Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 5 februari 2022, 00:05 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
18 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
11 Europeans - Going to Work +2
10 Kaatayra - Iasá
6 Deftones - The Spell Of Mathematics
Deadline: zaterdag 5 februari om 19:00 uur.
45
18 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
11 Europeans - Going to Work +2
10 Kaatayra - Iasá
45
0
geplaatst: 5 februari 2022, 07:40 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
19 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
13 Europeans - Going to Work +2
10 Kaatayra - Iasá
48
19 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
13 Europeans - Going to Work +2
10 Kaatayra - Iasá
48
0
geplaatst: 5 februari 2022, 08:07 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
20 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) 1
13 Europeans - Going to Work
10 Kaatayra - Iasá
8 Deftones - The Spell Of Mathematics 2
20 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) 1
10 Kaatayra - Iasá
8 Deftones - The Spell Of Mathematics 2
0
geplaatst: 5 februari 2022, 09:58 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
22 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) 2
10 Kaatayra - Iasá
9 Deftones - The Spell Of Mathematics 1
22 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) 2
10 Kaatayra - Iasá
9 Deftones - The Spell Of Mathematics 1
2
geplaatst: 5 februari 2022, 10:31 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
24 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
10 Deftones - The Spell Of Mathematics +1
10 Kaatayra - Iasá
Europeans klinkt me te gedateerd en kabbelt maar wat voort zonder echt interessant te worden. Ook de zang hier valt niet lekker.
The Ocean weet direct vanaf het begin de spanning erin te zetten. En dat houden ze ook nog mooi een klein kwartier vol. Het nummer bouwt heerlijk op en de spanningswisselingen vallen hier precies goed. Vrijwel perfect passend bij hetgeen ik zoek in een lekker progmetal nummer. Uiteraard ook wat lovende woorden voor Renkse zijn bijdrage, die blijft qua zang altijd enorm fijn om te horen. Deze gaat op de lijst.
Kaatayra levert hier een fascinerend stuk muziek. Met een vergelijkbare speelduur als The Ocean is deze echter flink lastiger om zomaar even te doorgronden. Het compleet nerveuze begin stoot al direct af. Dat die nervositeit daarna het gehele nummer blijft maakt een luisterbeurt een stuk ongemakkelijker. En toch, toch fascineert het enorm. gedurende de luisterbeurt maakt de nervositeit plaats voor kalmte en rust. Tot ze op het einde nog eens het begin nadoen en die nervositeit weer keihard terugkomt. Het nummer valt voor mij wat tussen wal en schip. Ik vind het enorm fascinerend om te horen, maar echt genieten doe ik ook niet tijdens het beluisteren.
De afsluiter Deftones is natuurlijk geweldig. De band levert al jaren consequent heerlijke muziek af en daar is dit nummer niet anders in. The Spell of Mathematics is heerlijk meeslepend. Net zoals de rest van dat album trouwens. Ik zet het album nog regelmatig op en blijf ervan genieten.
24 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
10 Deftones - The Spell Of Mathematics +1
10 Kaatayra - Iasá
Europeans klinkt me te gedateerd en kabbelt maar wat voort zonder echt interessant te worden. Ook de zang hier valt niet lekker.
The Ocean weet direct vanaf het begin de spanning erin te zetten. En dat houden ze ook nog mooi een klein kwartier vol. Het nummer bouwt heerlijk op en de spanningswisselingen vallen hier precies goed. Vrijwel perfect passend bij hetgeen ik zoek in een lekker progmetal nummer. Uiteraard ook wat lovende woorden voor Renkse zijn bijdrage, die blijft qua zang altijd enorm fijn om te horen. Deze gaat op de lijst.
Kaatayra levert hier een fascinerend stuk muziek. Met een vergelijkbare speelduur als The Ocean is deze echter flink lastiger om zomaar even te doorgronden. Het compleet nerveuze begin stoot al direct af. Dat die nervositeit daarna het gehele nummer blijft maakt een luisterbeurt een stuk ongemakkelijker. En toch, toch fascineert het enorm. gedurende de luisterbeurt maakt de nervositeit plaats voor kalmte en rust. Tot ze op het einde nog eens het begin nadoen en die nervositeit weer keihard terugkomt. Het nummer valt voor mij wat tussen wal en schip. Ik vind het enorm fascinerend om te horen, maar echt genieten doe ik ook niet tijdens het beluisteren.
De afsluiter Deftones is natuurlijk geweldig. De band levert al jaren consequent heerlijke muziek af en daar is dit nummer niet anders in. The Spell of Mathematics is heerlijk meeslepend. Net zoals de rest van dat album trouwens. Ik zet het album nog regelmatig op en blijf ervan genieten.
