Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
4
geplaatst: 4 maart 2023, 17:32 uur
Wie weet wordt dit de week waarin je helemaal betoverd gaat worden door misschien wel de meest kleurrijke en consistente artieste van het afgelopen decennium. Of wie weet wordt dit de week waarin je erachter komt dat e haar wel gewoon best wel tof vindt ofzo. Anyway, whatever je uit deze week haalt: je gaat het allemaal te danken hebben aan de fabelachtige schoonheid die Julia Holter herbergt in al haar poriën. Word jij hier ook al week in de knieën van?
https://www.thespco.org/wp-content/uploads/2015/01/JuliaHolter_RVNGNL14_PIC004_RICK_BAHTO-816x546.jpg
Julia Shammas Holter. Componiste, zangeres, producer, pianiste, orgeliste (I guess dat dat zo heet?) en de lijst gaat nog wel even door. Vanaf het einde der zeroes heeft Julia ze langzaam maar gestaag gevestigd tussen de absolute darlings van de artsy jazzy avantgardische ambient orkestrale baroquepop. Ze kan alles, dwars patsboem door elkaar heen en toch is geen gespeelde noot er één te veel. Een winterbriesje om een heerlijke teug van in te ademen en je even heel lichtjes in je hoofd te doen voelen. Ja, ik ben sinds afgelopen herfst helemaal om en zou het iedereen gunnen om eenzelfde ervaring te ondergaan. Net nu de vinken weer weifelend hun slag in durven zetten, de dagen langzaam weer hun zon terugkrijgen en ik zelf op de drempel sta van wat één van de gaafste halfjaren in mijn leven gaat worden (buitenlands semester iiieeeekk) , lijkt het mij een perfect moment voor een Greatest Hits of: Julia Holter!
Geen Greatest Hits zonder de Greatest Hits zelve dus ik heb even een startlijst gecomponeerd. Hiermee ben ik een stuk minder creatief dan Julia zelve want ik put hier voornamelijk uit haar plaatwerk. Dat was wel een dilemma want Julia’s artistieke carrière is er één die stukken verder reikt dan louter de vijf majestueuze albums die op haar naam staan. Losse singles, demo’s, liveversies, remixen en featurings hebben we vaker gezien bij eenieder welke artiest natuurlijk, maar Julia voegt daar nog even een volledig kleurenpallet aan toe, te weten meerdere filmscores, composities met klassieke orkesten en welke artieste kan nou zeggen een modderfokking geniaal audiokookboek uitgebracht te hebben? Allemaal projecten die in hun context fantastisch zijn en zeker deze week de nodige aandacht verdienen, maar in het format van losse nummers helaas wat moeilijker thuishoren. Dus ga ik gewoon doen wat ik bij Boards of Canada ook deed: ik spreid gewoon hier en daar wat kruimeltjes Julia door de week en tussen de finalepresentatie door, om jullie een beetje warm te houden én om zelf ook weer het nodige over Julia te leren. Want er schuilt vast nog veel bijzonders achter deze dame waar ik nu nog geen weet van heb.
We gaan dus gewoon spelen met singles en albumtracks, er is genoeg om uit te putten. De volgende twintig pareltjes hebben de startlijst gehaald:
Betsy On The Roof
Feel You
Finale
Goddess Eyes II
Hello Stranger
Horns Surrounding Me
In the Green Wild
In the Same Room
I Shall Love 2
Les Jeux To You
Lucette Stranded On The Island
Marienbad
Maxim's I
Our Sorrows
Sea Calls Me Home
So Humble The Afternoon
Try To Make Yourself A Work Of Art
Vasquez
Voce Simul
Words I Heard
Aan jullie de taak, de dánkbare taak oioioi, om hier nog tien liedjes bij te zoeken. Om jullie al een beetje op gang te helpen heb ik een Spotifylijstje gemaakt met zo'n beetje alles waarin de naam Julia Holter voorkomt, en dat is gewoon al even twaalf uur lang. Wat wil een mens nog meer?
De deadline zet ik alvast op maandagavond 20:00, dan ga ik nu nog even mijn sletterige taglijstje samenstellen x
Have fun en geniet hier vooral heel erg van!
https://www.thespco.org/wp-content/uploads/2015/01/JuliaHolter_RVNGNL14_PIC004_RICK_BAHTO-816x546.jpg
Julia Shammas Holter. Componiste, zangeres, producer, pianiste, orgeliste (I guess dat dat zo heet?) en de lijst gaat nog wel even door. Vanaf het einde der zeroes heeft Julia ze langzaam maar gestaag gevestigd tussen de absolute darlings van de artsy jazzy avantgardische ambient orkestrale baroquepop. Ze kan alles, dwars patsboem door elkaar heen en toch is geen gespeelde noot er één te veel. Een winterbriesje om een heerlijke teug van in te ademen en je even heel lichtjes in je hoofd te doen voelen. Ja, ik ben sinds afgelopen herfst helemaal om en zou het iedereen gunnen om eenzelfde ervaring te ondergaan. Net nu de vinken weer weifelend hun slag in durven zetten, de dagen langzaam weer hun zon terugkrijgen en ik zelf op de drempel sta van wat één van de gaafste halfjaren in mijn leven gaat worden (buitenlands semester iiieeeekk) , lijkt het mij een perfect moment voor een Greatest Hits of: Julia Holter!

