MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
5.
Urge Overkill - Girl You'll Be a Woman Soon (Pulp Fiction)
95 punten; Nr 1 van: motel matches en Simon77

Twee vliegen in 1 klap, de wereld leerde Urge Overkill kennen en het bleek dat Neil Diamond niet alleen de favoriet van je (schoon)moeder was maar ook een briljante songwriter.

4.
Santa Esmeralda - Don't Let Me Be Misunderstood (Kill Bill 1)
105 punten; Nr 1 van: andré, esteban en El Ninjo

Dit is nog eens waar voor je geld, meer dan 10 minuten lang worden we in een Spaanse discosferen gebracht. Stond vorig jaar voor het eerst niet in de top 2000. Dus andré, esteban en El Ninjo, jullie weten wat je begin december moet gaan stemmen…

3.
Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down) (Kill Bill 1)
108 punten; Nr 1 van: DjFrankie en EttaJamesBrown

Sonny Bono schreef het nummer, zijn vrouw Cher nam het als eerste op, maar dankzij Tarantino is het nummer nu voor eeuwig aan Nancy gekoppeld.

Enkel Cat People vind ik niet denderend, al de rest is genieten. Tarantino heeft een verdomd goede muzieksmaak, daarover geen twijfel.

2.
Dick Dale en His Del-Tones - Misirlou (Pulp Fiction)
134 punten; Nr 1 van: likeahurricane en Bucquoy

Bestaat er een betere openingscene? Any of you fucking pricks move, and i’ll execute every motherfucking last one of ya….en dan valt Dick Dale in. Onvergetelijk.

1.
Bobby Womack - Across 110th Street (Jackie Brown)
punten; Nr 1 van: thelion, yeahyeahyeah, Gyzzz, Johnny Marr, Mastroianni, catdog, Choconas en 50tracks

Het nummer was de titelsong van de gelijknamige film uit de jaren 70, maar door Jackie Brown kreeg het een tweede leven. Dat gold ook voor Bobby Womack zelf die daardoor terecht weer in de belangstelling kwam en later nog een glansrol bij de Gorillaz vervulde. Schitterend nummer.

Dank voor deze Tarantino GH motel matches. Ik heb zelf niet meegedaan, maar zag wel een aantal goede tracks voorbij komen.

Mochten mijn oogleden niet voortijdig dichtvallen, dan zal ik zo meteen pogen om een nieuwe GH op te starten.

Heerlijk met al die legendarische filmfragmenten. Dank motel matches!

GREATEST HITS OF... THE CHURCH
https://www.wsfm.com.au/wp-content/uploads/sites/11/2022/09/GettyImages-76083170.jpg?crop=764px,0px,2591px,2591px&resize=650,400&quality=75

Even terugbladeren in de wiki uitslagenlijsten van de Greatest Hits om te kijken hoe vaak onze Aussies van The Church meegedaan hebben en welke songs de top 3 in het verleden bevolkten.
Huh...? Nog eens kijken..., nope! Heb ik de grootheid van de band wellicht overschat? Dacht toch altijd dat ze één van de pioniers van de alternatieve jaren 80 muziek waren. Hebben dus kennelijk toch geen vaste voet aan de grond kunnen krijgen in Europa. Gauw even de stemmen en berichten bij de albums op MuMe checken. Hmm, valt ook niet echt mee. Kennissen, vrienden en familie kunnen slechts "Milky Way" noemen en dan ook nog lang niet eens allemaal. Merk dat een lichte vorm van teleurstelling zich van mij meester maakt. Voel me zelfs een roepende kerkganger in de Australische woestijn, die daar nagenoeg in z'n eentje naar 25+ albums van de band aan het luisteren is en waarvan er werkelijk geen enkele een onvoldoende op zijn rapport heeft gekregen. Louter kwaliteit geleverd. Toch? Gekleurde bril op zeker? Oké, maar afgezien van wat schaarse dipmomentjes vormt de discografie imo een mooi coherent geheel van veelal licht psychedelische rock, opwindende gitaarpop en dromerige new wave. Onbekend maakt onbemind, maar deze band verdient niettemin een GH, zeker gezien die omvangrijkheid en de kwaliteit van hun oeuvre.

Alvast een tagrondje van mogelijk geïnteresseerden:
Rainmachine, likeahurricane, Alicia, nightfriend, bikkel2, TEQUILA SUNRISE, johan de witt, vigil, luigifort, Renoir, Tramps like us, Venceremos, jetstreamer, murena68, puppy, DjFrankie, Premonition, deric raven, Casartelli, Chameleon Day, divart, the viking, titan, RealChameleon, STaRS, Cannondale, Choconas, aERodynamIC, cosmic kid, Silent_shout, Mausie, Bucquoy, mol, El Ninjo, Finn, 50tracks, ECooper, dumb_helicopter, LucM, Outlaw104, dynamo d, Bonk

Dan nu, een startlijst van 20 nummers. Ik heb echt geprobeerd een evenwichtige verdeling te maken op basis van met name het aantal albums en de daarbij behorende stemmen op favoriete tracks, waarbij het zwaartepunt is gelegd op de 'glorieperiode' van de jaren 80 en beginjaren 90. Elimineren doen we in de 2e ronde, dus in eerste instantie was mijn keuze om de startlijst aan te vangen met 10 extra nummers. Maar gezien de toch wat tegenvallende interesse bij de albums hier op Musicmeter leek dat iets te enthousiast gedacht.

