Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
2
geplaatst: 17 januari 2025, 12:07 uur
Mezelf toegevoegd en Shaky en 123poetertjes alvast omgedraaid.
17 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
24 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
31 januari - dynamo d (Jean Michel Jarre)
7 februari - ArthurDZ (midwest emo)
14 februari - herman (Chairlift / Caroline Polachek)
21 februari - Bonk (DeWolff)
28 februari - motel matches (Tom Petty)
7 maart -
14 maart -
21 maart - All Day Watcher (Gazpacho)
28 maart - aERodynamIC (Prince covers, songs & satellite bands)
4 april - Outlaw104 (Doves)
17 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
24 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
31 januari - dynamo d (Jean Michel Jarre)
7 februari - ArthurDZ (midwest emo)
14 februari - herman (Chairlift / Caroline Polachek)
21 februari - Bonk (DeWolff)
28 februari - motel matches (Tom Petty)
7 maart -
14 maart -
21 maart - All Day Watcher (Gazpacho)
28 maart - aERodynamIC (Prince covers, songs & satellite bands)
4 april - Outlaw104 (Doves)
0
geplaatst: 17 januari 2025, 14:49 uur
Vooropgesteld mis ik vooral Lush. Ik snap dat het niet het meest spannende nummer uit het oeuvre is, maar ondanks de eenvoudigheid en repetitiviteit, zou ik met alle liefde wonen in dat nummer. Ook My Angel Rocks Back and Forth is een gemis, al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat die in herbeluistering ook iets minder hard binnenkwam dan een aantal jaar geleden. Verder vind ik al deze 20 nummers eigenlijk gewoon goed.
1. Four Tet - Unspoken
2. Four Tet - Pyramid
3. Four Tet - Two Thousand And Seventeen
4. Four Tet - Locked
5. Four Tet - Planet *
6. Four Tet - School *
7. Four Tet - Plastic People *
8. KH - Only Human
9. Four Tet - Pinnacles
10. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
11. Burial + Four Tet - Moth
12. Four Tet - She Moves She *
13. Four Tet - 31 Bloom *
14. Burial + Four Tet - Nova *
15. Four Tet - Love Cry
16. Four Tet - Ringer *
17. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
18. Four Tet - Angel Echoes
19. Four Tet - Lion *
20. Four Tet - Three Drums
1. Four Tet - Unspoken
2. Four Tet - Pyramid
4. Four Tet - Locked
5. Four Tet - Planet *
6. Four Tet - School *
7. Four Tet - Plastic People *
8. KH - Only Human
9. Four Tet - Pinnacles
10. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
12. Four Tet - She Moves She *
13. Four Tet - 31 Bloom *
14. Burial + Four Tet - Nova *
15. Four Tet - Love Cry
16. Four Tet - Ringer *
17. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
18. Four Tet - Angel Echoes
19. Four Tet - Lion *
20. Four Tet - Three Drums
1
geplaatst: 17 januari 2025, 17:30 uur
1. Four Tet - Two Thousand And Seventeen
2. Four Tet – Unspoken
3. Burial + Four Tet - Nova *
4. Four Tet - Pinnacles
5. Four Tet - School *
6. Four Tet - Plastic People *
7. Burial + Four Tet - Moth
8. Four Tet - She Moves She *
9. Four Tet - Locked
10. Four Tet - Planet *
2. Four Tet – Unspoken
4. Four Tet - Pinnacles
5. Four Tet - School *
6. Four Tet - Plastic People *
7. Burial + Four Tet - Moth
8. Four Tet - She Moves She *
9. Four Tet - Locked
10. Four Tet - Planet *
4
geplaatst: 17 januari 2025, 19:15 uur
Ben benieuwd of er genoeg MuMers te porren zijn voor een GH van Current 93 en/of Death In June.
(Nature and Organisation telt ook mee sws)
Uberhaupt zal dat pas in maart kunnen gebeuren, zie ik..
0
geplaatst: 17 januari 2025, 19:32 uur
voskat schreef:
Ben benieuwd of er genoeg MuMers te porren zijn voor een GH van Current 93 en/of Death In June.
Sol Invictus er ook nog bij gaat zeker te ver?
1
geplaatst: 17 januari 2025, 19:43 uur
voskat schreef:
Of ik alle rondes daarvan mee kan doen, weet ik niet, maar de finale zeker.
