Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 15 februari 2022, 21:53 uur
Ik wil hier niet de Leo Blokhuis uithangen, maar de naam fascineerde mij ook. En aangezien de band uit Sydney blijkt te komen - en mijn vriendin daar ook vandaan komt - liet ik het haar luisteren. Zij kende de band niet, maar wel een vroeger lid van de band, zanger Jon English, welke later blijkbaar een grote meneer in Australië werd. Ging ik toch even zoeken: nu wil ik het weten ook.
Ik vond dit interview met Mario Millo, de zanger/gitarist op dit album (uit 1975).
VM: By the way, why did you name the band Sebastian Hardie?
MM: The original name, I believe was "The Sebastian Hardie Blues Band". A fictitious name just thought up by the original guitarist (Graham Ford) back in around 1967. The band's line-up was very different then and in 1971 they went their separate ways. Early 1973 they reformed with partly the same line-up, I replaced Graham Ford in October 1973 and Toivo Pilt replaced Steve Dunn (Keyboards) about a year later. (http://www.progressor.net/interview/mario_millo.html)
Ik vond dit interview met Mario Millo, de zanger/gitarist op dit album (uit 1975).
VM: By the way, why did you name the band Sebastian Hardie?
MM: The original name, I believe was "The Sebastian Hardie Blues Band". A fictitious name just thought up by the original guitarist (Graham Ford) back in around 1967. The band's line-up was very different then and in 1971 they went their separate ways. Early 1973 they reformed with partly the same line-up, I replaced Graham Ford in October 1973 and Toivo Pilt replaced Steve Dunn (Keyboards) about a year later. (http://www.progressor.net/interview/mario_millo.html)
0
geplaatst: 15 februari 2022, 22:34 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
6 Dream Theater - Pull Me Under
7 Sebastian Hardie - Openings +1
7 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
4 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
Deadline : woensdag 16 februari 19:00 uur
6 Dream Theater - Pull Me Under
7 Sebastian Hardie - Openings +1
7 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
0
geplaatst: 15 februari 2022, 22:43 uur
Hallelujah! Zijn we op de EO-Jongerendag beland?
BJH lijkt wel een born again 80s Pink Floyd (Praise Floyd), wat hier al eerder is gemeld. Volgens mij is hun jaren 70-werk toch een stuk leuker dan dit katholieke misdienaarsfeestje. Krijg er jeuk van op plekken waar ik dat niet wil hebben. Ik heb deze plaat eens uit een kringloopbak gevist, maar als dit een indicatie is voor de rest van het album: wie wil 'em?
Saga klinkt al een heel stuk seculierder. Prima genietbare, degelijke, maar ook virtuoze dinosymfo en nog verrassend fris. Maar iets te luchtig qua toonzetting om mijn aandacht echt te grijpen.
Dat dinosymfonische geldt ook voor de grote onbekende van dit kwartet, Sebastian Hardie, maar de gedragen sfeer, die dan weer doet denken aan de 70s Pink Floyd, vind ik net wat boeiender. Al is de gitarist met zijn soms wat te snerpende sound geen David Gilmour.
De volle mep is, vanzelfsprekend, voor de 'greatest hit (without the 21 Other Pretty Cool Songs)' van Dream Theater. Een dijk van een joekel van een reus van een knoert van een monster van een knots van een klapper van jewelste: de nummer 1 in de progcanon aller tijden. Ik kende destijds 'When Dream And Day Unite' al wel - ik heb de cd in zo'n Amerikaanse, kartonnen longsleeve box (wie kent ze nog?) - maar toen 'Images & Words' uitkwam sloeg die bij mij in als een neutronenbom. WTF gebeurt hier allemaal? Dit kán niet! Dit kunnen geen mensen van vlees en bloed maken. Onmogelijk!
