen me te herinneren dat hij zelf verzocht om het interview maar af te ronden. Het interview is dan ook in de boeken gebleven en nooit gepubliceerd. Misschien wel jammer, realiseer ik me nu.
Afijn, het moet gezegd dat dit nummer een frisse energie en driving power heeft die ik sinds zijn 'Sola Scriptura' niet meer heb gehoord. Komt waarschijnlijk ook dat ik na dat album zijn releasediarree niet meer bijbeen en nauwelijks aandacht geef. Edoch gaat hij eervoller ten onder dan ik op voorhand had verwacht.
Ronde 0 - Ladder 25:
27 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) +2
23 Michał Łapaj - Shattered Memories
17 Lunatic Soul - The Passage +1
81
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 februari 2022, 18:28 uur
EvilDrSmith schreef:
Liever dan in de religieuze stappers van Neil (edit: Neal, ik schrijf zijn naam structureel verkeerd). Sowieso, want ik heb hem ooit eens geïnterviewd en dat gesprek is bij mij de boeken ingegaan als het enige interview dat écht in de soep liep. We hadden het over thuiseducatie - hij gaf zijn eigen kinderen zelf thuisonderwijs en blijkbaar stelde ik daar een verkeerde/kritische vraag over, want daarna werden zijn antwoorden korter en korter. Ik meen me te herinneren dat hij zelf verzocht om het interview maar af te ronden.
Goed verhaal.Liever dan in de religieuze stappers van Neil (edit: Neal, ik schrijf zijn naam structureel verkeerd). Sowieso, want ik heb hem ooit eens geïnterviewd en dat gesprek is bij mij de boeken ingegaan als het enige interview dat écht in de soep liep. We hadden het over thuiseducatie - hij gaf zijn eigen kinderen zelf thuisonderwijs en blijkbaar stelde ik daar een verkeerde/kritische vraag over, want daarna werden zijn antwoorden korter en korter. Ik meen me te herinneren dat hij zelf verzocht om het interview maar af te ronden.
2
geplaatst: 15 februari 2022, 18:43 uur
Michal Lapaj bewijst hier dat hij terecht op 'mijn nog te luisteren'-lijst staat, maar daar moet ik nu ook echt werk van maken, want dit was erg fijn.
Lunatic Soul en Neal Morse hebben beiden hun mooie momenten, maar vind ik beiden ook niet helemaal evenwichtig qua opbouw. Dat is me wat om het even dus.
Ronde 0 - Ladder 25:
27 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
25 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
17 Lunatic Soul - The Passage
15 The Neal Morse Band - Freedom Calling +1
84
Lunatic Soul en Neal Morse hebben beiden hun mooie momenten, maar vind ik beiden ook niet helemaal evenwichtig qua opbouw. Dat is me wat om het even dus.
Ronde 0 - Ladder 25:
27 Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1)
25 Michał Łapaj - Shattered Memories +2
17 Lunatic Soul - The Passage
15 The Neal Morse Band - Freedom Calling +1
84
0
geplaatst: 15 februari 2022, 19:00 uur
Succes Ernst 
Ronde 0 - Ladder 26:
Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
Sebastian Hardie - Openings
Dream Theater - Pull Me Under
Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
Deadline : woensdag 16 februari 19:00 uur
Ik ben hier trouwens nu wel benieuwd wie hier
en wie hier
is of ⚧ na Alicia’s mededeling.

Ronde 0 - Ladder 26:
Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
Dream Theater - Pull Me Under
en wie hier
1
geplaatst: 15 februari 2022, 19:07 uur
meneer schreef:
en wie hier
Ik vrees voor Alicia dat ze de enige vertegenwoordiger is van het sterke geslacht.Ik ben hier trouwens nu wel benieuwd wie hier
en wie hier
is of ⚧ na Alicia’s mededeling. Dat is voor het gemiddelde progpubliek wel de juiste verhouding.

0
geplaatst: 15 februari 2022, 19:15 uur
Zeker nog nooit bij een concert van Anathema of Ray Wilson geweest ?
1
geplaatst: 15 februari 2022, 19:17 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
1 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
2 Dream Theater - Pull Me Under +2
Deadline : woensdag 16 februari 19:00 uur.
3
Minder interessante ladder waarin wat mij betreft DT er met kop en schouders bovenuit steekt en absoluut door moet !
Hymn vind ik wat brave gospel met een hoog hippie gehalte en een beetje saai; dan wist Neal Morse in z'n reli periode nog meer te boeien...
En Saga vind ik dan een stuk interessanter dan Sebastian Hardie, dus die krijgen, ondanks wat gedateerd, het laatste punt.
(Gelukkig morgen meer kwaliteit, sterker nog: die mogen allemaal wel door, dus dat wordt nu al zweten voor excuses bij de noodgedwongen afvallers...
)
1 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
2 Dream Theater - Pull Me Under +2
3
Minder interessante ladder waarin wat mij betreft DT er met kop en schouders bovenuit steekt en absoluut door moet !
Hymn vind ik wat brave gospel met een hoog hippie gehalte en een beetje saai; dan wist Neal Morse in z'n reli periode nog meer te boeien...

