MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2022 - Musicmeter's eigen Grammy Awards

zoeken in:
Nilüfer in 3 verschillende genres genomineerd, wat een bazinnetje

Teunnis schreef:
(quote)

De todas las flores by Natalia Lafourcade (Album, Singer-Songwriter): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com.

En Taylor Swift's Maroon en Lavender Haze in de categorie R&B (beeld in dat The Weeknd het zingt en iedereen zou het R&B noemen).

Haha als je het had laten weten had ik met alle plezier TayTay ook nog bij R&B gezet. Makes sense nu je het zegt

Teunnis schreef:
(quote)

Ik kon er geen bedenken. Whoops.

Had ook niet in de gaten dat RUTL alweer uit 2016 komt

1x Taylor, doet niet echt recht aan het feit dat Midnights (3AM Edition) een groot meesterwerk is en nu al een moderne klassieker. Zal bij de grote broer de Grammy’s ongetwijfeld anders gaan

Gretz schreef:
Nilüfer in 3 verschillende genres genomineerd, wat een bazinnetje

Extra knap dat ze dat doet Engelstalige rockmuziek.

Teunnis schreef:
(quote)

Extra knap dat ze dat doet Engelstalige rockmuziek.

Maar ze heeft een kleurtje, dus valt het onder R&B. Ik zal wel een correctie indienen. "I don't think it's fair for either genre to say any of the stuff I've made is R&B." lijkt me wel overtuigend.

Poek schreef:
(quote)

Maar ze heeft een kleurtje, dus valt het onder R&B. Ik zal wel een correctie indienen.

Met of zonder pop? Ik vind het een twijfelgeval, het internet ook.

Teunnis schreef:
(quote)

Met of zonder pop? Ik vind het een twijfelgeval, het internet ook.

Het is inderdaad misschien ook pop, maar omdat het zeker geen R&B is heb ik de correctiepoging beperkt tot dat weghalen.

Ah, dan heeft iemand al eerder Pop veranderd in Rock. Ik weet vrij zeker dat er twee dagen geleden nog Pop / R&B stond.

Correctie goedgekeurd! Geen correctie ingediend bij Nilüfer Yanya - Miss Universe (2019) - MusicMeter.nl, maar ik vermoed dat de pop/r&b daar (ook) niet klopt.

Die ga ik dan corrigeren tegen de tijd dat de Jordy's 2019 aan de beurt zijn (ergens in 2060 ofzo )

Ik dacht trouwens ook wel dat Nilüfer een artiest is, en dan ook eentje die dit jaar een album uit heeft gebracht met liedjes erop. Maar blijkbaar vergis ik me, want anders had ze toch honderd procent genomineerd moeten zijn in de categorieën artiest, album, en nummer van het jaar. En, als we toch bezig zijn, de hoes vind ik ook tof.

Heb haar verder voor rock en (na wat twijfelen) pop genomineerd, r&b is niet in mijn hoofd opgekomen nee. Ik heb dan ook vooral de RYM-tags aangehouden hihi

Poek schreef:

Maar ze heeft een kleurtje, dus valt het onder R&B. Ik zal wel een correctie indienen. "I don't think it's fair for either genre to say any of the stuff I've made is R&B." lijkt me wel overtuigend.

had ik bij deze ook: Sudan Archives - Natural Brown Prom Queen (2022)

R&B klopt wel, maar hoezo 'Wereld', hou op schei uit

Hoezo? Is Sudan niet een land op deze wereld?

Ja, en Frans Duijts is evident anderstalig.

Kon Lalalar eigenlijk ook bij wereld genomineerd worden?

Arno schreef:
Opvallend genoeg geen Danger Mouse bij de big three categorieën.

Dit is heel opvallend idd. En Black Thought.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik vroeg me al af wat er hier ging gebeuren: hoe blind worden de MuMe-tags gevolgd? (Begrijpelijkerwijs) vrij blind dus.

Ook wel jammer dat Stabilise er niet tussen staat, maar ik kan zeer goed leven met The Dealer.

Gretz schreef:
1x Taylor, doet niet echt recht aan het feit dat Midnights (3AM Edition) een groot meesterwerk is en nu al een moderne klassieker. Zal bij de grote broer de Grammy’s ongetwijfeld anders gaan

Ik beaam dit volmondig, Geertje.

Poek schreef:
Correctie goedgekeurd! Geen correctie ingediend bij Nilüfer Yanya - Miss Universe (2019) - MusicMeter.nl, maar ik vermoed dat de pop/r&b daar (ook) niet klopt.

