Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2022, 22:34 uur
Daar is iets niet goed gegaan; ik stem voor Coil/Heir Apparent dus...
5-2
0
geplaatst: 27 juli 2022, 22:38 uur
30. The Wilde Flowers vs. Closure
Pff ook weer niet te doen. Voor velen waarschijnlijk een open deurtje, maar Wilde Flowers is denk ik m'n favoriete song van Sorceress. Dus vooruit met de geit, Sorceress heeft het ook niet mee met de loting, dus ik help een handje...
1-0
Pff ook weer niet te doen. Voor velen waarschijnlijk een open deurtje, maar Wilde Flowers is denk ik m'n favoriete song van Sorceress. Dus vooruit met de geit, Sorceress heeft het ook niet mee met de loting, dus ik help een handje...
1-0
1
geplaatst: 28 juli 2022, 11:57 uur
I agree with ABDrums en AOVV. Daarbij mis ik in het album 'Damnation' juist een beetje variatie. Of beter gezegd: Opeths eclecticisme. Prachtig akoestische liedjes, weergaloos zelfs, kan proefondervindelijk uitstekend dienen als achtergrondmuziek tijdens een intieme avond met GoodLadySmith (en van welke metalband kan je dat nog meer zeggen?), maar de kracht van Opeth vind ik vooral ook in de diversiteit en de natuurlijke wijze waarop het verschillende invloeden met elkaar integreert. En dat gebeurt op 'The Wilde Flowers' weer op heerlijke wijze, zeker een van de lichtpuntjes van die plaat, ja.
En om nu Sorceress, hoe "vlak" ook vergeleken met andere Opeth albums, meteen volledig tijdens de eerste ronde eruit te knikkeren?
Eh... ja.
3-5
En om nu Sorceress, hoe "vlak" ook vergeleken met andere Opeth albums, meteen volledig tijdens de eerste ronde eruit te knikkeren?
Eh... ja.
3-5
0
geplaatst: 28 juli 2022, 11:58 uur
31. Epilogue vs. Hex Omega
Sfeervol outro hoor, maar nauwelijks een serieuze tegenstander te noemen.
0-1
Sfeervol outro hoor, maar nauwelijks een serieuze tegenstander te noemen.
0-1
0
geplaatst: 28 juli 2022, 14:29 uur
32. Hope Leaves vs. Voice Of Treason
Tsja zeg t maar... Weer totaal niet met elkaar te vergelijken, maar beide steengoed. Ik maak het 0-1, maar als je morgen nog eens vraagt had het net zo goed 1-0 kunnen zijn geweest...
Dus: 0-1.
Tsja zeg t maar... Weer totaal niet met elkaar te vergelijken, maar beide steengoed. Ik maak het 0-1, maar als je morgen nog eens vraagt had het net zo goed 1-0 kunnen zijn geweest...
Dus: 0-1.
0
geplaatst: 28 juli 2022, 14:49 uur
ABDrums schreef:
Tsja zeg t maar...
Tsja zeg t maar...
Hope Leaves natuurlijk, makkelijke keuze. Veruit hun beste 'softer' album wat ze geleverd hebben.
3-1
0
geplaatst: 28 juli 2022, 14:55 uur
Zeker niet. Ik vind 'Hope Leaves' juist een minder nummer van 'Damnation': misschien wel het minste? Evenzogoed heel mooi (het blijft een verschil tussen sterk en fabelachtig prachtig, dus waar praat ik over?), maar Hope Leaves had het bij mij ook niet gered tegenover 'The Wilde Flowers'.
3-2
3-2
0
geplaatst: 28 juli 2022, 20:37 uur
Godhead's Lament doet met bedenken dat ik nodig hun eerste albums weer eens door moet. Maar het verloop, de opbouw en de clean vocals van Porcelain Heart doen het voor mij wel echt.
1-1
1-1
* denotes required fields.