Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2022, 19:54 uur
De nu al symbolische winnaar van morgenavond: Renaissance - Kiev ? 

0
geplaatst: 3 maart 2022, 19:59 uur
ProGNerD schreef:
France is mooi met een typische BBT sfeer en zie ik maar als mooi eerbetoon aan David Longdon.
France is mooi met een typische BBT sfeer en zie ik maar als mooi eerbetoon aan David Longdon.
Het trieste is dat het ook een eerbetoon is aan Judy Dyble die al voor het uitkomen van het album overleed aan longkanker op 71- jarige leeftijd in juli 2020.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:03 uur
Bonk schreef:
Het trieste is dat het ook een eerbetoon is aan Judy Dyble die al voor het uitkomen van het album overleed aan longkanker op 71- jarige leeftijd in juli 2020.
, da's wel een hele trieste, bizarre samenloop van omstandigheden. maar ze mogen trots zijn op deze muzikale nalatenschap...
1
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 20:03 uur
Die van Barclay James Harvest is ook mooi.
Overigens heeft Renaissance ook een song Mother Russia, maar er is ook niets mis met Rusland natuurlijk.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:05 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
4 Major Parkinson - Night Hitcher +2
2 Cynic - Evolutionary Sleeper +1
Dyble Longdon - France
Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish)
Deadline vrijdag 4 maart 19 uur.
6
4 Major Parkinson - Night Hitcher +2
2 Cynic - Evolutionary Sleeper +1
Dyble Longdon - France
6
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:14 uur
Gisteren tijdens het beluisteren zat ik mij al te bedenken dat het wel een bijzondere toevallige is dat die precies nu langskomt.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:18 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
Fijne ladder!
5 Major Parkinson - Night Hitcher +1
2 Cynic - Evolutionary Sleeper
2 Dyble Longdon - France +2
Fijne ladder!
5 Major Parkinson - Night Hitcher +1
2 Dyble Longdon - France +2
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:55 uur
Mssr Renard schreef:
Overigens heeft Renaissance ook een song Mother Russia, maar er is ook niets mis met Rusland natuurlijk.
(quote)
Niets mis met Rusland???????? Volg je nog wel het nieuws?? Uiteraard kan de gewone man er weinig aan veranderen maar het land als geheel is een volslagen paria wat betreft democratie en rechten voor iedereen.. Militair zou het totaal vernietigd moeten worden!!
0
geplaatst: 3 maart 2022, 20:56 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
7 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France +1
7 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France +1
3
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 21:25 uur
Bravejester schreef:
Niets mis met Rusland???????? Volg je nog wel het nieuws?? Uiteraard kan de gewone man er weinig aan veranderen maar het land als geheel is een volslagen paria wat betreft democratie en rechten voor iedereen.. Militair zou het totaal vernietigd moeten worden!!
(quote)
Er is een hoop mis met Poetin, maar in Rusland wonen mooie mensen, lieve mensen, het is er mooi en ik heb nog eens een nummer geschreven als eerbetoon aan de prachtige en machtige taiga, op een instrument (een Rav) afkomstig uit Perm, wat in Rusland ligt. Mijn favoriete schilder komt uit Rusland (Chagall), etc. etc. Niks mis met Rusland dus. Wel met Poetin dus. Wat mensenrechten uiteraard ook, maar ook dat wijt ik aan Poetin.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 21:46 uur
Hmm, Major Parkinson bevalt me eigenlijk wel. Doet me een beetje denken aan Antimatter, maar dan allemaal wat lager getuned. De fluisterzang heeft hier wel iets en werkt goed met het drammen ritme wat ze voeren. Dat laatste zorgt er, in combinatie met een strakke opbouw, voor dat ik constant op het randje van de stoel zit in spanning wat er gaat komen. Hoe vaker ik hem hoor hoe beter hij bevalt. Dit album gaat maar op de luisterlijst.
Met 12 de langste in deze ladder. Het heeft wel iets intrigerends, maar het duurt me te lang voordat het een beetje interessant wordt. Waarna het vooral veel moeite heeft om mijn aandacht erbij te houden.
Lazuli is hier eerder al langsgekomen en dat beviel wel. Dit nummer weet helaas niet diezelfde impact te bewerkstelligen. Het luistert wel lekker weg moet ik zeggen, beter dan de voorganger in ieder geval. Maar echt overdonderd wordt ik hier niet. * er staat bij de video zelf trouwens dat het met William Derek Dick is en niet met Fish.