DE STARTLIJST

A Month of Sundays (1984)
Almost with You (1982)
Aura (1992)
Block (2006)
C'est la Vie (2023)
Chaos (1992)
Day of the Dead (1994)
Disappointment (1990)
Electric (1983)
Louisiana (1998)
Magician Among the Spirits (1996)
Myrrh (1985)
Night Friends (2002)
On Angel Street (2009)
Reptile (1988)
Shadow Cabinet (1984)
Snowfaller (2005)
Tantalized (1985)
The Unguarded Moment (1981)
Under the Milky Way (1988)
Vanishing Man (2014)

Mis je nog outstanding tracks, die hier niet vermeld staan? Nomineer ze nu! (minimaal 5, maximaal 10)

Deadline: maandag 20 november 20:00 uur

Ja, doe zeker mee!

Alvast mijn tiental, deze mogen niet ontbreken:

Already Yesterday
Antenna 
Destination
Fly Home 
Is This Where You Live
It's No Reason
Metropolis 
Ripple 
The Further Adventures of the Time Being
You Took

Spotifylijst komt op maandagavond.
Zou DjFrankie, panjoe, cosmic kid of Casartelli het topic willen aanpassen naar Greatest Hits of #6: The Church
Alvast bedankt!

Already Yesterday
An Interlude
Antenna
Delirious
Destination
Disenchanted
Is This Where You Live
It's No Reason
Spark
When You Were Mine

Already Yesterday
Constant In Opal
Destination
Electric Lash
Hotel Womb
Into My Hands
No Explanation
Remote Luxury
To Be In Your Eyes
Volumes

Antenna
Destination
The Great Machine
Happy Hunting Ground
Columbus
Already Yesterday
Paradox
Another Century
Disenchanted
North South East West

Already Yesterday
Destination
Electric Lash
Grind
Happy Hunting Ground
Just for You
Metropolis 
Sisters
Tear It All Away
To be in Your eyes

Nu geen tijd om in het oeuvre te duiken. Wel mis ik op voorhand:

Destination
Antenna
Perfect Child
Disenchanted

En zeker:

Texas Moon!!!

Casartelli (moderator)
Outlaw104 schreef:
Voel me zelfs een roepende kerkganger in de Australische woestijn, die daar nagenoeg in z'n eentje naar 25+ albums van de band aan het luisteren is en waarvan er werkelijk geen enkele een onvoldoende op zijn rapport heeft gekregen. Louter kwaliteit geleverd. Toch? Gekleurde bril op zeker?
Ik kijk nog uit naar het moment dat er eens een 'handzaam' boxje van deze 25+ albums, waarvan een groot deel nu niet of nauwelijks verkrijgbaar is, verschijnt. Dan ben ik de eerste die hem aanschaft. Tot die tijd:

Angelica
Antenna
Delirious
Destination
Fly Home
Grind
Love Philtre
Ripple
Spark
Terra Nova Cain

DjFrankie (moderator)
Angelica
Antenna
It's No Reason
Ripple
The Hypnogogue

The Church is in hindsight (ook de naam van een Church verzamelaar ) mijn favoriete band aller tijden gebleken, inclusief de solo projecten van de diverse leden. Je bent dus niet alleen in je stelling over The Church. Ik ga nog even aan de slag met een lijstje!

Another Century [2017]
Antenna [1988]
Delirious [2014]
Globe Spinning [2014]
Miami [2014]
No Other You [2023]
Pride Before a Fall [2014]
Song in Space [2003]
The Hypnogogue [2023]
Unified Field (Short Circuit Mix) [2006]

Aanrader voor liefhebbers van Steve Kilbey Steve Kilbey & Martin Kennedy - MusicMeter.nl

Decadence
Lightning White
Metropolis
Numbers
Old Flame
Particles Matter
Seen It Coming
So Love May Find Us
The Hypnogogue
Travel by Thought

Ah kijk, een zeer goede reden om de Church albums die op mijn luister lijst/stapel stonden (nog eens) te beluisteren. Daar zit een hele hoop fraais bij, ik hoop van harte dat we geen 1988 t/m 1992 finale gaan krijgen maar vrees t ergste.

edit 12:35: Outlaw104 ik heb zojuist mijn lijst aangepast, Faith Healer er uit en daarvoor in de plaats Travel by Thought

dix
Nummer 1 staat wel vast maar wat er op 2 t/m 10 staat is maar de vraag.

vigil schreef:
edit 12:35: Outlaw104 ik heb zojuist mijn lijst aangepast, Faith Healer er uit en daarvoor in de plaats Travel by Thought

Is This Where You Live (1981)
You Took (1982)
Electric (1983)
Myrrh (1985)
Tantalized (1985)
Destination (1988)
Antenna (1988)
Grind (1990)
Aura (1990)
Welcome (1996)

Dit is mijn eerste keuze ook al is een top 10 bijna niet te doen omdat ze zoveel goede nummers hebben gemaakt. Fantastische band waarbij mijn voorkeur wel uit gaat naar de originele bezetting met Richard Ploog op drums en Marty Willson-Piper en Peter Koppes op gitaar.

Een van de meest ondergewaardeerde bands uit de popgeschiedenis.

Already Yesterday
Antenna
Angelica
Blood Money
Destination
Lost
North, South, East & West
Ripple
Spark
Unguarded Moment

Rainmachine schreef:
Electric (1983)
Myrrh (1985)
Tantalized (1985)
Aura (1990)
Deze 4 staan al in de startlijst, daar mag je vervangers voor uitzoeken.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Unguarded Moment
Staat al in de startlijst, daar mag je een vervanger voor uitzoeken.

Okidoki, de 4 vervangers dan:

Sisters (1982)
Life Speeds Up (1982)
Electric Lash (1983)
Dome (1992)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.