En Saga vind ik dan een stuk interessanter dan Sebastian Hardie, dus die krijgen, ondanks wat gedateerd, het laatste punt.
(Gelukkig morgen meer kwaliteit, sterker nog: die mogen allemaal wel door, dus dat wordt nu al zweten voor excuses bij de noodgedwongen afvallers...
)
0
geplaatst: 15 februari 2022, 19:22 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
2 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
4 Dream Theater - Pull Me Under +2
6
2 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
4 Dream Theater - Pull Me Under +2
6
0
geplaatst: 15 februari 2022, 19:24 uur
meneer schreef:
Zeker nog nooit bij een concert van Anathema of Ray Wilson geweest ?
Bij Anathema meerdere malen, maar daar is het publiek ook zeker niet gemiddeld. Gelukkig!Zeker nog nooit bij een concert van Anathema of Ray Wilson geweest ?
Alhoewel, ik heb Anathema ook wel eens mid jaren 90 gezien en toen was de sekseverhouding wrs nóg schever. Maar dat was toen sowieso géén progprubliek.

0
geplaatst: 15 februari 2022, 19:28 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
4 Dream Theater - Pull Me Under
3 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
2 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] +2
9
4 Dream Theater - Pull Me Under
3 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
2 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] +2
9
1
geplaatst: 15 februari 2022, 19:29 uur
Bonk schreef:
Michal Lapaj bewijst hier dat hij terecht op 'mijn nog te luisteren'-lijst staat, maar daar moet ik nu ook echt werk van maken, want dit was erg fijn.
Beter laat dan nooit (schreef hij ietwat verbaasd)...

0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:28 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
5 Dream Theater - Pull Me Under 1
3 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
2 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
2 Sebastian Hardie - Openings 2
Heer Hardie is een hele leuke ontdekking voor mij, echt Old school prog/symfo en dus gelijk minder interessant en gedateerd. En dat in een Progladder, hopelijk morgen weer toonladder smijtende metal want dat is pas interessant....
Speaking of wich... het losse punt gaat naar DT, één van de weinige tracks van hun die nog t beluisteren waard is. De poormans Moodies zijn hier op t braafst en elk woord over Saga is er eentje te veel dus ik moest wel
5 Dream Theater - Pull Me Under 1
3 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
2 Sebastian Hardie - Openings 2
Heer Hardie is een hele leuke ontdekking voor mij, echt Old school prog/symfo en dus gelijk minder interessant en gedateerd. En dat in een Progladder, hopelijk morgen weer toonladder smijtende metal want dat is pas interessant....
Speaking of wich... het losse punt gaat naar DT, één van de weinige tracks van hun die nog t beluisteren waard is. De poormans Moodies zijn hier op t braafst en elk woord over Saga is er eentje te veel dus ik moest wel

0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:50 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
5 Dream Theater - Pull Me Under
5 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
3 Sebastian Hardie - Openings +1
15
Sebastian Hardie: Op zich wel lekker voor op de achtergrond, maar ook niet dat ik erdoor gegrepen wordt, op het laatste iets steviger, wat meer de aandacht trekt
Dream Theater is mij meestal een stapje te ver, dat is hier ook het geval
Barclay JH: Meer folk en deels gospel als prog, niet slecht, maar ook niet super
Hardcore Saga-fan sinds oudsher, dit is één van hun besten, zeker tijdens de live shows met publieksparticipatie
5 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
3 Sebastian Hardie - Openings +1
15
Sebastian Hardie: Op zich wel lekker voor op de achtergrond, maar ook niet dat ik erdoor gegrepen wordt, op het laatste iets steviger, wat meer de aandacht trekt
Dream Theater is mij meestal een stapje te ver, dat is hier ook het geval
Barclay JH: Meer folk en deels gospel als prog, niet slecht, maar ook niet super
Hardcore Saga-fan sinds oudsher, dit is één van hun besten, zeker tijdens de live shows met publieksparticipatie
0
geplaatst: 15 februari 2022, 20:50 uur
Zo dat duurde ff...
Ronde 0 - Ladder 26:
5 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
4 Sebastian Hardie - Openings +1
4 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] 2
Ronde 0 - Ladder 26:
4 Sebastian Hardie - Openings +1
4 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] 2
2
geplaatst: 15 februari 2022, 21:03 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
6 Dream Theater - Pull Me Under +1
6 Sebastian Hardie - Openings +2
4 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
Overigens is Sebastian Hardie enkel de naam die de leden voor hun band gekozen hadden, vigil. Vraag me niet waarom – geen der leden heet zelf Hardie of zelfs maar Sebastian.
6 Dream Theater - Pull Me Under +1
6 Sebastian Hardie - Openings +2
4 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
Overigens is Sebastian Hardie enkel de naam die de leden voor hun band gekozen hadden, vigil. Vraag me niet waarom – geen der leden heet zelf Hardie of zelfs maar Sebastian.
* denotes required fields.