Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2023, 09:01 uur
6. In the Same Room
38 punten, 7 keer genoemd
Zo'n nummer waar iedereen lekker op mee kan klappen. Ik zie de gemiddelde Holterist ook wel als een schaapachtig uit de maat klappend volk. Of nee, ik zie de gemiddelde Holterist eigenlijk eerder als introvert blozend en naar hun schoenen turend puppytje wanneer Julia's ogen hen zou treffen. Maargoed, ik wil haar absoluut een keer live zien aaaaahh. Eerst maar even deze GH afschrijven tho. In The Same Room is een fijn lichtvoetig nummertje met een deinend ritme en die engelenzanglijntjes die het achteloos van elkaar overnemen. Ook gewoon een grappig liedje over twee oude bekenden in één kamer, van wie de één totaal is vergeten wie de ander nou ook alweer is. Lekker pijnlijk altijd hihi. Tevens het liedje waar Julia's officiële livealbum naar vernoemd is, alleen al daarom heeft het een speciaal plekje in het hart van de Holterist.
38 punten, 7 keer genoemd
Zo'n nummer waar iedereen lekker op mee kan klappen. Ik zie de gemiddelde Holterist ook wel als een schaapachtig uit de maat klappend volk. Of nee, ik zie de gemiddelde Holterist eigenlijk eerder als introvert blozend en naar hun schoenen turend puppytje wanneer Julia's ogen hen zou treffen. Maargoed, ik wil haar absoluut een keer live zien aaaaahh. Eerst maar even deze GH afschrijven tho. In The Same Room is een fijn lichtvoetig nummertje met een deinend ritme en die engelenzanglijntjes die het achteloos van elkaar overnemen. Ook gewoon een grappig liedje over twee oude bekenden in één kamer, van wie de één totaal is vergeten wie de ander nou ook alweer is. Lekker pijnlijk altijd hihi. Tevens het liedje waar Julia's officiële livealbum naar vernoemd is, alleen al daarom heeft het een speciaal plekje in het hart van de Holterist.
0
geplaatst: 11 maart 2023, 09:09 uur
Aangekomen bij de topvijf! Vanaf hier zijn alle nummers door tenminste één iemand op nummer 1 gezet. Lief he?
5. Vasquez
43 punten, 5 keer genoemd. Nummer 1 van dix en bloempje24
Hé daar zijn de puppyogen weer waar ik het zojuist over had, verwerkt in een nummer over de boeiende bandido Tiburcio Vasquez die onder meer zijn maatjes op een geweldadige manier liet ontsnappen uit gevangenissen en lekker wat doden op zijn geweten heeft. So it goes. De Internet's busiest music nerd Anthony Fantano vond dit het zwakste nummer op Have You In My Wilderness. Maar wat weet hij er nou van, hij gaf haar album ook maar een 9, dat kan hoger! Wij weten wel beter en zetten het mysterisch uitgesponnen chamberpareltje Vasquez keurig in de topvijf. Bij mij viel ie net buiten de toptien, maar nummer 11 is zeker een optie hoor! De vijf vermeldingen die ze wel kreeg waren praktisch stuk voor stuk erg hoog.
5. Vasquez
43 punten, 5 keer genoemd. Nummer 1 van dix en bloempje24
Hé daar zijn de puppyogen weer waar ik het zojuist over had, verwerkt in een nummer over de boeiende bandido Tiburcio Vasquez die onder meer zijn maatjes op een geweldadige manier liet ontsnappen uit gevangenissen en lekker wat doden op zijn geweten heeft. So it goes. De Internet's busiest music nerd Anthony Fantano vond dit het zwakste nummer op Have You In My Wilderness. Maar wat weet hij er nou van, hij gaf haar album ook maar een 9, dat kan hoger! Wij weten wel beter en zetten het mysterisch uitgesponnen chamberpareltje Vasquez keurig in de topvijf. Bij mij viel ie net buiten de toptien, maar nummer 11 is zeker een optie hoor! De vijf vermeldingen die ze wel kreeg waren praktisch stuk voor stuk erg hoog.
1
geplaatst: 11 maart 2023, 09:26 uur
4. Marienbad
46 punten, 8 keer genoemd. Nummer 1 van Koenr
Nou een sobere presentatie zou ik ervan maken zei ik gister, mehoela. Mijn impulsiviteit kent bijna net zoweel richtingsveranderingen als de laatst overgebleven Ekstasistrack, het bijzonder fascinerend prachtige Marienbad. Valt het al op dat ik tot nu toe denk ik elk nummer hier een benaming als 'wonderschoon, prachtig' enz enz genoemd heb? kan ik er wat aan doen dat Julia geen slecht nummer kan schrijven? Naja, Marienbad is een kuuroord in Tsjechië, weet je dat ook weer. Of misschien wist je dat al, dan weet je in elk geval dat dat nu nog steeds zo is. Ook wat waard. Julia baseerde het nummer trouwens op de gfilm Last Year At Marienbad, waarmee ze wederom een ietwat duistere edge aan een nummer gaf wat oorspronkelijk vooral een bloemig plantig vrolijkheidje zou worden. We zijn haar dankbaar voor het uiteindelijke resultaat, getuige deze vierde plek. Vind het echt fantastisch dat deze inmiddels in de ladder staat! Ik weet zeker dat Laddernominator Dance Lover genoegszaam toeknikt bij het zien van deze mooie vierde plek in haar GH. Dit had een plekje hoger kunnen worden als ie had meegestemd natuurlijk, maar ik bemoei niet.

