MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Nog maar eens mezelf herhalen over Arvo Pärt:

Poek schreef:

hij voert (op RYM) de ranglijst aan voor zowel Estland, Letland als Litouwen!

Oja, het is (natuurlijk) niet eens een Fin. Go figure...
Casartelli schreef:
12 [---] The Muddies - First Blood
En toch maar drie sterren? Dan was het deze keer dus vooral schrapen i.p.v. schrappen.

Casartelli (moderator)
EvilDrSmith schreef:
En toch maar drie sterren? Dan was het deze keer dus vooral schrapen i.p.v. schrappen.
Dat sowieso. Maar op grond van wat losse nummers is deze in de herinnering ook wel beter. Dus nuja, aan de bovenkant van het 3*-interval.
EvilDrSmith schreef:
Haha, ik had 'em speciaal voor dit spelletje nog even (deels) teruggeluisterd, maar zó'n diehard cultfan als jij ben ik dan ook weer niet.
Dat valt ook nogal mee. Maar enige sympathie voor het feit dat ze hier nog wat zoekende waren naar de signature sound die ze op hun tweedeling gevonden hadden, zat hier wel in. Nymphomaniac Fantasia is bovendien een dikke gp hier.

DjFrankie (moderator)
west schreef:
Ik blijk ook op geen enkel album uit Estland/Letland/Litouwen te hebben gestemd, dus geen lijstje van mij dit keer.

Idem hier, geen enkele

Ik heb er één, dus ik pas deze ronde ook!

dix
Als een top 3 ook mag dan draag ik mijn part wel bij.

dix schreef:
Als een top 3 ook mag dan draag ik mijn part wel bij.

Zelfs een top één mag... Onder het motto alle beetjes helpen. En zo help je jouw 'klassieker' alvast aan naamsbekendheid

Ik kom niet verder dan een top 4. Helaas een kort lijstje deze keer (en weinig variatie met 2 bands).

marsupilami schreef:
Ik heb de lijst aangepast. Het gaat om albums die niet op de site alhier staan.

Ik heb de 3 albums van Emmi uit mijn lijst allemaal nog toegevoegd voor ik m'n lijst maakte
Had eigenlijk verwacht dat meer haar zouden kennen, single Crashing Down van haar 1e album is regelmatig op de clipstations te zien geweest destijds.

Ik ken van Waltari geen andere albums van So Fine, die heb ik altijd verrassend goed gevonden. Geen idee of de rest de moeite van onderzoeken waard is?

Letland/Estland/Litouwen sla ik ook over.

ranja schreef:
Ik heb de 3 albums van Emmi uit mijn lijst allemaal nog toegevoegd voor ik m'n lijst maakte

Ik ga ze zeker nog eens beluisteren, ik ben wel benieuwd
ranja schreef:
Ik ken van Waltari geen andere albums van So Fine, die heb ik altijd verrassend goed gevonden. Geen idee of de rest de moeite van onderzoeken waard is?

Ik vind de twee opvolgers (Big Bang en Space Avenue) absoluut de moeite waard, maar vermits ik de enige ben die erop gestemd heeft (in dit spel) ben ik misschien wel wat bevooroordeeld.
ranja schreef:
Letland/Estland/Litouwen sla ik ook over.

Prima, ik noteer het zo. Je krijgt wel een melding als we aan de uitslag beginnen.

Mijn top 3 heeft het gehaald, dus mag ik tevreden zijn.

1. Värttinä - Seleniko (1993)
2. Nightwish - Dark Passion Play (2007)
3. Ina Forsman - Ina Forsman (2016)
4. Värttinä - Iki (2003)
5. Hidria Spacefolk - Astronautica (2012)
6. Johanna Kurkela - Hyvästi, Dolores Haze (2010)
7. Suvi Teräsniska - Rakkaus Päällemme Sataa (2010)
8. Aavikko - Monopoly (2019)
9. Apocalyptica - Plays Metallica by Four Cellos (1996)
10. Pekka Pohjola - Harakka Bialoipokku (1974)
11. Värttinä - Oi Dai (1990)
12. Ánnámáret - Nieguid Duovdagat (2021)
13. Tasavallan Presidentti - Tasavallan Presidentti (1969)
14. Ina Forsman - Been Meaning to Tell You (2019)
15. Johanna Kurkela - Marmoritaivas (2007)
16. Thaurorod - Coast of Gold (2018)
17. Scandinavian Music Group - Palatkaa Pariisiin! (2009)
18. Anna Puu - Anna Puu (2009)
19. Nightwish - Once (2004)
20. Tarja Turunen - My Winter Storm (2007)

Hier ook welgeteld nul Baltische platen. Dus ik sla een ronde over.. wel benieuwd naar de uitslagen

Album Top 20 Finland

1. Laura Närhi - Tuhlari
2. Nightwish - Dark Passion Play
3. Nightwish - Human. : | | : Nature.
4. Wheel - Moving Backwards
5. Kemopetrol - A Song & A Reason
6. Nightwish - Endless Forms Most Beautiful
7. Wheel - Resident Human
8. Nightwish - Imaginaerum
9. Laura Närhi - Vastavoimat
10. Laura Närhi - Suuri Sydän
11. Kemopetrol - Teleport
12. Nightwish - Century Child
13. Kemopetrol - Slowed Down
14. Kemopetrol - Play For Me
15. Nightwish - Once
16. Nightwish - Wishmaster
17. Nightwish - Imaginaerum: The Score
18. Nightwish - Oceanborn
19. Apulanta - Hiekka
20. Nightwish - Angels Fall First

Ik heb mijn top 20 Baltische staten ook al ingeleverd

zaaf
met 1 album per artiest?

