MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 58:

18 Bacamarte - Espíritos da Terra +2
11 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) +1
8 Tool - Pneuma
5 Lake of Tears - To Blossom Blue

Deadline zondag 20 maart om 19

42

Ronde 0 - Ladder 58:

18 Bacamarte - Espíritos da Terra
11 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two)
10 Tool - Pneuma +2
6 Lake of Tears - To Blossom Blue +1

45

Ik heb ook maar weer eens buiten mijn eigen lijntjes getekend In deze ladder bevalt me dit keer het nummer van Tool toch het beste, en in ieder geval een stuk beter dan Bacamarte en Phideaux.

Ronde 0 - Ladder 58:

11 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two)
12 Tool - Pneuma +2
7 Lake of Tears - To Blossom Blue +1

48

Alicia schreef:
Een dergelijke opvatting had men ook op de kunstacademie. Daar hebben ze (vaak) ook een hekel aan 'veilig'. Of 'kleuren binnen de lijntjes'.
Maar ik ga toch echt niet bijvoorbeeld abstract schilderen (of abstracte kunst bekijken) terwijl ik daar een gloeiende hekel aan heb. Ik schilder, luister en bekijk wat ik zelf mooi vind... niet omdat het zogenaamd 'veilig' is.
Gelukkig maar. Als er iets nóg kanslozer is in de kunstwereld, dan is het 't navolgen van de norm i.p.v. je creatieve geest/hart te volgen. Al kan die natuurlijk wel geïnspireerd, onderwezen, gevoed worden door etc.etc.
Ik vind de meeste hedendaagse kunst en performance art niet om aan te gluren, niet zelden is het zwanger van een stuitende gemakzucht en/of gebakken lucht. Af en toe zorgt het verhaal erachter dat ik er echter met andere ogen naar ga kijken (of luisteren). Soms ook zeker niet.

NB: ik kaartte het niet aan, hè? Ik benoemde alleen het stemgedrag. Meer een constatering dan een waardeoordeel. Daarbij: Tool kleurde op hun laatste album ook erg veilig binnen hun eigen gecreëerde lijntjes, alleen bevalt me hun lijnenspel nu eenmaal verschrikkelijk goed. Zelfs al was het laatste album, vergeleken met de impact van hun vorige albums, toch een kleine, maar ingecalculeerde teleurstelling.

...niet per sé het progressive rock publiek, dat zover ik weet, met gemak juist de grenzen verleggen en naar hip-hop, blues, soul of electronica luisteren...
Progrockers die naar hiphop en/of electronica luisteren? Dat is echt maar een héél klein clubje dat zo'n eclectische smaak heeft. De oorspronkelijke Canterbury scene zie ik zelf trouwens als allesbehalve "veilig". Verdomd avontuurlijke niche. Net als de early/heydays van diverse andere proggy subgenres.

Ronde 0 - Ladder 58:

13 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) +2
10 Tool - Pneuma
7 Lake of Tears - To Blossom Blue +1

Ronde 0 - Ladder 58: [corr. punten razzamp door TONYLUNA niet meegenomen]

14 Tool - Pneuma +2 [+2]
13 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two)
9 Lake of Tears - To Blossom Blue +1 [+1]

Bzg...

duurt te lang, ik moet gaan, lot +2, Phideaux +1

Ronde 0 - Ladder 58:

19 Bacamarte - Espíritos da Terra (+1 buso)
16 Tool - Pneuma +2
17 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) +1 (+2 buso) (+1 musicborst)
11 Lake of Tears - To Blossom Blue (+2 musicborst)

Deadline zondag 20 maart om 19.

Tool steekt er hier voor mij met kop en schouders bovenuit. Voor het resterende punt was het kiezen tussen Phideaux en Lake of Tears, waarbij m'n verwachting op voorhand was dat laatstgenoemde dat zou winnen. Echter hoewel ik behoorlijk onder de indruk was van Lake of Tears - Ominous (mede door het verhaal erachter), pakt dit nummer me toch wat minder en klinkt Phideaux toch best lekker, in het bijzonder de groove vanaf ongeveer 2/3e in het nummer...

sorry musicborst

Alicia schreef:
Maar ik ga toch echt niet bijvoorbeeld abstract schilderen (of abstracte kunst bekijken) terwijl ik daar een gloeiende hekel aan heb. Ik schilder, luister en bekijk wat ik zelf mooi vind... niet omdat het zogenaamd 'veilig' is.
EvilDrSmith schreef:
Ik vind de meeste hedendaagse kunst en performance art niet om aan te gluren, niet zelden is het zwanger van een stuitende gemakzucht en/of gebakken lucht.
Nog even een laatste nawee, want uitgerekend nu kom ik een Kakhiel tegen die te grappig is om niet te delen. De 17 grappigste reviews van musea voor moderne kunst | Kakhiel

Punten van musicborst vul hier wel even in

Ronde 0 - Ladder 58:

19 Bacamarte - Espíritos da Terra
16 Tool - Pneuma
16 Phideaux - The Doctrine Of Eternal Ice (Part Two) +1
11 Lake of Tears - To Blossom Blue +2

Deadline zondag 20 maart om 19.00

EvilDrSmith schreef:

Punten van musicborst vul hier wel even in

Had ik al gedaan...

