MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
herman schreef:
(quote)

Ik heb nog niets bestemd uit Litouwen zie ik, ik houd me aanbevolen voor tips.

Au-Dessus is een geweldige metalband.

marsupilami lijstjes in pm naar jou of in dit topic?

En voor de lastiger landen straks, wat wordt minimum lijst? 10? 5? 3? 1?

Lijstjes mogen in pm naar mij en na de uitslag mogen de luistertips algemeen worden...

Wat het minimum betreft. Zoveel je kan is wat mij betreft voldoende, dus minstens één album.

zaaf
o dan kan Johnny Marr ook meedoen!

Toch nog even een vraagje marsupilami, hoe ga je om met samenwerkingsprojecten die uit meerdere landen komen, Transatlantic bijvoorbeeld? En mag een act als Ayreon ook meedoen? Daar staat als landen Nederland bij, maar de muzikanten komen natuurlijk uit alle windstreken.
Ik weet ook nog niet of ze wel op basis van mijn eigen principes in de lijst zal zetten, maar als jij zegt dat het niet mag, hoef ik ook niet over mijn principes na te denken

marsupilami schreef:

Volgende landen die we aandoen:
2. Duitsland

En Duitsland is dan inclusief West-Duitsland en Oost-Duitsland?

Wat betreft de samenwerkingsprojecten zullen we misschien best de data gebruiken die er in bij de groep staat. Transatlantic is dan afkomstig uit de VS. Ik ben ook niet van plan om alle inzendingen effectief te controleren, dus jullie hebben wat dat betreft wel wat vrijheid. Maar ik denk dat Boudewijn de Groot wel beter past bij Nederland dan bij Indonesië.

En Duitsland is inderdaad oost en west tesamen.

zaaf
tja het blijft allemaal arbitrair. Nico is een Duitse dame die haar platen in de VS, Engeland en Frankrijk opnam. ik reken dat als duidelijk Duitse Outputsch

zaaf schreef:
tja het blijft allemaal arbitrair. Nico is een Duitse dame die haar platen in de VS, Engeland en Frankrijk opnam. ik reken dat als duidelijk Duitse Outputsch

Tja, maar ja, Nico. Zijn er geen 20 duitse albums te bedenken die beter zijn dan het beste van Nico (de bananen-lp waarop ze 4 liedjes zingt niet meegerekend)?

Ik ga denk ik bij samenwerkingen van artiesten uit verschillende landen kijken naar het land van het label.

Dus Brigitte Fontaine, Areski & Art Ensemble of Chicago - Comme à La Radio (1970) - MusicMeter.nl wordt Frankrijk.

ranja schreef:
(quote)

Tja, maar ja, Nico. Zijn er geen 20 duitse albums te bedenken die beter zijn dan het beste van Nico (de bananen-lp waarop ze 4 liedjes zingt niet meegerekend)?

Zijn er überhaupt 20 albums die beter zijn dan het beste van Nico? (Het antwoord is ja, maar zeker niet ruim.)

Nico had mijn top 20 van West-Duitsland wel gehaald. Mijn top 20 van Duitsland wordt kiele kiele.

Ik loop maar vast op de zaken vooruit, bij welk land hoort Fleetwood Mac?

zaaf
zoals mijn psychiater altijd zegt: wat denk je er zelf van?

zaaf
met Finland bezig, en hier en daar een uitstapje via MuMe-ers die amper meer hier aanwezig zijn.
voor mij is dit topic nu al goud waard.

wat maakt me onder andere zo enthousiast? Taiwaskivi..

Nederland zegt mij wel wat.

Momenteel al 6 stemmen binnen en er zijn bijna 100 verschillende album genoemd. Slechts 5 albums zijn momenteel door meer dan één persoon op een lijst gezet. Je kan dus wel zeggen dat elke stem gaat tellen. Benieuwd wat dat nog gaat geven.

Ik ga puntenverdeling wel als volgt aanpassen. Bij een lijstje van 20 krijgt je nummer één 20 punten, de nummer twee 19, enzovoort. Als je een lijstje van 10 albums inlevert, dan krijgt je nummer één 10 punten, de nummer twee 9 enzovoort. Als je een lijstje met 1 albums inlevert, dan krijgt dan album nog één punt. Dat lijkt me wel eerlijker.

Persoonlijk zou ik Fleetwood Mac als een Britse band beschouwen.

Meteen de moeilijkste maar zo'n beetje.... top 20 van de laatste 3 jaar zou al lukken maar van de laatste ca 60 jaar, niet te doen

Ik heb in mijn rotatielijst maar eens 5 albums van Nederlandse makelij neergezet die ik nog niet of nauwelijks ken, maar wel benieuwd naar ben. Eens kijken of het lukt die te beluisteren de komende weken.

Van Denemarken kan ik met moeite een top 20 maken. Vergeleken met Noorwegen en Zweden ken ik daar veel minder van.

Qua Deense albums lijken deze me wel interessant:

Sort Sol - Under en Sort Sol (1980) - MusicMeter.nl
Moral - And Life Is... (1984) - MusicMeter.nl
Mew - And the Glass Handed Kites (2005) - MusicMeter.nl
Efterklang - Piramida (2012) - MusicMeter.nl
Agnes Obel - Aventine (2013) - MusicMeter.nl

Ik ben al tot de conclusie gekomen dat mijn kennis van Nederlandse albums toch behoorlijk ontoereikend is, maar hopelijk kan ik het tegen de volgende editie wat verbeteren

marsupilami schreef:

Persoonlijk zou ik Fleetwood Mac als een Britse band beschouwen.

Daar heb je het al, ik dus niet. Een album als Rumours of Tango in the Night zijn bij mij kanshebbers voor de Top 20 Verenigde Staten……..

zaaf
herman schreef:

Van Denemarken kan ik met moeite een top 20 maken. Vergeleken met Noorwegen en Zweden ken ik daar veel minder van.

als je behoefte hebt aan tips... mijn lijst staat vrij stevig in de de steigers.

thelion schreef:
(quote)

Daar heb je het al, ik dus niet. Een album als Rumours of Tango in the Night zijn bij mij kanshebbers voor de Top 20 Verenigde Staten……..

Eens met Lion. De eerste bluesy albums vallen weliswaar onder UK, vanaf het titelloze album is het voor mij toch echt USA.

Tja als jullie helemaal terug gaan naar de tijd van Peter Green mogen er straks alleen masr indianen meedoen aan de USA versie.

Ze hebben toch gewoon Engelse en Amerikaanse albums gemaakt ( daarom heet dat album uit 1975 ook Fleetwood Mac , als een debuut).

Casartelli (moderator)
Even on-topic: ik wilde Stef Bos toch maar gewoon bij Nederland inlijven.

Casartelli schreef:
Even on-topic: ik wilde Stef Bos toch maar gewoon bij Nederland inlijven.

Niet bij Guatemala?

Casartelli (moderator)
Ik zie nu dat iemand alle Fleetwood Mac-albums alhier enkel aan het VK toegewezen heeft. Dat was ooit nog VK/VS.

Ik sluit mij aan bij de vocale meerderheid tot hier toe: vanaf de titelloze is het voor mij een Amerikaanse band.

Casartelli schreef:

Ik sluit mij aan bij de vocale meerderheid tot hier toe: vanaf de titelloze is het voor mij een Amerikaanse band.

Inderdaad: vanaf het moment dat Jut en Jul erbij kwamen, kan je het als een Amerikaanse band zien.

Geen idee wie Jut en Jul moeten zijn, maar als er genoeg mensen stemmen op het album, dan komt het wel vanzelf in de top-lijst terecht.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.