1
geplaatst: 17 januari 2025, 19:43 uur
1. Four Tet - Love Cry
2. Four Tet - Pinnacles
4. Four Tet - Plastic People *
5. Four Tet - Pyramid
6. Burial + Four Tet - Moth
7. Four Tet - Angel Echoes
8. Four Tet - Locked
9. Four Tet - Planet *
10. Four Tet - Two Thousand And Seventeen
Mooie, consistent sterke lijst waar weinig ver bovenuit torent. Met Three Drums en Only Human heb ik weinig tot niets maar de rest luister ik allemaal graag.
2. Four Tet - Pinnacles
4. Four Tet - Plastic People *
5. Four Tet - Pyramid
6. Burial + Four Tet - Moth
7. Four Tet - Angel Echoes
8. Four Tet - Locked
9. Four Tet - Planet *
Mooie, consistent sterke lijst waar weinig ver bovenuit torent. Met Three Drums en Only Human heb ik weinig tot niets maar de rest luister ik allemaal graag.
0
geplaatst: 17 januari 2025, 19:54 uur
Daar ben ik nooit zo in kunnen komen... misschien als iemand mede-presenteert?

Mijn heilige(!) drieëenheid van de neofolk is C93, DI6 en Backworld.
0
geplaatst: 17 januari 2025, 20:48 uur
voskat schreef:
Ik ken het niet, dus ja
1
geplaatst: 17 januari 2025, 21:00 uur
1. Burial + Four Tet - Moth
2. Four Tet - Three Drums
4. Four Tet - Locked
5. Four Tet - Unspoken
6. Four Tet - Love Cry
7. Four Tet - Pinnacles
8. KH - Only Human
9. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
10. Four Tet - 31 Bloom *
11. Four Tet - Lion *
12. Four Tet - School *
13. Four Tet - Planet *
14. Four Tet - She Moves She *
15. Four Tet - Pyramid
16. Four Tet - Angel Echoes
17. Four Tet - Ringer *
18. Four Tet - Plastic People *
19. Burial + Four Tet - Nova *
20. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
Unspoken en Love Cry nog even van plaats verwisseld, Titmeister. Aartsmoeilijk rangschikken dit trouwens, wat een genie.
2. Four Tet - Three Drums
4. Four Tet - Locked
5. Four Tet - Unspoken
6. Four Tet - Love Cry
7. Four Tet - Pinnacles
8. KH - Only Human
9. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
10. Four Tet - 31 Bloom *
11. Four Tet - Lion *
12. Four Tet - School *
13. Four Tet - Planet *
14. Four Tet - She Moves She *
15. Four Tet - Pyramid
16. Four Tet - Angel Echoes
17. Four Tet - Ringer *
18. Four Tet - Plastic People *
19. Burial + Four Tet - Nova *
20. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
Unspoken en Love Cry nog even van plaats verwisseld, Titmeister. Aartsmoeilijk rangschikken dit trouwens, wat een genie.
1
geplaatst: 17 januari 2025, 21:16 uur
01. Four Tet - Lion *
02. Four Tet - Love Cry
03. Four Tet - Angel Echoes
04. Four Tet - Pinnacles
05. Four Tet - Unspoken
06. KH - Only Human
07. Four Tet - Three Drums
08. Burial + Four Tet - Moth
09. Four Tet - Locked
Mijn liefde voor deze man begon met ''There Is Love In You''. Alle 20 nummers geniaal!
02. Four Tet - Love Cry
03. Four Tet - Angel Echoes
04. Four Tet - Pinnacles
05. Four Tet - Unspoken
06. KH - Only Human
07. Four Tet - Three Drums
08. Burial + Four Tet - Moth
09. Four Tet - Locked
Mijn liefde voor deze man begon met ''There Is Love In You''. Alle 20 nummers geniaal!
5
geplaatst: 18 januari 2025, 00:50 uur
0. Eric Prydz - Opus (Four Tet Remix) - ik draai hem nu weer en gisteren ook weer eens. Het nummer gaat na 2 minuten al richting een break die 6 minuten aanhoudt - eigenlijk is het bijna sadistisch, want daarna kun je opvegen. 1m88 kippenvel... Voor mij wel een van de beste remixen die er is en sowieso wel veruit de beste Four Tet-remix. Jammer dat hij de finale niet haalde. Herinner me ook beelden van een van de eerste grote post-pandemie-feesten waar dit als afsluiter werd gedraaid. Huilen op de dansvloer...
1. Four Tet - Pyramid
Hoogtepunt van Four Tet ligt voor mij wel zo in de periode 2010 t/m 2012 met 3 klappers in 3 jaar: There Is Love In You, zijn FabricLive-album en Pink. Dus die tijd domineert wel mijn top 10.
