Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
1
geplaatst: 23 december 2022, 15:02 uur
herman schreef:
Ik heb nog niets bestemd uit Litouwen zie ik, ik houd me aanbevolen voor tips.
(quote)
Ik heb nog niets bestemd uit Litouwen zie ik, ik houd me aanbevolen voor tips.
Au-Dessus is een geweldige metalband.
0
geplaatst: 23 december 2022, 16:44 uur
marsupilami lijstjes in pm naar jou of in dit topic?
En voor de lastiger landen straks, wat wordt minimum lijst? 10? 5? 3? 1?
En voor de lastiger landen straks, wat wordt minimum lijst? 10? 5? 3? 1?

2
geplaatst: 23 december 2022, 19:31 uur
Lijstjes mogen in pm naar mij en na de uitslag mogen de luistertips algemeen worden...
Wat het minimum betreft. Zoveel je kan is wat mij betreft voldoende, dus minstens één album.
Wat het minimum betreft. Zoveel je kan is wat mij betreft voldoende, dus minstens één album.
0
geplaatst: 23 december 2022, 20:17 uur
Toch nog even een vraagje marsupilami, hoe ga je om met samenwerkingsprojecten die uit meerdere landen komen, Transatlantic bijvoorbeeld? En mag een act als Ayreon ook meedoen? Daar staat als landen Nederland bij, maar de muzikanten komen natuurlijk uit alle windstreken.
Ik weet ook nog niet of ze wel op basis van mijn eigen principes in de lijst zal zetten, maar als jij zegt dat het niet mag, hoef ik ook niet over mijn principes na te denken
Ik weet ook nog niet of ze wel op basis van mijn eigen principes in de lijst zal zetten, maar als jij zegt dat het niet mag, hoef ik ook niet over mijn principes na te denken

0
geplaatst: 23 december 2022, 23:08 uur
En Duitsland is dan inclusief West-Duitsland en Oost-Duitsland?
1
geplaatst: 24 december 2022, 11:34 uur
Wat betreft de samenwerkingsprojecten zullen we misschien best de data gebruiken die er in bij de groep staat. Transatlantic is dan afkomstig uit de VS. Ik ben ook niet van plan om alle inzendingen effectief te controleren, dus jullie hebben wat dat betreft wel wat vrijheid. Maar ik denk dat Boudewijn de Groot wel beter past bij Nederland dan bij Indonesië.
En Duitsland is inderdaad oost en west tesamen.
En Duitsland is inderdaad oost en west tesamen.
0
zaaf
geplaatst: 24 december 2022, 12:54 uur
tja het blijft allemaal arbitrair. Nico is een Duitse dame die haar platen in de VS, Engeland en Frankrijk opnam. ik reken dat als duidelijk Duitse Outputsch 