Geen Greatest Hits zonder de Greatest Hits zelve dus ik heb even een startlijst gecomponeerd. Hiermee ben ik een stuk minder creatief dan Julia zelve want ik put hier voornamelijk uit haar plaatwerk. Dat was wel een dilemma want Julia’s artistieke carrière is er één die stukken verder reikt dan louter de vijf majestueuze albums die op haar naam staan. Losse singles, demo’s, liveversies, remixen en featurings hebben we vaker gezien bij eenieder welke artiest natuurlijk, maar Julia voegt daar nog even een volledig kleurenpallet aan toe, te weten meerdere filmscores, composities met klassieke orkesten en welke artieste kan nou zeggen een modderfokking geniaal audiokookboek uitgebracht te hebben? Allemaal projecten die in hun context fantastisch zijn en zeker deze week de nodige aandacht verdienen, maar in het format van losse nummers helaas wat moeilijker thuishoren. Dus ga ik gewoon doen wat ik bij Boards of Canada ook deed: ik spreid gewoon hier en daar wat kruimeltjes Julia door de week en tussen de finalepresentatie door, om jullie een beetje warm te houden én om zelf ook weer het nodige over Julia te leren. Want er schuilt vast nog veel bijzonders achter deze dame waar ik nu nog geen weet van heb.
We gaan dus gewoon spelen met singles en albumtracks, er is genoeg om uit te putten. De volgende twintig pareltjes hebben de startlijst gehaald:
Betsy On The Roof