46 punten, 8 keer genoemd. Nummer 1 van Koenr
Nou een sobere presentatie zou ik ervan maken zei ik gister, mehoela. Mijn impulsiviteit kent bijna net zoweel richtingsveranderingen als de laatst overgebleven Ekstasistrack, het bijzonder fascinerend prachtige Marienbad. Valt het al op dat ik tot nu toe denk ik elk nummer hier een benaming als 'wonderschoon, prachtig' enz enz genoemd heb? kan ik er wat aan doen dat Julia geen slecht nummer kan schrijven? Naja, Marienbad is een kuuroord in Tsjechië, weet je dat ook weer. Of misschien wist je dat al, dan weet je in elk geval dat dat nu nog steeds zo is. Ook wat waard. Julia baseerde het nummer trouwens op de gfilm Last Year At Marienbad, waarmee ze wederom een ietwat duistere edge aan een nummer gaf wat oorspronkelijk vooral een bloemig plantig vrolijkheidje zou worden. We zijn haar dankbaar voor het uiteindelijke resultaat, getuige deze vierde plek. Vind het echt fantastisch dat deze inmiddels in de ladder staat! Ik weet zeker dat Laddernominator Dance Lover genoegszaam toeknikt bij het zien van deze mooie vierde plek in haar GH. Dit had een plekje hoger kunnen worden als ie had meegestemd natuurlijk, maar ik bemoei niet.
aerobag en ik zijn het er al jaren over eens: voor de prijs van beste & meest consistente artiest van de jaren '10 komt maar één persoon in aanmerking: deze grand dame van de art pop. Vijf albums op rij wist zij de grenzen van moderne pop op te zoeken en zichzelf steeds opnieuw uit te vinden. De run van Tragedy in 2011 tot Aviary in 2018, van licht abstracte ambient pop tot steeds meer orchestrale pop, is indrukwekkend en ongeëvenaard in het huidige muzieklandschap. Het maakt ook niet uit welke van deze vijf albums je als favoriet noemt, ze zijn die titel allemaal waard.
Mijn favoriet is sinds 2012 niet veranderd. Ik werd fan met Ekstasis en ik blijf fan van Ekstasis. Van opener Marienbad tot de bijna perfecte popsong In the Same Room tot het volkomen ontwapenende Four Gardens, en alle nummers daartussenin. De heldere productie, haar geweldige stemgebruik, de spanningsbogen die ze door de nummers heen weet te creëren en de harmonieën die ze weet te vinden, de speelsheid van de composities – ik heb niet genoeg woorden voor het lof dat Holter verdiend.
Op al haar album staan pareltjes, en Marienbad is mijn favoriete pareltje. Hoor hoe eindeloos warm en gelukzalig ze haar vocalen over elkaar en door elkaar heen en onder elkaar door laat lopen. Het levert een hypnotiserende, gelukzalige trance op. Een warm bad om je opnieuw en opnieuw en opnieuw in onder te dompelen. Julia. ❤️
Mijn favoriet is sinds 2012 niet veranderd. Ik werd fan met Ekstasis en ik blijf fan van Ekstasis. Van opener Marienbad tot de bijna perfecte popsong In the Same Room tot het volkomen ontwapenende Four Gardens, en alle nummers daartussenin. De heldere productie, haar geweldige stemgebruik, de spanningsbogen die ze door de nummers heen weet te creëren en de harmonieën die ze weet te vinden, de speelsheid van de composities – ik heb niet genoeg woorden voor het lof dat Holter verdiend.
Op al haar album staan pareltjes, en Marienbad is mijn favoriete pareltje. Hoor hoe eindeloos warm en gelukzalig ze haar vocalen over elkaar en door elkaar heen en onder elkaar door laat lopen. Het levert een hypnotiserende, gelukzalige trance op. Een warm bad om je opnieuw en opnieuw en opnieuw in onder te dompelen. Julia. ❤️

1
geplaatst: 11 maart 2023, 09:40 uur
3. Lucette Stranded On The Island
48 punten, 8 keer genoemd. Nummer 1 van Teunnis
Lucette Stranded on the Witte Trui 2022, over schandalig gesproken. Gelukkig laten we hier zien dat Julia toch nog wel gewaardeerd wordt, weliswaar door een klein clubje liefhebbers maar die liefde gaat ook direct diep. Truinominator Joachim draagt bij een deze fraaie remonte door Lucette op 2 te zetten, en Teun doet daar nog even een schepje bovenop. Ook helemaal betoverd. En inderdaad: mantra's mantra's mantra's! En ook weer het terugkerend thema van vogels die slechts deels verhullen hoe desolaat en duister het leven soms kan zijn. Zoals wanneer je bijvoorbeeld door een Russische prins op een eiland wordt gedumpt om later te sterven aan voedselvergiftiging. Heb jij dat weer. So it goes. De instrumentatie geeft ook echt een zeevibe weer als geen ander. Prachtnummer.
