MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.

zoeken in:

1-3

Allebei erg goed.

Ik kan niet kiezen, allebei prachtig (duh!), dus dan ga ik voor een niet doorslaggevende keuze.
3-4

4-4

Wie beslist 'm?

Ik
5-4

34. Ingen Sanning Är Allas vs. Charlatan

1-0

Dank, uffing.

2-0

3-0

5-0

35. Goblin vs. Ending Credits

0-3

0-4

Goblin vind ik echt niets, alsof het bedacht werd door een computer. Gaat compleet langs me heen.

0-5

36. By The Pain I See In Others vs. The Lines In My Hand

0-1

Man die Martin Axenrot kan me toch een partij drummen zeg. Zo goed als Lopez drumde op Ghost Reveries zal het waarschijnlijk nooit meer worden, maar Axenrot kan toch ook verdraait goed trommelen. Ik was al gigantisch fan van zijn werk op Watershed, maar The Lines In My Hand is misschien wel zijn beste nummer in zijn Opeth-periode. Voeg daar de sublieme meanderende, inventieve bass van Mendez aan toe, tezamen met het sfeervolle gitaarwerk van dubbel Å (Åkerfeldt en Åkesson) en je hebt een dijk van een nummer.

AOVV schreef:
Goblin vind ik echt niets, alsof het bedacht werd door een computer. Gaat compleet langs me heen.
Het begin is een opzichtig en driebubbeldik duidelijk eerbetoon aan de maestro's van de Italiaanse horrorsoundtracks, maar dat weet je zelf vast ook wel.
Ik heb hier een Opeth-shirt in de kast hangen met onderaan op de achterkant in het klein de letters 'Profondo Rosso' geprint: vind ik een geweldige combinatie van twee bands die ik héul hoog heb zitten. Dat shirt heb al zo'n 20 jaar, lang voordat dit nummer verscheen, dus Mikaels voorliefde voor Goblin was al lang aanwezig.
Edoch, hun auditieve eerbetoon had idd wel wat memorabeler mogen zijn.

Met name dat eerste deel van 'The Lines In My Hand' lijkt idd wel een jazzdrumexercitie. Indrukwekkend. Het hele nummer trouwens, ook al is het voor Opethbegrippen een extreem vluggertje. Terwijl 'By The Pain' weer zo'n gevaarte is van tien minuten. Beetje oneerlijk, maar tot mijn eigen verrassing ga ik deze keer voor een quickie, ook omdat 'By The Pain' op een paar momenten na niet veel nieuw terrein verkent in Opeths idioom (behoudens een dark cabaret-intermezzo en wat flamencoflarden, die laatste zijn stomtoevallig ook te horen rond 0'43" in 'The Lines In My Hand') .

1-2

1-3

Ik ben overigens vanaf morgen tot en met vrijdag op vakantie en daarmee niet in staat een nieuwe loting in gang te zetten. Mochten we het einde van ronde 1 één dezer dagen bereiken, dan zal ronde 2 zaterdag a.s. (of zondag, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb) van start gaan!

1-5

Pittige keuze, maar het drumwerk op The Lines In My Hand trekt die track net eerder over de streep.

2-5 voor de bühne. Maar inderdaad een goeie Heritage-track (met ook erg fijn baswerk, maar dat mag je wel verwachten bij Opeth natuurlijk..)!

37. Silhouette vs. The Baying of the Hounds

Sfeervol instrumentaaltje van Orchid, maar tegen één van de kleppers van Ghost Reveries..

0-1 dus

0-2

Gast
geplaatst: vandaag om 23:37 uur

geplaatst: vandaag om 23:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.