Inmiddels zijn we dertig jaar techniek, krachtpatserij en zelfbevlekkerij op de vierkante millimeter verder en kijken we bijna nergens meer van op, maar destijds voelde ik me letterlijk geïntimideerd door zoveel machtsvertoon. Na het optreden in het Utrechtse Vredenburg heb ik nog een bootlegshirt van het optreden gekocht. Een jaar of zes later droeg ik dat shirt bij mijn sollicitatiegesprek in een muziekarchief. Ik dacht: fuck it, ze mogen weten dat ik van metal houd. En het hielp, want ik werd aangenomen.
Ronde 0 - Ladder 26:
8 Dream Theater - Pull Me Under +2
8 Sebastian Hardie - Openings +1
7 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
BJH lijkt wel een born again 80s Pink Floyd (Praise Floyd), wat hier al eerder is gemeld. Volgens mij is hun jaren 70-werk toch een stuk leuker dan dit katholieke misdienaarsfeestje. Krijg er jeuk van op plekken waar ik dat niet wil hebben. Ik heb deze plaat eens uit een kringloopbak gevist, maar als dit een indicatie is voor de rest van het album: wie wil 'em?
Saga klinkt al een heel stuk seculierder. Prima genietbare, degelijke, maar ook virtuoze dinosymfo en nog verrassend fris. Maar iets te luchtig qua toonzetting om mijn aandacht echt te grijpen.
Dat dinosymfonische geldt ook voor de grote onbekende van dit kwartet, Sebastian Hardie, maar de gedragen sfeer, die dan weer doet denken aan de 70s Pink Floyd, vind ik net wat boeiender. Al is de gitarist met zijn soms wat te snerpende sound geen David Gilmour.
De volle mep is, vanzelfsprekend, voor de 'greatest hit (without the 21 Other Pretty Cool Songs)' van Dream Theater. Een dijk van een joekel van een reus van een knoert van een monster van een knots van een klapper van jewelste: de nummer 1 in de progcanon aller tijden. Ik kende destijds 'When Dream And Day Unite' al wel - ik heb de cd in zo'n Amerikaanse, kartonnen longsleeve box (wie kent ze nog?) - maar toen 'Images & Words' uitkwam sloeg die bij mij in als een neutronenbom. WTF gebeurt hier allemaal? Dit kán niet! Dit kunnen geen mensen van vlees en bloed maken. Onmogelijk!
Inmiddels zijn we dertig jaar techniek, krachtpatserij en zelfbevlekkerij op de vierkante millimeter verder en kijken we bijna nergens meer van op, maar destijds voelde ik me letterlijk geïntimideerd door zoveel machtsvertoon. Na het optreden in het Utrechtse Vredenburg heb ik nog een bootlegshirt van het optreden gekocht. Een jaar of zes later droeg ik dat shirt bij mijn sollicitatiegesprek in een muziekarchief. Ik dacht: fuck it, ze mogen weten dat ik van metal houd. En het hielp, want ik werd aangenomen.
Ronde 0 - Ladder 26:
8 Dream Theater - Pull Me Under +2
8 Sebastian Hardie - Openings +1
7 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
0
geplaatst: 16 februari 2022, 00:10 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
9 Sebastian Hardie - Openings +1
9 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
8 Dream Theater - Pull Me Under
9 Sebastian Hardie - Openings +1
9 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
8 Dream Theater - Pull Me Under
0
geplaatst: 16 februari 2022, 07:33 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
10 Dream Theater - Pull Me Under +2
9 Sebastian Hardie - Openings
9 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
5 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] +1
10 Dream Theater - Pull Me Under +2
9 Sebastian Hardie - Openings
5 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin] +1
0
geplaatst: 16 februari 2022, 07:35 uur
DT steekt er hier toch wel met kop en schouders bovenuit. De andere drie zijn geen marteling voor de oren, maar dagen me weinig uit verder te exploreren. Het ene punt gaat dan naar SH omwille van de afwisseling in het nummer en de slepende gitaar.
