Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2022, 00:08 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
10 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
6 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
6 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
Deadline zondag 27 februari 19:00 uur
30
10 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
6 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
6 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
30
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 februari 2022, 07:53 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
11 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
8 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
6 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope
33
11 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
8 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
6 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope
33
0
geplaatst: 27 februari 2022, 10:25 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
13 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
8 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
7 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
13 Pavlov's Dog - Song Dance +2
8 Elbow - Mirrorball
7 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
0
geplaatst: 27 februari 2022, 11:48 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
14 Pavlov's Dog - Song Dance +1
9 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
8 Elbow - Mirrorball
Ik had eigenlijk een neersabel feestje verwacht t.a.v. mijn nominatie. Leuk om te lezen dat het in ieder geval bij legian in goede aarde is gevallen.
Voor de liefhebbers ze kunnen het live ook nog eens overtuigend op de planken zetten:
14 Pavlov's Dog - Song Dance +1
9 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
8 Elbow - Mirrorball
Ik had eigenlijk een neersabel feestje verwacht t.a.v. mijn nominatie. Leuk om te lezen dat het in ieder geval bij legian in goede aarde is gevallen.
Voor de liefhebbers ze kunnen het live ook nog eens overtuigend op de planken zetten:
1
geplaatst: 27 februari 2022, 12:00 uur
Casartelli schreef:
...Wel goed genoeg voor een punt... dat ik in eerste instantie aan Ne Obliviscaris toegekend had, maar dat nummer overstayed its welcome toch wel behoorlijk (een Britse uitdrukking waar ik niet echt een elegant Nederlands equivalent voor ken)...
...Wel goed genoeg voor een punt... dat ik in eerste instantie aan Ne Obliviscaris toegekend had, maar dat nummer overstayed its welcome toch wel behoorlijk (een Britse uitdrukking waar ik niet echt een elegant Nederlands equivalent voor ken)...
Bezoek en vis blijven drie dagen fris.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 februari 2022, 12:47 uur
Zagato schreef:
Bezoek en vis blijven drie dagen fris.
O ja, dat is een mooie. En Ne Obliviscaris rijmt ook op vis... nu alleen het metrum nog even kloppend krijgen en die drie dagenBezoek en vis blijven drie dagen fris.
0
geplaatst: 27 februari 2022, 12:54 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
14 Pavlov's Dog - Song Dance
10 Elbow - Mirrorball +2
9 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +1
9 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope
14 Pavlov's Dog - Song Dance
10 Elbow - Mirrorball +2
9 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +1
0
geplaatst: 27 februari 2022, 12:56 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
15 Pavlov's Dog - Song Dance +1
11 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
10 Elbow - Mirrorball
45
Alex Harvey: Ik kende deze eigenlijk alleen van de Fish-cover, die meer toch een straight rock song is, hier zit idd veel meer prog in, maar het lijkt wel een heel lange intro, wanneer barst het los
ik vind Elbow nooit slecht, dit is echter zeker niet hun beste, en prog?
Pavlov;s Dog: Hier zit wel een hoge Led Zeppelin/Greta Van Fleet-vibe aan, niet slecht
Ne O: Begin was niet zo mijn ding, ook maar zelden dat violen mijn hart winnen, dan gaat het de goede kant op, lijkt het, maar gegrunt, einde verhaal!
15 Pavlov's Dog - Song Dance +1
11 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
10 Elbow - Mirrorball
45
Alex Harvey: Ik kende deze eigenlijk alleen van de Fish-cover, die meer toch een straight rock song is, hier zit idd veel meer prog in, maar het lijkt wel een heel lange intro, wanneer barst het los
ik vind Elbow nooit slecht, dit is echter zeker niet hun beste, en prog?
Pavlov;s Dog: Hier zit wel een hoge Led Zeppelin/Greta Van Fleet-vibe aan, niet slecht
Ne O: Begin was niet zo mijn ding, ook maar zelden dat violen mijn hart winnen, dan gaat het de goede kant op, lijkt het, maar gegrunt, einde verhaal!
0
geplaatst: 27 februari 2022, 13:18 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
15 Pavlov's Dog - Song Dance
13 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
10 Elbow - Mirrorball
10 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope 1
13 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +2
10 Elbow - Mirrorball
10 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope 1
0
geplaatst: 27 februari 2022, 16:29 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
13 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
12 Elbow - Mirrorball +2
11 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
Deze keer de 2 punten voor een band die ik een zeer warm hart toedraag nl. Elbow. Waarschijnlijk voor vele progliefhebbers niet prog genoeg , maar bij mij weet Elbow mij altijd te beroeren.
12 Elbow - Mirrorball +2
11 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
Deze keer de 2 punten voor een band die ik een zeer warm hart toedraag nl. Elbow. Waarschijnlijk voor vele progliefhebbers niet prog genoeg , maar bij mij weet Elbow mij altijd te beroeren.
