Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2022 - Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
5
geplaatst: 16 december 2022, 09:32 uur
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/d93890a/2147483647/strip/true/crop/640x360+0+60/resize/1280x720!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsharing.wkbw.com%2Fsharekshb%2Fphoto%2F2016%2F02%2F15%2FYouTube_redcarpet_1455555686702_31934282_ver1.0_640_480.jpg
Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité schrikbarend weinig te weten.
Wat zou er gebeuren als dat kiescommité louter gevuld zou zijn met mensen die er wel iets van afweten? Dan krijg je natuurlijk de Jordy's! Doe je mee?
Ronde 1: nomineren
- Hieronder post ik een lijst met de verschillende categorieën. Nomineer minimum 3, en maximum 10 werken of artiesten per categorie en stuur deze IN PM (HEEL BELANGRIJK, NIET IN DIT TOPIC AUB) naar mij op.
- Je hoeft ze niet te rangschikken, ieder genoemd werk/artiest krijgt 1 punt wanneer jij ze noemt.
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Bepalen wat in welk genre thuishoort, en dus in welke categorie, is heel simpel: de genreaanduidingen op Musicmeter zijn in eerste instantie leidend (op ‘Nederlandstalig’, ‘anderstalig’ en ‘heruitgave’ na natuurlijk). Ben je het niet eens met een bepaalde tag bij een bepaald album, lap deze dan gerust aan je laars hoor, als genoeg andere users vinden dat een bepaalde tag niet klopt, dan zie je dat dus alsnog terug in de finale.
- Uitzondering hier is misschien ‘live’ bij de albums, niet alle livealbums krijgen die tag heb ik al gemerkt. Maar dit is ook wel een vrij duidelijke categorie natuurlijk.
- Albums met meerdere genretags/nummers uit albums met meerdere genretags kunnen wat mij betreft voor meerdere awards genomineerd worden. Dus de laatste Björk maakt zowel kans in de pop- als in de electronic-categorie. Maar je mag hem ook perfect nomineren onder avant-garde, bijvoorbeeld.
- Uiteraard zijn alleen maar platen die in de MuMe-database '(2022)' achter hun naam hebben staan, toegelaten. Op de heruitgaves na natuurlijk.
- Wat betreft nummers: alle liedjes die tussen 1 januari en 31 december 2022 zijn uitgebracht, mogen meedoen. Singlereleases tellen dus ook mee, ook al komt de plaat uit 2021 (maar niet eerder).
- Nominatiedeadline: zaterdag 28 januari 2023, 23u59
De categorieën zijn:
Albums:
- Album van het jaar 2022
- Beste avant-garde
- Beste blues/country/roots
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste live
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste heruitgave
Nummers:
- Nummer van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste Top 40/Ultratop 50-hit (elk liedje die er dit jaar instond, mag meedoen)
Artiesten/overig:
- Artiest van het jaar (welke artiesten hebben jouw muzikaal 2022 het meest gemaakt/verreikt? Hoeven niet per se dit jaar iets te hebben uitgebracht, maar is wel zo handig)
- Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking)
- Beste comeback (voor artiesten die al minstens 6 jaar geen nieuwe plaat hadden uitgebracht, in geen enkele hoedanigheid)
- Mooiste hoes
Ronde 2: the vote
- Ik publiceer op zondag 29 januari 2023 alle genomineerde werken/artiesten per categorie.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met zaterdag 4 maart 2023 om 23u59. Vanaf zondag 5 maart presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy's 2022 in een heuse luxe awardshow waarin jullie allemaal uitgenodigd zijn en we ongetwijfeld weer een boel opmerkelijke avonturen zullen beleven
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we opnieuw het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door.
Doen jullie dit jaar opnieuw mee?
Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité schrikbarend weinig te weten.
Wat zou er gebeuren als dat kiescommité louter gevuld zou zijn met mensen die er wel iets van afweten? Dan krijg je natuurlijk de Jordy's! Doe je mee?
De Musicmeter Jordy’s: een digitale awardshow in twee rondes!