EvilDrSmith schreef:
Nog even een laatste nawee, want uitgerekend nu kom ik een Kakhiel tegen die te grappig is om niet te delen. De 17 grappigste reviews van musea voor moderne kunst | Kakhiel

En dan met name de zin: de uitleg staat dan in een boekje, maar voor mij begint daar al een beetje het onbegrip als het kunstwerk niet voor zich spreekt...

Edit: Bedankt voor de nominatie Lake of Tears. Gaak zeker meer van beluisteren!

Ronde 0 - Ladder 59:

Descend - Blood Moon
2 Frost* - Kill the Orchestra +2
Mostly Autumn - This Endless War
1 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +1

Deadline maandag 21 maart om 19.00.

3

Alweer een mooie ladder:
Frost* krijgt 2 punten voor dit mooie door mezelf genomineerde nummer dat overigens nog beter tot z'n recht komt in combinatie met het door Jacoto genomineerde en eerder voorbij gekomen Repeat to Fade waarin het naadloos overloopt; hoogtepunt en mooie afsluiting van het album.

En sorry legian , jouw nominatie is zeker ook de moeite waard en ga ik verder checken, maar The Paradox Twin dat ik destijds met het verrassende The Importance of Mr. Bedlam heb ontdekt, gun ik in dit geval het resterende punt.
(maar eigelijk hadden ze allemaal wel punten verdient... )

Ronde 0 - Ladder 59:

Descend - Blood Moon
2 Frost* - Kill the Orchestra
1 Mostly Autumn - This Endless War 1
3 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free 2

Ik kon mijn punten dan weer nauwelijks kwijt. Puntje voor de solo van Bryan Josh in verder een nummer van MA dat bewijst dat de band inmiddels al zo'n 20 jaar volledig stil staat. 2 punten gaan naar de Paradox Twin. Halen ze t niet dan zal ik daar verder geen traan om laten.

Ronde 0 - Ladder 59:

5 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
3 Frost* - Kill the Orchestra +1
1 Mostly Autumn - This Endless War
Descend - Blood Moon

Ik moet qua commentaar helaas aansluiten bij mijn voorganger. Het hield niet over, geen enkel nummer van deze vier geef ik van harte het volle pond.

Shit, niet meer Ana toegekomen om dit te luisteren en punten uit te delen. Tool had er twee gekregen, dat was vooraf al bekend. Dat resterende puntje is lastiger. Ach so be it.

ProGNerD schreef:
En sorry legian , jouw nominatie is zeker ook de moeite waard en ga ik verder checken, maar The Paradox Twin dat ik destijds met het verrassende The Importance of Mr. Bedlam heb ontdekt, gun ik in dit geval het resterende punt.
(maar eigelijk hadden ze allemaal wel punten verdient... )

Geen troost, ik ben al blij als er enige interesse is gewekt in de nominaties. Dan is mijn doel bereikt

Morgen zal ik Descend in ieder geval wat punten toekennen. Eerst Madrugada maar eens live zien (niet echt progerelateerd, maargoed mijn smaak is ook wel wat breder dan dat alleen. Toch wel fijn om na 2,5 jaar weer eens een live concert te hebben. Hoewel al die mensen wel wat dichtbij staan zeg

Ronde 0 - Ladder 59:

6 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +1
5 Frost* - Kill the Orchestra +2
1 Mostly Autumn - This Endless War
Descend - Blood Moon

Ronde 0 - Ladder 59:

8 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
5 Frost* - Kill the Orchestra
2 Mostly Autumn - This Endless War +1
Descend - Blood Moon

Weekend Bourgondisch weggeweest ergens ten westen van Antwerpen. Morgenavond weer in Amsterdam om Genesis te aanschouwen. Ergens het gevoel dat dit de laatste keer is dat ik de band zal zien en dat vind ik bijzonder. Hoop, samen met meesterdch, ergens vooraan te staan. Geen tijd voor de Ladders. Soms zijn andere dingen belangrijker.