En zo blijven er nog twee over, beiden met een flinke voorsprong op de rest. Ooooeeh spann0nd!
48 punten, 8 keer genoemd. Nummer 1 van Teunnis
Lucette Stranded on the Witte Trui 2022, over schandalig gesproken. Gelukkig laten we hier zien dat Julia toch nog wel gewaardeerd wordt, weliswaar door een klein clubje liefhebbers maar die liefde gaat ook direct diep. Truinominator Joachim draagt bij een deze fraaie remonte door Lucette op 2 te zetten, en Teun doet daar nog even een schepje bovenop. Ook helemaal betoverd. En inderdaad: mantra's mantra's mantra's! En ook weer het terugkerend thema van vogels die slechts deels verhullen hoe desolaat en duister het leven soms kan zijn. Zoals wanneer je bijvoorbeeld door een Russische prins op een eiland wordt gedumpt om later te sterven aan voedselvergiftiging. Heb jij dat weer. So it goes. De instrumentatie geeft ook echt een zeevibe weer als geen ander. Prachtnummer.
En zo blijven er nog twee over, beiden met een flinke voorsprong op de rest. Ooooeeh spann0nd!
5
geplaatst: 11 maart 2023, 10:06 uur
Het was retespannend tussen de misschien wel verwachte toptwee. Twee echte popliedjes, doelgericht zonder meanderingen van de kop naar de staart. Allebei toppers natuurlijk, al hoef ik inmiddels niet meer te zeggen. Maar doe het lekker toch x
2. Feel You
68 punten, 9 keer genoemd. Nummer 1 van JoaMuse en mezelf
Maakte ik (en Joachim vlak daarvoor ook) het aan het einde toch nog even spannend door Feel You de volle mep te geven, maar uiteindelijk is het nét aan niet voldoende. En zo stemmen Holteristen, bekend om hun afwijkende luistergedrag en wars van clichés, de gedoodverfde clichéfavoriet níet naar de overwinning *surprised Pikachu face*. Nu had Feel You het wat mij betreft zeker verdiend (ja duh, ik had haar op één). Waarom? Nou, clichés zijn nou eenmaal een cliché voor een reden. Om met nogmaals een cliché te praten. Maarja, clichés zijn nou eenmaal… oh well, ik begin nu ook in mantra’s te redeneren merk ik, wat een week Julia Holter luisteren wel niet met je doet. Ze heeft alles gedaan, van avantgarde tot neoklassiek tot jazz, en dikwijls zelfs in één nummer. Maar naast al die experimentele strapatsen slaagt ze op Feel You in hetgeen misschien wel het ingewikkeldste van alles is, namelijk het schrijven van een simpelweg perfect popnummer. Eigenlijk kan ik dat ook wel van Horns Surrounding Me zeggen tho, ook een weergaloos nummer. Dus ik ben sowieso dolgelukkig hoor! Deze uitvoering met het Syrisch Orkest blijf ik ook altijd prachtig vinden
1. Horns Surrounding Me
68 punten, 11 keer genoemd. Nummer 1 van Arno, Johnny Marr en Choconas
Voilà, werd het bij voorbaat tot topfavoriet bestempelde Feel You dan toch bij de Horns gepakt. Eenzelfde puntenaantal maar nét één keer meer op 1 gezet. Bovendien ook slechts door 2 users niet genoemd. Dan verdien je het. aerobag mag hier de rest dankbaar zijn dat bij zijn afwezigheid de rest het stokje overneemt en zijn topfavoriet toch gebroederlijk naar nummer 1 stemt. Zo kunnen wij ons verkneukelen op deze rake teksten:
2. Feel You
68 punten, 9 keer genoemd. Nummer 1 van JoaMuse en mezelf
Maakte ik (en Joachim vlak daarvoor ook) het aan het einde toch nog even spannend door Feel You de volle mep te geven, maar uiteindelijk is het nét aan niet voldoende. En zo stemmen Holteristen, bekend om hun afwijkende luistergedrag en wars van clichés, de gedoodverfde clichéfavoriet níet naar de overwinning *surprised Pikachu face*. Nu had Feel You het wat mij betreft zeker verdiend (ja duh, ik had haar op één). Waarom? Nou, clichés zijn nou eenmaal een cliché voor een reden. Om met nogmaals een cliché te praten. Maarja, clichés zijn nou eenmaal… oh well, ik begin nu ook in mantra’s te redeneren merk ik, wat een week Julia Holter luisteren wel niet met je doet. Ze heeft alles gedaan, van avantgarde tot neoklassiek tot jazz, en dikwijls zelfs in één nummer. Maar naast al die experimentele strapatsen slaagt ze op Feel You in hetgeen misschien wel het ingewikkeldste van alles is, namelijk het schrijven van een simpelweg perfect popnummer. Eigenlijk kan ik dat ook wel van Horns Surrounding Me zeggen tho, ook een weergaloos nummer. Dus ik ben sowieso dolgelukkig hoor! Deze uitvoering met het Syrisch Orkest blijf ik ook altijd prachtig vinden
1. Horns Surrounding Me
68 punten, 11 keer genoemd. Nummer 1 van Arno, Johnny Marr en Choconas
Voilà, werd het bij voorbaat tot topfavoriet bestempelde Feel You dan toch bij de Horns gepakt. Eenzelfde puntenaantal maar nét één keer meer op 1 gezet. Bovendien ook slechts door 2 users niet genoemd. Dan verdien je het. aerobag mag hier de rest dankbaar zijn dat bij zijn afwezigheid de rest het stokje overneemt en zijn topfavoriet toch gebroederlijk naar nummer 1 stemt. Zo kunnen wij ons verkneukelen op deze rake teksten:
‘Art pop’ als genre heeft de afgelopen jaren een behoorlijke vlucht genomen. De concurrentie lijkt moordend, maar voor mij is het toch wel Madame Holter die hier met kop en schouders bovenuit steekt. Nu we het vorige decennium afgesloten hebben, en haar hele oeuvre in beschouwing nemende, moet ik toch concluderen dat ze, voor mij althans, een van de meest toonaangevende artiesten van de afgelopen 10 jaar in is geweest.