Ronde 1: nomineren
- Hieronder post ik een lijst met de verschillende categorieën. Nomineer minimum 3, en maximum 10 werken of artiesten per categorie en stuur deze IN PM (HEEL BELANGRIJK, NIET IN DIT TOPIC AUB) naar mij op.
- Je hoeft ze niet te rangschikken, ieder genoemd werk/artiest krijgt 1 punt wanneer jij ze noemt.
- Bepalen wat in welk genre thuishoort, en dus in welke categorie, is heel simpel: de genreaanduidingen op Musicmeter zijn in eerste instantie leidend (op ‘Nederlandstalig’, ‘anderstalig’ en ‘heruitgave’ na natuurlijk). Ben je het niet eens met een bepaalde tag bij een bepaald album, lap deze dan gerust aan je laars hoor, als genoeg andere users vinden dat een bepaalde tag niet klopt, dan zie je dat dus alsnog terug in de finale.
- Uitzondering hier is misschien ‘live’ bij de albums, niet alle livealbums krijgen die tag heb ik al gemerkt. Maar dit is ook wel een vrij duidelijke categorie natuurlijk.
- Albums met meerdere genretags/nummers uit albums met meerdere genretags kunnen wat mij betreft voor meerdere awards genomineerd worden. Dus de laatste Björk maakt zowel kans in de pop- als in de electronic-categorie. Maar je mag hem ook perfect nomineren onder avant-garde, bijvoorbeeld.
- Uiteraard zijn alleen maar platen die in de MuMe-database '(2022)' achter hun naam hebben staan, toegelaten. Op de heruitgaves na natuurlijk.
- Wat betreft nummers: alle liedjes die tussen 1 januari en 31 december 2022 zijn uitgebracht, mogen meedoen. Singlereleases tellen dus ook mee, ook al komt de plaat uit 2021 (maar niet eerder).
- Nominatiedeadline: zaterdag 28 januari 2023, 23u59
De categorieën zijn:
Albums:
- Album van het jaar 2022
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste live
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste heruitgave
Nummers:
- Nummer van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste Top 40/Ultratop 50-hit (elk liedje die er dit jaar instond, mag meedoen)
Artiesten/overig:
- Artiest van het jaar (welke artiesten hebben jouw muzikaal 2022 het meest gemaakt/verreikt? Hoeven niet per se dit jaar iets te hebben uitgebracht, maar is wel zo handig)
- Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking)
- Beste comeback (voor artiesten die al minstens 6 jaar geen nieuwe plaat hadden uitgebracht, in geen enkele hoedanigheid)
- Mooiste hoes
Ronde 2: the vote
- Ik publiceer op zondag 29 januari 2023 alle genomineerde werken/artiesten per categorie.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met zaterdag 4 maart 2023 om 23u59. Vanaf zondag 5 maart presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy's 2022 in een heuse luxe awardshow waarin jullie allemaal uitgenodigd zijn en we ongetwijfeld weer een boel opmerkelijke avonturen zullen beleven
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we opnieuw het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door.
Doen jullie dit jaar opnieuw mee?

5
geplaatst: 16 december 2022, 09:37 uur
Nog even alle lieve deelnemers van verleden jaar taggen... maar uiteraard is iedereen welkom!
Dit jaar weer, jongons?
Nominatiedeadline: zaterdag 28 januari 2023, 23u59
Stemdeadline: zaterdag 4 maart 2023, 23u59
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
hoi123
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis
Dit jaar weer, jongons?

Stemdeadline: zaterdag 4 maart 2023, 23u59
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
hoi123
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis
1
geplaatst: 10 januari 2023, 14:52 uur
Ik wilde mezelf een pm sturen met de MuMe-bronnen voor 2022, maar ik dacht nu waarom niet gewoon hier met de rest delen?