2. Four Tet - Lion *
Deze had ik eigenlijk wat minder gedraaid, omdat de jamie xx remix een tijd mijn voorkeur had. Maar het origineel is ook wel erg, erg goed. Goede duistere vibe ook.
3. KH - Only Human
Heerlijke droge beat en 2 zalige climaxes. En dan krijg je Nelly Furtado er ook nog eens bij. Was er destijds helemaal weg van en nu nog.
4. Four Tet - Love Cry
5. Four Tet - Pinnacles
6. Four Tet - Locked
7. Four Tet - Unspoken
De vroege periode komt er wat bekaaid vanaf, maar Unspoken heeft het gelukkig wel gehaald. Heel fraai nummer. Ooit ontdekte ik Four Tet via een mp3'tje van No More Mosquitos en zo kwam ik op het spoor van Pause en Rounds en zag ik hem live in Paradiso op een of ander festivalletje. Hij stond niet op het podium maar achterin de grote zaal op de vloer met misschien 20 man publiek eromheen. Na afloop moesten we gauw weg, want de Noodlanding begon. Ik vond het heel tof, maar kon niet bevroeden dat hij later nog zo groot zou worden (grofweg 10 jaar later zou ik hem nog eens zien op Primavera Sound, voor een veel groter publiek). Pause en Rounds blijven prachtige platen en hadden eigenlijk wel meer verdiend hier. Ik denk eigenlijk dat ik Rounds nog steeds wel zijn fijnste plaat vind.
8. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
Dit nummer verbaasde me wel toen het uitkwam. Doet me een beetje aan de psychedelische soul denken van eind jaren '60/begin '70's (bv. Rotary Connection). Die Hebden is toch wel een muzikale duizendpoot, meer dan je op grond van deze (verder wel uitstekende) finalelijst zou verwachten. Vind het wel tof dat hij naast hele poppy dance (Baby met Ellie Goulding had mijn top 10 ook wel gehaald en Baby again met Skrillex & Fred Again wellicht ook wel) ook dit soort dingen blijft maken.
9. Four Tet - Plastic People *
10. Four Tet - She Moves She *
Grote namen, maar op papier had ik hier toch meer van verwacht. Moth is wel een goede plaat, maar voor beide heren geen topper in het oeuvre.
12. Four Tet - Three Drums
Zijn laatste platen vind ik vooral een hele knappe verfijnde textuur hebben, hier wel goed te horen. Maar het speelse en soms grillige karakter van ouder werk had ook wel zijn charme en dat mis ik soms wel een beetje.
13. Four Tet - Angel Echoes
14. Four Tet - Ringer *
15. Burial + Four Tet - Nova *
16. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
17. Four Tet - School *
18. Four Tet - Planet *
19. Four Tet - 31 Bloom *
20. Four Tet - Two Thousand And Seventeen
1. Four Tet - Pyramid
Hoogtepunt van Four Tet ligt voor mij wel zo in de periode 2010 t/m 2012 met 3 klappers in 3 jaar: There Is Love In You, zijn FabricLive-album en Pink. Dus die tijd domineert wel mijn top 10.
2. Four Tet - Lion *
Deze had ik eigenlijk wat minder gedraaid, omdat de jamie xx remix een tijd mijn voorkeur had. Maar het origineel is ook wel erg, erg goed. Goede duistere vibe ook.
3. KH - Only Human
Heerlijke droge beat en 2 zalige climaxes. En dan krijg je Nelly Furtado er ook nog eens bij. Was er destijds helemaal weg van en nu nog.
4. Four Tet - Love Cry
5. Four Tet - Pinnacles
6. Four Tet - Locked
7. Four Tet - Unspoken
De vroege periode komt er wat bekaaid vanaf, maar Unspoken heeft het gelukkig wel gehaald. Heel fraai nummer. Ooit ontdekte ik Four Tet via een mp3'tje van No More Mosquitos en zo kwam ik op het spoor van Pause en Rounds en zag ik hem live in Paradiso op een of ander festivalletje. Hij stond niet op het podium maar achterin de grote zaal op de vloer met misschien 20 man publiek eromheen. Na afloop moesten we gauw weg, want de Noodlanding begon. Ik vond het heel tof, maar kon niet bevroeden dat hij later nog zo groot zou worden (grofweg 10 jaar later zou ik hem nog eens zien op Primavera Sound, voor een veel groter publiek). Pause en Rounds blijven prachtige platen en hadden eigenlijk wel meer verdiend hier. Ik denk eigenlijk dat ik Rounds nog steeds wel zijn fijnste plaat vind.
8. Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness
Dit nummer verbaasde me wel toen het uitkwam. Doet me een beetje aan de psychedelische soul denken van eind jaren '60/begin '70's (bv. Rotary Connection). Die Hebden is toch wel een muzikale duizendpoot, meer dan je op grond van deze (verder wel uitstekende) finalelijst zou verwachten. Vind het wel tof dat hij naast hele poppy dance (Baby met Ellie Goulding had mijn top 10 ook wel gehaald en Baby again met Skrillex & Fred Again wellicht ook wel) ook dit soort dingen blijft maken.
9. Four Tet - Plastic People *
10. Four Tet - She Moves She *
Grote namen, maar op papier had ik hier toch meer van verwacht. Moth is wel een goede plaat, maar voor beide heren geen topper in het oeuvre.
12. Four Tet - Three Drums
Zijn laatste platen vind ik vooral een hele knappe verfijnde textuur hebben, hier wel goed te horen. Maar het speelse en soms grillige karakter van ouder werk had ook wel zijn charme en dat mis ik soms wel een beetje.
13. Four Tet - Angel Echoes
14. Four Tet - Ringer *
15. Burial + Four Tet - Nova *
16. Bicep - Opal (Four Tet Remix)
17. Four Tet - School *
18. Four Tet - Planet *
19. Four Tet - 31 Bloom *
20. Four Tet - Two Thousand And Seventeen
0
geplaatst: 18 januari 2025, 01:47 uur
herman schreef:
0. Eric Prydz - Opus (Four Tet Remix) - ik draai hem nu weer en gisteren ook weer eens. Het nummer gaat na 2 minuten al richting een break die 6 minuten aanhoudt - eigenlijk is het bijna sadistisch, want daarna kun je opvegen. 1m88 kippenvel... Voor mij wel een van de beste remixen die er is en sowieso wel veruit de beste Four Tet-remix. Jammer dat hij de finale niet haalde. Herinner me ook beelden van een van de eerste grote post-pandemie-feesten waar dit als afsluiter werd gedraaid. Huilen op de dansvloer...
Mijn kennis van Four Tet is heel erg fragmentarisch, dus ik ben hier en daar wat aan het bijluisteren.
Nu deze dus.
Volgens mij... volgens mij komt die drop eraan...

2
geplaatst: 18 januari 2025, 01:49 uur
Natuurlijk te laat, maar deze remix had ik altijd heel hoog zitten:
Ik ben sws fan van drumloze dansmuziek. Himera, Yawning Portal, sommige oude PC Music dingen.. yum
Ik ben sws fan van drumloze dansmuziek. Himera, Yawning Portal, sommige oude PC Music dingen.. yum

1
geplaatst: 18 januari 2025, 07:42 uur
herman schreef:
Het is voor mij niet KHs beste werk, maar het is natuurlijk wel een goede remix met een fenomenale opbouw naar de drop. Dit werkt uiteraard als een tiet live. Had niet misstaan in de finale in ieder geval. Overigens hoor je hier wel waarom Fred Again.. graag met hem werkt; die heeft hier wel een paar potjes mosterd vandaan gehaald...
1
geplaatst: 18 januari 2025, 08:13 uur
Prachtige selectie dit, eigenlijk bizar dat deze GH nog niet eerder is geweest. Kieran heeft de unieke gave of lichtvoetige topnotch dance te maken zonder ook maar een moment in kazigheid te verzanden (oké misschien schuurt Three Drums daar een beetje tegenaan maar ook die blijft fraai). Eigenlijk is mijn toptien vrij willekeurig want de nummers ontlopen elkaar eigenlijk maar weinig. Wel met één flinke uitzondering op de regel: Wat een wereldnummer blijft Unspoken toch met haar afgeknepen muggenschreeuwtjes en Fishmanspianootje.
1. Four Tet - Unspoken
2. Four Tet - Plastic People
3. Four Tet - Love Cry
4. Four Tet - She Moves She
5. Four Tet - Lion
6. Four Tet - Angel Echoes
7. Burial + Four Tet - Nova
8. KH - Only Human
9. Four Tet - Pinnacles
10. Burial + Four Tet - Moth
1. Four Tet - Unspoken
2. Four Tet - Plastic People
3. Four Tet - Love Cry
4. Four Tet - She Moves She
5. Four Tet - Lion
6. Four Tet - Angel Echoes
7. Burial + Four Tet - Nova
8. KH - Only Human
9. Four Tet - Pinnacles
10. Burial + Four Tet - Moth
1
geplaatst: 18 januari 2025, 09:43 uur
De lijnen zijn gesloten, maar ik moet er nu even vandoor. Presentatie volgt na de lunch.
