MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Mssr Renard
meneer schreef:
Ergens in januari..

(quote)

hoe is het met je baan ?

Vandaag wel lekker eigenlijk. Ik merk dat ik wat tijd over heb voor Musicmeter. Hoe is Berlijn?

Mssr Renard
ProGNerD schreef:
(quote)

Klopt; Meshuggah wordt wel als grondlegger van de Djent gezien en ik heb ooit ergens gelezen dat de gitarist inmiddels spijt heeft omdat het op een gegeven moment zo'n vlucht heeft genomen en wat "standaard" / saai werd. Dat is met pure Djent wellicht zo, maar er zijn tegenwoordig gelukkig weer genoeg jonge nieuwe bands met een modern progmetal geluid die Djent op een niet-saaie, creatieve wijze inzetten, naast TesseracT, bijv. VOLA.

Nou dat klinkt eigenlijk nog best wel vet: https://www.youtube.com/watch?v=shwx0jK_II0
Al zou ik VOLA eerder industrial metal noemen. De refreintjes zijn overigens nog behoorlijk AOR, trouwens.

Kan een mod dat laddergedoe met puntjes geven aub verplaatsen naar een appart topic want het leidt hier behoorlijk af

Ronde 0 - Ladder 41:

31 Queen - Innuendo +2
15 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
15 Styx - Queen of Spades +1
11 TesseracT - Retrospect

Deadline donderdag 3 maart 19.00 uur

sorry, Rudi S...

Mssr Renard schreef:

Nou dat klinkt eigenlijk nog best wel vet: https://www.youtube.com/watch?v=shwx0jK_II0
Al zou ik VOLA eerder industrial metal noemen. De refreintjes zijn overigens nog behoorlijk AOR, trouwens.

Dan kun je het net zo goed hiphop-metal noemen: VOLA - These Black Claws (Feat. SHAHMEN)
(over VET klinken gesproken )

Ach ja, zoals hierboven al werd gezegd: het blijft leuk, wij met onze neiging alles in hokjes te stoppen en daar dan ellenlang over te discussiëren...

Mssr Renard
Dan stop ik in ieder geval even met mijn geleuter, want het wekt wat irritatie. Dan stort ik me weer verder op de wondere wereld van Keef Hartley Band (ook een beetje prog-achtig).

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Haha, dat is nou juist het enige dat je nadrukkelijk niét moet onthouden.

aah shit, weer verkeerd. Het is neoprog all over again.

ProGNerD schreef:
Dan kun je het net zo goed hiphop-metal noemen: VOLA - These Black Claws (Feat. SHAHMEN)
(over VET klinken gesproken )

Dan pak je ook direct hun lekkerste nummer van dat album. Meteen maar weer eens opgezet.

Dat van Meshuggah heb ik ook wel eens gelezen ja. Gojira heeft er ook wel een handje van. Maar beide bands verwerken het wel strak in het geheel. Trouwens, mocht je interesse hebben in Djent gerelateerde muziek dan kan ik Sion ook aanraden. Hoewel dat meer in de metalcore hoek zit en vrij weinig met prog te maken heeft.

legian schreef:
Trouwens, mocht je interesse hebben in Djent gerelateerde muziek dan kan ik Sion ook aanraden. Hoewel dat meer in de metalcore hoek zit en vrij weinig met prog te maken heeft.
Haha, die grimassen en hyperintense gekkebekkentrekkerijen van de zanger.
Jim Carey, eat your heart out!

Ronde 0 - Ladder 41:

33 Queen - Innuendo +2
16 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +1
15 Styx - Queen of Spades

75

Innuendo steekt er ruim bovenuit. Groots nummer

De andere drie vond ik ook sterk, waarbij Nine Skies nipt binnen Styx staat. Fotofinish. TesseracT heeft niet serieus mee kunnen dingen naar het laatste punt..

Ronde 0 - Ladder 41:

35 Queen - Innuendo +2
16 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
16 Styx - Queen of Spades +1

Als ik in deze tijd een muziekwinkel had zou ik alles vooral op alfabet rangschikken aangezien iedereen online al lang heeft gezocht op genre waar ze interesse in hebben.

Voor de paar onvoorbereide bezoekers van mijn winkel zou ik misschien nog een aanraders deel hebben per genre en dan zou Styx staan in het deel prog rock.

En met 3 verschillende zangers hebben ze ook al een uniek element in hun muziek!

Tja, de band en dit nummer zijn nogal belangrijk voor me, dus waar de twee punten heen gaan, was snel duidelijk. Het laatste punt was lastig, omdat alle drie nummers om verschillende redenen in de smaak vielen. Uiteindelijk vond ik Nine Skeis toch het meest indruk maken
() punten Aproxis
Ronde 0 - Ladder 41:

38 Queen - Innuendo +2 (+1)
19 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +1 (+2)
16 Styx - Queen of Spades

84

na Bonk

Na meneer, ik wacht dus ook nog op die van ‘gister’

Mssr Renard
Bonk maakt het wel spannend zo.

Ben blij dat de Ladder geen toilet bezoek is en na Bonk zou moeten. Ik was allang uit elkaar gespat.

Aproxis schreef:
Na meneer, ik wacht dus ook nog op die van ‘gister’

Jij moet nog de Ladder van vandaag doen ? Want dan wacht ik wel met de nieuwe.

Is Bonk in slaap gevallen?

Mssr Renard schreef:
Bonk maakt het wel spannend zo.

Bonk is nog het e.e.a. terug aan het lezen

meneer schreef:
(quote)

Jij moet nog de Ladder van vandaag doen ? Want dan wacht ik wel met de nieuwe.

Als dat nog mag

Tuurlijk !

Rudi S schreef:
Bonk is nog het e.e.a. terug aan het lezen

1e nadat de nieuwe ladder erop staat...

Ik werd door EvilDrSmith opgeroepen dus ik ben braaf. Ik heb laatste tijd nauwelijks tijd gehad door afstuderen en nieuwe baan.

Ik moet weg. Iemand anders mag de Ladder zetten. Tot morgen !

Idem, kan iemand straks 2 optellen bij nine skies en 1 bij queen?

Bonk heeft bereikbaarheidsdienst en werd gebeld. Sorry jongens. Maar hij staat er nu hoor. Dus die nieuwe ladder had best geplaatst mogen worden

Anders plaatst ik die wel na het eten.

Ronde 0 - Ladder 41:

38 Queen - Innuendo
20 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +1
16 Styx - Queen of Spades
13 TesseracT - Retrospect +2

87

Deze punten doe ik er nog bij, voor wat het waard is.

Ronde 0 - Ladder 42:

2 Major Parkinson - Night Hitcher +2
Dyble Longdon - France
Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish)
1 Cynic - Evolutionary Sleeper +1

Deadline vrijdag 4 maart 19 uur.

3

Mooie ladder waarin Major Parkinson de ontdekking is, intrigerend en nodigt uit om verder in te duiken. Cynic is ook "een beetje apart, maar wel lekker"
France is mooi met een typische BBT sfeer en zie ik maar als mooi eerbetoon aan David Longdon. En hoewel muzikaal niet oninteressant, blijf ik met Lazuli altijd een beetje een issue hebben met de Franse zang, en daar kan de inbreng van good old Fish in dit geval helaas niets aan veranderen...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:09 uur

geplaatst: vandaag om 01:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.