Song van het Jaar 2022 - MusicMeter.nl
Ook te vinden in deze Google Spreadsheet: Google Sheets: Sign-in - docs.google.com (wel toestemming nodig om het bestand in te kunnen zien)
Maak kennis met... 2022 - MusicMeter.nl
Hoesmeter 2022 - MusicMeter.nl
Beiden ook te vinden in deze Google Spreadsheet: Werkbestand 2022 - Google Spreadsheets - docs.google.com
MuMeAfrekening 2022 (persoonlijke hitlijsten) - MusicMeter.nl (linkt naar de openingspost van de Eindafrekening)
Top 10 van 2022 - MusicMeter.nl
Top 10 nummers van 2022 - MusicMeter.nl
Overzicht jaarlijsten 2022 - MusicMeter.nl
Alle niet-MuMe-bronnen mogen jullie - graag zelfs - delen in dat laatste topic.
Ook te vinden in deze Google Spreadsheet: Google Sheets: Sign-in - docs.google.com (wel toestemming nodig om het bestand in te kunnen zien)
Beiden ook te vinden in deze Google Spreadsheet: Werkbestand 2022 - Google Spreadsheets - docs.google.com
MuMeAfrekening 2022 (persoonlijke hitlijsten) - MusicMeter.nl (linkt naar de openingspost van de Eindafrekening)
0
geplaatst: 10 januari 2023, 14:56 uur
Leuk Teun, bedankt voor het overzicht!
Het is nog vrij kalm in mijn mailbox, maar er zijn natuurlijk nog een dikke twee weken te gaan tot de deadline verstrijkt. Benieuwd waar jullie mee komen!
Het is nog vrij kalm in mijn mailbox, maar er zijn natuurlijk nog een dikke twee weken te gaan tot de deadline verstrijkt. Benieuwd waar jullie mee komen!
4
geplaatst: 13 januari 2023, 16:48 uur
Remindertje numero uno! Nog twee weken om mij via PM je lijstje met nominaties te sturen voor de Jordy's 2022! 
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis

123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis
0
geplaatst: 19 januari 2023, 19:15 uur
Weyes Blood - And in the Darkness, Hearts Aglow hoort wel degelijk een folktag te krijgen. Correctie ingestuurd.
0
geplaatst: 20 januari 2023, 11:43 uur
Mwah, is toch echt vooral een baroque/chamber pop-album. Hier en daar wat folk en soft-rock invloeden, maar w.m.b. zeker geen hoofdgenre.
0
geplaatst: 20 januari 2023, 13:26 uur
Vreemde vogel, die Johnny. Weyes Blood folk? Nee, echt niet.
3
geplaatst: 20 januari 2023, 21:15 uur
Tjah, voor mij wel. Zonder twijfel. En m'n correctie is geaccepteerd, dus boo-freakin-hoo.
https://media.tenor.com/t9V2jH-4vhwAAAAM/tears.gif
https://media.tenor.com/t9V2jH-4vhwAAAAM/tears.gif
0
geplaatst: 20 januari 2023, 21:20 uur
Johnny Marr schreef:
Tjah, voor mij wel. Zonder twijfel. En m'n correctie is geaccepteerd, dus boo-freakin-hoo.
(afbeelding)
(afbeelding)
Zodra ik mijn 1972-administratie klaar heb, is 2022 aan de beurt en ga ik hem weer lekker terugcorrigeren

2
geplaatst: 23 januari 2023, 11:25 uur
Hoor ik daar iemand 'genretagoorlog' roepen? 
Nog tot nu zaterdag 23u59 de tijd om je nominatielijstjes voor de Jordy's in te dienen in mijn PM-box, beste mensen! En zoals steeds is er op dit punt in de race nog helemaal niks beslist, dus ieder lijstje kan het verschil maken!
Vergeet ook niet dat wie de meeste lijstjes instuurt, straks als opperrechter van deze editie het recht heeft om alle tie-breaks te beslissen naar zijn/haar goeddunken!
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
Gretz
Hedser
inquestos
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
Shaky
stardust_be
Teunnis

Nog tot nu zaterdag 23u59 de tijd om je nominatielijstjes voor de Jordy's in te dienen in mijn PM-box, beste mensen! En zoals steeds is er op dit punt in de race nog helemaal niks beslist, dus ieder lijstje kan het verschil maken!