3
geplaatst: 18 januari 2025, 10:03 uur
123poetertjes schreef:
Prachtige selectie dit, eigenlijk bizar dat deze GH nog niet eerder is geweest.
Prachtige selectie dit, eigenlijk bizar dat deze GH nog niet eerder is geweest.
Hohoho, mijn beste Poetermans. Eind 2014 is er al eens een Greatest Hits van de beste man geweest. Inderdaad veel te lang geleden!
Hierbij de Top 10 van destijds, in afwachting op de uitslag van straks.

10. Four Tet - Sleep, Eat Food, Have Visions (Everything Ecstatic 2005) 18 Pnt.
09. Four Tet - My Angel Rocks Back And Forth (Rounds 2003) 25 Pnt.
08. KH - TEXT022 (The Track I've Been Playing that People Keep Asking About and that Joy Used in His RA Mix and Daphni Played on Boiler Room) 31 Pnt.
07. Four Tet - Angel Echoes (There Is Love In You 2010) 33 Pnt.
06. Four Tet - Lion (Pink 2012) 37 Pnt.
05. Four Tet - Pyramid (Pink 2012) 41 Pnt.
04. Four Tet - Unspoken (Rounds 2003) 45 Pnt.
03. Four Tet - Locked (Pink 2012) 50 Pnt.
02. Four Tet - Love Cry (There Is Love In You 2010) 53 Pnt.
01. Four Tet - Pinnacles (Pink 2012) 54 Pnt.
1
geplaatst: 18 januari 2025, 13:17 uur
Uitslagentijd!
Er was een duidelijke achterhoede, met voornamelijk nummers die uit Ronde 1 voortkwamen. Daarbij de samenwerking met William Tyler (Lambchop, Silver Jews), een beetje een vreemde eend in de bijt in deze finale.
20 Four Tet - Ringer * ( 11 punten, 3 stemmers )
19 Four Tet - 31 Bloom * ( 12 punten, 3 stemmers )
18 Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness ( 17 punten, 4 stemmers )
17 Four Tet - She Moves She * ( 18 punten, 5 stemmers )
16 Four Tet - School * ( 20 punten, 5 stemmers )
Er was een duidelijke achterhoede, met voornamelijk nummers die uit Ronde 1 voortkwamen. Daarbij de samenwerking met William Tyler (Lambchop, Silver Jews), een beetje een vreemde eend in de bijt in deze finale.
20 Four Tet - Ringer * ( 11 punten, 3 stemmers )
19 Four Tet - 31 Bloom * ( 12 punten, 3 stemmers )
18 Kieran Hebden & William Tyler - Darkness, Darkness ( 17 punten, 4 stemmers )
17 Four Tet - She Moves She * ( 18 punten, 5 stemmers )
16 Four Tet - School * ( 20 punten, 5 stemmers )
2
geplaatst: 18 januari 2025, 13:21 uur
Er was veel discussie over de remixen van Four Tet. Eerlijk is eerlijk, 1 finalist is erg weinig voor zo'n mixmeester als Kieran Hebden. Persoonlijk vind ik het altijd heel sterk hoe KH altijd relatief dicht bij het origineel blijft, maar toch duidelijk zijn eigen stempel drukt op de remix. Desondanks scoorde de remix van Biceps Opal matig in deze finale.
Verder is Only Human het hoogste nummer dat niet onder de Four Tet-moniker is uitgebracht. Planet en Pyramid vallen tegen, die had ik wel in de top 10 verwacht.
15 Bicep - Opal (Four Tet Remix) ( 28 punten, 6 stemmers )
14 Four Tet - Plastic People * ( 31 punten, 6 stemmers )
13 KH - Only Human ( 32 punten, 7 stemmers )
12 Four Tet - Planet * ( 34 punten, 7 stemmers )
11 Four Tet - Pyramid ( 35 punten, 5 stemmers ), nummer 1 van: herman
Verder is Only Human het hoogste nummer dat niet onder de Four Tet-moniker is uitgebracht. Planet en Pyramid vallen tegen, die had ik wel in de top 10 verwacht.
15 Bicep - Opal (Four Tet Remix) ( 28 punten, 6 stemmers )
14 Four Tet - Plastic People * ( 31 punten, 6 stemmers )
13 KH - Only Human ( 32 punten, 7 stemmers )
12 Four Tet - Planet * ( 34 punten, 7 stemmers )
11 Four Tet - Pyramid ( 35 punten, 5 stemmers ), nummer 1 van: herman
1
geplaatst: 18 januari 2025, 13:23 uur
De 2 collabs met Burial staan gebroederlijk naast elkaar, op de rand van de top 10. Elders werd het ook wel geclaimd en ik sta daar wel achter: goede nummers, maar van een samenwerking van 2 van zulke grote namen had je nog iets meer mogen verwachten. Wellicht komt dat nog een keer?