0
geplaatst: 27 februari 2022, 16:29 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
16 Pavlov's Dog - Song Dance +1
12 Elbow - Mirrorball
13 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
54
16 Pavlov's Dog - Song Dance +1
12 Elbow - Mirrorball
13 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
54
1
geplaatst: 27 februari 2022, 16:32 uur
Ik heb wel eens meer genoten tijdens het luisteren van een ladder.
Ik heb nog even de punten van buso meegenomen (), want als ik het goed zie is ProGNerD die toch nog vergeten, of zie ik iets over het hoofd?
Ronde 0 - Ladder 37:
19 Pavlov's Dog - Song Dance +1 (+2)
16 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2 (+1)
12 Elbow - Mirrorball
60
Ik heb nog even de punten van buso meegenomen (), want als ik het goed zie is ProGNerD die toch nog vergeten, of zie ik iets over het hoofd?
Ronde 0 - Ladder 37:
19 Pavlov's Dog - Song Dance +1 (+2)
16 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2 (+1)
12 Elbow - Mirrorball
60
0
geplaatst: 27 februari 2022, 17:23 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
20 Pavlov's Dog - Song Dance +1
16 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope
14 Elbow - Mirrorball +2
63
Ik blijf mij verbazen over Song Dance. Vreselijk maar toch moet ik er steeds opnieuw naar luisteren omdat het bestaat. Daarom een punt.
Tuurlijk Elbow ! Stelletje connaisseurs !
20 Pavlov's Dog - Song Dance +1
16 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope
14 Elbow - Mirrorball +2
63
Ik blijf mij verbazen over Song Dance. Vreselijk maar toch moet ik er steeds opnieuw naar luisteren omdat het bestaat. Daarom een punt.
Tuurlijk Elbow ! Stelletje connaisseurs !
0
geplaatst: 27 februari 2022, 17:28 uur
Ronde 0 - Ladder 37:
20 Pavlov's Dog - Song Dance
17 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
16 Elbow - Mirrorball +2
Prog, geen prog. Geen idee, maar vind het een erg mooi nummer. Van de rest was Ne Obliviscaris, ondanks de onzinnige titel, het meest interessant.
17 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
16 Elbow - Mirrorball +2
Prog, geen prog. Geen idee, maar vind het een erg mooi nummer. Van de rest was Ne Obliviscaris, ondanks de onzinnige titel, het meest interessant.
1
geplaatst: 27 februari 2022, 18:05 uur
Alles wat er geschreven moet worden over deze deelnemers in de progladder, is inmiddels al geschreven.
Toch gooi ik nog even laatste, persoonlijke rotte ei tegen Elbow aan: een overschat en overgewaardeerd zeurpopbandje dat elleboogdiep zit in de plakkerige diarree van de 'kouwe plee': tha fuck? What's next? Dat we die gezapige drollenvangers van Coldplay zelf ook in dit spelletje gaan tolereren? Oh, wacht eens... ladder 40?
meneer, houd je bloeddrukmeter maar in de gaten en zet je alvast schrap op een tirade uit mijn in arsenicum gedoopt toetsenbord.
Dat mijn bloedhekel voor dit soort irritant invloedrijke, maar bloedeloze bandjes zelfs in een progladder aan de oppervlakte komt bovendrijven, onderstreept mijn gegronde redenen (en ik heb er veel) voor mijn aversie.
Het is maar goed dat ik de drie andere nummers goed tot waanzinnig gaaf vind. Lastig kiezen zelfs (ik kies voor Alex Harvey in de hoop dat hij zich nog voorbij Elbow weet te ellebogen), behalve de dubbele punten: die gaan naar de band die in 2012 mijn album van het jaar leverde.
19 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
16 Elbow - Mirrorball
14 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +1
Toch gooi ik nog even laatste, persoonlijke rotte ei tegen Elbow aan: een overschat en overgewaardeerd zeurpopbandje dat elleboogdiep zit in de plakkerige diarree van de 'kouwe plee': tha fuck? What's next? Dat we die gezapige drollenvangers van Coldplay zelf ook in dit spelletje gaan tolereren? Oh, wacht eens... ladder 40?
meneer, houd je bloeddrukmeter maar in de gaten en zet je alvast schrap op een tirade uit mijn in arsenicum gedoopt toetsenbord.Dat mijn bloedhekel voor dit soort irritant invloedrijke, maar bloedeloze bandjes zelfs in een progladder aan de oppervlakte komt bovendrijven, onderstreept mijn gegronde redenen (en ik heb er veel) voor mijn aversie.
Het is maar goed dat ik de drie andere nummers goed tot waanzinnig gaaf vind. Lastig kiezen zelfs (ik kies voor Alex Harvey in de hoop dat hij zich nog voorbij Elbow weet te ellebogen), behalve de dubbele punten: die gaan naar de band die in 2012 mijn album van het jaar leverde.