Feel You

Finale

Goddess Eyes II

Hello Stranger

Horns Surrounding Me

In the Green Wild

In the Same Room

I Shall Love 2

Les Jeux To You

Lucette Stranded On The Island

Marienbad

Maxim's I

Our Sorrows

Sea Calls Me Home

So Humble The Afternoon

Try To Make Yourself A Work Of Art

Vasquez

Voce Simul

Words I Heard

Aan jullie de taak, de dánkbare taak oioioi, om hier nog tien liedjes bij te zoeken. Om jullie al een beetje op gang te helpen heb ik een Spotifylijstje gemaakt met zo'n beetje alles waarin de naam Julia Holter voorkomt, en dat is gewoon al even twaalf uur lang. Wat wil een mens nog meer?
De deadline zet ik alvast op maandagavond 20:00, dan ga ik nu nog even mijn sletterige taglijstje samenstellen x
Have fun en geniet hier vooral heel erg van!
4
geplaatst: 4 maart 2023, 17:51 uur
Lijstje mogelijk geïnteresseerden:
aerobag aERodynamIC andré arcade monkeys Arno Arrie [user[]ArthurDZ[/user] Ataloona bart1989 bloempje24 Brunniepoo Choconas Co Jackso Coma Cat cosmic kid Dance Lover Don Cappuccino Ducoz dumb_helicopter Dwejkk_ ECooper Edgar18 EvilDrSmith gerre GrafGantz Gretz Gyzzz herman hoi123 jeroentjuhh JoaMuse johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koenr Masimo Mausie nico1616 niels94 Poek Salvadore Shaky sj0n88 stardust_be tafkat Teunnis The Eraser Titmeister VladTheImpaler voskat Ward wendyvortex yeahyeahyeah
Jullie toevallig zin om je een weekje te laten Holteren? Klinkt toch een stukje prettiger dan folteren hihi
aerobag aERodynamIC andré arcade monkeys Arno Arrie [user[]ArthurDZ[/user] Ataloona bart1989 bloempje24 Brunniepoo Choconas Co Jackso Coma Cat cosmic kid Dance Lover Don Cappuccino Ducoz dumb_helicopter Dwejkk_ ECooper Edgar18 EvilDrSmith gerre GrafGantz Gretz Gyzzz herman hoi123 jeroentjuhh JoaMuse johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koenr Masimo Mausie nico1616 niels94 Poek Salvadore Shaky sj0n88 stardust_be tafkat Teunnis The Eraser Titmeister VladTheImpaler voskat Ward wendyvortex yeahyeahyeah
Jullie toevallig zin om je een weekje te laten Holteren? Klinkt toch een stukje prettiger dan folteren hihi
1
geplaatst: 4 maart 2023, 18:00 uur
Ik zet haar niet regelmatig op, maar ik waardeer haar wel, ja.
Misschien leg ik mezelf binnenkort weer eens op de Holterbank voor een deep dive..
Misschien leg ik mezelf binnenkort weer eens op de Holterbank voor een deep dive..
1
geplaatst: 4 maart 2023, 18:06 uur
Zeker interessant, ik ga proberen mee te doen. Maar vermoedelijk zal dat niet in de eerste ronde al lukken.
3
geplaatst: 4 maart 2023, 18:37 uur
123poetertjes schreef:
orgeliste (I guess dat dat zo heet?)
Organiste. Immers, ze bespeelt je orgaan orgeliste (I guess dat dat zo heet?)