10 Burial + Four Tet - Moth ( 36 punten, 8 stemmers ), nummer 1 van: Johnny Marr
9 Burial + Four Tet - Nova * ( 37 punten, 6 stemmers )
10 Burial + Four Tet - Moth ( 36 punten, 8 stemmers ), nummer 1 van: Johnny Marr
9 Burial + Four Tet - Nova * ( 37 punten, 6 stemmers )
2
geplaatst: 18 januari 2025, 13:31 uur
There Is Love in You is duidelijk het populairste album van Four Tet hier op de site. Bij de favoriete nummers staat Angel Echoes op de 2e plaats, op gepaste afstand van Love Cry. Die verhouding wordt in deze Greatest Hits ook in stand gehouden.
Three Drums haalde vorig jaar nog de finale van Song van het Jaar en scoort hier ook, als meest recente nummer in de top 10.
8 Four Tet - Angel Echoes ( 37 punten, 7 stemmers )
7 Four Tet - Three Drums ( 39 punten, 6 stemmers ), nummer 1 van Arno
Three Drums haalde vorig jaar nog de finale van Song van het Jaar en scoort hier ook, als meest recente nummer in de top 10.
8 Four Tet - Angel Echoes ( 37 punten, 7 stemmers )
7 Four Tet - Three Drums ( 39 punten, 6 stemmers ), nummer 1 van Arno
3
geplaatst: 18 januari 2025, 13:37 uur
Lion scoorde als beste nummer van buiten de startlijst in deze finale. Verzamelaar Pink is een collectie sterke songs en dat blijkt: er komen nog 2 nummers langs van het album. Lion bleek een beetje de love/hate van deze finale: slechts 6x genoemd, maar wel 2x als nummer 1.
Het oude werk van Four Tet werd maar matig gewaardeerd hier. Zonde, want Pause en met name Rounds zijn echt topalbums. Gelukkig schoot het wonderschone Unspoken, met die fijne jazztoets, dankzij de laatste paar stemmers nog omhoog naar de top 5.
6 Four Tet - Lion * ( 42 punten, 6 stemmers ), nummer 1 van: Dance Lover & wendyvortex
5 Four Tet - Unspoken ( 46 punten, 7 stemmers ), nummer 1 van: 123poetertjes & Titmeister
Het oude werk van Four Tet werd maar matig gewaardeerd hier. Zonde, want Pause en met name Rounds zijn echt topalbums. Gelukkig schoot het wonderschone Unspoken, met die fijne jazztoets, dankzij de laatste paar stemmers nog omhoog naar de top 5.
6 Four Tet - Lion * ( 42 punten, 6 stemmers ), nummer 1 van: Dance Lover & wendyvortex
5 Four Tet - Unspoken ( 46 punten, 7 stemmers ), nummer 1 van: 123poetertjes & Titmeister
2
geplaatst: 18 januari 2025, 13:43 uur
Er werd al aan gerefereerd hier, maar het zwaartepunt van Kieran Hebdens oeuvre ligt omtrent 2010 - vandaar dat de top voornamelijk bestaat uit nummers van die periode. Persoonlijk vind ik Four Tet op New Energy productietechnisch op zijn hoogtepunt, al blijft het gemiddelde niveau van de nummers sterker tijdens de eerder genoemde periode. Desondanks kent New Energy wat mij betreft absoluut een aantal toppers. Het prachtige Lush werd helaas door jullie afgeserveerd, terwijl de knallende albumafsluiter Planet tegenviel in de finale. Het wat rustigere Two Thousand and Seventeen kan als enige 'nieuwe' nummer wedijveren met de oude garde.
Daarmee krijgen we precies dezelfde nummers in de top 3 als 10 jaar geleden. Het enerverende Locked had ik vooraf zeker verwacht als kanshebber voor de winst, maar eindigt op gepaste afstand van de top 2.
4 Four Tet - Two Thousand And Seventeen ( 48 punten, 8 stemmers ), nummer 1 van: motel matches
3 Four Tet - Locked ( 48 punten, 10 stemmers ), nummer 1 van: andré
Daarmee krijgen we precies dezelfde nummers in de top 3 als 10 jaar geleden. Het enerverende Locked had ik vooraf zeker verwacht als kanshebber voor de winst, maar eindigt op gepaste afstand van de top 2.