Wederom een artiest waarvan ik eigenlijk niet echt één nummer heb die ik aan kan wijzen als de favoriet. Of het nu het ambitieuze Aviary is, het toegankelijkere Have You In My Wilderness of de ingetogen betoverende tonen van Ekstasis zijn, elk project van Holter draag ik op zijn eigen manier weer een warm hart toe.
Horns Surrounding Me afkomstig van Loud City Songs is er in ieder geval een die ik erg graag mag horen. Sterk gezongen, fijne spanningsbogen en wonderlijk geproduceerd. Een nummer die enorm mijn fantasie weet te prikkelen, zeer beeldend. Ik kijk nu alweer halsreikend uit naar het volgende project van deze dame.
HET MOMENT (01:57): De mysterieuze harmonie van het refrein is bijzonder goed in elkaar gedraaid. Van het echoënde stemgebruik, tot de dubbele bass. Ontdek je elke luisterbeurt weer iets nieuws in
Laat ik er nog even aan toevoegen dat dit in mijn ogen Julia Holters Cloudbusting is. Jupp, ik praat nu over een nummer dat afgelopen jaar nog in de Ladderfinale stond, een lijst waar Horns Surrounding Me schittert door afwezigheid. Aan de andere kant: is het Cloudbusting gewoon maar even gelukt Julia Holters Greatest Hits te winnen? Dacht het niet. En zeg nou eerlijk, wat is een hoger niveau: de Ladderfinale of de finale van Julia Holters Greatest Hits? Nou dan, uitgeluld. Gefeliciteerd aan Julia, gefeliciteerd aan ons stemmers, wat heeft ze ons (of anders sowieso mij) toch veel plezier gebracht de afgelopen week! En dankjulliewel Wederom een artiest waarvan ik eigenlijk niet echt één nummer heb die ik aan kan wijzen als de favoriet. Of het nu het ambitieuze Aviary is, het toegankelijkere Have You In My Wilderness of de ingetogen betoverende tonen van Ekstasis zijn, elk project van Holter draag ik op zijn eigen manier weer een warm hart toe.
Horns Surrounding Me afkomstig van Loud City Songs is er in ieder geval een die ik erg graag mag horen. Sterk gezongen, fijne spanningsbogen en wonderlijk geproduceerd. Een nummer die enorm mijn fantasie weet te prikkelen, zeer beeldend. Ik kijk nu alweer halsreikend uit naar het volgende project van deze dame.
HET MOMENT (01:57): De mysterieuze harmonie van het refrein is bijzonder goed in elkaar gedraaid. Van het echoënde stemgebruik, tot de dubbele bass. Ontdek je elke luisterbeurt weer iets nieuws in

0
geplaatst: 11 maart 2023, 10:12 uur
Dan draag ik hierbij het stokje over aan trouwe deelnemer Shaky voor een shot warme chocomel. Have funnnn
Edit: Nog één keer de volledige top 34, voor de kleinkinderen. Alsof die tegen die tijd nog op Musicmeter zitten (en eerst maar kijken of ze überhaupt gaan bestaan) maar wie weet.