ik kop 'm maar in voordat Graf het doet
1
geplaatst: 4 maart 2023, 20:53 uur
Aanstekelijk verhaal, de liefde spat er vanaf!
Ik heb een paar cd's en een lp van haar, maar te weinig om er kundig op los te fantaseren welke nummers zouden ontbreken. Ik sluit bij tweede ronde, of anders de finale wel aan.
Ik heb een paar cd's en een lp van haar, maar te weinig om er kundig op los te fantaseren welke nummers zouden ontbreken. Ik sluit bij tweede ronde, of anders de finale wel aan.
3
geplaatst: 4 maart 2023, 22:15 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik heb een paar cd's en een lp van haar, maar te weinig om er kundig op los te fantaseren welke nummers zouden ontbreken.
Ik heb een paar cd's en een lp van haar, maar te weinig om er kundig op los te fantaseren welke nummers zouden ontbreken.
Tuurlijk, als iedereen met een paar cd’s en een lp van haar zomaar denkt kundig genoeg te zijn, kunnen we dit topic wel sluiten.
Daar zit ik dan met nul albums en weke knieën. Tuurlijk ik doe mee
1
geplaatst: 5 maart 2023, 11:25 uur
Leuk Niek! Ik heb wel een zwak voor Julia Holter. Hoewel ik maar 2 albums ken en redelijk wat daarvan me iets te ongrijpbaar is, doe ik minstens de finale mee want het is zeker een intrigerende artieste.
1
geplaatst: 5 maart 2023, 19:15 uur
Boy in the Moon
Celebration
City Appearing
Für Felix
Gold Dust Woman
Night Song
The Falling Age
These Creatures (met Jean Michel Jarre)
This Is Ekstasis
Why Sad Son
Celebration
City Appearing
Für Felix
Gold Dust Woman
Night Song
The Falling Age
These Creatures (met Jean Michel Jarre)
This Is Ekstasis
Why Sad Son
1
geplaatst: 6 maart 2023, 20:20 uur
Ik heb er vijf bij:
City Appearing
So Lillies
Marienbad
Maxim's II
Have You in My Wilderness
Aandacht voor Julia Holter: altijd goed! En waar blijft dat nieuwe album!
City Appearing
So Lillies
Marienbad
Maxim's II
Have You in My Wilderness
Aandacht voor Julia Holter: altijd goed! En waar blijft dat nieuwe album!
7
geplaatst: 6 maart 2023, 20:24 uur
Okee oepsie. Julia blijkt naast enorm getalenteerd ook enorm onderschat en zo zitten we nu rond de deadline met maar twee stemmers (dikke knuf naar Superbitch en bloempje24!!). Inclusief mezelf zou dat op drie uitkomen en da's betrekkelijk weinig. Ze is er zelf ook zichtbaar een beetje beduusd van.
https://i1.sndcdn.com/artworks-000006712725-lmafak-t500x500.jpg
Dit alles maakt het op zijn zachtst gezegd een beetje moeilijk om een eliminatieronde te gaan houden. Een beetje creativiteit is dus welgewenst, en dat brengt tevens de kleur weer terug in Julia's gezicht want het woord creativiteit alleen al is iets dat haar vrolijk stemt. Dus wat heb ik bedacht? DAT RAAD JE NOOIT??!!!???!!??! Sohé, quelle cliffhanger.
Alrighty, mijn voorstel: we gaan direct door naar de finale met de twintig nummers uit de startlijst als basis. Deze bestond immers al uit de meest aangevinkte tracks van al haar albums en is dus stiekem wel een soort van blauwdruk van alles wat Julia zo kjoel maakt. Mocht je echter nog graag een nummer erbij hebben? Dat mag! Ik ben de beroerdste niet en elk extra Juliapleziertje voor jullie is een Juliapleziertje voor mij.
Daarom geef ik iedereen 3 (DRIE) hengels om haar wildernis in te trekken en iets op te vissen van buiten de startvijver. Met andere woorden: je mag in je toptien maximaal drie nummers van buiten de startlijst opnemen. Superbitch en bloempje24 mogen er een vierde aan toevoegen als ze dat willen, dat vind ik wel zo fair. Edit: en aangezien City Appearing door beiden is genoemd én tevens in mijn lijstje stond, gooi ik die er nog bij.