Ronde 0 - Ladder 26:
12 Dream Theater - Pull Me Under +2
10 Sebastian Hardie - Openings +1
5 Barclay James Harvest - Hymn [Live in Berlin]
Ronde 0 - Ladder 26:
12 Dream Theater - Pull Me Under +2
10 Sebastian Hardie - Openings +1
0
geplaatst: 16 februari 2022, 07:47 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
14 Dream Theater - Pull Me Under +2
10 Sebastian Hardie - Openings
10 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
Pull Me Under won een tijdje terug nog zijn jaargang in de beste metalsong van het jaar thread. Ook voor mij hier veruit de beste track en het verbaast me enigzins dat het nog zo spannend is. Saga zit wel een beetje in het andere prog spectrum, maar toch een mooi nummer.
14 Dream Theater - Pull Me Under +2
10 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
Pull Me Under won een tijdje terug nog zijn jaargang in de beste metalsong van het jaar thread. Ook voor mij hier veruit de beste track en het verbaast me enigzins dat het nog zo spannend is. Saga zit wel een beetje in het andere prog spectrum, maar toch een mooi nummer.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 08:46 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
16 Dream Theater - Pull Me Under +2
11 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
42
16 Dream Theater - Pull Me Under +2
11 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
42
0
geplaatst: 16 februari 2022, 09:29 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
18 Dream Theater - Pull Me Under +2
12 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
45
18 Dream Theater - Pull Me Under +2
12 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
45
3
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 februari 2022, 09:35 uur
EvilDrSmith schreef:
toen 'Images & Words' uitkwam sloeg die bij mij in als een neutronenbom. WTF gebeurt hier allemaal? Dit kán niet! Dit kunnen geen mensen van vlees en bloed maken. Onmogelijk!
Op het Progarchives-forum was iemand die als ondertitel had "I can't understand how Dream Theater's music is made by humans".* Ik vermoed dat hij** het als compliment bedoelde, maar het laat zich, zeker bij deze band, ook makkelijk anders uitleggen.toen 'Images & Words' uitkwam sloeg die bij mij in als een neutronenbom. WTF gebeurt hier allemaal? Dit kán niet! Dit kunnen geen mensen van vlees en bloed maken. Onmogelijk!
* Was jij dat?
** Ik ga er voetstoots van uit dat het een hij is. En ook ik verkeer tot op heden in de veronderstelling dat Alicia de enige smurfin in het blauwemannetjesdorp hier is.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 februari 2022, 09:49 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
18 Dream Theater - Pull Me Under
14 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
11 Sebastian Hardie - Openings +1
48
Topladder!
Don't Be Late is duidelijk een kind van zijn tijd, maar dat is iets anders dan gedateerd. Groot fan van de band ben ik verder ook niet, maar dit is domweg hun beste. Sebastian Hardie is misschien wel een heel klein beetje gedateerd, maar 't is tevens een fraaie ontdekking. Pull Me Under hoort tot Dream Theaters betere (over gedateerd gesproken... de drumsound op (met name de rest van) Images and Words, iemand?) en Hymn... ik herken de EO-associaties wel een beetje van de eerste keren dat ik dit hoorde, maar het nummer heeft zich wel een groeier betoond (en kon tekstueel ook nog wel net wat anders zijn dan wat je er in eerste instantie in hoort). Ik heb me overigens op de mij overbekende jaren '70 studioversie gebaseerd.
18 Dream Theater - Pull Me Under
14 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +2
11 Sebastian Hardie - Openings +1

48
Topladder!
Don't Be Late is duidelijk een kind van zijn tijd, maar dat is iets anders dan gedateerd. Groot fan van de band ben ik verder ook niet, maar dit is domweg hun beste. Sebastian Hardie is misschien wel een heel klein beetje gedateerd, maar 't is tevens een fraaie ontdekking. Pull Me Under hoort tot Dream Theaters betere (over gedateerd gesproken... de drumsound op (met name de rest van) Images and Words, iemand?) en Hymn... ik herken de EO-associaties wel een beetje van de eerste keren dat ik dit hoorde, maar het nummer heeft zich wel een groeier betoond (en kon tekstueel ook nog wel net wat anders zijn dan wat je er in eerste instantie in hoort). Ik heb me overigens op de mij overbekende jaren '70 studioversie gebaseerd.
