MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Outlaw104 schreef:
Vond Agalloch best wel te verteren hoor Jaap. En troost je, zonder te veel vooruit te willen lopen op de zaken, vermoed ik dat het overgrote deel van de nominaties toch geen rol van betekenis gaat spelen in de top 300.
Dank voor je bemoedigende woorden.
Ik doe al een jaar of wat mee en weet inmiddels wel hoe de hazen lopen.

En toch hè, vind ik deze ronde heel leuk. Ik heb weer een paar mooie albums ontdekt.

Ronde 0 - Ladder 10:

18 Emerson, Lake & Palmer - Trilogy +2
14 Crippled Black Phoenix - Times, They Are A'Raging
9 Villagers of Ioannina City - Age Of Aquarius +1
1 Agalloch - Kneel to the Cross

Deadline: maandag 31 januari 19:00 uur

42

Ronde 0 - Ladder 10:

20 Emerson, Lake & Palmer - Trilogy +2
14 Crippled Black Phoenix - Times, They Are A'Raging
10 Villagers of Ioannina City - Age Of Aquarius +1

45

Ja hoor, de beste band staat weer eens onderaan? Ook altijd hetzelfde met die proggers: wordt het een beetje stevig, haken ze weer af.
Terwijl Agalloch zo'n godsgruwelijke gave band was. Sol Invictus trouwens ook. Ik wist trouwens helemaal niet dat ze die neofolkicoon hadden gecoverd? Ah, het komt van een vroege EP uit 2001 die ik nog niet heb. Dank voor het nomineren Jacoto, tof om dit te leren kennen.
Afijn, dus geen blackmetal op dit nummer, dat was blijkbaar niet de automatische reden waarom het onderaan bungelt.
Ik moet wel zeggen dat ik het origineel een stuk "magischer" vind klinken. Ik vind Agallochs versie wat vlakjes, wat lief, terwijl Sol Invictus' origineel als een bezwerende seance klinkt. Dus helaas van mij ook geen punten. Had je maar het origineel moeten nomineren.

ELP's nummer begint fantastisch, maar ik had liever gehad dat Keith Emerson al die solo's in het tweede deel op een Hammond had gespeeld en niet op een Moog of Mellotron: dat klinkt toch een stuk neurotischer en sulliger dan op zo'n vette Hammond.