Op deze manier fungeert de huidige startlijst + City Appearing als behapbare basis voor alle aspirant-Holteristen én is er voldoende tijd om deze in z’n geheel tot je te nemen, terwijl de wat meer diehard Holteristen ook nog even de ruimte krijgen om de finale nog een beetje uit te diepen. Zodoende krijgen we een soort finale deluxe [dansemoji] en is Julia toch weer happy.
https://www.getintothis.co.uk/wp-content/uploads/2013/11/julia-4076.jpg
Vinden jullie dit ook een goed idee? If yes, dan start ik morgen in de loop van de dag de finale op jeeejjj! If no, dan zet ik me weer naast Julia in een hoekje terwijl we samen zachtjes Our Sorrows murmelen.
aerobag aERodynamIC andré arcade monkeys Arno Arrie ArthurDZ Ataloona bart1989 bloempje24 Brunniepoo Choconas Co Jackso Coma Cat cosmic kid Dance Lover Don Cappuccino Ducoz dumb_helicopter Dwejkk_ ECooper Edgar18 EvilDrSmith gerre GrafGantz Gretz Gyzzz herman hoi123 jeroentjuhh JoaMuse johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koenr Masimo Mausie nico1616 niels94 Poek Salvadore Shaky sj0n88 stardust_be tafkat Teunnis The Eraser Titmeister VladTheImpaler voskat Ward wendyvortex yeahyeahyeah
https://i1.sndcdn.com/artworks-000006712725-lmafak-t500x500.jpg
Dit alles maakt het op zijn zachtst gezegd een beetje moeilijk om een eliminatieronde te gaan houden. Een beetje creativiteit is dus welgewenst, en dat brengt tevens de kleur weer terug in Julia's gezicht want het woord creativiteit alleen al is iets dat haar vrolijk stemt. Dus wat heb ik bedacht? DAT RAAD JE NOOIT??!!!???!!??! Sohé, quelle cliffhanger.
Alrighty, mijn voorstel: we gaan direct door naar de finale met de twintig nummers uit de startlijst als basis. Deze bestond immers al uit de meest aangevinkte tracks van al haar albums en is dus stiekem wel een soort van blauwdruk van alles wat Julia zo kjoel maakt. Mocht je echter nog graag een nummer erbij hebben? Dat mag! Ik ben de beroerdste niet en elk extra Juliapleziertje voor jullie is een Juliapleziertje voor mij.
Daarom geef ik iedereen 3 (DRIE) hengels om haar wildernis in te trekken en iets op te vissen van buiten de startvijver. Met andere woorden: je mag in je toptien maximaal drie nummers van buiten de startlijst opnemen. Superbitch en bloempje24 mogen er een vierde aan toevoegen als ze dat willen, dat vind ik wel zo fair. Edit: en aangezien City Appearing door beiden is genoemd én tevens in mijn lijstje stond, gooi ik die er nog bij.
Op deze manier fungeert de huidige startlijst + City Appearing als behapbare basis voor alle aspirant-Holteristen én is er voldoende tijd om deze in z’n geheel tot je te nemen, terwijl de wat meer diehard Holteristen ook nog even de ruimte krijgen om de finale nog een beetje uit te diepen. Zodoende krijgen we een soort finale deluxe [dansemoji] en is Julia toch weer happy.
https://www.getintothis.co.uk/wp-content/uploads/2013/11/julia-4076.jpg
Vinden jullie dit ook een goed idee? If yes, dan start ik morgen in de loop van de dag de finale op jeeejjj! If no, dan zet ik me weer naast Julia in een hoekje terwijl we samen zachtjes Our Sorrows murmelen.
aerobag aERodynamIC andré arcade monkeys Arno Arrie ArthurDZ Ataloona bart1989 bloempje24 Brunniepoo Choconas Co Jackso Coma Cat cosmic kid Dance Lover Don Cappuccino Ducoz dumb_helicopter Dwejkk_ ECooper Edgar18 EvilDrSmith gerre GrafGantz Gretz Gyzzz herman hoi123 jeroentjuhh JoaMuse johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koenr Masimo Mausie nico1616 niels94 Poek Salvadore Shaky sj0n88 stardust_be tafkat Teunnis The Eraser Titmeister VladTheImpaler voskat Ward wendyvortex yeahyeahyeah
1
geplaatst: 6 maart 2023, 20:31 uur
123poetertjes schreef:
Zeker een goed idee

