MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Ronde 0 - Ladder 18:

27 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer +1
19 Transatlantic - The World We Used To Know
11 Rivers of Nihil - Terrestria IV: Work
12 Laurent Thibault - Mais on Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps +2

Deadline: dinsdag 8 februari om 19:00

Ronde 0 - Ladder 18:

29 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer +2
20 Transatlantic - The World We Used To Know +1
12 Laurent Thibault - Mais on Ne Peut Pas Rêver Tout le Temps

72

Ronde 0 - Ladder 18:

30 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer +1
22 Transatlantic - The World We Used To Know +2

75

EvilDrSmith schreef:
...Rivers Of Nihil zal hier wel troosteloos onderaan eindigen. Daar hoef je geen bookmakers voor in te schakelen om jezelf rijk te gokken.
El StepperiƱo schreef:
30 Lazuli - Les Chansons Sont des Bouteilles à la Mer +1
22 Transatlantic - The World We Used To Know +2
Misschien moet ik zelf maar eens een bookmakerskantoor voor muziek opzetten. Veel leuker dan op paarden of voetbalwedstrijden te wedden.

Ronde 0 - Ladder 19:

2 King Buffalo - Locusts +2
1 Gojira - Amazonia +1
Wishbone Ash - Leaf and Stream
In the Woods... - Omnio? (Post)

Deadline: woensdag 9 februari om 19:00.

3

Mooie ladder, waarvan het direct duidelijk was dat de punten naar de 1e twee nominaties zouden gaan; 2 mooie ontdekkingen van afgelopen jaar. Qua puntenverdeling heb ik de volgorde in de lijst maar aangehouden, maar het ontloopt elkaar niet veel.

Wishbone Ash ken ik niet zo goed, maar klinkt - ondanks de leeftijd (1972: goed jaar... ) - ook nog verrassend goed trouwens.
En In the Woods... had in menig andere ladder waarschijnlijk ook punten gekregen.

Het valt me overigens op dat niet alle nummers op Spotify qua geluidskwaliteit even goed klinken; bij sommige nummers is dat meer storend dan bij andere. Gojira vind ik bijv. een beetje vlak en tam klinken; loont zeker de moeite om deze van CD(-kwaliteit) te luisteren.
Eerlijk gezegd luister ik bij voorkeur uit m'n eigen collectie en gebruik ik Spotify voornamelijk voor het gemak bij dit soort spellen en / of voor muziek die ik (nog) niet in m'n collectie heb...

Ronde 0 - Ladder 20:

Ronde 0 - Ladder 19:

3 King Buffalo - Locusts +1
2 Wishbone Ash - Leaf and Stream +2
1 Gojira - Amazonia

6

Aan de laatste regel van het bericht van ProGNerD te zien heeft hij het stukje voor morgen ook al op stapel staan...

EvilDrSmith schreef:
Misschien moet ik zelf maar eens een bookmakerskantoor voor muziek opzetten. Veel leuker dan op paarden of voetbalwedstrijden te wedden.

In ladder 57 krijgen ze nog een kans, alhoewel ze daar toevalligerwijs strijden in een ijzersterk progmetal deelnemersveld (BtBaM, Ayreon en Wheel) zie ik net; dat wordt zweten...

Ronde 0 - Ladder 19:

5 King Buffalo - Locusts +2
2 Wishbone Ash - Leaf and Stream
2 Gojira - Amazonia +1

9

Ronde 0 - Ladder 19:

7 King Buffalo - Locusts 2
3 Gojira - Amazonia 1
2 Wishbone Ash - Leaf and Stream

ProGNerD schreef:
(quote)

In ladder 57 krijgen ze nog een kans, alhoewel ze daar toevalligerwijs strijden in een ijzersterk progmetal deelnemersveld (BtBaM, Ayreon en Wheel) zie ik net; dat wordt zweten...

Ik zeg het alvast, dat wordt Wheel en Ayreon...

legian schreef:

Ik zeg het alvast, dat wordt Wheel en Ayreon...

We wachten in spanning af hoe nauwkeurig je kristallen bol blijkt te zijn...
(alhoewel een glazen variant in dit geval waarschijnlijk voldoende voorspellende waarde heeft )

Ronde 0 - Ladder 19:

8 King Buffalo - Locusts 1
3 Gojira - Amazonia
4 Wishbone Ash - Leaf and Stream 2

ProGNerD schreef:
(quote)

We wachten in spanning af hoe nauwkeurig je kristallen bol blijkt te zijn...
(alhoewel een glazen variant in dit geval waarschijnlijk voldoende voorspellende waarde heeft )

Ik heb ook even mijn Palantir erbij gepakt ( met dank aan Gandalf The White ) en na het opzij schuiven van het gezever van Sauron kwam er een duidelijk beeld met Wheel als nr 1 en BtBaM als een nipte nummer 2.