Net hoofzakelijk wat Baltische post-punk aan deze site toegevoegd. Zit best wel wat leuks tussen voor de geïnteresseerde.

Mijn vrouw komt uit Litouwen dus ik ken wel Litouwse muziek.
En Papartis is Litouws voor Varen (de plant).
Jammer dat er veel al afhaken deze ronde.

O, ik ga nog wel een top 20 inleveren, hoor. Moet er alleen nog een stuk of 20 schrappen, dus ben aan het herluisteren.

Ik kom ook wel met een lijstje. Misschien wel leuk toch wat tips te spuien hier?

Er is iig best wat fijne dubtechno te vinden. Maarja, je moet nuut te snel opgeven met zoeken.

GrafGantz schreef:
Hm, ik moet bekennen dat ik me eigenlijk alleen beperk tot alles wat op MuMe staat, aangezien dat mijn enige administratie is voor m'n uitgebreide collectie. In dit geval is dat jammer aangezien ik een liefhebber van Arvo P. ben, maar daar dus niets van terug te vinden is in mijn reeds ingediende lijstje

Staat me overigens iets van bij dat er vroeger wel de nodige albums van de beste man op MuMe stonden, die dus blijkbaar ondertussen weer verwijderd zijn. Of ben ik nu abuis?

In ieder geval Tabula Rasa stond erop.

dix
Hier ook nog wat inspiratie

zaaf
die dix.

heb gisteren een album toegevoegd dat bij mij prima scoort. een ander is (hopelijk) onderweg naar goedkeuring

herman schreef:
Ik kom ook wel met een lijstje. Misschien wel leuk toch wat tips te spuien hier?

Wat tips:
Litouwen: Jurga - MusicMeter.nl
Letland: BrainStorm - MusicMeter.nl
Estland: Lenna - MusicMeter.nl
Kerli - MusicMeter.nl

ranja schreef:
Ik heb de band gevolgd tot en met Space Avenue en mij er toen prima mee vermaakt Ik keek destijds echt uit naar hun albums, want ze hadden een hele eigen, eclectische sound. Daarna ben ik ze toch uit het zicht verloren.

Toch wel frappant qua timing. Maar ook net te laat.
Ik kwam gister dit album tegen in een kringloopwinkel. Nóóit van gehoord, laat staan eerder gezien, maar het had zomaar mee kunnen dingen in het spelletje van Finland. Blijkbaar toch iets te obscuur, want niemand had deze Hecotr genoemd en dit album staat nog niet op MM. Het new wavey poprocktitelnummer is best okay, maar het zou toch geen verandering hebben gebracht in mijn eigen lijst. Deze man heeft trouwens een hele waslijst met platen uitgebracht. Volgens Discogs "Harma introduced his artist name Hector on his debut release in 1965, and he has since been one of the most successful Finnish rock artists. He is mainly known as a folk rock artist, but he has also performed progressive and hard rock." Toch maar eens wat dieper induiken.
https://www.kane.fi/115836-large_default/hector-eurooppa-kansi-vg-levy-ex-kaeytetty-lp.jpg

Akli - Taika (2020) viel bij mij goed in smaak.

Beschrijving via Bandcamp:
AKLI is a post-punk/industrial music project from Kaunas, Lithuania.
The band’s music is aggressive and brimming with philosophic contemplations of self-worth, lust and disorder.

Nog een obscure black metal / psychdelisch album ontdekt uit Litouwen ontdekt.
Anubi. Staat ook op MuMe. Niet op Spotify, wel op you tube.
Hoog gewaardeerd op Prog archives.

zaaf
gisteravond is mijn 2e toevoeging geaccepteerd, scoort bij mij hoog.

Ik heb van welgeteld twee metalbands uit Litouwen hier wat werk liggen, waaronder dit alleraardigst album (gave powermetal meets paganmetal, zang is wel de zwakste schakel), dus Arvo Pärt heeft vooralsnog weinig concurrentie te duchten vanuit de andere kant van het muziekspectrum.

De man van de Litouwse wereldhit staat niet op MuMe, behalve op Top 40 Beach Party (2019) - MusicMeter.nl en Hitzone 87 (2018) - MusicMeter.nl

Die albums mogen zeker niet meedoen?

marsupilami schreef:
19. Mirel Wagner - When the Cellar Children See the Light of Day (2014) (Folk) (Finland)
Punten: 72
Aantal stemmen: 2 - Hoogste positie: 2
Geboren in Ethiopië, maar opgegroeid in Finland. En met 2 hoge stemmen hier levert dat een mooie 19e plaats op voor het tweede album van Mirel.
Mijn hemel, ik realiseer me nu pas dat ik Mirel Wagner wél ken. Ik dacht tijdens de uitslag nog: who the hell is zij nou weer? Maar ik kom nu een oude opmerking van mezelf op Facebook tegen over het nummer 'No Death' van haar debuutalbum [Denk aan Leonard Cohens donkerste kronkels en Billie Holidays macaberste fruitsoorten en dan kom je een heel klein beetje in de buurt. Wel even andere koek dan loek-a-like Tracy Chapman. Kippenvel van de dikste soort]
Ik sla mezelf voor de kop: ik héb die cd gewoon en zij had minimaal in mijn Top 3 moeten staan. Weliswaar het debuut, want dit album ken ik nog niet. Maar dat gaat niet lang meer duren. Zou ze voor Ethiopië weer mee mogen doen voor een herkansing?

Nice, ik had alle twee de albums van Mirel Wagner in de top 20 staan . Maar deze tweede vind ik nóg wat beter. Net iets beter geproduceerd, maar verder nog even rudimentair als haar debuut.
NB: Meskerem Mees uit België, maar geboren in Eritrea, past ook in het referentie rijtje.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.