4 Four Tet - Two Thousand And Seventeen ( 48 punten, 8 stemmers ), nummer 1 van: motel matches
3 Four Tet - Locked ( 48 punten, 10 stemmers ), nummer 1 van: andré
4
geplaatst: 18 januari 2025, 13:48 uur
De top 2 eindigt op respectabele afstand van de rest. Daarbij is Pinnacles duidelijk de allemansvriend, slechts 1 persoon had het nummer niet in de top 10, maar bij niemand stond ie bovenaan.
De overduidelijke winnaar, met 12 punten voorsprong en 4 eerste posities, is de leadtrack van het populaire There Is Love in You!
2 Four Tet - Pinnacles ( 66 punten, 12 stemmers )
1 Four Tet - Love Cry ( 78 punten, 11 stemmers ), nummer 1 van: Gyzzz, panjoe, remcodurez & yeahyeahyeah
Iedereen bedankt voor het meespelen en volgens mij mag ik het stokje doorgeven aan Shaky voor de Greatest Hits van Manfred Mann.
De overduidelijke winnaar, met 12 punten voorsprong en 4 eerste posities, is de leadtrack van het populaire There Is Love in You!
2 Four Tet - Pinnacles ( 66 punten, 12 stemmers )
1 Four Tet - Love Cry ( 78 punten, 11 stemmers ), nummer 1 van: Gyzzz, panjoe, remcodurez & yeahyeahyeah
Iedereen bedankt voor het meespelen en volgens mij mag ik het stokje doorgeven aan Shaky voor de Greatest Hits van Manfred Mann.
1
geplaatst: 18 januari 2025, 13:52 uur
Bedankt Titmeister! 20 ijzersterke nummers met natuurlijk een geweldige hypnotiserende nummer 1.
5
geplaatst: 18 januari 2025, 14:28 uur
GREATEST HITS OF..... Manfred Mann (60s + Earth Band)
https://jazzrocksoul.com/wp-content/uploads/2018/01/Manfred-Manns-Earth-Band.jpg
https://i0.wp.com/oildale.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2021/04/09223119/Manfred-Mann-resize-1.jpg?quality=89&ssl=1
Manfred Sepse Lubowitz, de Zuid-Afrikaanse toetsenist, is ondertussen 84 jaar oud, maar treedt nog altijd op met zijn Earth Band die in de 70’s en 80’s succesvol was. Dat was echter niet de eerste band die hij heeft opgericht. Manfred is meerdere bands begonnen en twee van die bands waren zeer succesvol. Het zijn dan ook die twee bands die centraal staan deze week: Manfred Mann en Manfred Mann's Earth Band.
Manfred Mann: 13 top 10-hits in de UK, waaronder 3 nummer 1-hits. + een nummer 1-hit in de US. In ons eigen landje: 9 top 40-hits waaronder een nummer 1-hit.
Manfred Mann’s Earth Band: 3 top 10-hits in de UK + een nummer 1-hit in de US. In ons eigen landje: 3 top 40-hits.
Er is nog nooit een Manfred Mann Greatest Hits op MusicMeter geweest en dat is toch wel op zijn zachts uitgedrukt ‘een beetje gek’ te noemen. Daar gaan we nu meteen verandering in brengen. We starten het spelletje met de volgende startlijst:
Startlijst
Manfred Mann - 5-4-3-2-1
Manfred Mann - A "B" Side
Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy
Manfred Mann - Fox on the Run
Manfred Mann - Ha! Ha! Said the Clown
Manfred Mann - Mighty Quinn
Manfred Mann - My Name Is Jack
Manfred Mann - Pretty Flamingo
Manfred Mann - Semi-Detached, Suburban Mr. James
Manfred Mann - Sha La La
Manfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light
Manfred Mann's Earth Band - California
Manfred Mann's Earth Band - Davy's on the Road Again
Manfred Mann's Earth Band - Don't Kill It Carol
Manfred Mann's Earth Band - For You
Manfred Mann's Earth Band - Joybringer
Manfred Mann's Earth Band - Lies (Through the 80s)
Manfred Mann's Earth Band - Questions
Manfred Mann's Earth Band - Spirit in the Night
Manfred Mann's Earth Band - You Angel You
In ronde 1 gaan we songs nomineren die nog niet in deze startlijst staan, maar waarvan jij vindt dat ze wel in dit spelletje thuishoren. De songs die het vaakst genoemd worden, nemen we mee naar ronde 2.
