Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2022, 17:46 uur
Outlaw104 schreef:
Daar was ik volgens mij ook, als voorprogramma van IQ. Kwam ik jou daar niet tegen samen met Meesterdch na afloop op het "balkonnetje"?
Daar was ik volgens mij ook, als voorprogramma van IQ. Kwam ik jou daar niet tegen samen met Meesterdch na afloop op het "balkonnetje"?
Jazeker ! Het was koud, het sneeuwde, het bier en de sigaar waren heerlijk en het was zeer leuk om eens een MuMe user te kunnen spreken ! Was een mooie avond. Ik herinner mij ook dat wij naar Walcheren moesten en jij naar Groningen. Wie weet zien we elkaar weer bij de Eastern Bash van IQ !
0
geplaatst: 27 januari 2022, 17:58 uur
meneer schreef:
Ik herinner mij ook dat wij naar Walcheren moesten en jij naar Groningen. Wie weet zien we elkaar weer bij de Eastern Bash van IQ !
Heb in de gauwigheid nog maar een hotelletje geregeld. Groningen of Grou maakt voor jullie misschien niet uit Ik herinner mij ook dat wij naar Walcheren moesten en jij naar Groningen. Wie weet zien we elkaar weer bij de Eastern Bash van IQ !
, maar het was de laatste. Eastern Bash heb ik idd. tickets voor, evenals drie dagen eerder voor Fontaines D.C., maar dat is vloeken in de kerk met al die echte proggers hier.
1
geplaatst: 27 januari 2022, 18:23 uur
Outlaw104 schreef:
Eastern Bash heb ik idd. tickets voor, evenals drie dagen eerder voor Fontaines D.C., maar dat is vloeken in de kerk met al die echte proggers hier.
Eastern Bash heb ik idd. tickets voor, evenals drie dagen eerder voor Fontaines D.C., maar dat is vloeken in de kerk met al die echte proggers hier.
Nou… Ik heb ook tickets voor Fontaines DC op 8 april in Antwerpen en IQ op 9 april
. En Meesterdch gaat mee de moshpit in bij Fontaines DC. Dus er zijn meer proggers die vloeken. Man, ik heb nog wat kaarten liggen (Genesis, Hackett, Bon Iver) maar eerst binnenkort naar het requiem van Fauré in Brugge.Maarruh, geniet van de shows ! Het wordt echt weer tijd om eens in De Boerderij te gaan hangen.
1
Mssr Renard
geplaatst: 27 januari 2022, 18:27 uur
Outlaw104, ha nu doe je het zelf ook. Gezellig toch?
0
geplaatst: 27 januari 2022, 18:50 uur
Ronde 0 - Ladder 6:
25 Haunt The Woods – Opaque +1
23 Peter Frampton - Changing All The Time
20 Cyan - The Sorceror +2
16 Rosalie Cunningham - A Yarn from the Wheel
Nieuwe ladder vanaf: donderdag 27 januari 19.00 uur
84
25 Haunt The Woods – Opaque +1
20 Cyan - The Sorceror +2
16 Rosalie Cunningham - A Yarn from the Wheel
84
0
geplaatst: 27 januari 2022, 18:58 uur
Haunt The Woods is een beetje Pink Floyd/Anathema achtig. Erg goed eigenlijk wel.
De stem is wel wat 'over the top' af en toe. Op het zeikerige af.
Mooie gitaarsolo. Het hele album is overigens wel aardig.
Rosalie Cunningham, nog nooit van gehoord. Dit vind ik dus wel interessant. Hier gaat een puntje naartoe.
Peter Frampton klinkt ook aardig. Misschien toch wel iets te simpel. Wel mooie solo(s).
En dan Cyan. Peter Jones blijft geweldig. Het is wel allemaal erg cliche prog, maarja, ik hou er nu eenmaal van. Twee puntjes.
Ronde 0 - Ladder 6:
25 Haunt The Woods – Opaque
22 Cyan - The Sorceror +2
17 Rosalie Cunningham - A Yarn from the Wheel +1
De stem is wel wat 'over the top' af en toe. Op het zeikerige af.
Mooie gitaarsolo. Het hele album is overigens wel aardig.
Rosalie Cunningham, nog nooit van gehoord. Dit vind ik dus wel interessant. Hier gaat een puntje naartoe.
Peter Frampton klinkt ook aardig. Misschien toch wel iets te simpel. Wel mooie solo(s).