1
geplaatst: 16 februari 2022, 10:06 uur
Saga klinkt me veelal als Yes in de oren, alleen dan wat minder geitenwollensokken achtig. De zang doet me vreemd genoeg soms wat denken aan Freddie Mercury. Ze leveren wat leuke gitaarmomentjes, maar past mijn inziens beter in een classic playlist voor op de achtergrond tijdens een feestje.
Bij Sebastian wilde ik in eerste instantie eenzelfde verhaal neerzetten als bij bovenstaande nummer. Maar zo halverwege het nummer merk ik dat ik heerlijk zit te genieten van het gitaarspel. Waardoor deze toch een puntje voorheeft ten opzichte van Saga. Het nummer klinkt oud en past perfect in dezelfde classic playlist naast Saga. Maar weet nog wel wat boeiends te leveren om zo af en toe eventjes van te genieten.
Dream Theater gaat er met de volle punten vandoor. Ik had het hier eerder al over mijn bias gehad voor ze. Maar dit nummer is ook gewoon ongelofelijk goed. Heerlijk energie, speels en creatief. En LaBrie is hier nog niet vervelend om aan te horen. Nu ik dit nummer weer zo hoor weet ik weer waarom ik zo graag naar ze luisterde. Heerlijk.
Barclay James Harvest levert een leuk live nummer. het klinkt niet verkeerd, maar weet nergens echt indruk te maken.
Ronde 0 - Ladder 26:
20 Dream Theater - Pull Me Under +2
14 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
12 Sebastian Hardie - Openings +1
Bij Sebastian wilde ik in eerste instantie eenzelfde verhaal neerzetten als bij bovenstaande nummer. Maar zo halverwege het nummer merk ik dat ik heerlijk zit te genieten van het gitaarspel. Waardoor deze toch een puntje voorheeft ten opzichte van Saga. Het nummer klinkt oud en past perfect in dezelfde classic playlist naast Saga. Maar weet nog wel wat boeiends te leveren om zo af en toe eventjes van te genieten.
Dream Theater gaat er met de volle punten vandoor. Ik had het hier eerder al over mijn bias gehad voor ze. Maar dit nummer is ook gewoon ongelofelijk goed. Heerlijk energie, speels en creatief. En LaBrie is hier nog niet vervelend om aan te horen. Nu ik dit nummer weer zo hoor weet ik weer waarom ik zo graag naar ze luisterde. Heerlijk.
Barclay James Harvest levert een leuk live nummer. het klinkt niet verkeerd, maar weet nergens echt indruk te maken.
Ronde 0 - Ladder 26:
20 Dream Theater - Pull Me Under +2
12 Sebastian Hardie - Openings +1
1
geplaatst: 16 februari 2022, 10:09 uur
Casartelli schreef:
Op het Progarchives-forum was iemand die als ondertitel had "I can't understand how Dream Theater's music is made by humans".*
* Was jij dat?
** Ik ga er voetstoots van uit dat het een hij is. En ook ik verkeer tot op heden in de veronderstelling dat Alicia de enige smurfin in het blauwemannetjesdorp hier is.
Op het Progarchives-forum was iemand die als ondertitel had "I can't understand how Dream Theater's music is made by humans".*
* Was jij dat?
* Nope, it wasn't me. Blijkbaar zijn er nóg meer dirty great minds think alike.
