Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2023, 12:12 uur
marsupilami schreef:
We zijn een nieuw jaar, dus ook hier nog even een herinnering plaatsen. We zitten momenteel aan 12 stemmen met in totaal al 189 verschillende albums. Daar kan nog wel wat bij, jullie hebben nog 2 weken de tijd.
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, dynamo d, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
We zijn een nieuw jaar, dus ook hier nog even een herinnering plaatsen. We zitten momenteel aan 12 stemmen met in totaal al 189 verschillende albums. Daar kan nog wel wat bij, jullie hebben nog 2 weken de tijd.
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, dynamo d, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
Wat is de bedoeling met deze oproep? Ik kan het door alle voorgaande berichten niet helemaal meer volgen.
2
geplaatst: 3 januari 2023, 12:16 uur
Ik heb een hele simpele oplossing voor het Fleetwood Mac-probleem: gewoon niet in je lijstjes zetten, nergens voor nodig.
0
geplaatst: 3 januari 2023, 12:46 uur
marsupilami schreef:
Dan stel ik voor dat we beginnen met een land dat vast iedereen kent: Nederland
Met de feestdagen die er aankomen, zullen we genoeg tijd nemen.
Deadline dinsdag 17 januari 2023 en vanaf dan proberen we het 2 wekelijks.
Volgende landen die we aandoen:
2. Duitsland
3. Denemarken
4. Noorwegen
5. Zweden
6. Finland
7. Baltische staten (Estland, Letland & Litouwen)
8. Polen
Dan stel ik voor dat we beginnen met een land dat vast iedereen kent: Nederland
Met de feestdagen die er aankomen, zullen we genoeg tijd nemen.
Deadline dinsdag 17 januari 2023 en vanaf dan proberen we het 2 wekelijks.
Volgende landen die we aandoen:
2. Duitsland
3. Denemarken
4. Noorwegen
5. Zweden
6. Finland
7. Baltische staten (Estland, Letland & Litouwen)
8. Polen
Ah, we zijn al met Nederland begonnen. Top. Ik ga m’n lijstje maken. Ook nuttig voor dynamo d
1
geplaatst: 3 januari 2023, 12:52 uur
marsupilami haal mij maar van de taglijst.
Hier heb ik echt geen tijd meer voor op dit moment
Enne ...let niet op die opmerking van Teunnis, die wil het nieuwe jaar weer schijtlollig beginnen

Enne ...let niet op die opmerking van Teunnis, die wil het nieuwe jaar weer schijtlollig beginnen

0
geplaatst: 3 januari 2023, 13:52 uur
Dus top 20 beste Nederlandse albums per pm zenden naar marsupilani?
1
geplaatst: 3 januari 2023, 14:34 uur
dynamo d schreef:
Absoluut, helemaal juist.
0
geplaatst: 3 januari 2023, 19:48 uur
marsupilami schreef:
Geen idee wie Jut en Jul moeten zijn, maar als er genoeg mensen stemmen op het album, dan komt het wel vanzelf in de top-lijst terecht.
Geen idee wie Jut en Jul moeten zijn, maar als er genoeg mensen stemmen op het album, dan komt het wel vanzelf in de top-lijst terecht.
Jut en Jul zijn Lindsey Buckingham en Stevie Nicks. Twee Amerikanen met enige invloed binnen Fleetwood Mac vanaf 1975.
0
geplaatst: 3 januari 2023, 23:47 uur
Voor de Nederlandse editie moet ik even passen, marsupilami. Ik ken er simpelweg niet genoeg. Wel singles, geen albums. Bij de andere edities mag je me blijven taggen, wie weet ... 

0
geplaatst: 4 januari 2023, 10:14 uur
esteban schreef:
Ik ken er simpelweg niet genoeg.
Ik ken er simpelweg niet genoeg.
Da's in dit spel geen excuus hé. Je hoeft geen top 20 door te sturen, het mogen er ook 5 zijn (of nog minder). Zelfs één is voldoende
Of dat dan veel verschil gaat maken in de einduitslag, dat laat ik dan in het midden.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 14:07 uur
Deadline deze editie dinsdag 17 januari 2023 23:59
Al 18 lijstjes voor de editie van Nederland, volgende gebruikers mogen nog steeds een top 20 (of minder) doorsturen:
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, esteban, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
Al 18 lijstjes voor de editie van Nederland, volgende gebruikers mogen nog steeds een top 20 (of minder) doorsturen:
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, esteban, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
0
geplaatst: 9 januari 2023, 15:06 uur
Ik sluit niet aan bij dit topic, dus mag wel van de taglijst s.v.p! Veel plezier wel een ieder
marsupilami
marsupilami
0
geplaatst: 9 januari 2023, 17:25 uur
marsupilami,
Zie mijn verzoek van afgelopen dinsdag
Zie mijn verzoek van afgelopen dinsdag