En dan Cyan. Peter Jones blijft geweldig. Het is wel allemaal erg cliche prog, maarja, ik hou er nu eenmaal van. Twee puntjes.
Ronde 0 - Ladder 6:
25 Haunt The Woods – Opaque
22 Cyan - The Sorceror +2
17 Rosalie Cunningham - A Yarn from the Wheel +1
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:02 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
King Buffalo - Acheron
Dream Theater - Scene Six: Home
MEER - Lay It Down
Univers Zero - Triomphe des Mouches
Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 28 januari 19.00 uur
King Buffalo - Acheron
Dream Theater - Scene Six: Home
MEER - Lay It Down
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:10 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
King Buffalo - Acheron
1 Dream Theater - Scene Six: Home +1
2 MEER - Lay It Down +2
Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 28 januari 19.00 uur.
3
Lastige:
Hoe prettig mijn kennismaking met King Buffalo met hun album The Burden of Restlessness afgelopen jaar ook was en dit werd voortgezet met de opvolger Acheron, moet ik ze in deze ladder toch helaas puntenloos laten ten koste van dit nummer met een mooie Oosterse touch van de DT klassieker Scenes from a Memory.
Maar de hoofdprijs gaat in dit geval zeer welverdiend naar het jonge Noorse 8-koppige (!) collectief MEER. Een van DE ontdekkingen van afgelopen jaar en voor mij een typisch voorbeeld van eigentijdse, verfrissende, avontuurlijke Prog !
Gelukkig zijn er hier meer mensen die King Buffalo kunnen waarderen gezien de nominaties die nog voorbij gaan komen, dus ze krijgen zeker nog een goede kans...
De laatste nominatie kon ik niets mee.
(meteen het volledige album van de nummer 1 maar weer 's een luisterbeurt gegund: dit smaakt tenslotte naar MEER ! => heerlijk album
)
King Buffalo - Acheron
1 Dream Theater - Scene Six: Home +1
2 MEER - Lay It Down +2
3
Lastige:
Hoe prettig mijn kennismaking met King Buffalo met hun album The Burden of Restlessness afgelopen jaar ook was en dit werd voortgezet met de opvolger Acheron, moet ik ze in deze ladder toch helaas puntenloos laten ten koste van dit nummer met een mooie Oosterse touch van de DT klassieker Scenes from a Memory.
Maar de hoofdprijs gaat in dit geval zeer welverdiend naar het jonge Noorse 8-koppige (!) collectief MEER. Een van DE ontdekkingen van afgelopen jaar en voor mij een typisch voorbeeld van eigentijdse, verfrissende, avontuurlijke Prog !
Gelukkig zijn er hier meer mensen die King Buffalo kunnen waarderen gezien de nominaties die nog voorbij gaan komen, dus ze krijgen zeker nog een goede kans...
De laatste nominatie kon ik niets mee.
(meteen het volledige album van de nummer 1 maar weer 's een luisterbeurt gegund: dit smaakt tenslotte naar MEER ! => heerlijk album
)
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 januari 2022, 19:18 uur
ProGNerD: knap staaltje speedlistening. Nee, je kent het allemaal al. Ik vermoed dat ik Univers Zero gaaf ga vinden.
Morgen de nieuwe Tull-plaat. Ga ik tijd hebben voor deze songs?
1
geplaatst: 27 januari 2022, 19:24 uur
Mssr Renard schreef:
ProGNerD: knap staaltje speedlistening. Nee, je kent het allemaal al. Ik vermoed dat ik Univers Zero gaaf ga vinden.
Valt mee, hoor. Gewoon koptelefoon op op geschikte momenten tijdens de dagelijkse werkzaamheden en / of direct aansluitend aan de werkdag tijdens een wandelingetje. En ja, inderdaad kende ik in dit geval 3 nummers al, maar desondanks luister ik altijd nog om een afgewogen keuze te kunnen maken...