** Alleen mannen gebruiken dit soort hyperbolen. Vrouwen kunnen veel onderkoelder en met meer zelfbeheersing schrijven. Edoch, dat is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 10:39 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
22 Dream Theater - Pull Me Under +2
13 Sebastian Hardie - Openings +1
54
Tsja, 1992.. Dan kan het natuurlijk zo zijn dat het na 30 jaar wat gedateerd gaat klinken. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er op dit album een aantal nummers staan die, door Dream Theater, juist muzikaal historisch benaderd zijn op bepaalde bands waar de band graag naar luisterde. Toepassingen van stromingen op dit album (of was dat Awake ?). Toch kan ik mij dat wel zo voorstellen bij deze conservatorium afgestudeerde muzikanten zoals Myung en Petrucci. Maar goed, Portnoy is autodidact
Gelukkig is Space-Dye Vest, vorig jaar, vanuit de nominatie ronde verder gekomen in de usual suspects 300 lijst
22 Dream Theater - Pull Me Under +2
13 Sebastian Hardie - Openings +1
54
Casartelli schreef:
Pull Me Under hoort tot Dream Theaters betere (over gedateerd gesproken... de drumsound op (met name de rest van) Images and Words, iemand?).
Pull Me Under hoort tot Dream Theaters betere (over gedateerd gesproken... de drumsound op (met name de rest van) Images and Words, iemand?).
Tsja, 1992.. Dan kan het natuurlijk zo zijn dat het na 30 jaar wat gedateerd gaat klinken. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er op dit album een aantal nummers staan die, door Dream Theater, juist muzikaal historisch benaderd zijn op bepaalde bands waar de band graag naar luisterde. Toepassingen van stromingen op dit album (of was dat Awake ?). Toch kan ik mij dat wel zo voorstellen bij deze conservatorium afgestudeerde muzikanten zoals Myung en Petrucci. Maar goed, Portnoy is autodidact
Gelukkig is Space-Dye Vest, vorig jaar, vanuit de nominatie ronde verder gekomen in de usual suspects 300 lijst
0
geplaatst: 16 februari 2022, 10:50 uur
Even wat anders, zijn er nog mensen die wat interesse hebben in Dream Theater cd's voor weinig?
A Change of Seasons
Six Degrees of Inner Turbulence (2cd)
Train of Thought
Zijn nog te koop bij mij.
Stuur een PM
A Change of Seasons
Six Degrees of Inner Turbulence (2cd)
Train of Thought
Zijn nog te koop bij mij.
Stuur een PM

0
geplaatst: 16 februari 2022, 10:51 uur
Mike Portnoy heeft ook meermalen gezegd dat hij heel gelukkig is met Images and words, op één aspect na: de "getriggerde" snaredrum, een geluidseffect waar de producer (tegen Portnoy's zin) mee aan kwam zetten.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 11:19 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
24 Dream Theater - Pull Me Under +2
14 Sebastian Hardie - Openings +1
24 Dream Theater - Pull Me Under +2
14 Sebastian Hardie - Openings +1
0
geplaatst: 16 februari 2022, 13:06 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
26 Dream Theater - Pull Me Under +2
15 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
14 Sebastian Hardie - Openings
60
26 Dream Theater - Pull Me Under +2
15 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
14 Sebastian Hardie - Openings
60
0
geplaatst: 16 februari 2022, 15:00 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
28 Dream Theater - Pull Me Under +2
15 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
15 Sebastian Hardie - Openings +1
63
Lijkt me duidelijk dat deze klassieker van DT ook een plekje verdient in de top 300
28 Dream Theater - Pull Me Under +2
15 Sebastian Hardie - Openings +1
63
Lijkt me duidelijk dat deze klassieker van DT ook een plekje verdient in de top 300
0
geplaatst: 16 februari 2022, 16:06 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
30 Dream Theater - Pull Me Under +2
16 Sebastian Hardie - Openings +1
66
30 Dream Theater - Pull Me Under +2
16 Sebastian Hardie - Openings +1
66
0
geplaatst: 16 februari 2022, 16:33 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
32 Dream Theater - Pull Me Under +2
16 Sebastian Hardie - Openings
16 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
32 Dream Theater - Pull Me Under +2
16 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) +1
0
geplaatst: 16 februari 2022, 17:31 uur
Ronde 0 - Ladder 26:
34 Dream Theater - Pull Me Under 2
17 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) 1
34 Dream Theater - Pull Me Under 2
17 Saga - Don't Be Late (Chapter Two) 1
0
geplaatst: 16 februari 2022, 18:56 uur
Ik vond Sebastian Hardie een aangename en ook wel verrassende ontdekking. Knap dat je instrumentaal zo lang zo boeiend kan laten zijn. Die ging daardoor met het laatste puntje lopen voor Sag, waar ook al weinig mis mee was.