1
geplaatst: 6 maart 2023, 20:33 uur
Dat lijkt me inderdaad een acceptabel compromis, gezien de omstandigheden. Ik doe ook graag mee in de finale.
1
geplaatst: 6 maart 2023, 20:52 uur
Oké, als ik het goed begrijp kan ik morgen 10 nummers posten waarvan maximaal 4 nummers niet in jouw startlijst hoeven staan 123poetertjes?
0
geplaatst: 6 maart 2023, 20:57 uur
bloempje24 schreef:
Oké, als ik het goed begrijp kan ik morgen 10 nummers posten waarvan maximaal 4 nummers niet in jouw startlijst hoeven staan 123poetertjes?
Klopt helemaal! In een volgorde van nummer 1 (allerallermooist) tot en met 10 (net iets onder allerallermooist maar nog altijd prachtig) welteverstaan. Dan krijgt je nummer 1 tien punten, je nummer 2 negen etc etc.Oké, als ik het goed begrijp kan ik morgen 10 nummers posten waarvan maximaal 4 nummers niet in jouw startlijst hoeven staan 123poetertjes?
Ik zal morgenochtend nog wel even een officieel berichtje plaatsen, vanaf dan kunnen we los!
0
geplaatst: 6 maart 2023, 21:14 uur
Dan ook nog eventjes de nummers die ik nog graag had willen nomineren (among like dertig anderen):
Blues Fall (Michael Pisaro-Liu feat. Julia Holter)
City Appearing
Coyotes On The Canyon
Everytime Boots
Four Gardens
I Shall Love 1
Night Song
Silhouette
The Falling Age
Why Sad Song
Ik blijf het zeggen maar het is zo bijzonder hoe veelzijdig ze is. Silhouette is een perfecte popsong, The Falling Age is wasmachine in overdrive, City Appearing een chamberorkestmirakel en Four Gardens zo'n beetje een combi van al het hiervoor genoemde.
Blues Fall (Michael Pisaro-Liu feat. Julia Holter)