Na een wat spannend begin en vervolgens twee wat kalmere nummers is het vierde nummer wel weer eventjes een overgang. Ze hebben de vaart er goed inzitten, en klinken ook fijn, maar het wil hier niet klikken.
Ronde 0 - Ladder 42:
9 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France
1 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) +1
Met 12 de langste in deze ladder. Het heeft wel iets intrigerends, maar het duurt me te lang voordat het een beetje interessant wordt. Waarna het vooral veel moeite heeft om mijn aandacht erbij te houden.
Lazuli is hier eerder al langsgekomen en dat beviel wel. Dit nummer weet helaas niet diezelfde impact te bewerkstelligen. Het luistert wel lekker weg moet ik zeggen, beter dan de voorganger in ieder geval. Maar echt overdonderd wordt ik hier niet. * er staat bij de video zelf trouwens dat het met William Derek Dick is en niet met Fish.
Na een wat spannend begin en vervolgens twee wat kalmere nummers is het vierde nummer wel weer eventjes een overgang. Ze hebben de vaart er goed inzitten, en klinken ook fijn, maar het wil hier niet klikken.
Ronde 0 - Ladder 42:
9 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France
1 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) +1
0
geplaatst: 3 maart 2022, 21:56 uur
Bravejester schreef:
Niets mis met Rusland???????? Volg je nog wel het nieuws??
Niets mis met Rusland???????? Volg je nog wel het nieuws??
De natie Rusland heeft flink wat problemen, voornamelijk de leiding die daar zit. Het land Rusland heeft daar echter niets mee te maken, evenals de vele russen die daar wonen of de prachtige kunst die uit het land voortgekomen is.
Het is jammer dat het onderscheid tussen die twee volledig weg is op dit moment. Er zijn genoeg Russen die echt niet achter hun land staan op dit moment. Maar die proberen of hun land te ontvluchten of worden opgepakt in eigen land, of overal als paria gezien. Wat helemaal nergens op slaat natuurlijk. Alsof ieder Rus direct slecht is.
De cancel culture richting Rusland die nu gaande is slaat nogal door op het moment.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 22:45 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
11 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France
2 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) +1
Deadline vrijdag 4 maart 19 uu
11 Major Parkinson - Night Hitcher +2
3 Dyble Longdon - France
2 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) +1
0
geplaatst: 4 maart 2022, 00:39 uur
legian schreef:
De natie Rusland heeft flink wat problemen, voornamelijk de leiding die daar zit. Het land Rusland heeft daar echter niets mee te maken, evenals de vele russen die daar wonen of de prachtige kunst die uit het land voortgekomen is.
(quote)
Ik snap zeker je punt, maar, daar heeft het land Rusland helaas wel wat mee te maken

0
geplaatst: 4 maart 2022, 05:59 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
12 Major Parkinson - Night Hitcher 1
4 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) 2
3 Dyble Longdon - France
12 Major Parkinson - Night Hitcher 1
4 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish) 2
3 Dyble Longdon - France
1
Mssr Renard
geplaatst: 4 maart 2022, 07:38 uur
legian schreef:
Het is jammer dat het onderscheid tussen die twee volledig weg is op dit moment. Er zijn genoeg Russen die echt niet achter hun land staan op dit moment. Maar die proberen of hun land te ontvluchten of worden opgepakt in eigen land, of overal als paria gezien. Wat helemaal nergens op slaat natuurlijk. Alsof ieder Rus direct slecht is.
De cancel culture richting Rusland die nu gaande is slaat nogal door op het moment.
(quote)
Ik weet niet wat cancel culture betekent. Ik lees het vaak maar de betekenis ontgaat me totaal. Iedereen weet dat Rusland en de Russen niet direct schuld hebben aan de uitspattingrn van een gevaarlijke gek (Trump, Bolsanaro, Baudet).
Juist nu moeten we ook van de Russen houden en ze omarmen. Wie weet keren ze zich nog tegen die idioot.
Dit is ook 100% Russisch (zowel artiest als instrument), en een grote inspiratie voor mij als Pan-speler. Een sympathieke, zachte man, die niet kapot hoeft te worden gemaakt:
Edit: de drie handpannen zijn van verschillende bouwers uit verschillende landen. Nog mooier, want juist dit kan/mag dus niet meer van de wereld. Wij sluiten de Russen af van alles. Ik heb zowel mijn Oekraiense als Russische collega's gemaild, maar bij allebei zullen de mails niet aankomen.