Ronde 0 - Ladder 19:

9 King Buffalo - Locusts +1
6 Wishbone Ash - Leaf and Stream +2
3 Gojira - Amazonia

Met Gojira denk ik met de belangrijkste boodschap in deze ladder; ook al verstond ik niet alles

Ronde 0 - Ladder 19:

11 King Buffalo - Locusts +2
6 Wishbone Ash - Leaf and Stream
4 Gojira - Amazonia +1

King Buffalo kwam eerder al langs met een heerlijk nummer. Waardoor ik hun laatste twee albums ondertussen in de luisterlijst heb gezet (en in afwachting ben van hun komende plaat binnenkort). En ook hier leveren ze weer een heerlijk sfeervol en fijn nummer af. De stoner invloeden zorgen voor een lekkere dromerige sfeer. Ik heb er deze keer maar een glaasje whiskey bij gepakt. Eventjes lekker wegdromen.

Volgend daarop kwam de EcoMetal van Gojira. Geweldige band trouwens, een paar jaar geleden heb ik ze ontdekt dankzij een reactie video op Art of Dying. Toen bleek het magistrale album Magma net uit te zijn gekomen wat perfect in mijn straatje paste. En heb sindsdien met terugwerkende kracht het voorgaande werk ook binnengehaald. De spanning voor het nieuwe werk zat er dan ook wel in. En hoewel Fortitude niet geheel de plaat is die ik graag had gezien, is het allerminst slecht. En dat ze het dan nog volstoppen met een belangrijke boodschap is alleen maar mooi. Amazonia is heerlijk groovy, knalt bij vlagen geweldig en heeft voornamelijk een heerlijke flow erin zitten. Helemaal na King Buffalo past het geweldig. Het glaasje whisky moet ondertussen maar weer bijgevuld worden.

Wishbone Ash knalt letterlijk een stuk harder uit de speakers, maar dat ligt voornamelijk aan de Youtube kwaliteit en niet omdat ze daadwerkelijk zoveel harder zijn dan Gojira. Het nummer is vooral heerlijk chill en dat loopt lekker door in de flow van deze ladder. Hoe vaker ik de ladder beluister hoe beter dit in zijn geheel bevalt. Het nummer is echter veel sneller voorbij dan mijn whisky op is, dus die moet dan maar door met het slotnummer. Of deze gewoon nog eventjes op repeat? tja dat is ook niet zon gek idee. Het album gaat ondertussen maar in de te luisteren lijst.

In the Woods. Tja dat zou zomaar kunnen, lekker in het donker na deze sfeervolle ladder nog even een wandelingetje in het bos maken. Na wat glaasjes whiskey stoort die zang ook niet meer zo dus dat kan prima. Heerlijk sfeervol en zowaar wat spannend, maar de ladder begon gewoon veel te goed.

Ronde 0 - Ladder 19:

11 King Buffalo - Locusts
7 Wishbone Ash - Leaf and Stream +1
6 Gojira - Amazonia +2

Ronde 0 - Ladder 19:

12 King Buffalo - Locusts +1
9 Wishbone Ash - Leaf and Stream +2
6 Gojira - Amazonia

Deadline: woensdag 9 februari om 19:00

legian schreef:
Ik heb er deze keer maar een glaasje whiskey bij gepakt. Eventjes lekker wegdromen.

Het glaasje whisky moet ondertussen maar weer bijgevuld worden.

Het nummer is echter veel sneller voorbij dan mijn whisky op is, dus die moet dan maar door met het slotnummer.
Na wat glaasjes whiskey stoort die zang ook niet meer zo dus dat kan prima.

Ik was ook whisky aan het drinken tijdens het posten van mijn voorspelling van ladder 57.. En ik ben nu benieuwd welke whisky jij nu aan het drinken bent!

Bravejester Ik ben uiteindelijk gegaan voor de HIghland Park 12 Viking Honour. Waar was jou keus op gevallen?

legian schreef:
Bravejester Ik ben uiteindelijk gegaan voor de HIghland Park 12 Viking Honour. Waar was jou keus op gevallen?

Highland Park is een goede keuze; die hebben mooie whisky's gemaakt!

Ik zat zelf te proeven van Adelhi's Laudale van Glen Elgin en Linkwood; geen turf/rook maar meer fruitig en zacht

Euh… Ik wil nu graag ook een Whiskey Ladder voorstellen. Ik sluit meteen aan. Maar om er nu meteen 4 glazen per dag te proeven.. … Ach, niet eens zo’n slecht idee na 19.00..