Vergeet ook niet dat wie de meeste lijstjes instuurt, straks als opperrechter van deze editie het recht heeft om alle tie-breaks te beslissen naar zijn/haar goeddunken!
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
Gretz
Hedser
inquestos
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
Shaky
stardust_be
Teunnis
4
geplaatst: 23 januari 2023, 16:04 uur
Koenr schreef:
Mwah, is toch echt vooral een baroque/chamber pop-album. Hier en daar wat folk en soft-rock invloeden, maar w.m.b. zeker geen hoofdgenre.
Kan Carpenters-core niet een aparte categorie zijn?
0
geplaatst: 27 januari 2023, 16:15 uur
Teunnis schreef:
Ik wilde mezelf een pm sturen met de MuMe-bronnen voor 2022, maar ik dacht nu waarom niet gewoon hier met de rest delen?
Heb je ook een lijstje met een overzicht van alle hitparadenummers?
1
geplaatst: 27 januari 2023, 16:17 uur
Johnny Marr schreef:
De honderd beste en tien slechtste uit de top 40: Nieuw in de Top 40-meter - MusicMeter.nl
(als je ze allemaal wilt moet je het catdog lief vragen)
0
geplaatst: 27 januari 2023, 17:15 uur
Poek schreef:
De honderd beste en tien slechtste uit de top 40: Nieuw in de Top 40-meter - MusicMeter.nl
(quote)
Bedankt, Pookie. Hier kan ik wat mee!
1
geplaatst: 28 januari 2023, 17:06 uur
De deadline is vanavond om 23u59, luitjes! Ik ben nog aan het hopen op wat last minute deelnemers, want voorlopig zijn de volgende categorieën nog niet levensvatbaar gebleken:
Albums:
Avant-garde
Blues, country, roots
Jazz
Live
Neoklassiek
Punk
Reggae, ska
Score
Funk, soul, R&B
Wereld
Nederlandstalig
Heruitgave
Nummers:
Avant-garde
Blues, country, roots
Jazz
Live
Neoklassiek
Punk
Reggae, ska
Score
Funk, soul, R&B
Wereld
Overig:
Beste nieuwkomer
Beste comeback
Zou ik nog eenmaal zo onbeleefd mogen zijn om jullie te taggen, 123poetertjes,aerobag, Choconas, DjFrankie,dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d,Edgar18, Gretz, Hedser, inquestos, jordidj1, Koenr, likeahurricane, stardust_be, Teunnis
En misschien ook eventueel potentieel geïnteresseerde mensen als Mausie, dumb_helicopter, cosmic kid, herman, aERodynamIC, Titmeister, pauljojo, Coma Cat, JoaMuse, marsupilami, catdog, VladTheImpaler... wie tijd en zin heeft! Ieder lijstje helpt
Albums:
Avant-garde
Blues, country, roots
Jazz
Live
Neoklassiek
Punk
Reggae, ska
Score
Funk, soul, R&B
Wereld
Nederlandstalig
Heruitgave
Nummers:
Avant-garde
Blues, country, roots
Jazz
Live
Neoklassiek
Punk
Reggae, ska
Score
Funk, soul, R&B
Wereld
Overig:
Beste nieuwkomer
Beste comeback
Zou ik nog eenmaal zo onbeleefd mogen zijn om jullie te taggen, 123poetertjes,aerobag, Choconas, DjFrankie,dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d,Edgar18, Gretz, Hedser, inquestos, jordidj1, Koenr, likeahurricane, stardust_be, Teunnis
En misschien ook eventueel potentieel geïnteresseerde mensen als Mausie, dumb_helicopter, cosmic kid, herman, aERodynamIC, Titmeister, pauljojo, Coma Cat, JoaMuse, marsupilami, catdog, VladTheImpaler... wie tijd en zin heeft! Ieder lijstje helpt

1
geplaatst: 28 januari 2023, 17:13 uur
Waar zijn alle songvanhetjaarboys dan? Hebben we het hele jaar gestemd op neoklassiek en wereld en jazz en dan blijkt het niet levensvatbaar? Of zijn jullie nu al de Natalias en Akusmis en Hannahs en Fatoumatas en Mdous vergeten?