1. Horns Surrounding Me (Loud City Song): 68 punten
2. Feel You (Have You In My Wilderness): 68 punten
3. Lucette Stranded On The Island (Have You In My Wilderness): 48 punten
4. Marienbad (Ekstasis): 46 punten
5. Vasquez (Have You In My Wilderness): 43 punten
6. In the Same Room (Ekstasis): 38 punten
7. Betsy On The Roof (Have You In My Wilderness): 35 punten
8. Sea Calls Me Home (Have You In My Wilderness): 33 punten
9. Words I Heard (Aviary): 32 punten
10. Hello Stranger (Loud City Song): 29 punten
11. Our Sorrows (Ekstasis): 26 punten
12. City Appearing (Loud City Song): 24 punten
13. I Shall Love 2 (Aviary): 24 punten
14. Finale (Tragedy): 20 punten
15. Four Gardens (Ekstasis): 18 punten*
16. Silhouette (Have You In My Wilderness): 17 punten*
17. Goddess Eyes II (Ekstasis): 16 punten
18. Les Jeux To You (Aviary): 15 punten
19. Try To Make Yourself A Work Of Art (Tragedy): 15 punten
20. Maxim's I (Loud City Song): 14 punten
21. Night Song (Have You In My Wilderness): 13 punten*
22. In the Green Wild (Loud City Song): 13 punten
23. Voce Simul (Aviary): 10 punten
24. Whether (Aviary): 7 punten*
25. Maxim's II (Loud City Song): 7 punten*
26. Have You In My Wilderness (Have You In My Wilderness): 6 punten*
26. In Garden's Muteness (Aviary): 6 punten*
28. How Long (Have You In My Wilderness): 6 punten*
29. The Falling Age (Tragedy): 5 punten*
29. Celebration (Tragedy): 5 punten*
31. World (Loud City Song): 5 punten*
32. Für Felix (Ekstasis): 2 punten*
33. These Creatures (Jean-Michel Jarre feat. Julia Holter): 1 punt*
34. So Humble The Afternoon (single): 0 punten
Tot ergens in the green wild jongens!
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5cd4209b5239586f5d967e4e/86c5acfc-41c7-4b99-a6e0-68b90a91c3f2/LANDSCAPE+Julia+Holter.jpg
Edit: Nog één keer de volledige top 34, voor de kleinkinderen. Alsof die tegen die tijd nog op Musicmeter zitten (en eerst maar kijken of ze überhaupt gaan bestaan) maar wie weet.
1. Horns Surrounding Me (Loud City Song): 68 punten
2. Feel You (Have You In My Wilderness): 68 punten
3. Lucette Stranded On The Island (Have You In My Wilderness): 48 punten
4. Marienbad (Ekstasis): 46 punten
5. Vasquez (Have You In My Wilderness): 43 punten
6. In the Same Room (Ekstasis): 38 punten
7. Betsy On The Roof (Have You In My Wilderness): 35 punten
8. Sea Calls Me Home (Have You In My Wilderness): 33 punten
9. Words I Heard (Aviary): 32 punten
10. Hello Stranger (Loud City Song): 29 punten
11. Our Sorrows (Ekstasis): 26 punten
12. City Appearing (Loud City Song): 24 punten
13. I Shall Love 2 (Aviary): 24 punten
14. Finale (Tragedy): 20 punten
15. Four Gardens (Ekstasis): 18 punten*
16. Silhouette (Have You In My Wilderness): 17 punten*
17. Goddess Eyes II (Ekstasis): 16 punten
18. Les Jeux To You (Aviary): 15 punten
19. Try To Make Yourself A Work Of Art (Tragedy): 15 punten
20. Maxim's I (Loud City Song): 14 punten
21. Night Song (Have You In My Wilderness): 13 punten*
22. In the Green Wild (Loud City Song): 13 punten
23. Voce Simul (Aviary): 10 punten
24. Whether (Aviary): 7 punten*
25. Maxim's II (Loud City Song): 7 punten*
26. Have You In My Wilderness (Have You In My Wilderness): 6 punten*
26. In Garden's Muteness (Aviary): 6 punten*
28. How Long (Have You In My Wilderness): 6 punten*
29. The Falling Age (Tragedy): 5 punten*
29. Celebration (Tragedy): 5 punten*
31. World (Loud City Song): 5 punten*
32. Für Felix (Ekstasis): 2 punten*
33. These Creatures (Jean-Michel Jarre feat. Julia Holter): 1 punt*
34. So Humble The Afternoon (single): 0 punten
Tot ergens in the green wild jongens!
https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5cd4209b5239586f5d967e4e/86c5acfc-41c7-4b99-a6e0-68b90a91c3f2/LANDSCAPE+Julia+Holter.jpg
1
geplaatst: 11 maart 2023, 10:17 uur
Bedankt voor deze geweldige special Greatest Hits editie 123poetertjes! En de best denkbare winnaar natuurlijk, heerlijk dreigend arty farty. De hoorns zullen altijd een bijzonder plekje in mijn hart innemen, want het is het nummer waarmee ik Julia 10 jaar geleden leerde kennen in SvhJ 2013. Nominator van dienst was wibro, dank daarvoor.
Ik herinner me zelfs nog tijdens welke fietstrainingstocht ik toen Loud City Song grijsdraaide.
Ik herinner me zelfs nog tijdens welke fietstrainingstocht ik toen Loud City Song grijsdraaide.
1
geplaatst: 11 maart 2023, 10:29 uur
Thanks 123poetertjes voor de Holter versie van dit topic.
Van de 2010s terug naar de 1970s en 1980s. Toch een goede 40 jaar. Minuutje per jaar om dat te verwerken? Over een kleine drie kwartier zal ik de nieuwe Greatest Hits editie starten.
Van de 2010s terug naar de 1970s en 1980s. Toch een goede 40 jaar. Minuutje per jaar om dat te verwerken? Over een kleine drie kwartier zal ik de nieuwe Greatest Hits editie starten.
1
geplaatst: 11 maart 2023, 10:56 uur
Wat een berg werk en passie zit er in dit topic Niek, geweldig!
4
geplaatst: 11 maart 2023, 11:15 uur
GREATEST HITS OF ........
