MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
In navolging van zaaf die op zoek gaat naar de beste albums per jaar (in dit topic) wil ik een reisje rond de wereld maken.

Dus per land maken we een top 20 en zo gaan we langzaam de wereld rond. Voor sommige landen zal 20 misschien moeilijk zijn, maar dan volstaat een top 'zoveel als je kan'.

Iemand zin om de uitdaging aan te gaan?

User die getagd worden in het project van zaaf en hier misschien ook wel willen deelnemen
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, aerobag, AOVV, Arno, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, dynamo d, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, GrafGantz, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, likeahurricane, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, marsupilami, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, Nr.4, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Renoir, Ries_72, Rudi S, rudolphS, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Superbitch, Teunnis, teus, thelion, vigil, wendyvortex, west, wibro, yeahyeahyeah, zaaf, Zack

Leuk idee ja. Voor de 'usual suspects' kom ik best wel ver (USA, grootste deel van Europa), maar het lijkt me dat we voor ik pak 'm beet Zimbabwe of Tadzjikistan niet echt een serieuze editie kunnen spelen. Ga je van tevoren nog bepalen met welke landen we wel of niet spelen, of ga je gewoon alle landen langs en we zien wel waar het schip strandt?

Ik ga (zoveel mogelijk) meedoen

Uk en Usa haak ik aan

Wil best een poging wagen. Ben wel voorstander van clustering van landen als er weinig keuze/albumstemmen op MuMe staan. Voor dit soort spelletjes is MuMe wel mijn bron voor inluisteren/voorselectie

Zou een nummers top per land niet beter zijn? Kwestie van wat meer opties te hebben (en meer stemmers die kunnen inluisteren) bij obscure staten.

Voor de meeste europese landen, usa, canada, australie, nieuw-zeeland, japan geen probleem om tot een top 20 te komen lijkt me. Voor sommige uitdagender dan andere

Je zou nog kunnen overwegen UK op te splitsen in de 4 landen engeland, schotland, wales, noord-ierland. Dat kan misschien nog extra uitdaging opleveren.

count me in

Dit gaat mij wel voor veel landen lukken

Ik denk dat we misschien beginnen met een tour door Europa en dan wel zien. En Noord- en Zuid-Amerika zullen misschien ook niet zo'n probleem zijn. Tegen dat we daar zijn, zijn we weeral al een hele tijd verder. Misschien is het inderdaad wel een goed idee om daarna met clusters te werken (alle landen die eindigen op -stan ofzo)

Klinkt leuk, ben benieuwd hoe dit gaat lopen!

zaaf
Zeker, en met land we starten...

Leuk!

Europa lijkt me een logisch startpunt.

Grote landen als Brazilië, Indonesië, Japan, China, etc. zouden in theorie ook geen probleem moeten zijn, mensen moeten zich enkel even inluisteren.

Ben altijd in voor een muziekspelletje, maar valt te bezien of ik kan bijdragen buiten de grote Europese landen, onze zuiderburen en VS. We gaan het zien.

Goed idee, zo komen de niet-Engelstalige landen eindelijk eens aan bod. Groeperen van landen buiten West-Europa lijkt me inderdaad aangewezen.

i'm in

Tof! Ik kijk al uit naar de "Baltische Staten"-editie.

Lijkt me ook gaaf, dit!

Dit lijstje kan helpen met bepalen welke landen solo kunnen (en mogelijk welke landen gecombineerd kunnen worden):

Countries ranked by number of bolded albums - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Enkel Finland staat wat te hoog, wegens RYM-liefde voor black metal.

EDIT: Polen ook verrassend hoog, op RYM houden ze van Poezja Ĺšpiewana, Poolse jazz en staat natuurlijk ook klassiek.

zaaf
Polen heeft ook een goeie hiphopscene

AOVV schreef:
Tof! Ik kijk al uit naar de "Baltische Staten"-editie.

Ik heb nog niets bestemd uit Litouwen zie ik, ik houd me aanbevolen voor tips.

zaaf
herman schreef:
(quote)

Foje is wel aardige postpunk

herman schreef:
(quote)

Ik heb 17 stemmen, maar wel bijna alleen maar dit label: Sutemos - MusicMeter.nl
Aanrader voor als je in een nostalgische IDM/ambienttechno-bui bent. Anders niet

Een uitdaging is het zeker. Leuk onderwerp! 'k Vrees alleen dat het een moeilijke gaat worden voor mij.

Casartelli (moderator)
Ik verwacht dat mijn schip ook vrij snel strandt, maar we beginnen gewoon en wellicht steken we er nog wat van op.

Dan stel ik voor dat we beginnen met een land dat vast iedereen kent: Nederland
Met de feestdagen die er aankomen, zullen we genoeg tijd nemen.

Deadline dinsdag 17 januari 2023 en vanaf dan proberen we het 2 wekelijks.

Volgende landen die we aandoen:
2. Duitsland
3. Denemarken
4. Noorwegen
5. Zweden
6. Finland
7. Baltische staten (Estland, Letland & Litouwen)
8. Polen

Leuk initiatief, maar ik vrees dat ik bij veel landen strand
En is voor mij niet mogelijk om zulke landen inteluisteren
Vooral Azië en Africa weet ik weinig van
Maar ik doe mee waar ik kan

Kan Casartelli, cosmic kid, DjFrankie of panjoe de titel van dit topic aub vervangen door:

Reis rond de wereld - Album top 20 - Nederland

Dankjewel.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:04 uur

geplaatst: vandaag om 10:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.