4
geplaatst: 4 maart 2022, 08:19 uur
legian schreef:
* er staat bij de video zelf trouwens dat het met William Derek Dick is en niet met Fish.
* er staat bij de video zelf trouwens dat het met William Derek Dick is en niet met Fish.
Jij denkt dat in zijn paspoort ook Fish staat?
Het is overigens Derek William Dick dus dat is een beetje slordig van de uploader van de video.
2
geplaatst: 4 maart 2022, 08:23 uur
Mssr Renard schreef:
Ik weet niet wat cancel culture betekent. Ik lees het vaak maar de betekenis ontgaat me totaal.
Ik weet niet wat cancel culture betekent. Ik lees het vaak maar de betekenis ontgaat me totaal.
Dat sporters e.d. niet mee mogen meedoen met internationale wedstrijden. Dus bv bij het WK schaatsen mogen de Russen zich niet inschrijven. Of bij het komende Eurovisie Songfestival daar mag Rusland ook niet aan meedoen. Puur omdat het de vijand is op dit moment.
Door het uitsluiten proberen ze voor een reactie te zorgen. Niet zozeer vanuit de grote baas want die zal t worst wezen of het Russiche handbalteam aan t EK mee doet maar meer dat er vanuit binnenuit protest dan wel een tegenreactie komt.
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 maart 2022, 08:27 uur
vigil schreef:
Dat sporters e.d. niet mee mogen meedoen met internationale sportwedstrijden. Dus bv bij het WK schaatsen mogen de Russen zich niet inschrijven. Of bij het komende Eurovisie Songfestival daar mag Rusland ook niet aan meedoen. Puur omdat het de vijand is op dit moment.
(quote)
Dat sporters e.d. niet mee mogen meedoen met internationale sportwedstrijden. Dus bv bij het WK schaatsen mogen de Russen zich niet inschrijven. Of bij het komende Eurovisie Songfestival daar mag Rusland ook niet aan meedoen. Puur omdat het de vijand is op dit moment.
Sancties zijn dat dan toch gewoon? Ik dacht dat cancel culture sloeg op het niet draaien van muziek van Borsato en Kleine. Ik word te oud. Maar goed, ik lees net weer ern Nos-artikel dat we juist de Russrn moeten steunen en niet in de steek laten. Het is Poetin's oorlog.
2
geplaatst: 4 maart 2022, 08:27 uur
Maar goed, ik vrees al te veel politiek dan dat Mume eigenlijk wil.
0
geplaatst: 4 maart 2022, 08:31 uur
Mssr Renard schreef:
Sancties zijn dat dan toch gewoon? Ik dacht dat cancel culture sloeg op het niet draaien van muziek van Borsato en Kleine.
(quote)
Sancties zijn dat dan toch gewoon? Ik dacht dat cancel culture sloeg op het niet draaien van muziek van Borsato en Kleine.
Ja maar we hadden het over Rusland dus ik had niet verwacht dat jij vanuit het niets refereerde aan Borsato e.d.
. Dus daarom mijn reactie tov Rusland 
0
geplaatst: 4 maart 2022, 08:35 uur
Geen idee, maar qua artiest ken ik alleen Fish dus ik dacht dat dit iemand anders was. En aangezien de naam hier en de naam in de video niet overeenkwamen vond ik het wat apart.
2
Mssr Renard
geplaatst: 4 maart 2022, 08:36 uur
Oei.
De eerste regel uit de progbijbel is dat je echte naam van Fish kent.
De eerste regel uit de progbijbel is dat je echte naam van Fish kent.
1
geplaatst: 4 maart 2022, 08:41 uur
Mssr Renard schreef:
Juist nu moeten we ook van de Russen houden en ze omarmen. Wie weet keren ze zich nog tegen die idioot.
Er zijn er genoeg die zich tegen hem keren, helaas keert de rest van de wereld zich ook tegen hun. Daar slaat die cancel culture eigenlijk op. Normaliter betrekt het zich tot het verwijderen van muziek, films en dergelijke van een persoon. Maar nu slaan we dusdanig door dat we elke rus volledig isoleren van de buitenwereld (nieuws, sport, entertainment, etc) en nergens meer welkom is en niets meer mag doen behalve leedzaam toekijken hoe de wereld zich volledig tegen hun keert. Ofwel precies het tegenovergestelde van wat je hier zegt dat we zouden moeten doen. Waar ik het volledig mee eens ben.