Genrertagoorlog

Hou me bij correcties gewoon netjes aan de hoofdgenres van RYM haha

Gretz schreef:

RYM qua genre-classificiering wel 1000 maal > MuMe

Midnights daaro niet 'Gretzirtified ultra-moderne klassieker'-status though. Bijna onderaan het eigen oeuvre ook. Hoe kan dattan?

Ze hadden hun roze Gretz-bril niet op zeker?

Gretz schreef:
(quote)

Genrertagoorlog

Dat is in dit geval rock (+ pop in het geval van het debuut).

Midnights is trouwens erg mediocre voor Taylor Swift. Niet eens top-5 binnen haar eigen discografie.

Heel veel fijne nominaties, veel onbekende namen ook voor mij (heb het in 2022 allemaal niet zo héél goed gevolgd). Kijk er nu al naar uit deze allemaal te ontdekken!

Perfume Genius verbaast me wel in het genre "Avant-garde", die plaat is ook volledig aan me voorbijgegaan. We gaan het spoedig weten.

..1 zekerheidje alvast: Natalia gun ik een stuk of 4 Jordy's.

Teunnis schreef:
"Hey! Has anybody seen Billy?"
Die had geen zin meer nadat iedereen zijn laatste optreden bij Le Grammy Who afzeek.

Lalalar bij beste nieuwkomer vind ik wel een opvallende, die lopen toch al wat jaartjes mee. Artiest van het jaar lijkt me een meer passende categorie. Enfin, me tot nu toe hier niet mee bemoeit, maar ik probeer met een stemlijstje te komen.

Ik heb er nog geen album van gehoord, maar als ik heel eerlijk ben weet ik al waar mijn stem voor Nederlandstalig album heen gaat. Chibi Ichigo maakte voor mij misschien wel de beste single van een artiest waarvan ik nog nooit gehoord had en ook het eerste nummer van het album is geweldig. Dat gaan een 78-jarige Boudewijn de Groot waar ik nooit een echte klik mee heb gehad, het al helemaal te voorspellen album van S10, een EP van de overschatte Froukje en godbetert MEROL waarschijnlijk niet kunnen overtreffen.

Opnieuw zie ik amper iets terug van mijn verkozenen bij de uiteindelijke genomineerden, maar daar gaan we niet flauw over doen. 'k Ga mijn best doen in (bijna) elke categorie ééntje te kiezen, al zal dat soms wat schrapen zijn, merk ik. Of misschien wel een leuke ontdekking hier en daar, wie weet!

De uitslag doet er voor mij niet zoveel toe, ik kijk vooral uit naar het verslag van Arthur. Hoge verwachtingen!

ArthurDZ schreef:
Albums: dance, electronic

The Smile - A Light for Attracting Attention

Nog een laatste keer: lol

ArthurDZ schreef:
Albums: funk, soul, R&B

Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Topical Dancer
Lalalar - Bi Cinnete Bakar
Nilüfer Yanya - Painless
Sudan Archives - Natural Brown Prom Queen

Dit is trouwens ook best geinig. Mijn stem gaat automatisch naar het enige album dat ik nog niet beluisterd heb. De andere drie vallen namelijk allemaal af omdat ze onder geen van de drie (!) genres vallen. Zeker Topical Dancer en Painless zijn pijnlijk verkeerd. Lalalar is in ieder geval nog funky-ish.

En dan zit Sudan Archives weer in de wereldcategorie helemaal op de verkeerde plaats

Gretz schreef:

Het kleine broertje, bedoel je, denk ik.

Teunnis schreef:
(quote)

Dit is trouwens ook best geinig. Mijn stem gaat automatisch naar het enige album dat ik nog niet beluisterd heb. De andere drie vallen namelijk allemaal af omdat ze onder geen van de drie (!) genres vallen. Zeker Topical Dancer en Painless zijn pijnlijk verkeerd. Lalalar is in ieder geval nog funky-ish.

En dan zit Sudan Archives weer in de wereldcategorie helemaal op de verkeerde plaats

Dekselse genretags! Al past voor mij Topical Dancer gevoelsmatig ook wel in deze categorie moet ik zeggen. Wat een plaatje ook hé

De categorie heet funk, soul & R&B. Lalalar is funky as hell, heb ik toevallig afgelopen zondag nog ondervonden. Hoewel ik hem ook niet in deze categorie zou bedenken voldoet ie gewoon aan de maatstaf Teunnis.

Mijn favoriete (sub)genre: ๐“ƒเน๐’น

Gast
geplaatst: vandaag om 15:07 uur

geplaatst: vandaag om 15:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.