0
geplaatst: 24 december 2022, 13:08 uur
zaaf schreef:
tja het blijft allemaal arbitrair. Nico is een Duitse dame die haar platen in de VS, Engeland en Frankrijk opnam. ik reken dat als duidelijk Duitse Outputsch
Tja, maar ja, Nico. Zijn er geen 20 duitse albums te bedenken die beter zijn dan het beste van Nico (de bananen-lp waarop ze 4 liedjes zingt niet meegerekend)?
0
geplaatst: 24 december 2022, 15:55 uur
Ik ga denk ik bij samenwerkingen van artiesten uit verschillende landen kijken naar het land van het label.
Dus Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (1970) - MusicMeter.nl wordt Frankrijk.
Dus Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (1970) - MusicMeter.nl wordt Frankrijk.
4
geplaatst: 24 december 2022, 15:58 uur
ranja schreef:
Tja, maar ja, Nico. Zijn er geen 20 duitse albums te bedenken die beter zijn dan het beste van Nico (de bananen-lp waarop ze 4 liedjes zingt niet meegerekend)?
(quote)
Zijn er überhaupt 20 albums die beter zijn dan het beste van Nico? (Het antwoord is ja, maar zeker niet ruim.)
0
geplaatst: 25 december 2022, 11:16 uur
Nico had mijn top 20 van West-Duitsland wel gehaald. Mijn top 20 van Duitsland wordt kiele kiele.
1
geplaatst: 25 december 2022, 14:02 uur
Ik loop maar vast op de zaken vooruit, bij welk land hoort Fleetwood Mac?
0
zaaf
geplaatst: 25 december 2022, 14:34 uur
zoals mijn psychiater altijd zegt: wat denk je er zelf van?
0
zaaf
geplaatst: 25 december 2022, 18:17 uur
met Finland bezig, en hier en daar een uitstapje via MuMe-ers die amper meer hier aanwezig zijn.
voor mij is dit topic nu al goud waard.
wat maakt me onder andere zo enthousiast? Taiwaskivi..
voor mij is dit topic nu al goud waard.
wat maakt me onder andere zo enthousiast? Taiwaskivi..
1
geplaatst: 26 december 2022, 18:24 uur
Momenteel al 6 stemmen binnen en er zijn bijna 100 verschillende album genoemd. Slechts 5 albums zijn momenteel door meer dan één persoon op een lijst gezet. Je kan dus wel zeggen dat elke stem gaat tellen. Benieuwd wat dat nog gaat geven.
Ik ga puntenverdeling wel als volgt aanpassen. Bij een lijstje van 20 krijgt je nummer één 20 punten, de nummer twee 19, enzovoort. Als je een lijstje van 10 albums inlevert, dan krijgt je nummer één 10 punten, de nummer twee 9 enzovoort. Als je een lijstje met 1 albums inlevert, dan krijgt dan album nog één punt. Dat lijkt me wel eerlijker.
Persoonlijk zou ik Fleetwood Mac als een Britse band beschouwen.
Ik ga puntenverdeling wel als volgt aanpassen. Bij een lijstje van 20 krijgt je nummer één 20 punten, de nummer twee 19, enzovoort. Als je een lijstje van 10 albums inlevert, dan krijgt je nummer één 10 punten, de nummer twee 9 enzovoort. Als je een lijstje met 1 albums inlevert, dan krijgt dan album nog één punt. Dat lijkt me wel eerlijker.
Persoonlijk zou ik Fleetwood Mac als een Britse band beschouwen.
0
geplaatst: 26 december 2022, 19:28 uur
Meteen de moeilijkste maar zo'n beetje.... top 20 van de laatste 3 jaar zou al lukken maar van de laatste ca 60 jaar, niet te doen 

0
geplaatst: 26 december 2022, 19:51 uur
Ik heb in mijn rotatielijst maar eens 5 albums van Nederlandse makelij neergezet die ik nog niet of nauwelijks ken, maar wel benieuwd naar ben. Eens kijken of het lukt die te beluisteren de komende weken.
Van Denemarken kan ik met moeite een top 20 maken. Vergeleken met Noorwegen en Zweden ken ik daar veel minder van.
Qua Deense albums lijken deze me wel interessant:
Sort Sol - Under en Sort Sol (1980) - MusicMeter.nl
Moral - And Life Is... (1984) - MusicMeter.nl
Mew - And the Glass Handed Kites (2005) - MusicMeter.nl
Efterklang - Piramida (2012) - MusicMeter.nl
Agnes Obel - Aventine (2013) - MusicMeter.nl
Van Denemarken kan ik met moeite een top 20 maken. Vergeleken met Noorwegen en Zweden ken ik daar veel minder van.
Qua Deense albums lijken deze me wel interessant:
Sort Sol - Under en Sort Sol (1980) - MusicMeter.nl
Moral - And Life Is... (1984) - MusicMeter.nl
Mew - And the Glass Handed Kites (2005) - MusicMeter.nl
Efterklang - Piramida (2012) - MusicMeter.nl
Agnes Obel - Aventine (2013) - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 26 december 2022, 20:00 uur
Ik ben al tot de conclusie gekomen dat mijn kennis van Nederlandse albums toch behoorlijk ontoereikend is, maar hopelijk kan ik het tegen de volgende editie wat verbeteren 