0
geplaatst: 5 februari 2022, 13:17 uur
Deze ladder sprak me minder aan. The Ocean vind ik best goed (heb hier een paar cd's in de kast van hen), maar dit nummer duurde me wat te lang. Toch krijgen ze de twee punten in deze ladder. Europeans vond ik wat saai en bij Kaatayra zat er een irritant riffje op de achtergrond. Deftones krijgt dan het laatste punt met een notitie 'weinig memorabel maar stoorde niet' in mijn excelbestand.
Ronde 0 - Ladder 15:
26 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
11 Deftones - The Spell Of Mathematics +1
10 Kaatayra - Iasá
Ronde 0 - Ladder 15:
26 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
11 Deftones - The Spell Of Mathematics +1
10 Kaatayra - Iasá
0
geplaatst: 5 februari 2022, 13:28 uur
Kan iemand mijn punten voor de volgende ladder meenemen a.u.b? Ik vrees dat ik vanavond of morgen geen tijd achter de pc ga kunnen spenderen. Soms zijn er andere prioriteiten dan deze Progladder. Allé, dat beweert vrouwlief toch 
ladder 16: deze ladder beviel me veel beter dan de vorige
Derek Sherinian +2 (energiek duel tussen Zakk Wylde, Allan Holdsworth en Sherinian
))
SBB +1

ladder 16: deze ladder beviel me veel beter dan de vorige
Derek Sherinian +2 (energiek duel tussen Zakk Wylde, Allan Holdsworth en Sherinian
))SBB +1
0
geplaatst: 5 februari 2022, 13:37 uur
buso schreef:
Kan iemand mijn punten voor de volgende ladder meenemen a.u.b? Ik vrees dat ik vanavond of morgen geen tijd achter de pc ga kunnen spenderen. Soms zijn er andere prioriteiten dan deze Progladder. Allé, dat beweert vrouwlief toch

Ik voel met je mee...
Ik zal je punten wel meenemen in mijn beoordeling vanavond rond 19:00. Heb vanochtend al geluisterd en m'n post al voorbereid.(jammer van Leprous trouwens...
)
2
geplaatst: 5 februari 2022, 14:28 uur
Tja, bilateral vond ik nog een heel goed album, maar daarna ben ik stilaan afgehaakt. Vooral de zang in de rustigere stukken bij dit nummer vond ik niet goed passen. Muzikaal was het wel goed, maar het geheel was in vergelijking met DS en SBB toch minder.
Bedankt om mijn punten mee te nemen!
2
geplaatst: 5 februari 2022, 14:28 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
27 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
13 Deftones - The Spell Of Mathematics +2
10 Kaatayra - Iasá
63
Zo, na het beluisteren van deze Ladder zijn mijn oren zijn weer gevuld voor de rest van de dag.
27 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
13 Deftones - The Spell Of Mathematics +2
10 Kaatayra - Iasá
63
Zo, na het beluisteren van deze Ladder zijn mijn oren zijn weer gevuld voor de rest van de dag.
0
geplaatst: 5 februari 2022, 14:45 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
28 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
13 Deftones - The Spell Of Mathematics
12 Kaatayra - Iasá +2
28 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
12 Kaatayra - Iasá +2
1
geplaatst: 5 februari 2022, 15:33 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
30 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
13 Kaatayra - Iasá +1
Soms verlangt een mens toch naar iets van Airbag.
30 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +2
13 Kaatayra - Iasá +1
Soms verlangt een mens toch naar iets van Airbag.

0
geplaatst: 5 februari 2022, 16:23 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
31 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
15 Deftones - The Spell Of Mathematics +2
13 Kaatayra - Iasá
72
31 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia) +1
15 Deftones - The Spell Of Mathematics +2
13 Kaatayra - Iasá
72
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 februari 2022, 17:47 uur
Ronde 0 - Ladder 15:
31 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia)
15 Deftones - The Spell Of Mathematics
15 Europeans - Going to Work +2
14 Kaatayra - Iasá +1
75
Nee, mijn ladder was het ook niet echt...
31 The Ocean - Jurassic | Cretaceous (feat. Jonas Renkse of Katatonia)
15 Deftones - The Spell Of Mathematics
15 Europeans - Going to Work +2
14 Kaatayra - Iasá +1
75
Nee, mijn ladder was het ook niet echt...
0
geplaatst: 5 februari 2022, 19:00 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
Leprous - At the Bottom
Fen - Through the Night
Derek Sherinian - Day of the Dead
SBB - Moja Ziemio Wysniona
Deadline: zondag 6 februari om 19:00 uur.