Poeha schreef:
1
geplaatst: 10 januari 2023, 11:57 uur
Mijn excuses, ik heb maar meteen een lijstje gemaakt, dus dat zou nu niet meer mogen gebeuren.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 11:58 uur
Momenteel zitten we aan 18 stemmers en meer dan 250 verschillende albums...
0
geplaatst: 12 januari 2023, 19:27 uur
marsupilami schreef:
Momenteel zitten we aan 18 stemmers en meer dan 250 verschillende albums...
Heel veel albums die dus maar een keer genoemd zijn. Niet verwonderlijk: ik zit te schrappen bij het leven. Twintig is dan ook verduveld weinig. Een top 30, of 40, of nog liever: 50 of 100, is makkelijker en zou ook vast voor meer duidelijkheid/schifting zorgen bij het turven en meer titels opleveren die vaker worden genoemd. Momenteel zitten we aan 18 stemmers en meer dan 250 verschillende albums...
Daarentegen: 20 titels voor Denemarken, Polen en de Baltische Staten lijkt me nog een heel karwei en is eerder schrapen. (Al kom je met het complete oeuvre van King Diamond/Mercyful Fate voor Denemarken al een heel end.
)Voorstel: ik zou voor landen als UK, USA en misschien Duitsland en Frankrijk dan ook een Top 50 doen. Anders krijg je waarschijnlijk grotendeels unieke lijstjes binnen, waardoor een plaat die slechts een paar keer is genoemd al gaat winnen. Denk ik.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 21:19 uur
Dat is wel erg tijdrovend, zoveel landen elke een top 50. Ik denk niet dat iedereen daar evenveel zin in heeft, zeker omdat er ook nog top 15s per jaar verwacht worden voor het topic van zaaf.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 22:55 uur
Een top 20 maken vind ik toch aanzienlijk makkelijker dan een top 50, laat staan top 100.
Een top 20 maak ik binnen 5 minuten en voor een top 100 moet ik toch echt wel even gaan zitten...
Een top 20 maak ik binnen 5 minuten en voor een top 100 moet ik toch echt wel even gaan zitten...
0
geplaatst: 12 januari 2023, 23:05 uur
ranja schreef:
Dat is wel erg tijdrovend, zoveel landen elke een top 50. Ik denk niet dat iedereen daar evenveel zin in heeft, zeker omdat er ook nog top 15s per jaar verwacht worden voor het topic van zaaf.
Zoveel landen? Alleen die paar landen die ik noemde, maar een handjevol. Voor de overige 190 landen lijkt me dat ook zinloos en zeker nodeloos tijdrovend. Voor veel landen (of landenbundelingen) zou zelfs een Top 10 wel volstaan: dat compenseert dan weer de extra tijd die je voor Nederland kwijt was, herman Dat is wel erg tijdrovend, zoveel landen elke een top 50. Ik denk niet dat iedereen daar evenveel zin in heeft, zeker omdat er ook nog top 15s per jaar verwacht worden voor het topic van zaaf.
. Maar bij landen als NL, UK, USA en misschien Fra en Dui loop je nu het "risico" dat je een eindeloos lange waslijst met albumtitels krijgt waarin maar een of enkele keren dezelfde titel wordt genoemd. ("En de winnaar van dit spelletje is Boudewijns 'Picknick', met... drie stemmen!" Geen idee natuurlijk óf dat zo zal lopen, maar het zou me niet verbazen en de tussenstand door Marsupilami bevestigt dat)Zo krijg ik bijv. Urban Dance Squad niet eens in mijn lijstje gepropt, laat staan hun beide beste platen (1e en 3e). Om maar te zwijgen over bands/artiesten met grotere discografieën waarbinnen meerdere albums tot 'de' favoriet' wordt gerekend (vote splitting).
De Top 15s van zaaf zijn daarbij natuurlijk ook een helse crime.

Maar het was slechts een voorstel, hoor. En daarbij een beetje aan de (te) late kant.