Ronde 0 - Ladder 59:

10 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
5 Frost* - Kill the Orchestra
3 Mostly Autumn - This Endless War +1
Descend - Blood Moon

Ronde 0 - Ladder 59:

11 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +1 mooie ontdekking!
7 Frost* - Kill the Orchestra +2
3 Mostly Autumn - This Endless War
Descend - Blood Moon

Ronde 0 - Ladder 59:

13 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
7 Frost* - Kill the Orchestra
1 Descend - Blood Moon +1

ProGNerD, Ik geef duidelijk de voorkeur voor het tweede deel van Kill the Orchestra, vandaar dat ik Frost* puntloos laat. Dit eerste deel heeft voor mijn gevoel een te lange aanloop nodig om op gang te komen, terwijl bij Repeat to Fade gelijk de vlam in de pan slaat.
De punten gaan naar het verrassende sterke nummer van The Paradox Twin en naar Descend die met Blood Moon wel iets wegheeft van Opeth.
Mostly A. is zoals ze altijd al klinken en ook ongetwijfeld in de toekomst zal klinken.

Ronde 0 - Ladder 59:

15 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
2 Descend - Blood Moon +1

Ronde 0 - Ladder 59:

16 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +1
5 Mostly Autumn - This Endless War +2
2 Descend - Blood Moon

Ronde 0 - Ladder 59:

16 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free
9 Frost* - Kill the Orchestra +2
6 Mostly Autumn - This Endless War +1
2 Descend - Blood Moon

Deadline maandag 21 maart om 19.00

33

Ronde 0 - Ladder 59:

16 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free
11 Frost* - Kill the Orchestra +2
7 Mostly Autumn - This Endless War +1
2 Descend - Blood Moon

36

meneer schreef:
Weekend Bourgondisch weggeweest ergens ten westen van Antwerpen. Morgenavond weer in Amsterdam om Genesis te aanschouwen. Ergens het gevoel dat dit de laatste keer is dat ik de band zal zien en dat vind ik bijzonder. Hoop, samen met meesterdch, ergens vooraan te staan. Geen tijd voor de Ladders. Soms zijn andere dingen belangrijker.

Same here, ga het vandaag weer oppakken.

Ronde 0 - Ladder 59:

18 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
12 Frost* - Kill the Orchestra +1
7 Mostly Autumn - This Endless War
2 Descend - Blood Moon

39

Descend, ja daar gaan de volle punten naartoe. Niet alleen omdat het een eigen nominatie is, maar vooral om dat dit nummer en het betreffende album een diepe indruk op me achter gelaten hebben. Zo prachtig als het opgebouwd wordt, de rauwheid maar ook de kalmte wat in dit nummer zo mooi naar voren komt. Waarbij ook de clean vocals heerlijk de ruimte krijgen. Uiteraard ligt de aandacht meer op de unclean vocals, maar die zijn hier voor mij een van de betere waar ik echt van kan genieten. Muzikaal combineren ze enorm veel verschillende invloeden, waarbij Opeth natuurlijk bovenaan staat als vergelijking. Toch weet de Descend ze wat mij betreft te evenaren. En aangezien Opeth zelf een flinke koerswijziging heeft gemaakt ben ik maar wat blij dat ik Descend heb leren kennen. Blood Moon is een heerlijk sfeervol en meeslepend nummer wat mij geen moment verveeld. Sterker nog het is een van die nummers die ongeacht het moment mij altijd weet te grijpen.

Frost* Is dan flink andere koek met de moderne clean progmetal. Doch zeker niet minder interessant. Kill the Orchestra heeft wat tijd nodig om echt op gang te komen. Maar groeit al snel uit tot een zeer fijn genietbaar nummer.

Mostly Autumn is dan het volgende stapje in kalmere prog en klinkt een stuk meer cliché dan de voorgaande nummers. Wel een zeer fijne stem om te horen, maar het is mij iets te melodramatisch klinkend om echt de aandacht vast te houden. Ben benieuwd of ze op andere nummers nog wel wat meer pit naar voren weten te brengen. Ik gooi het album in ieder geval maar in de playlist.

The Paradox Twin heeft gelukkig wat meer pit erin zitten, hoewel de opening mij deed vermoede hier ook weer een klassiek lang uitgesponnen progcliché te krijgen. En daar vallen ze wel een beetje voor, maar het klinkt dan nog wel wat moderner. Het is wel een heerlijk sfeervol en pakkend nummer dat ze afleveren. ProGNerD ik begrijp wel waarom je hier het punt aan geeft, dit is toch wat makkelijker te consumeren. Het album gaat hier dan ook in de playlist. Hoewel het een erg fijn nummer is, gaat mijn resterende puntje toch naar Frost* die weet toch net een wat betere indruk achter te laten.

Ronde 0 - Ladder 59:

18 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free
13 Frost* - Kill the Orchestra +1
7 Mostly Autumn - This Endless War
4 Descend - Blood Moon +2

Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 59:

20 The Paradox Twin - I Am Me. I Am Free +2
13 Frost* - Kill the Orchestra
8 Mostly Autumn - This Endless War +1
4 Descend - Blood Moon

45

Gast
geplaatst: vandaag om 02:46 uur

geplaatst: vandaag om 02:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.