Leprous - At the Bottom
Fen - Through the Night
Derek Sherinian - Day of the Dead
SBB - Moja Ziemio Wysniona
3
geplaatst: 5 februari 2022, 19:41 uur
Gelukkig was er niemand die vraagtekens zette bij het proggehalte van Deftones 

1
geplaatst: 5 februari 2022, 19:53 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
2 Leprous - At the Bottom +2
Fen - Through the Night
3 Derek Sherinian - Day of the Dead +1 (+2 buso)
1 SBB - Moja Ziemio Wysniona (+1 buso)
6
Leprous steekt er hier met kop en schouders bovenuit wat mij betreft. Heb ze dit in het vorige tijdperk ook live zien doen in Zwolle: energiek, dynamisch, loepzuiver en retestrak: top prestatie van deze belangrijke speler in de hedendaagse progmetal !
Toevalligerwijs met, jawel, The Ocean in het voorprogramma waarvan het me trouwens behoorlijk verrast hoe positief mijn nominatie in de vorige ladder wordt beoordeeld, zelfs door de mensen die zich normaal gesproken wat minder aan de metal, laat staan not-clean-singing kant van het prog spectrum bewegen => Bedankt jongens
!
SBB viel direct af, Fen kende ik niet maar klinkt best lekker; doet me een beetje denken aan de grunge van bijv. Pearl Jam of Nirvana.
Maar hoewel instrumentaal, vind ik Derek Sherinian in dit geval toch interessanter.
(stemmen van buso op verzoek meegenomen).
2 Leprous - At the Bottom +2
Fen - Through the Night
3 Derek Sherinian - Day of the Dead +1 (+2 buso)
6
Leprous steekt er hier met kop en schouders bovenuit wat mij betreft. Heb ze dit in het vorige tijdperk ook live zien doen in Zwolle: energiek, dynamisch, loepzuiver en retestrak: top prestatie van deze belangrijke speler in de hedendaagse progmetal !
Toevalligerwijs met, jawel, The Ocean in het voorprogramma waarvan het me trouwens behoorlijk verrast hoe positief mijn nominatie in de vorige ladder wordt beoordeeld, zelfs door de mensen die zich normaal gesproken wat minder aan de metal, laat staan not-clean-singing kant van het prog spectrum bewegen => Bedankt jongens
! SBB viel direct af, Fen kende ik niet maar klinkt best lekker; doet me een beetje denken aan de grunge van bijv. Pearl Jam of Nirvana.
Maar hoewel instrumentaal, vind ik Derek Sherinian in dit geval toch interessanter.
(stemmen van buso op verzoek meegenomen).
0
geplaatst: 5 februari 2022, 19:59 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
2 Leprous - At the Bottom
2 Fen - Through the Night +2
4 Derek Sherinian - Day of the Dead +1 (+2 buso)
2 Fen - Through the Night +2
4 Derek Sherinian - Day of the Dead +1 (+2 buso)
0
geplaatst: 5 februari 2022, 20:16 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
2 Fen - Through the Night
5 Derek Sherinian - Day of the Dead +1
3 SBB - Moja Ziemio Wysniona +2
Ik merk dat ik de twee beste nummers ook het meest "echt" prog vind. Of is de relatie omgekeerd? Of heb ik gewoon dezelfde definitie voor "goed" en "echt" prog, m.a.w.: is het gewoon ontzettend subjectief? Anyway, leprous had ook wel iets, Fen was mij net iets te "Black Hole Sun", maar dan slecht(er)
5 Derek Sherinian - Day of the Dead +1
3 SBB - Moja Ziemio Wysniona +2
Ik merk dat ik de twee beste nummers ook het meest "echt" prog vind. Of is de relatie omgekeerd? Of heb ik gewoon dezelfde definitie voor "goed" en "echt" prog, m.a.w.: is het gewoon ontzettend subjectief? Anyway, leprous had ook wel iets, Fen was mij net iets te "Black Hole Sun", maar dan slecht(er)
1
geplaatst: 5 februari 2022, 20:17 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
5 Derek Sherinian - Day of the Dead
4 Leprous - At the Bottom +2
4 SBB - Moja Ziemio Wysniona +1
Eens met ProGNerD dat Leprous hier met kop en schouder bovenuit steekt en dan is het niet eens hun beste werk. Qua zang blijft Einar echt wel genieten, hoewel ik zijn unclean vocals wel wat mis, gelukkig komen die later nog eventjes langs. Muzikaal is dit wel aardig nummer waarbij ze mooi opbouwen en netjes spelen met de intensiteit. Er is hier zowaar weer wat van die onderhuidse spanning van ze te ontdekken.
Fen Is mij onbekend, en doet me wat denken aan de 13 in een dozijn rockbands. Het klinkt niet onaardig en op zijn tijd best leuk. Maar het is niets om over naar huis te schrijven.
Derek Sherinian waardeer ik toch meer als die in dienst speelt van een band zoals Dream Theater, Sons of Appolo of Black Country Communion bijvoorbeeld. Solo klinkt dit me teveel als een B kantje van Dream Theater. Leuk, maar dat is het ook wel een beetje.