19 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +2
16 Elbow - Mirrorball
14 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer +1
0
geplaatst: 27 februari 2022, 18:30 uur
20 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
18 Elbow - Mirrorball +2
14 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
Nou, ik durfde bijna niet meer te luisteren naar deze ladder, na alle commentaren. Maar het viel me eigenlijk niet tegen. Ook niet groots, maar toch best aardig. Pavlov's dog vond ik muzikaal best lekker, maar de stem was iets te nasaal voor punten. Alex Harvey kende ik in de versie van Fish. Dit origineel is veel beter, maar ik vond de intro net iets te lang duren. Elbow is een band die ik wel kan waarderen, dus daar gaan de twee punten heen. En hoewel ik niet vaak grunten kan waarderen, vond ik Ne Oblivicaris een heel interessant nummer en gun ik het ene punt aan het meest diverse nummer.
20 Ne Obliviscaris - And Plague Flowers the Kaleidoscope +1
18 Elbow - Mirrorball +2
14 Sensational Alex Harvey Band - The Faith Healer
Nou, ik durfde bijna niet meer te luisteren naar deze ladder, na alle commentaren. Maar het viel me eigenlijk niet tegen. Ook niet groots, maar toch best aardig. Pavlov's dog vond ik muzikaal best lekker, maar de stem was iets te nasaal voor punten. Alex Harvey kende ik in de versie van Fish. Dit origineel is veel beter, maar ik vond de intro net iets te lang duren. Elbow is een band die ik wel kan waarderen, dus daar gaan de twee punten heen. En hoewel ik niet vaak grunten kan waarderen, vond ik Ne Oblivicaris een heel interessant nummer en gun ik het ene punt aan het meest diverse nummer.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 18:43 uur
EvilDrSmith schreef:
meneer, houd je bloeddrukmeter maar in de gaten en zet je alvast schrap op een tirade uit mijn in arsenicum gedoopt toetsenbord.
Dat mijn bloedhekel voor dit soort irritant invloedrijke, maar bloedeloze bandjes zelfs in een progladder aan de oppervlakte komt bovendrijven, onderstreept mijn gegronde redenen (en ik heb er veel) voor mijn aversie.
meneer, houd je bloeddrukmeter maar in de gaten en zet je alvast schrap op een tirade uit mijn in arsenicum gedoopt toetsenbord.Dat mijn bloedhekel voor dit soort irritant invloedrijke, maar bloedeloze bandjes zelfs in een progladder aan de oppervlakte komt bovendrijven, onderstreept mijn gegronde redenen (en ik heb er veel) voor mijn aversie.
Serieus...
Alles goed verder?
0
geplaatst: 27 februari 2022, 19:00 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
Museo Rosenbach - Zarathustra
King Buffalo - Eye of the Storm
Gong - My Sawtooth Wake
King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop
Deadline maandag 28 februari 19:00 uur
Halen we morgen nog ? ⏳
King Buffalo - Eye of the Storm
Gong - My Sawtooth Wake
King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop
Halen we morgen nog ? ⏳
0
geplaatst: 27 februari 2022, 19:08 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
2 King Buffalo - Eye of the Storm +2
Gong - My Sawtooth Wake
1 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
Deadline maandag 28 februari 19:00 uur.
3
King Buffalo pakt hier met gemak (alweer) de hoofdprijs.
De 2e plek had ik in 1e instantie bedacht voor Gong, maar hoewel ik er even aan moest wennen (met name het begin) bleef op een of andere manier het voor mij onbekende King Gizzard & The Lizard Wizard me intrigeren en na meerdere luisterbeurten durfde ik toe te geven dat deze space rock "klassieker" nominatie toch wel erg lekker is en het wint van Gong.
Museo Rosenbach kon ik weinig mee...
2 King Buffalo - Eye of the Storm +2

Gong - My Sawtooth Wake
1 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
3
King Buffalo pakt hier met gemak (alweer) de hoofdprijs.
De 2e plek had ik in 1e instantie bedacht voor Gong, maar hoewel ik er even aan moest wennen (met name het begin) bleef op een of andere manier het voor mij onbekende King Gizzard & The Lizard Wizard me intrigeren en na meerdere luisterbeurten durfde ik toe te geven dat deze space rock "klassieker" nominatie toch wel erg lekker is en het wint van Gong.
Museo Rosenbach kon ik weinig mee...
1
geplaatst: 27 februari 2022, 20:00 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
4 King Buffalo - Eye of the Storm +2
Gong - My Sawtooth Wake
2 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
Ik neem gewoon ProGNerD's ladder over. Heerlijk... die Kings!