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:44 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
3 Dream Theater - Scene Six: Home +2
2 MEER - Lay It Down
1 King Buffalo - Acheron +1
6
3 Dream Theater - Scene Six: Home +2
2 MEER - Lay It Down
1 King Buffalo - Acheron +1
6
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:47 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
3 Dream Theater - Scene Six: Home
3 MEER - Lay It Down +1
3 King Buffalo - Acheron +2
3 Dream Theater - Scene Six: Home
3 MEER - Lay It Down +1
3 King Buffalo - Acheron +2
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:48 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
5 Dream Theater - Scene Six: Home +2
4 MEER - Lay It Down +1
3 King Buffalo - Acheron
12
5 Dream Theater - Scene Six: Home +2
4 MEER - Lay It Down +1
3 King Buffalo - Acheron
12
0
geplaatst: 27 januari 2022, 19:51 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
7 Dream Theater - Scene Six: Home 2
4 MEER - Lay It Down
4 King Buffalo - Acheron 1
7 Dream Theater - Scene Six: Home 2
4 MEER - Lay It Down
4 King Buffalo - Acheron 1
0
Mssr Renard
geplaatst: 27 januari 2022, 20:00 uur
ProGNerD schreef:
Valt mee, hoor. Gewoon koptelefoon op op geschikte momenten tijdens de dagelijkse werkzaamheden en / of direct aansluitend aan de werkdag tijdens een wandelingetje. En ja, inderdaad kende ik in dit geval 3 nummers al, maar desondanks luister ik altijd nog om een afgewogen keuze te kunnen maken...
(quote)
Zat ook geen oordeel in. Je kan natuurlijk ook alles al vorige week hebben beluisterd in een progbinch.
Ik ben benieuwd naar die MEER en King Buffalo. Overigens de tweede keer dat ik een Nederlands woord zie voor een buitenlandse bandnaam (die andere is Huis). Raar.
1
geplaatst: 27 januari 2022, 20:01 uur
Univers Zero maakt het me makkelijk. Dat nummer kan ik vrij snel afstrepen namelijk. Dit ligt me gewoon niet.
King Buffalo is wel leuk. Lekkere psychedelic stoner rock. Dit soort muziek is wel iets waar je voor in de mood moet zijn en dat ben ik niet altijd.
Ok, dan naar de prijswinnaars:
Dream Theater met Scene Six: Home. Geweldig nummer. Prachtig album.
MEER heeft mij ontzettend verrast afgelopen jaar. Lay It Down krijgt mijn 2 punten. Wat een mooi nummer en album.
Ronde 0 - Ladder 7:
8 Dream Theater - Scene Six: Home +1
6 MEER - Lay It Down +2
4 King Buffalo - Acheron
King Buffalo is wel leuk. Lekkere psychedelic stoner rock. Dit soort muziek is wel iets waar je voor in de mood moet zijn en dat ben ik niet altijd.
MEER heeft mij ontzettend verrast afgelopen jaar. Lay It Down krijgt mijn 2 punten. Wat een mooi nummer en album.
Ronde 0 - Ladder 7:
8 Dream Theater - Scene Six: Home +1
6 MEER - Lay It Down +2
4 King Buffalo - Acheron
0
geplaatst: 27 januari 2022, 20:05 uur
Mssr Renard schreef:
Overigens de tweede keer dat ik een Nederlands woord zie voor een buitenlandse bandnaam (die andere is Huis). Raar.
Overigens de tweede keer dat ik een Nederlands woord zie voor een buitenlandse bandnaam (die andere is Huis). Raar.
Bij Huis zit er echt een verhaal achter de naam en is er een link met NL, bij MEER vraag ik me dat af, eerlijk gezegd; er zijn vast meerdere betekenissen van MEER in een andere taal...
0
geplaatst: 27 januari 2022, 20:06 uur
pachag schreef:
Univers Zero maakt het me makkelijk. Dat nummer kan ik vrij snel afstrepen namelijk. Dit ligt me gewoon niet.
Precies; we konden het niet meer eens zijn

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 januari 2022, 20:12 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
8 Dream Theater - Scene Six: Home
6 MEER - Lay It Down
5 King Buffalo - Acheron +1
2 Univers Zero - Triomphe des Mouches +2
21
Hij staat alweer lekker ondersteboven... King Buffalo klonk kennelijk wel aardig, al kan ik me daar een dag na het beluisteren al weinig meer van herinneren. MEER stuitte wat tegen de borst, al sluit ik niet uit dat ik dat nummer bij herhaalde beluistering beter ga vinden. Zover zijn we echter nog niet. Bij Dream "wordt hier nog geneukt?" Theater sluit ik dat wel uit.
6 MEER - Lay It Down
5 King Buffalo - Acheron +1
2 Univers Zero - Triomphe des Mouches +2
21
Hij staat alweer lekker ondersteboven... King Buffalo klonk kennelijk wel aardig, al kan ik me daar een dag na het beluisteren al weinig meer van herinneren. MEER stuitte wat tegen de borst, al sluit ik niet uit dat ik dat nummer bij herhaalde beluistering beter ga vinden. Zover zijn we echter nog niet. Bij Dream "wordt hier nog geneukt?" Theater sluit ik dat wel uit.