Aangezien de vorige twee nummers niet veel verder komen dan leuk was het de kans voor het onbekende SBB om dat laatste puntje te pakken. Helaas kom ik hier ook niet veel verder dan leuk. Toch is dit dan nog het meest interessante nummer dus mogen ze het laatste puntje hebben.
5 Derek Sherinian - Day of the Dead
4 Leprous - At the Bottom +2
4 SBB - Moja Ziemio Wysniona +1
Eens met ProGNerD dat Leprous hier met kop en schouder bovenuit steekt en dan is het niet eens hun beste werk. Qua zang blijft Einar echt wel genieten, hoewel ik zijn unclean vocals wel wat mis, gelukkig komen die later nog eventjes langs. Muzikaal is dit wel aardig nummer waarbij ze mooi opbouwen en netjes spelen met de intensiteit. Er is hier zowaar weer wat van die onderhuidse spanning van ze te ontdekken.
Fen Is mij onbekend, en doet me wat denken aan de 13 in een dozijn rockbands. Het klinkt niet onaardig en op zijn tijd best leuk. Maar het is niets om over naar huis te schrijven.
Derek Sherinian waardeer ik toch meer als die in dienst speelt van een band zoals Dream Theater, Sons of Appolo of Black Country Communion bijvoorbeeld. Solo klinkt dit me teveel als een B kantje van Dream Theater. Leuk, maar dat is het ook wel een beetje.
Aangezien de vorige twee nummers niet veel verder komen dan leuk was het de kans voor het onbekende SBB om dat laatste puntje te pakken. Helaas kom ik hier ook niet veel verder dan leuk. Toch is dit dan nog het meest interessante nummer dus mogen ze het laatste puntje hebben.
1
geplaatst: 5 februari 2022, 20:21 uur
Ik was te laat om te stemmen vandaag. Ben groot liefhebber van de Deftones en heb me geregeld afgevraagd waarom, maar het is eerlijk gezegd nog nooit bij me opgekomen al die keren dat ik ze luisterde dat het zou zijn omdat het prog is. Nu snap ik het eindelijk

0
geplaatst: 5 februari 2022, 21:28 uur
Iedereen druk aan 't luisteren en aan 't twijfelen over z'n beoordeling...? 

0
geplaatst: 5 februari 2022, 21:34 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
6 Derek Sherinian - Day of the Dead +1
6 Leprous - At the Bottom +2
4 SBB - Moja Ziemio Wysniona
6 Derek Sherinian - Day of the Dead +1
6 Leprous - At the Bottom +2
0
geplaatst: 5 februari 2022, 22:10 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
8 Leprous - At the Bottom +2
6 Derek Sherinian - Day of the Dead
3 Fen - Through the Night +1
Opnieuw vier onbekende nummers. Alleen Leprous maakt nieuwsgierig naar meer. Moet wel wennen aan de zanger. Hij kan in elk geval hoog..... Maar toch intrigeert het nummer. Verder hoef ik eigenlijk geen punt te geven. Niks beklijft. Van het einde van Day of the Dead wordt ik erg nerveus. SBB is me te lang om boeiend te blijven. En Een is ok, maar ook niet meer. Van de drie geen-punters zit ie wel dichte bij een punt. Dus daar maar een punt achtergelaten.
8 Leprous - At the Bottom +2
3 Fen - Through the Night +1
Opnieuw vier onbekende nummers. Alleen Leprous maakt nieuwsgierig naar meer. Moet wel wennen aan de zanger. Hij kan in elk geval hoog..... Maar toch intrigeert het nummer. Verder hoef ik eigenlijk geen punt te geven. Niks beklijft. Van het einde van Day of the Dead wordt ik erg nerveus. SBB is me te lang om boeiend te blijven. En Een is ok, maar ook niet meer. Van de drie geen-punters zit ie wel dichte bij een punt. Dus daar maar een punt achtergelaten.
0
geplaatst: 5 februari 2022, 22:21 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
9 Leprous - At the Bottom +1
6 SBB - Moja Ziemio Wysniona +2
3 Fen - Through the Night
Deadline: zondag 6 februari om 19:00 uur
24
9 Leprous - At the Bottom +1
6 SBB - Moja Ziemio Wysniona +2
24
0
geplaatst: 5 februari 2022, 23:05 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
11 Leprous - At the Bottom +2
Heerlijk nummer, dat ik elke keer weer genieten vind!
7 SBB - Moja Ziemio Wysniona +1
27
11 Leprous - At the Bottom +2
Heerlijk nummer, dat ik elke keer weer genieten vind! 7 SBB - Moja Ziemio Wysniona +1
27
0
geplaatst: 6 februari 2022, 00:17 uur
Ronde 0 - Ladder 16:
11 Leprous - At the Bottom
9 SBB - Moja Ziemio Wysniona +2
7 Derek Sherinian - Day of the Dead +1