Hot Chocolate
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/mcs/media/images/82808000/jpg/_82808647_82808646.jpg
Hebben jullie al een beetje zin in een weekje soul, disco, funk en pop?
Overbodige vraag natuurlijk want een hele rits aan opzwepende songs staan op jullie te wachten dus ik zou zeggen: schuif lekker aan.
Toen Errol Brown, Franklyn De Allie, Jim King, Patrick Olive en Tony Wilson in 1968 een band begonnen hadden ze vast niet kunnen voorspellen hoe succesvol zij gingen worden.
Copyright was in hun beginfase wel nog even een dingetje omdat ze een cover wilden uitbrengen, maar daar toch echt een officieel akkoord van de originele artiest voor moesten krijgen.
Het was dan ook niemand minder dan John Lennon die hun carrière het startschot gaf door toestemming te geven en goedkeuring uit te spreken over hun versie van zijn song Give Peace a Chance waarmee de eerste single uitgebracht kon worden.
Opeens ging het heel hard en met hun tweede single scoorde ze al meteen een 6e plek in de UK chart.
Chart succes bleef een constante factor in hun carrière en ze zijn zelfs één van de slechts drie acts die het voor het elkaar kregen om tussen 1970 en 1979 elk jaar minstens 1 hit in de UK Chart te scoren (en uiteindelijk duurde die streak zelfs tot 1984).
Ongeveer medio jaren 90 werden veel songs van deze band gebruikt in films waardoor er weer een hele nieuwe generatie fan werd van deze Britten.
Laten we deze week dan ook maar eens aandacht gaan besteden aan de band die 38 hit noteringen in de UK chart had, 13x in de Nederlandse Top 40 stond, 3 top 10-hits in de US scoorde, maar nog nooit centraal heeft mogen staan in het Greatest Hits Of topic op MusicMeter.
Aan ons dus de taak om te gaan bepalen welke songs nu eigenlijk echt onmisbaar zijn binnen hun repertoire.
Trek je platen uit de kast of zwengel Spotify aan want dit gaat weer genieten worden.
Er is natuurlijk al een startlijst gemaakt en die is (voornamelijk) gebaseerd op hit noteringen.
Startlijst:
A Child's Prayer
Brother Louie
Cheri Babe
Disco Queen
Don't Stop It Now
Emma
Every 1's a Winner
Girl Crazy
I Believe (in Love)
I'll Put You Together Again
It Started with a Kiss
Love Is Life
Man to Man
No Doubt About It
Put Your Love In Me
So You Win Again
Tears on the Telephone
What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl)
You Could Have Been a Lady
You Sexy Thing
Noem maximaal 10 songs die je nog mist in deze startlijst. De 10 songs die het vaakst genoemd worden gaan samen met de startlijst door naar ronde 2.
Spotifylijst:
Hot Chocolate Greatest Hits MusicMeter
Taglijstje voor (mogelijke) liefhebbers:
garStekelnootjeAstdazzleraERodynamICmusicfriekBoetsie12Les de GrootPoles ApartmatthijsmusicianAriTupariTitmeister
Hot Chocolate
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/mcs/media/images/82808000/jpg/_82808647_82808646.jpg
Hebben jullie al een beetje zin in een weekje soul, disco, funk en pop?
Overbodige vraag natuurlijk want een hele rits aan opzwepende songs staan op jullie te wachten dus ik zou zeggen: schuif lekker aan.
Toen Errol Brown, Franklyn De Allie, Jim King, Patrick Olive en Tony Wilson in 1968 een band begonnen hadden ze vast niet kunnen voorspellen hoe succesvol zij gingen worden.
Copyright was in hun beginfase wel nog even een dingetje omdat ze een cover wilden uitbrengen, maar daar toch echt een officieel akkoord van de originele artiest voor moesten krijgen.
Het was dan ook niemand minder dan John Lennon die hun carrière het startschot gaf door toestemming te geven en goedkeuring uit te spreken over hun versie van zijn song Give Peace a Chance waarmee de eerste single uitgebracht kon worden.
Opeens ging het heel hard en met hun tweede single scoorde ze al meteen een 6e plek in de UK chart.
Chart succes bleef een constante factor in hun carrière en ze zijn zelfs één van de slechts drie acts die het voor het elkaar kregen om tussen 1970 en 1979 elk jaar minstens 1 hit in de UK Chart te scoren (en uiteindelijk duurde die streak zelfs tot 1984).
Ongeveer medio jaren 90 werden veel songs van deze band gebruikt in films waardoor er weer een hele nieuwe generatie fan werd van deze Britten.
Laten we deze week dan ook maar eens aandacht gaan besteden aan de band die 38 hit noteringen in de UK chart had, 13x in de Nederlandse Top 40 stond, 3 top 10-hits in de US scoorde, maar nog nooit centraal heeft mogen staan in het Greatest Hits Of topic op MusicMeter.
Aan ons dus de taak om te gaan bepalen welke songs nu eigenlijk echt onmisbaar zijn binnen hun repertoire.
Trek je platen uit de kast of zwengel Spotify aan want dit gaat weer genieten worden.