3
geplaatst: 13 januari 2023, 10:32 uur
Ik denk dat hetzelfde probleem zich voordoet bij de jaarlijsten die zaaf organiseert. Daar ga je ook meer en meer in verschillende richtingen lopen naarmate de tijd vordert.
Het is ook gewoon leuk om al die lijstjes te bekijken en misschien doe je wel eens een ontdekking. In dat geval heeft het topic wat mij betreft zijn nut bewezen.
Het is ook gewoon leuk om al die lijstjes te bekijken en misschien doe je wel eens een ontdekking. In dat geval heeft het topic wat mij betreft zijn nut bewezen.
0
geplaatst: 13 januari 2023, 13:23 uur
Ik vraag me ook wel af hoe lang de top top kan zijn.
Wat ik bedoel is dat de nummer 50 van Nederland nu bijvoorbeeld 3 sterren zou waard zijn, maar dat is eigenlijk niet echt top. Vind ik dat dan nog wel de moeite om in de lijst op te nemen. Dan krijg je toch ook een beetje kwantiteit boven kwaliteit.
Wat ik bedoel is dat de nummer 50 van Nederland nu bijvoorbeeld 3 sterren zou waard zijn, maar dat is eigenlijk niet echt top. Vind ik dat dan nog wel de moeite om in de lijst op te nemen. Dan krijg je toch ook een beetje kwantiteit boven kwaliteit.
1
zaaf
geplaatst: 13 januari 2023, 14:53 uur
Koenr schreef:
Voor Brazilië en Japan wil ik wel een top 50 maken.
die zie ik graag, zolang ze maar niet in zn geheel meetellen Voor Brazilië en Japan wil ik wel een top 50 maken.

0
geplaatst: 13 januari 2023, 15:02 uur
marsupilami schreef:
Dat heb ik bij Nederland dan weer niet, zelfs mijn nummer 100 zou nog makkelijk 4 sterren scoren en misschien wel 4½. Maar dat schiet het doel van dit topic voorbij met een frequentie van zo'n 2 weken per lijst, tegelijk met de jaarlijstjes (en de weeklijstje van nu en 1998 niet te vergeten)
Bij andere landen ga ik inderdaad wel kijken hoe lang m'n lijst wordt voor het aanvullen om het aanvullen wordt (bij uk, usa, fra, can, aus en enigzins jap, nzl, bel en zwe zal dat minder spelen - waarbij uk en usa vooral zal bestaan uit m'n album allertijdenlijst bij langs gaan en stoppen wanneer ik op ca 25 zit en dan herschikken...)
1
geplaatst: 13 januari 2023, 15:32 uur
EvilDrSmith schreef:
. ("En de winnaar van dit spelletje is Boudewijns 'Picknick', met... drie stemmen!" Geen idee natuurlijk óf dat zo zal lopen, maar het zou me niet verbazen en de tussenstand door Marsupilami bevestigt dat)
Maar het was slechts een voorstel, hoor. En daarbij een beetje aan de (te) late kant.
. ("En de winnaar van dit spelletje is Boudewijns 'Picknick', met... drie stemmen!" Geen idee natuurlijk óf dat zo zal lopen, maar het zou me niet verbazen en de tussenstand door Marsupilami bevestigt dat)
Haha, laat ik die lunch in het bos nu net wel hebben. Nog 2 erbij en de 3 stemmen zijn een feit!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 januari 2023, 16:12 uur
Ik laat het nog even in het midden. Maar het goudgelokte lentekind speelt fluit.
1
geplaatst: 16 januari 2023, 09:08 uur
Deadline deze editie dinsdag 17 januari 2023 23:59
Al 22 lijstjes voor de editie van Nederland, volgende gebruikers mogen nog steeds een top 20 (of minder) doorsturen:
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Marzipaintree, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poek, Ralph., Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
Al 22 lijstjes voor de editie van Nederland, volgende gebruikers mogen nog steeds een top 20 (of minder) doorsturen:
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Marzipaintree, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poek, Ralph., Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
0
geplaatst: 16 januari 2023, 13:01 uur
Ook aangehaakt.
Misschien is het antwoord al gegeven, maar Duitsland is straks dus ook West-Duitsland? Of apart?
Misschien is het antwoord al gegeven, maar Duitsland is straks dus ook West-Duitsland? Of apart?
2
geplaatst: 16 januari 2023, 14:24 uur
jordidj1 schreef:
Ook aangehaakt.
Ook aangehaakt.
Laat ons maar gewoon de huidige landsgrenzen gebruiken. Dat gaat het eenvoudigst zijn, denk ik.
0
geplaatst: 18 januari 2023, 10:43 uur
Ben benieuwd naar de einduitslag. Dit is toch lastiger te voorspellen dan bij de jaaredities.
Wanneer wil je hem gaan presenteren, marsupilami?
Wanneer wil je hem gaan presenteren, marsupilami?
* denotes required fields.