Maar goed, het is inderdaad waarschijnlijk teveel politiek voor hier dus ik ga mij er verder niet meer aan branden. Maar het gemakt waarmee alles en iedereen wat Russisch is op een hoop gezet wordt baart me zorgen.
0
geplaatst: 4 maart 2022, 09:07 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
13 Major Parkinson - Night Hitcher +1
5 Dyble Longdon - France +2
4 Lazuli - J'ai Trouvé Ta Faille (feat. Fish)
Deadline vrijdag 4 maart 19 uur
13 Major Parkinson - Night Hitcher +1
5 Dyble Longdon - France +2
0
geplaatst: 4 maart 2022, 09:52 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
15 Major Parkinson - Night Hitcher +2
6 Dyble Longdon - France +1
15 Major Parkinson - Night Hitcher +2
2
geplaatst: 4 maart 2022, 10:24 uur
Ronde 0 - Ladder 42:
15 Major Parkinson - Night Hitcher
4 Cynic - Evolutionary Sleeper +2
Het zal wel nooit wat worden tussen mijn smaak en de smaak van de mede laddergenoten. Nadat gisteren Tesseract voor het tweede jaar op rij hier wordt afgeschoten is het nu de beurt voor het geniale (en dat woord gebruik ik niet vaak) Cynic. Cynic is wel een love it or hate it band maar ik had hier wat meer love verwacht. C'est ça zullen we maar zeggen, wat me direct naar de andere punt ontvanger brengt.
15 Major Parkinson - Night Hitcher
4 Cynic - Evolutionary Sleeper +2
Het zal wel nooit wat worden tussen mijn smaak en de smaak van de mede laddergenoten. Nadat gisteren Tesseract voor het tweede jaar op rij hier wordt afgeschoten is het nu de beurt voor het geniale (en dat woord gebruik ik niet vaak) Cynic. Cynic is wel een love it or hate it band maar ik had hier wat meer love verwacht. C'est ça zullen we maar zeggen, wat me direct naar de andere punt ontvanger brengt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 maart 2022, 10:30 uur
vigil schreef:
Maar goed, ik vrees al te veel politiek dan dat Mume eigenlijk wil.
Eigenlijk wel.Maar goed, ik vrees al te veel politiek dan dat Mume eigenlijk wil.
Maar speciaal voor Mssr Renard en legian nog even: uitsluiting van Rusland van het songfestival, sportevenementen etc. zijn inderdaad gewoon sancties/boycots, etc. die als concept al heel lang meegaan. Cancel culture is een recentelijk uit Amerika overgewaaid fenomeen waarin mensen die in het sociale domein iets misdaan hebben of een impopulaire mening hebben (vermeend) geboycot worden. Soms problematisch, vaker vooral een hoop wolvengehuil in het bos...
0
Mssr Renard
geplaatst: 4 maart 2022, 10:34 uur
Casartelli schreef:
Maar speciaal voor Mssr Renard en legian nog even: uitsluiting van Rusland van het songfestival, sportevenementen etc. zijn inderdaad gewoon sancties/boycots, etc. die als concept al heel lang meegaan. Cancel culture is een recentelijk uit Amerika overgewaaid fenomeen waarin mensen die in het sociale domein iets misdaan hebben of een impopulaire mening hebben (vermeend) geboycot worden. Soms problematisch, vaker vooral een hoop wolvengehuil in het bos...
(quote)
Eigenlijk wel.Maar speciaal voor Mssr Renard en legian nog even: uitsluiting van Rusland van het songfestival, sportevenementen etc. zijn inderdaad gewoon sancties/boycots, etc. die als concept al heel lang meegaan. Cancel culture is een recentelijk uit Amerika overgewaaid fenomeen waarin mensen die in het sociale domein iets misdaan hebben of een impopulaire mening hebben (vermeend) geboycot worden. Soms problematisch, vaker vooral een hoop wolvengehuil in het bos...
Is dat niet exact wat ik ook zei? En inderdaad teveel poltiek. Daar ben ik het mee eens. Ik probeerde slechts een potje te breken voor Rusland.
* denotes required fields.