0
geplaatst: 27 januari 2022, 20:19 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
7 MEER - Lay It Down +1
5 King Buffalo - Acheron
4 Univers Zero - Triomphe des Mouches +2
Twee goede nummers in één ladder? Vast iets misgegaan bij de loting...
7 MEER - Lay It Down +1
5 King Buffalo - Acheron
4 Univers Zero - Triomphe des Mouches +2
Twee goede nummers in één ladder? Vast iets misgegaan bij de loting...

0
geplaatst: 27 januari 2022, 20:41 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
10 Dream Theater - Scene Six: Home +2
7 MEER - Lay It Down
5 King Buffalo - Acheron
5 Univers Zero - Triomphe des Mouches +1
27
10 Dream Theater - Scene Six: Home +2
7 MEER - Lay It Down
5 King Buffalo - Acheron
5 Univers Zero - Triomphe des Mouches +1
27
1
geplaatst: 27 januari 2022, 20:56 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
11 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 MEER - Lay It Down +2
5 King Buffalo - Acheron
5 Univers Zero - Triomphe des Mouches
30
Fijne ladder, maar de punten waren toch eenvoudig. Scenes is een van mijn all time favorites van DT en Home dan weer mijn favoriet van dat album. Maar de volle pond moet gewoon gaan naar mijn album van 2021. Lang geleden dat ik zo op ben gegaan in een nieuwe ontdekking. Ik had eigenlijk elk nummer van dat album willen nomineren. Kan niet wachten op het eerste Nederlandse concert.
11 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 MEER - Lay It Down +2
5 King Buffalo - Acheron
30
Fijne ladder, maar de punten waren toch eenvoudig. Scenes is een van mijn all time favorites van DT en Home dan weer mijn favoriet van dat album. Maar de volle pond moet gewoon gaan naar mijn album van 2021. Lang geleden dat ik zo op ben gegaan in een nieuwe ontdekking. Ik had eigenlijk elk nummer van dat album willen nomineren. Kan niet wachten op het eerste Nederlandse concert.
0
geplaatst: 27 januari 2022, 21:02 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
12 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 MEER - Lay It Down
7 King Buffalo - Acheron +2
33
12 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 MEER - Lay It Down
7 King Buffalo - Acheron +2

33
0
geplaatst: 27 januari 2022, 21:07 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
13 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 King Buffalo - Acheron +2
9 MEER - Lay It Down
36
King Buffalo - Acheron: neo-prog richting Tool, het nummer staat in mijn huidige playlist
Dream Theater - Scene Six: Home: Ook lekker, niet overdreven zoals vaak bij Dream Theater, me likey
MEER - Lay It Down: Fijn alternatief nummer, in hoeverre het typisch prog is? Had eigenlijk punten verdiend
Univers Zero - Triomphe des Mouches: vreselijk, irritante geluidjes, gelukkig ook maar kort
13 Dream Theater - Scene Six: Home +1
9 King Buffalo - Acheron +2
9 MEER - Lay It Down
36
King Buffalo - Acheron: neo-prog richting Tool, het nummer staat in mijn huidige playlist
Dream Theater - Scene Six: Home: Ook lekker, niet overdreven zoals vaak bij Dream Theater, me likey
MEER - Lay It Down: Fijn alternatief nummer, in hoeverre het typisch prog is? Had eigenlijk punten verdiend
Univers Zero - Triomphe des Mouches: vreselijk, irritante geluidjes, gelukkig ook maar kort
0
geplaatst: 27 januari 2022, 21:14 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
15 Dream Theater - Scene Six: Home +2
10 King Buffalo - Acheron +1
9 MEER - Lay It Down
15 Dream Theater - Scene Six: Home +2
10 King Buffalo - Acheron +1
9 MEER - Lay It Down
0
geplaatst: 27 januari 2022, 21:44 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
17 Dream Theater - Scene Six: Home +2
11 King Buffalo - Acheron +1
9 MEER - Lay It Down
17 Dream Theater - Scene Six: Home +2
11 King Buffalo - Acheron +1
9 MEER - Lay It Down
0
geplaatst: 27 januari 2022, 22:03 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
18 Dream Theater - Scene Six: Home +1
11 King Buffalo - Acheron
11 MEER - Lay It Down +2
Als ik Dream Theater punten ga geven weet je dat dit niet 1 van mijn favoriete ladders is...