Er is natuurlijk al een startlijst gemaakt en die is (voornamelijk) gebaseerd op hit noteringen.
Startlijst:
A Child's Prayer
Brother Louie
Cheri Babe
Disco Queen
Don't Stop It Now
Emma
Every 1's a Winner
Girl Crazy
I Believe (in Love)
I'll Put You Together Again
It Started with a Kiss
Love Is Life
Man to Man
No Doubt About It
Put Your Love In Me
So You Win Again
Tears on the Telephone
What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl)
You Could Have Been a Lady
You Sexy Thing
Noem maximaal 10 songs die je nog mist in deze startlijst. De 10 songs die het vaakst genoemd worden gaan samen met de startlijst door naar ronde 2.
Deadline om te nomineren: 20.00 op maandag 13 maart
Spotifylijst:
Hot Chocolate Greatest Hits MusicMeter
Taglijstje voor (mogelijke) liefhebbers:
garStekelnootjeAstdazzleraERodynamICmusicfriekBoetsie12Les de GrootPoles ApartmatthijsmusicianAriTupariTitmeister
1
geplaatst: 11 maart 2023, 11:51 uur
Voor de jaartalliefhebbers een overzicht van wanneer deze singles uit de startlijst werden uitgebracht:
A Child's Prayer (1975)
Brother Louie (1973)
Cheri Babe (1974)
Disco Queen (1975)
Don't Stop It Now (1976)
Emma (1974)
Every 1's a Winner (1978)
Girl Crazy (1982)
I Believe (in Love) (1971)
I'll Put You Together Again (1978)
It Started with a Kiss (1982)
Love Is Life (1970)
Man to Man (1976)
No Doubt About It (1980)
Put Your Love In Me (1977)
So You Win Again (1977)
Tears on the Telephone (1983)
What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl) (1983)
You Could Have Been a Lady (1971)
You Sexy Thing (1975)
A Child's Prayer (1975)
Brother Louie (1973)
Cheri Babe (1974)
Disco Queen (1975)
Don't Stop It Now (1976)
Emma (1974)
Every 1's a Winner (1978)
Girl Crazy (1982)
I Believe (in Love) (1971)
I'll Put You Together Again (1978)
It Started with a Kiss (1982)
Love Is Life (1970)
Man to Man (1976)
No Doubt About It (1980)
Put Your Love In Me (1977)
So You Win Again (1977)
Tears on the Telephone (1983)
What Kinda Boy You're Lookin' For (Girl) (1983)
You Could Have Been a Lady (1971)
You Sexy Thing (1975)
1
geplaatst: 11 maart 2023, 12:18 uur
Helaas dus niet meegedaan, maar @ this very moment tijdens het luisteren naar Julia met groot plezier en een kamerbrede glimlach je hartstochtelijke, vrolijk creatieve epistels gelezen, 123poetertjes. Julia should be damn proud to have fans like you!
0
geplaatst: 11 maart 2023, 12:24 uur
Ik zal alvast het goede voorbeeld geven en tien songs noemen die natuurlijk niet mogen ontbreken in ronde 2.
A Warm Smile
Amazing Skin Song
Could Have Been Born in the Ghetto
Heaven Is in the Back Seat of My Cadillac
Hello America
I Just Love What You're Doing
Mindless Boogie
Robot Love
Rumours
You're a Natural High
Dat scheelt wel weer he voor jullie allemaal; tis nu nog maar een kwestie van deze 10 kopiëren, posten, en hoppa: 30 toppers in ronde 2. Een kind kan de was doen, het is net zo makkelijk als uhm.... een kop warme chocolade maken.
A Warm Smile
Amazing Skin Song
Hello America
I Just Love What You're Doing
Mindless Boogie
Robot Love
Rumours
You're a Natural High
Dat scheelt wel weer he voor jullie allemaal; tis nu nog maar een kwestie van deze 10 kopiëren, posten, en hoppa: 30 toppers in ronde 2. Een kind kan de was doen, het is net zo makkelijk als uhm.... een kop warme chocolade maken.
1
geplaatst: 11 maart 2023, 14:33 uur
Blue Night
Children of Spacemen
Cicero Park
Congas Man
Dollar Sign
Going Through the Motions
Makin' Music
Mindless Boogie
Robot Love
Sex Appeal
Children of Spacemen
Cicero Park
Congas Man
Dollar Sign
Going Through the Motions
Makin' Music
Mindless Boogie
Robot Love
Sex Appeal
1
geplaatst: 11 maart 2023, 20:26 uur
Ik doe er nog 5 bij.