1
geplaatst: 28 januari 2023, 18:21 uur
ArthurDZ schreef:
De deadline is vanavond om 23u59, luitjes! Ik ben nog aan het hopen op wat last minute deelnemers, want voorlopig zijn de volgende categorieën nog niet levensvatbaar gebleken:
ai, dat kan natuurlijk niet. Ik ga er proberen wat aan te doen. Gaat wel een wat quick 'n dirty lijstje worden
4
geplaatst: 29 januari 2023, 10:25 uur
Komaan ArthurDZ! Lig je nog te stinken in uw nest? Opstaan verdomme!!!
3
geplaatst: 29 januari 2023, 11:13 uur
Ben nog druk bezig met mijn telraam de uitslagen te berekenen! Ik hou jullie nog even in spanning tot deze namiddag

Wel kan ik al mededelen dat aerobag de meeste nominatielijstjes heeft ingestuurd deze keer, en dus opperrechter/knopendoorhakker van deze editie kan worden, als hij wil. Er zijn een paar categorieën waar ik nu al de opperrechter voor ga moeten inschakelen trouwens!
4
geplaatst: 29 januari 2023, 18:02 uur
Ik had bij drie categorieën foute instructies gegeven aan aerobag, dus die zijn teruggestuurd ter correctie (zal het opzetten van de shortlists ooit eens vlekkeloos verlopen?
).
Het was hier een onverwacht drukke dag zelfs zonder die Jordy's erbij, die ook altijd net iets meer tijd in beslag nemen dan ik op voorhand inschat, dus als jullie het niet erg vinden komen de shortlists morgenvoormiddag pas online. En als jullie het wel erg vinden ook (maar ik hoop natuurlijk van niet
).
Wel wil ik alvast volgende deelnemers bedanken voor hun zeer gewaardeerde bijdrage aan de shortlists: 123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, AstroStart, Choconas, DjFrankie, esteban, Gretz, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Poek, SBube, stardust_be en Teunnis. Ik zie jullie morgen!
). Het was hier een onverwacht drukke dag zelfs zonder die Jordy's erbij, die ook altijd net iets meer tijd in beslag nemen dan ik op voorhand inschat, dus als jullie het niet erg vinden komen de shortlists morgenvoormiddag pas online. En als jullie het wel erg vinden ook (maar ik hoop natuurlijk van niet
). Wel wil ik alvast volgende deelnemers bedanken voor hun zeer gewaardeerde bijdrage aan de shortlists: 123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, AstroStart, Choconas, DjFrankie, esteban, Gretz, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Poek, SBube, stardust_be en Teunnis. Ik zie jullie morgen!
1
geplaatst: 29 januari 2023, 23:34 uur
0
geplaatst: 29 januari 2023, 23:42 uur
Zijn ze weer bij elkaar? Ik dacht dat ze onherstelbare ruzie hadden.
Moet ik toch nog stemmen op de categorie beste comeback.
0
geplaatst: 30 januari 2023, 08:15 uur
Laten we deze druilerige maandagochtend van de nodige showbizz-glamour voorzien en uit de doeken doen wie dit jaar zoal kans maakt op een (paar) Jordy('s)!
123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, AstroStart, Choconas, DjFrankie, esteban, Gretz, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Poek, SBube, stardust_be en Teunnis
123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, AstroStart, Choconas, DjFrankie, esteban, Gretz, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Poek, SBube, stardust_be en Teunnis
0
geplaatst: 30 januari 2023, 08:17 uur
Albums: avant garde
Hatis Noit - Aura
Marina Herlop - Pripyat
Pan Daijing - Tissues
Perfume Genius - Ugly Season
Tomas Fujiwara's Triple Double - March
Zguba - Znój
Nummers: avant garde
Björk - Fossora
Marina Herlop - Shaolin mantis
Perfume Genius - Hellbent
Zguba - Laska
Welkom in de niche-hoek! Perfume Genius en Björk lijken me de grootste namen en dus grootste kanshebbers, maar een verrassing kan zowaar niet ver weg zijn hier.
* denotes required fields.