Laat weten welke nummers jij nog mist in de startlijst; minstens 5, maximaal 10. Deadline: maandag 20 januari 20.00.
Spotifylijst Manfred Mann Greatest Hits
Tag-rondje voor mogelijk geïnteresseerden.
The_CrY ratatouille HugovdBos Flurk nlkink stephan73 Supersid BoyOnHeavenHill marvinhc pinkfloyd50 Proton koosknook Neal Peart viking1 Marcelvdelft musician berken Robertoooooh LucM captain scarlet daarnaast is uiteraard iedereen meer dan welkom om mee te doen!
https://jazzrocksoul.com/wp-content/uploads/2018/01/Manfred-Manns-Earth-Band.jpg
https://i0.wp.com/oildale.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2021/04/09223119/Manfred-Mann-resize-1.jpg?quality=89&ssl=1
Manfred Sepse Lubowitz, de Zuid-Afrikaanse toetsenist, is ondertussen 84 jaar oud, maar treedt nog altijd op met zijn Earth Band die in de 70’s en 80’s succesvol was. Dat was echter niet de eerste band die hij heeft opgericht. Manfred is meerdere bands begonnen en twee van die bands waren zeer succesvol. Het zijn dan ook die twee bands die centraal staan deze week: Manfred Mann en Manfred Mann's Earth Band.
Manfred Mann: 13 top 10-hits in de UK, waaronder 3 nummer 1-hits. + een nummer 1-hit in de US. In ons eigen landje: 9 top 40-hits waaronder een nummer 1-hit.
Manfred Mann’s Earth Band: 3 top 10-hits in de UK + een nummer 1-hit in de US. In ons eigen landje: 3 top 40-hits.
Er is nog nooit een Manfred Mann Greatest Hits op MusicMeter geweest en dat is toch wel op zijn zachts uitgedrukt ‘een beetje gek’ te noemen. Daar gaan we nu meteen verandering in brengen. We starten het spelletje met de volgende startlijst:
Startlijst
Manfred Mann - 5-4-3-2-1
Manfred Mann - A "B" Side
Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy
Manfred Mann - Fox on the Run
Manfred Mann - Ha! Ha! Said the Clown
Manfred Mann - Mighty Quinn
Manfred Mann - My Name Is Jack
Manfred Mann - Pretty Flamingo
Manfred Mann - Semi-Detached, Suburban Mr. James
Manfred Mann - Sha La La
Manfred Mann's Earth Band - Blinded by the Light
Manfred Mann's Earth Band - California
Manfred Mann's Earth Band - Davy's on the Road Again
Manfred Mann's Earth Band - Don't Kill It Carol
Manfred Mann's Earth Band - For You
Manfred Mann's Earth Band - Joybringer
Manfred Mann's Earth Band - Lies (Through the 80s)
Manfred Mann's Earth Band - Questions
Manfred Mann's Earth Band - Spirit in the Night
Manfred Mann's Earth Band - You Angel You
In ronde 1 gaan we songs nomineren die nog niet in deze startlijst staan, maar waarvan jij vindt dat ze wel in dit spelletje thuishoren. De songs die het vaakst genoemd worden, nemen we mee naar ronde 2.
Laat weten welke nummers jij nog mist in de startlijst; minstens 5, maximaal 10. Deadline: maandag 20 januari 20.00.
Spotifylijst Manfred Mann Greatest Hits
Tag-rondje voor mogelijk geïnteresseerden.
The_CrY ratatouille HugovdBos Flurk nlkink stephan73 Supersid BoyOnHeavenHill marvinhc pinkfloyd50 Proton koosknook Neal Peart viking1 Marcelvdelft musician berken Robertoooooh LucM captain scarlet daarnaast is uiteraard iedereen meer dan welkom om mee te doen!
2
geplaatst: 18 januari 2025, 14:52 uur
Dank je wel Titmeister voor een heerlijk Kieran weekje. Toch wel een van de belangrijkste elektronische artiesten van deze eeuw zo onderhand, met al dik 25 jaar releases op hoog niveau. Goed dat hij hier het podium kreeg.
1
geplaatst: 18 januari 2025, 15:05 uur
Nightingales & Bombers
Visionary Mountains
Time is Right
Father of Day, Father of Night
Captain Bobby Stout
Martha's Madman
Stranded
Singing the Dolphin Through
Circles
Angels at My Gate
Visionary Mountains
Time is Right
Father of Day, Father of Night
Captain Bobby Stout
Martha's Madman
Stranded
Singing the Dolphin Through
Circles
Angels at My Gate
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.