18 Dream Theater - Scene Six: Home +1
11 King Buffalo - Acheron
11 MEER - Lay It Down +2
Als ik Dream Theater punten ga geven weet je dat dit niet 1 van mijn favoriete ladders is...

3
geplaatst: 27 januari 2022, 22:13 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
19 Dream Theater - Scene Six: Home +1
13 King Buffalo - Acheron +2
11 MEER - Lay It Down
Als eerste wil ik de mensen die King Buffalo nomineerde hartelijk bedanken. Sinds ik het nummer een paar dagen geleden voor het eerst hoorde was het direct raak. Ondertussen heb ik het betreffende album een paar keer beluisterd en dat gaat nog vele vervolgen krijgen. Wat een geweldig sfeervolle ervaring is dat zeg. Heerlijk. Optimaal genieten dit.
Ik heb een bias voor Dream Theater, het is namelijk een van de bands die mij het genre ingeleid heeft. En sindsdien blijft de band, ondanks de dieptepunten, mij toch altijd dierbaar. Bij voorbaat had ik hier dan ook al een puntje aan toegeschreven. En die blijft ook staan. Want Home is namelijk gewoon erg fijn. Het is zeker niet hun beste werk, maar wel een heerlijk divers en energiek nummer. Het laat me weer eens horen waarom ik het genre zo liefheb.
MEER heb ik ooit wel eens van gehoord. De naam vond ik toen voornamelijk wat vreemd, want waarom moet dat nou volledig in hoofdletters? Echt boeiend genoeg om wat verder uitzoekwerk te doen vond ik het niet. Net zoals de muziek nu trouwens. Had het in de vorige ladder gestaan hadden ze misschien nog een puntje kunnen pakken. Nu vallen ze volledig in het niet bij de eerder genoemde nummers.
Universe Zero is mij toch een partij zenuwlijer muziek zeg. Hier wordt ik helemaal kriegel van.
19 Dream Theater - Scene Six: Home +1
13 King Buffalo - Acheron +2
11 MEER - Lay It Down
Als eerste wil ik de mensen die King Buffalo nomineerde hartelijk bedanken. Sinds ik het nummer een paar dagen geleden voor het eerst hoorde was het direct raak. Ondertussen heb ik het betreffende album een paar keer beluisterd en dat gaat nog vele vervolgen krijgen. Wat een geweldig sfeervolle ervaring is dat zeg. Heerlijk. Optimaal genieten dit.
Ik heb een bias voor Dream Theater, het is namelijk een van de bands die mij het genre ingeleid heeft. En sindsdien blijft de band, ondanks de dieptepunten, mij toch altijd dierbaar. Bij voorbaat had ik hier dan ook al een puntje aan toegeschreven. En die blijft ook staan. Want Home is namelijk gewoon erg fijn. Het is zeker niet hun beste werk, maar wel een heerlijk divers en energiek nummer. Het laat me weer eens horen waarom ik het genre zo liefheb.
MEER heb ik ooit wel eens van gehoord. De naam vond ik toen voornamelijk wat vreemd, want waarom moet dat nou volledig in hoofdletters? Echt boeiend genoeg om wat verder uitzoekwerk te doen vond ik het niet. Net zoals de muziek nu trouwens. Had het in de vorige ladder gestaan hadden ze misschien nog een puntje kunnen pakken. Nu vallen ze volledig in het niet bij de eerder genoemde nummers.
Universe Zero is mij toch een partij zenuwlijer muziek zeg. Hier wordt ik helemaal kriegel van.
1
geplaatst: 27 januari 2022, 22:16 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
21 Dream Theater - Scene Six: Home +1
13 MEER - Lay It Down +2
13 King Buffalo - Acheron
52
MEER !
Ben een weekendje weg. Ergens in Nowaifai.. Mocht het toch lukken om even in Welwaifai te verblijven dan doe ik mee.
21 Dream Theater - Scene Six: Home +1
13 MEER - Lay It Down +2
13 King Buffalo - Acheron
52
MEER !
Ben een weekendje weg. Ergens in Nowaifai.. Mocht het toch lukken om even in Welwaifai te verblijven dan doe ik mee.
0
geplaatst: 27 januari 2022, 22:33 uur
Ronde 0 - Ladder 7:
23 Dream Theater - Scene Six: Home +2
13 MEER - Lay It Down
14 King Buffalo - Acheron +1
23 Dream Theater - Scene Six: Home +2
13 MEER - Lay It Down
14 King Buffalo - Acheron +1