Ik ben dan ook nog een zondaar op het genot gebied met een moods cigar bij de whiskey

Slàinte Mhath zal ik dan maar zeggen.. Misschien komt Derek William Dick dan ook wel even langs !

Bravejester schreef:
(quote)

Highland Park is een goede keuze; die hebben mooie whisky's gemaakt!

Ik zat zelf te proeven van Adelhi's Laudale van Glen Elgin en Linkwood; geen turf/rook maar meer fruitig en zacht

Dat klinkt ook niet verkeerd. De naam komt me wel bekend voor, maar dat kan ook komen door de vele whisky's die Glen in de naam hebben.

meneer
Een Whisky ladder wordt ook wel een wat kostbaardere aangelegenheid dan dit denk ik zo. Hoewel het wel perfect samen kan gaan.

Ronde 0 - Ladder 19:

13 King Buffalo - Locusts +1
9 Wishbone Ash - Leaf and Stream
8 Gojira - Amazonia +2

Deadline: woensdag 9 februari om 19:00

Lekker weer, King Buffalo is wel een ontdekking van de laatste tijd (voor mij dan)
Gojira: deze heeft vorig jaar al mijn playlists gehaald, lekker, met power en de zang is te doen!

Het verschil tussen die 2 was erg klein, zelfs zo klein, dat ik erover nadacht om diegene die de punten het hardste nodig had, de meeste punten te geven, toevallig komt het nu zo uit, dat het ook echt de volgorde was, die ik voor mezelf uiteindelijk toch genoteerd had.

Wishbone Ash: ingetogen, maar niet echt spannend, neuh

In The Woods: Minder mijn ding, dus geen punten

meneer schreef:
Euh… Ik wil nu graag ook een Whiskey Ladder voorstellen. Ik sluit meteen aan. Maar om er nu meteen 4 glazen per dag te proeven.. … Ach, niet eens zo’n slecht idee na 19.00..

Ik ben dan ook nog een zondaar op het genot gebied met een moods cigar bij de whiskey

Slàinte Mhath zal ik dan maar zeggen.. Misschien komt Derek William Dick dan ook wel even langs !

Ik heb net nu over 2 glazen whisky hoor ( ook al heb nu 2 van zowel Glen Elgin en Linkwood op ) maar ligt ook weer aan hoeveel je in je glas giet uiteraard!

En aangezien ik ook whisky boven 60% alcohol heb gedronken vallen deze van 46% wel mee!

En aangezien ik al 394 verschillende whisky's heb geproeft vind ik het idee van een Whiskyladder een goed plan!

Bravejester schreef:
En aangezien ik ook whisky boven 60% alcohol heb gedronken vallen deze van 46% wel mee!

En aangezien ik al 394 verschillende whisky's heb geproeft vind ik het idee van een Whiskyladder een goed plan!

Aha ! Vandaar dat die punten van jou hier in de Progladder zo vaak naar Schotland gaan ! Maarruh, we gaan eens afwachten hier wie er mee wil doen aan zo’n ontspannende vloeibare Ladder. We zijn al met ons drietjes

Marillion is anders nog steeds een Engelse band ook al kwam hun iconische zanger Fish uit Schotland!

En de band bestaat ook al langer dan de oudste blended malt whisky van 38 jaar die ik ook heb geproefd!

Bravejester schreef:
Marillion is anders nog steeds een Engelse band ook al kwam hun iconische zanger Fish uit Schotland!

Voor mij zijn het altijd Schotten geweest Knap van Fish ! Maar we gaan geen Ale Ladder houden want dat is paardenpis vergeleken bij de Vlaamse Bieren. Maar goed, we wijken af van de kern hier en Great Casper The Moderator is watching us..
Bravejester schreef:
Hier is DE LIJST met door mij gedronken whisky's... flink wat sinds 2002 ongeveer met meer dan 1 fles…. Brave Jester - Whiskybase - Ratings and reviews for whisky

Geweldig ! Die ga ik eens doornemen!

meneer schreef:
(quote)

Voor mij zijn het altijd Schotten geweest Knap van Fish !

Hier is DE LIJST met door mij gedronken whisky's... flink wat sinds 2002 ongeveer met meer dan 1 fles....

Brave Jester - Whiskybase - Ratings and reviews for whisky

meneer schreef:
(quote)

Voor mij zijn het altijd Schotten geweest Knap van Fish ! Maar we gaan geen Ale Ladder houden want dat is paardenpis vergeleken bij de Vlaamse Bieren. Maar goed, we wijken af van de kern hier en Great Casper The Moderator is watching us..

Whisky begint feitelijk ook als een gedistilleerde drank net als bier... maar daarna ontwikkelt whisky zich verder en ontstijgt het al snel het niveau van bier...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:59 uur

geplaatst: vandaag om 17:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.