*de bank maar weer eens opzij gooit*
En intussen enkele voor mij nog onbekende stonerbands - al dan niet gerelateerd - beluisterd. Helaas, de zang is meestal het grootste struikelblok. En vaak rauwer of minder melodieus dan mij lief is. The Black Angels en vooral All Them Witches vind ik dan weer wel interessant.
4 King Buffalo - Eye of the Storm +2

Gong - My Sawtooth Wake
2 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
Ik neem gewoon ProGNerD's ladder over. Heerlijk... die Kings!
*de bank maar weer eens opzij gooit*
En intussen enkele voor mij nog onbekende stonerbands - al dan niet gerelateerd - beluisterd. Helaas, de zang is meestal het grootste struikelblok. En vaak rauwer of minder melodieus dan mij lief is. The Black Angels en vooral All Them Witches vind ik dan weer wel interessant.
2
geplaatst: 27 februari 2022, 20:18 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
6 King Buffalo - Eye of the Storm +2
Gong - My Sawtooth Wake
3 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
Is dit nou al de 4e of 5e King Buffalo die ik voorbij hoor komen? Op deze manier wordt ronde 0 al net zo "veelzijdig" als de volgende ronden. Verder niets mis mee met King Buffalo. Grappig, ik dacht dat ik bij King Lizard naar een opname zat te luisteren uit de 60's maar dat bleek 2016 te zijn! Oké, aparte productie, laten we daar het op houden. Klaar nu...
6 King Buffalo - Eye of the Storm +2
Gong - My Sawtooth Wake
3 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop +1
Is dit nou al de 4e of 5e King Buffalo die ik voorbij hoor komen? Op deze manier wordt ronde 0 al net zo "veelzijdig" als de volgende ronden. Verder niets mis mee met King Buffalo. Grappig, ik dacht dat ik bij King Lizard naar een opname zat te luisteren uit de 60's maar dat bleek 2016 te zijn! Oké, aparte productie, laten we daar het op houden. Klaar nu...
1
geplaatst: 27 februari 2022, 20:27 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
2 Museo Rosenbach - Zarathustra +2
6 King Buffalo - Eye of the Storm
1 Gong - My Sawtooth Wake +1
3 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop
mmm, zal ik dan maar voor prog kiezen in de progladder
2 Museo Rosenbach - Zarathustra +2
1 Gong - My Sawtooth Wake +1
mmm, zal ik dan maar voor prog kiezen in de progladder

0
geplaatst: 27 februari 2022, 20:42 uur
musicborst schreef:
...Grappig, ik dacht dat ik bij King Lizard naar een opname zat te luisteren uit de 60's maar dat bleek 2016 te zijn! Oké, aparte productie, laten we daar het op houden. Klaar nu...
...Grappig, ik dacht dat ik bij King Lizard naar een opname zat te luisteren uit de 60's maar dat bleek 2016 te zijn! Oké, aparte productie, laten we daar het op houden. Klaar nu...
Je verwoordt precies het gevoel dat ik ook had, zie mijn opmerking hierboven...

1
geplaatst: 27 februari 2022, 21:02 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
4 Museo Rosenbach - Zarathustra +2
2 Gong - My Sawtooth Wake +1
4 Museo Rosenbach - Zarathustra +2
2 Gong - My Sawtooth Wake +1
0
geplaatst: 27 februari 2022, 21:20 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
8 King Buffalo - Eye of the Storm 2
4 Museo Rosenbach - Zarathustra
4 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop 1
2 Gong - My Sawtooth Wake
8 King Buffalo - Eye of the Storm 2
4 Museo Rosenbach - Zarathustra
4 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop 1
2 Gong - My Sawtooth Wake
2
Mssr Renard
geplaatst: 27 februari 2022, 22:39 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
8 King Buffalo - Eye of the Storm
5 Museo Rosenbach - Zarathustra 1
4 King Gizzard & The Lizard Wizard - Robot Stop
4 Gong - My Sawtooth Wake 2
Nu al King Buffalo-moe, maar ze zouden het sowieso afleggen tegen de spacerock van Gong en de uberkitsch van Museo Rosenbach. Fantastisch dat die klassieker is genomineerd. Die hele plaat is geweldig trouwens!
5 Museo Rosenbach - Zarathustra 1
4 Gong - My Sawtooth Wake 2
Nu al King Buffalo-moe, maar ze zouden het sowieso afleggen tegen de spacerock van Gong en de uberkitsch van Museo Rosenbach. Fantastisch dat die klassieker is genomineerd. Die hele plaat is geweldig trouwens!
1
geplaatst: 27 februari 2022, 22:57 uur
Ronde 0 - Ladder 38:
6 Museo Rosenbach - Zarathustra +1
6 Gong - My Sawtooth Wake +2
24
6 Museo Rosenbach - Zarathustra +1
6 Gong - My Sawtooth Wake +2