City Appearing

Coyotes On The Canyon

Everytime Boots

Four Gardens

I Shall Love 1

Night Song

Silhouette

The Falling Age

Why Sad Song

Ik blijf het zeggen maar het is zo bijzonder hoe veelzijdig ze is. Silhouette is een perfecte popsong, The Falling Age is wasmachine in overdrive, City Appearing een chamberorkestmirakel en Four Gardens zo'n beetje een combi van al het hiervoor genoemde.
0
geplaatst: 6 maart 2023, 21:20 uur
En gelijk even Have You In My Wilderness op vijf sterren gezet want wat let me?
1
geplaatst: 6 maart 2023, 21:52 uur
Oeps, helemaal gemist, sorry Niek!! Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen Have You in My Wilderness/Loud City Song goed ken en waardeer, dus je had niet veel aan me gehad (al zou ik zeker World nog nomineren). Ik doe mee met de finale!!
1
geplaatst: 6 maart 2023, 23:43 uur
Ik vind dat je wel heel veel vaker een GH mag presenteren Niek, want ik zit met een brede grijns je enthousiaste, vrolijke verhalen te lezen. Daarbij een uitstekend en slim geïmproviseerd plan!
2
geplaatst: 7 maart 2023, 12:21 uur
Oké, dan loop ik zowaar een keertje voor op de planning hihaho, en gaan we nu al de finale spelen! Scheelt tevens ook weer zo'n vervelende eliminatieronde waarbij best wel vaak de wat meer uitgesproken nummers het veld moeten ruimen. In het geval van Julia Holter is dat misschien wat minder vanzelfsprekend want eigenlijk hebben al haar nummers wel wat ontoereikends. En toch denk ik dat de drones van Tragedy er wel garen bij spinnen. Beter voor mij want het is een prachtalbum dat hier nevernooit had mogen ontbreken. En ook beter voor jullie ja, want het schiet ook weinig op als de spelleider een chagrijnige eikel blijkt te zijn, nietwaar?
https://i.ytimg.com/vi/eNOTz3M-gbQ/maxresdefault.jpg
Greatest Hits of Julia Holter: Finale Deluxe!
Zoals aangegeven spelen we de finale met 21 nummers, wat neerkomt op iets meer dan twee uur aan luistertijd. Aangezien ik de deadline gewoon op vrijdagavond 20:00 zet hebben jullie dus tijd om negenendertig keer de lijst back to back te doorzweven, dus geen smoesjes. Dromen doe je maar tijdens het luisteren x
Het gaat om de volgende 21 parelhoentjes:
Betsy On The Roof (2015)
City Appearing (2013)
Feel You (2015)
Finale (2011)
Goddess Eyes II (2012)
Hello Stranger (2013)
Horns Surrounding Me (2013)
In the Green Wild (2013)
In the Same Room (2012)
I Shall Love 2 (2018
Les Jeux To You (2018)
Lucette Stranded On The Island (2015)
Marienbad (2012)
Maxim's I (2013)
Our Sorrows (2012)
Sea Calls Me Home (2015)
So Humble The Afternoon (2020)
Try To Make Yourself A Work Of Art (2011)
Vasquez (2015)
Voce Simul (2018)
Words I Heard (2018)
Maar dat is nog niet alles want mijn proefballonnetje zweeft mee op Julia's soudscapes naar de finale. Voor wie de betreffende post nog niet gelezen had: ik geef eenieder die er behoefte aan heeft de mogelijkheid om DRIE liedjes van buiten de startlijst in hun toptien op te nemen om zodoende toch nog een beetje het nominatierondegevoel in de week te krijgen. Superbitch en bloempje24 mogen als trouwe nomineergarde er nog een vierde bijkiezen. Noteer deze wildcardnummers bitte met een asterisk* om het ietwat overzichtelijk te houden. Voor deze extra ruimte verwijs ik jullie graag naar deze uitgebreide lijst:
* Niet met een Asterix dus, toverdrankgebruik wordt zwaar ontmoedigd. Julia's muziek is op zichzelf immers al hallucinerend genoeg.
Stel dus een toptien samen (volgorde is belangrijk) op basis van de startlijst en eventueel drie vrije keuzes. Er mag altijd wat bijgeschreven worden, bijvoorbeeld die keer dat je over de Lekdijk fietste met Julia op je oren terwijl de ene na de andere reiger voorbij kwam vliegen (ik deze ochtend
), dat toffe optreden dat je van haar hebt bijgewoond (ik nog nooit
) of de serenade slash paringsdans met de iefde van je leven op Feel You (ik ook nog nooit
). Heel veel plezier, schoonheid en liefde gewenst droppies!
Deadline: vrijdag 20:00
https://i.ytimg.com/vi/eNOTz3M-gbQ/maxresdefault.jpg
Greatest Hits of Julia Holter: Finale Deluxe!
Zoals aangegeven spelen we de finale met 21 nummers, wat neerkomt op iets meer dan twee uur aan luistertijd. Aangezien ik de deadline gewoon op vrijdagavond 20:00 zet hebben jullie dus tijd om negenendertig keer de lijst back to back te doorzweven, dus geen smoesjes. Dromen doe je maar tijdens het luisteren x
Het gaat om de volgende 21 parelhoentjes:
Betsy On The Roof (2015)
City Appearing (2013)
Feel You (2015)
Finale (2011)
Goddess Eyes II (2012)
Hello Stranger (2013)
Horns Surrounding Me (2013)
In the Green Wild (2013)
In the Same Room (2012)
I Shall Love 2 (2018
Les Jeux To You (2018)
Lucette Stranded On The Island (2015)
Marienbad (2012)
Maxim's I (2013)
Our Sorrows (2012)
Sea Calls Me Home (2015)
So Humble The Afternoon (2020)
Try To Make Yourself A Work Of Art (2011)
Vasquez (2015)
Voce Simul (2018)
Words I Heard (2018)Maar dat is nog niet alles want mijn proefballonnetje zweeft mee op Julia's soudscapes naar de finale. Voor wie de betreffende post nog niet gelezen had: ik geef eenieder die er behoefte aan heeft de mogelijkheid om DRIE liedjes van buiten de startlijst in hun toptien op te nemen om zodoende toch nog een beetje het nominatierondegevoel in de week te krijgen. Superbitch en bloempje24 mogen als trouwe nomineergarde er nog een vierde bijkiezen. Noteer deze wildcardnummers bitte met een asterisk* om het ietwat overzichtelijk te houden. Voor deze extra ruimte verwijs ik jullie graag naar deze uitgebreide lijst:
* Niet met een Asterix dus, toverdrankgebruik wordt zwaar ontmoedigd. Julia's muziek is op zichzelf immers al hallucinerend genoeg.
Stel dus een toptien samen (volgorde is belangrijk) op basis van de startlijst en eventueel drie vrije keuzes. Er mag altijd wat bijgeschreven worden, bijvoorbeeld die keer dat je over de Lekdijk fietste met Julia op je oren terwijl de ene na de andere reiger voorbij kwam vliegen (ik deze ochtend
), dat toffe optreden dat je van haar hebt bijgewoond (ik nog nooit
) of de serenade slash paringsdans met de iefde van je leven op Feel You (ik ook nog nooit
). Heel veel plezier, schoonheid en liefde gewenst droppies!Deadline: vrijdag 20:00
1
geplaatst: 7 maart 2023, 15:39 uur
1. Vasquez
2. City Appearing
3. Hello Stranger
4. Words I Heard
5. Have You in My Wilderness*
6. The Falling Age*
7. Four Gardens*
8. Maxim's II*
9. Silhouette
10. Horns Surrounding Me
The Falling Age koppel ik graag aan de uivoering die te bekijken is op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y_Z_47G2pfM
Ik was er niet bij in Tivoli bij Le Guess Who? in 2016 maar heb wel goede herinneringen aan haar optreden destijds in Tolhuistuin.
Wat ook wel prettig is: Julia gaf rond die tijd in een interview aan dat ze eindelijk van haar muziek kon leven, tot 2015 was dat gewoon niet mogelijk...
Dat is toch wel het minste zou je zeggen. Ben blij dat ze nu iedere dag een bord warm eten heeft.
De extra bekendheid die ze middels deze 'greatest hits' beluisteringen op doet gaat misschien wel tot een dot kaviaar leiden. Het is haar gegund.
2. City Appearing
3. Hello Stranger
4. Words I Heard
5. Have You in My Wilderness*
6. The Falling Age*
7. Four Gardens*
8. Maxim's II*
9. Silhouette
10. Horns Surrounding Me
The Falling Age koppel ik graag aan de uivoering die te bekijken is op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y_Z_47G2pfM
Ik was er niet bij in Tivoli bij Le Guess Who? in 2016 maar heb wel goede herinneringen aan haar optreden destijds in Tolhuistuin.
Wat ook wel prettig is: Julia gaf rond die tijd in een interview aan dat ze eindelijk van haar muziek kon leven, tot 2015 was dat gewoon niet mogelijk...
Dat is toch wel het minste zou je zeggen. Ben blij dat ze nu iedere dag een bord warm eten heeft.
De extra bekendheid die ze middels deze 'greatest hits' beluisteringen op doet gaat misschien wel tot een dot kaviaar leiden. Het is haar gegund.
1
geplaatst: 7 maart 2023, 15:51 uur
Ha 123poetertjes, ik zag te laat dat er een Julia-weekje gepland stond en had geen tijd meer om haar oeuvre te herbeluisteren. Als ik de komende dagen tijd vind doe ik dat wel, om misschien wat niet-startlijstmateriaal te nomineren. Hoe dan ook kom ik nog met een finalelijstje!
1
geplaatst: 7 maart 2023, 19:19 uur
1. Goddess Eyes II (2012)
2. Horns Surrounding Me (2013)
3. Marienbad (2012)
4. Hello Stranger (2013)
5. Voce Simul (2018)
6. Try To Make Yourself A Work Of Art (2011)
7. In the Same Room (2012)
8. Lucette Stranded On The Island (2015)
9. Für Felix (2012)*
10. These Creatures (met Jean Michel Jarre) (2016)*
Met twee nominaties kom ik er wel, want de toppers stonden al in de startlijst. Julia Holter verdient zeker meer erkenning. In haar eigengereide, experimentele muziek verwerkt ze stijlinvloeden van diverse elektronische genres, maar ook van klassieke avant-garde. Het vergt wel een aantal luisterbeurten om erin te komen, maar het loont de moeite. Ekstasis heb ik zopas verhoogd van 4,0* naar 4,5*.
2. Horns Surrounding Me (2013)
3. Marienbad (2012)
4. Hello Stranger (2013)
5. Voce Simul (2018)
6. Try To Make Yourself A Work Of Art (2011)
7. In the Same Room (2012)
8. Lucette Stranded On The Island (2015)
9. Für Felix (2012)*
10. These Creatures (met Jean Michel Jarre) (2016)*
Met twee nominaties kom ik er wel, want de toppers stonden al in de startlijst. Julia Holter verdient zeker meer erkenning. In haar eigengereide, experimentele muziek verwerkt ze stijlinvloeden van diverse elektronische genres, maar ook van klassieke avant-garde. Het vergt wel een aantal luisterbeurten om erin te komen, maar het loont de moeite. Ekstasis heb ik zopas verhoogd van 4,0* naar 4,5*.
1
geplaatst: 7 maart 2023, 19:59 uur
1. Night Song*
2. Betsy On The Roof
3. In the Green Wild
4. Les Jeux To You
5. Sea Calls Me Home
6. How Long*
7. Feel You
8. Lucette Stranded On The Island
9.Marienbad
10. In the Same Room
2. Betsy On The Roof
3. In the Green Wild
4. Les Jeux To You
5. Sea Calls Me Home
6. How Long*
7. Feel You
8. Lucette Stranded On The Island
9.Marienbad
10. In the Same Room
1
geplaatst: 9 maart 2023, 09:48 uur
1. Horns Surrounding Me
2. Feel You
3. In the Same Room
4. Whether*
5. Les Jeux to You
6. Sea Calls Me Home
7. I Shall Love 2
8. Silhouette*
9. World
10. Maxim's II*
2. Feel You
3. In the Same Room
4. Whether*
5. Les Jeux to You
6. Sea Calls Me Home
7. I Shall Love 2
8. Silhouette*
9. World
10. Maxim's II*
1
geplaatst: 9 maart 2023, 10:06 uur
Ik kom er maar niet aan toe.
Maak mijn top 10 maar alles van Aviary dan.
Maak mijn top 10 maar alles van Aviary dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.