Are You Getting Enough Happiness
Going Through The Motions
Heaven Is The Back Seat Of My Cadillac
Mindless Boogie
You'll Never Be So Wrong
Are You Getting Enough Happiness
Going Through The Motions
Heaven Is The Back Seat Of My Cadillac
Mindless Boogie
You'll Never Be So Wrong
1
geplaatst: 12 maart 2023, 02:40 uur
123poetertjes schreef:
Laat ik er nog even aan toevoegen dat dit in mijn ogen Julia Holters Cloudbusting is. [...] Gefeliciteerd aan Julia, gefeliciteerd aan ons stemmers, wat heeft ze ons (of anders sowieso mij) toch veel plezier gebracht de afgelopen week! En dankjulliewel
Laat ik er nog even aan toevoegen dat dit in mijn ogen Julia Holters Cloudbusting is. [...] Gefeliciteerd aan Julia, gefeliciteerd aan ons stemmers, wat heeft ze ons (of anders sowieso mij) toch veel plezier gebracht de afgelopen week! En dankjulliewel
Interessante vergelijking, ik weet niet of ik hem helemaal kan plaatsen, maar Cloudbusting is misschien wel mijn favoriete Kate Bush-nummer, dus waarom ook niet! Hoe dan ook, bijzonder om te zien dat Horns Surrounding Me en Feel You evenveel punten hebben binnengehengeld. Feel You leek mij ook de gedoodverfde favoriet en aan het begin van de week dacht ik ook dat ik hem zelf op 1 zou zetten, maar dat was buiten Horns gerekend, en Our Sorrows, die kwam er ook nog zomaar tussendoor gefietst. Veel dank dus nog voor dit heerlijke weekje Julia en je steevast enthousiaste schrijfsels!
Oh, en in Hot Choco heb ik me nooit echt verdiept, misschien dat ik aanhaak ten tijde van de finale.
1
geplaatst: 12 maart 2023, 11:51 uur
Ik haak zeker aan Shaky maar vind de startlijst zo wel prima. Heaven Is in the Back Seat of My Cadillac zou er eventueel nog bij kunnen.
1
geplaatst: 12 maart 2023, 13:14 uur
Edgar18, doe maar niet 
Choconas, zou leuk zijn, voel je welkom om aan te sluiten wanneer je maar wilt.
50tracks, ik moet zeggen dat ik zelf ook wel gemakkelijk tot een top 10 kom met enkel de startlijst. Ik zal jouw halve nominatie van Heaven Is in the Back Seat of My Cadillac in ieder geval als afronding gebruiken voor het geval het nodig zou zijn

Choconas, zou leuk zijn, voel je welkom om aan te sluiten wanneer je maar wilt.
50tracks, ik moet zeggen dat ik zelf ook wel gemakkelijk tot een top 10 kom met enkel de startlijst. Ik zal jouw halve nominatie van Heaven Is in the Back Seat of My Cadillac in ieder geval als afronding gebruiken voor het geval het nodig zou zijn

1
geplaatst: 12 maart 2023, 13:44 uur
Cicero Park
Mindless Boogie
Rumours
Mindless Boogie
Rumours
1
geplaatst: 12 maart 2023, 13:47 uur
Als het lukt haak ik ook in (of is het aan?) in de finale.
Ik ken alleen de hitjes van Hot Chocolate (en de plaat die Edgar18 vruchteloos voorstelde), maar ik luister nu het nummer dat 50tracks voorstelde en... wat een heerlijk nummer is dat, zeg! Ik wist niet dat ze zó goed waren.
Goed argument om toch eens wat dieper in de hete chocomel te duiken (sowieso mijn favoriete winterdrank).
Ik ken alleen de hitjes van Hot Chocolate (en de plaat die Edgar18 vruchteloos voorstelde), maar ik luister nu het nummer dat 50tracks voorstelde en... wat een heerlijk nummer is dat, zeg! Ik wist niet dat ze zó goed waren.
Goed argument om toch eens wat dieper in de hete chocomel te duiken (sowieso mijn favoriete winterdrank).
1
geplaatst: 12 maart 2023, 13:49 uur
Zeker, dat nummer is al door bijna iedereen genoemd: en terecht!
Rumours ook zo'n heerlijke funksong. Och EvilDrSmith, er gaat een wereld voor jou open deze week.
Rumours ook zo'n heerlijke funksong. Och EvilDrSmith, er gaat een wereld voor jou open deze week.
0
geplaatst: 12 maart 2023, 14:39 uur
Paar weekjes geleden een tweedehands Cicero Park meegenomen uit een platenzaak in Den Bosch. Die heeft al menig rondje gedraaid. Niet alles van Hot Chocolate vind ik goed, maar er zitten genoeg toffe nummers tussen.
0
geplaatst: 12 maart 2023, 14:41 uur
1
geplaatst: 12 maart 2023, 14:44 uur
Haha, dat zou ik graag doen Shaky, maar ik ken mijzelf en mijn agenda goed genoeg om te weten dat die kans niet zo groot is. Vraag maar aan Julia Holter, die ben ik ook al een excuus verschuldigd.
0
geplaatst: 12 maart 2023, 17:34 uur
Wat is er eigenlijk met Tony Wilson gebeurd nadat hij Hot Chocolate verliet voor een solocarrière? Hij had een hitje met I Like Your Style en daar bleef het bij? Op Wikipedia wordt zijn solocarrière niet eens genoemd.
1
geplaatst: 12 maart 2023, 19:43 uur
Poek schreef:
Wat is er eigenlijk met Tony Wilson gebeurd nadat hij Hot Chocolate verliet
Wat is er eigenlijk met Tony Wilson gebeurd nadat hij Hot Chocolate verliet
U vraagt, wij draaien

Hot Chocolate’s Tony Wilson | Mojo - mojo4music.com
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.