Ronde 0 - Ladder 26:
36 Dream Theater - Pull Me Under +2
17 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
17 Sebastian Hardie - Openings +1
75
Ronde 0 - Ladder 26:
36 Dream Theater - Pull Me Under +2
17 Saga - Don't Be Late (Chapter Two)
17 Sebastian Hardie - Openings +1
75
0
geplaatst: 16 februari 2022, 19:01 uur
Ronde 0 - Ladder 27:
Bjørn Riis - Stormwatch
Frost* - Repeat to Fade
MEER - Picking Up The Pieces
The Pineapple Thief - Versions of the Truth
Deadline : donderdag 17 februari 19:00 uur
Het schijnt vanaf vanavond wat te gaan waaien de aankomende dagen hier op Walcheren. Altijd gezellig zo achter onze duinen.
Bjørn Riis - Stormwatch
Frost* - Repeat to Fade
MEER - Picking Up The Pieces
Het schijnt vanaf vanavond wat te gaan waaien de aankomende dagen hier op Walcheren. Altijd gezellig zo achter onze duinen.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 19:04 uur
Shit.... net te laat... meneer is ook zo stipt. Wel aardig dat het nu een gelijkspel is om de tweede plaats in de vorige ladder. Want ik zat heel erg te twijfelen tussen Sebastian Hardie en Saga. Totaal anders en allebei goed. Ik had nog nooit van Sebastian Hardie gehoord, maar was erg goed. Saga kende ik wel, maar echt al heel lang niet meer geluisterd. Ik weet dat ik destijds Generatiion 13 erg goed vond en heb ze toen zelfs live gezien in Tilburg. Toch weer een opzetten binnenkort.
0
geplaatst: 16 februari 2022, 19:33 uur
Ronde 0 - Ladder 27:
2 MEER - Picking Up The Pieces +2
1 Bjørn Riis - Stormwatch +1
Frost* - Repeat to Fade
2 MEER - Picking Up The Pieces +2
1 Bjørn Riis - Stormwatch +1
Frost* - Repeat to Fade
0
geplaatst: 16 februari 2022, 19:36 uur
Ronde 0 - Ladder 27:
2 MEER - Picking Up The Pieces
2 Bjørn Riis - Stormwatch +1
Frost* - Repeat to Fade
2 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +2
2 Bjørn Riis - Stormwatch +1
Frost* - Repeat to Fade
2 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +2
0
geplaatst: 16 februari 2022, 19:38 uur
Ronde 0 - Ladder 27:
4 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +2
2 Bjørn Riis - Stormwatch
1 Frost* - Repeat to Fade +1
TPT is een van mijn favoriete progrock bands.
4 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +2
2 Bjørn Riis - Stormwatch
1 Frost* - Repeat to Fade +1
TPT is een van mijn favoriete progrock bands.
2
geplaatst: 16 februari 2022, 20:00 uur
Ronde 0 - Ladder 27:
5 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +1
4 Bjørn Riis - Stormwatch +2
1 Frost* - Repeat to Fade
Om Walcheren te redden
en meneer rustig te laten slapen stel ik voor dat we Stormwatch het hoogste duin gunnen om op de uitkijk te staan 
5 The Pineapple Thief - Versions of the Truth +1
4 Bjørn Riis - Stormwatch +2
1 Frost* - Repeat to Fade
Om Walcheren te redden
en meneer rustig te laten slapen stel ik voor dat we Stormwatch het hoogste duin gunnen om op de uitkijk te staan 
* denotes required fields.