1
geplaatst: 26 december 2022, 20:25 uur
Daar heb je het al, ik dus niet. Een album als Rumours of Tango in the Night zijn bij mij kanshebbers voor de Top 20 Verenigde Staten……..
1
zaaf
geplaatst: 26 december 2022, 21:47 uur
herman schreef:
als je behoefte hebt aan tips... mijn lijst staat vrij stevig in de de steigers.Van Denemarken kan ik met moeite een top 20 maken. Vergeleken met Noorwegen en Zweden ken ik daar veel minder van.
0
geplaatst: 26 december 2022, 23:13 uur
thelion schreef:
Daar heb je het al, ik dus niet. Een album als Rumours of Tango in the Night zijn bij mij kanshebbers voor de Top 20 Verenigde Staten……..
(quote)
Eens met Lion. De eerste bluesy albums vallen weliswaar onder UK, vanaf het titelloze album is het voor mij toch echt USA.
0
geplaatst: 27 december 2022, 06:30 uur
Tja als jullie helemaal terug gaan naar de tijd van Peter Green mogen er straks alleen masr indianen meedoen aan de USA versie.
Ze hebben toch gewoon Engelse en Amerikaanse albums gemaakt
( daarom heet dat album uit 1975 ook Fleetwood Mac , als een debuut).
Ze hebben toch gewoon Engelse en Amerikaanse albums gemaakt
( daarom heet dat album uit 1975 ook Fleetwood Mac , als een debuut).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2022, 19:33 uur
Even on-topic: ik wilde Stef Bos toch maar gewoon bij Nederland inlijven.
0
geplaatst: 27 december 2022, 21:25 uur
Casartelli schreef:
Niet bij Guatemala?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 december 2022, 21:28 uur
Ik zie nu dat iemand alle Fleetwood Mac-albums alhier enkel aan het VK toegewezen heeft. Dat was ooit nog VK/VS.
Ik sluit mij aan bij de vocale meerderheid tot hier toe: vanaf de titelloze is het voor mij een Amerikaanse band.
Ik sluit mij aan bij de vocale meerderheid tot hier toe: vanaf de titelloze is het voor mij een Amerikaanse band.
0
geplaatst: 29 december 2022, 03:20 uur
Casartelli schreef:
Inderdaad: vanaf het moment dat Jut en Jul erbij kwamen, kan je het als een Amerikaanse band zien.
0
geplaatst: 3 januari 2023, 11:44 uur
Geen idee wie Jut en Jul moeten zijn, maar als er genoeg mensen stemmen op het album, dan komt het wel vanzelf in de top-lijst terecht.
0
geplaatst: 3 januari 2023, 11:50 uur
We zijn een nieuw jaar, dus ook hier nog even een herinnering plaatsen. We zitten momenteel aan 12 stemmen met in totaal al 189 verschillende albums. Daar kan nog wel wat bij, jullie hebben nog 2 weken de tijd.
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, dynamo d, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
123poetertjes, 50tracks, ABDrums, AOVV, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, bikkel2, Bonk, Casartelli, chevy93, Chrisseh, Dave82, dazzler, dix, Dwejkk_, dynamo d, esteban, EttaJamesBrown, EvilDrSmith, Film Pegasus, Finidi, Flipm0de, Finn, Frenkie!, Gretz, Gyzzz, Hacker, Harderwiek, herman, J.J. Wever, JayM, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, lowieke, LucM, luigifort, Lukas, Lura, Lying Mouth, Marzipaintree, MAS, motel matches, musician, nelis, nico1616, niels94, panjoe, Papartis, Poeha, Poek, Ralph., ranja, remcodulac, Renoir, Rudi S, Salvadore, shaadiq haynes, Silky & Smooth, Simon77, -SprayIt-, stardust_be, Teunnis, teus, thelion, west, wibro, yeahyeahyeah, Zack
* denotes required fields.