Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2023]
zoeken in:
1
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari 2023, 19:07 uur
Titmeister schreef:
We gaan het zien dit jaar.
Verder heeft je macro aparte dingen gedaan met onderstaande artiestennamen:
-M- -> M
Khruangbin -> KHruangbin
(quote)
-M- -> M
Khruangbin -> KHruangbin
Thnx. Komt door de artiest KH en het feit dat ik een spatie was vergeten achter die naam.
2
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari 2023, 19:08 uur
Consequent fout ja.

Ja, ik weet dat Spotify en andere websites ook artiesten bij titels inproppen maar ik vind dat dus echt geen gezicht.
0
geplaatst: 4 januari 2023, 19:12 uur
Titmeister schreef:
-M- -> M
(quote)
-M- -> M
Dit ligt niet aan de macro van Onweerwolf, maar aan de eigenwijsheid van deze nominator. Die Matthieu Chedid is zo inconsequent in het hanteren van zijn artiestennaam (-M-, "M", -M- Aka Matthieu Chedid, Labo M, M, M., m), dat ik er tureluurs van word. Ik hanteer de naam die op Apple Music gebruikt wordt (M).
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari 2023, 19:15 uur
Choconas schreef:
Dit ligt niet aan de macro van Onweerwolf, maar aan de eigenwijsheid van deze nominator. Die Matthieu Chedid is zo inconsequent in het hanteren van zijn artiestennaam (-M-, "M", -M- Aka Matthieu Chedid, Labo M, M, M., m), dat ik er tureluurs van word. Ik hanteer de naam die op Apple Music gebruikt wordt (M).
(quote)
Niet aan een macro maar aan mijn formule, maar het is opgelost.
3
geplaatst: 4 januari 2023, 19:17 uur
Onweerwolf schreef:
Volgens kaj_666 is het trouwens acceptabel als je Taylor Swift heet en je eigen nummer opnieuw opneemt en uitbrengt maar niet als je Bicep heet en datzelfde doet met een nummer van 808 State, maar dat terzijde.
Volgens kaj_666 is het trouwens acceptabel als je Taylor Swift heet en je eigen nummer opnieuw opneemt en uitbrengt maar niet als je Bicep heet en datzelfde doet met een nummer van 808 State, maar dat terzijde.
Ik heb vorig jaar gevraagd of hier een regel voor was, en toen besloten dat het eigenlijk onzin was om er moeilijk over te doen als er meer dan genoeg andere nummers waren om te nomineren waar geen discussie over is. Dus ik voel mij niet aangesproken.
Onweerwolf schreef:
Deze Taylor was trouwens vorig jaar ook genomineerd en bleek vrij kansloos.
Deze Taylor was trouwens vorig jaar ook genomineerd en bleek vrij kansloos.
Dat is natuurlijk óók belachelijk, want onderzoek heeft aangetoond dat minimaal 387,5 van de 400 nummers uit de Trui minder goed zijn.
0
geplaatst: 4 januari 2023, 19:59 uur
Onweerwolf schreef:
Consequent fout ja.
Ja, ik weet dat Spotify en andere websites ook artiesten bij titels inproppen maar ik vind dat dus echt geen gezicht.
Nou, ik houd gewoon aan wat gebruikelijk is op deze site. Albums staan op naam van de hoofdartiest en de gastartiest wordt genoemd bij de individuele track. Logisch ook, want ze zijn gastartiest bij die specifieke track, niet bij het album (uitzonderingen daargelaten), laat staan gastartiest bij de hoofdartiest. Dat zou pas echt geen gezicht zijn.(quote)
Consequent fout ja.

Maar goed, jij bent de spelleider, dus als je het wilt aanpassen: be my guest (artist).
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 januari 2023, 20:24 uur
Onweerwolf schreef:
The Smile - Smoke
The Smile - The SmokeThe Smile - Smoke
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari 2023, 20:45 uur
remcodulac schreef:
Maar goed, jij bent de spelleider, dus als je het wilt aanpassen: be my guest (artist).
(quote)
Nou, ik houd gewoon aan wat gebruikelijk is op deze site. Albums staan op naam van de hoofdartiest en de gastartiest wordt genoemd bij de individuele track. Logisch ook, want ze zijn gastartiest bij die specifieke track, niet bij het album (uitzonderingen daargelaten), laat staan gastartiest bij de hoofdartiest. Dat zou pas echt geen gezicht zijn.Maar goed, jij bent de spelleider, dus als je het wilt aanpassen: be my guest (artist).
Ik zou sowieso Musicmeter niet als uitgangspunt willen nemen, voor wat dan ook. Bovendien gaat het niet om albums maar om singles. Ik snap echt niet waarom een deel van de uitvoerenden voor het streepje zou moeten staan en een deel erachter. Ik zie er geen enkele logica achter.
Daarnaast tag ik al bijna 20 jaar bestanden in mijn digitale bieb en die is rechtstreeks verbonden met mijn spreadsheets. Aanpassen aan Spotify, Musicmeter en andere websites die later kwamen met nieuwe onlogische regels zou erg veel werk zijn, als ik het al zou willen.
0
geplaatst: 4 januari 2023, 21:09 uur
Onweerwolf schreef:
Ik zou sowieso Musicmeter niet als uitgangspunt willen nemen, voor wat dan ook. Bovendien gaat het niet om albums maar om singles. Ik snap echt niet waarom een deel van de uitvoerenden voor het streepje zou moeten staan en een deel erachter. Ik zie er geen enkele logica achter.
Nou, het gaat niet om singles, maar om nummers (zoals je zelf in je openingspost al aangeeft). Dat zullen vaak singles zijn, maar soms ook, zoals bij mijn twee "feat-fouten", albumtracks.Ik zou sowieso Musicmeter niet als uitgangspunt willen nemen, voor wat dan ook. Bovendien gaat het niet om albums maar om singles. Ik snap echt niet waarom een deel van de uitvoerenden voor het streepje zou moeten staan en een deel erachter. Ik zie er geen enkele logica achter.
En de logica had ik dus al aangegeven: de gastartiest doet mee op het nummer, niet op de artiest.
Er valt inderdaad iets te zeggen voor het bij elkaar houden van de artiesten (voor het streepje), maar dan zou ik er dus bv. van maken: Aurora & Pomme - Everything Matters. Immers, de gastartiest doet niet mee op de hoofdartiest; ze doen samen hetzelfde nummer.
Maar goed, dat zal dan wel mijn dingetje zijn.
Had ik al gezegd dat jij mag bepalen hoe het in je spreadsheet komt?

0
Onweerwolf
geplaatst: 4 januari 2023, 21:13 uur
remcodulac schreef:
En de logica had ik dus al aangegeven: de gastartiest doet mee op het nummer, niet op de artiest.
(quote)
Nou, het gaat niet om singles, maar om nummers (zoals je zelf in je openingspost al aangeeft). Dat zullen vaak singles zijn, maar soms ook, zoals bij mijn twee "feat-fouten", albumtracks.En de logica had ik dus al aangegeven: de gastartiest doet mee op het nummer, niet op de artiest.
Het spijt me wel, Remco, maar ik snap echt helemaal niets van wat je hier schrijft.
Er valt inderdaad iets te zeggen voor het bij elkaar houden van de artiesten (voor het streepje), maar dan zou ik er dus bv. van maken: Aurora & Pomme - Everything Matters. Immers, de gastartiest doet niet mee op de hoofdartiest; ze doen samen hetzelfde nummer.
"Gastartiest op hoofdartiest"
Belgische uitdrukking?
0
geplaatst: 4 januari 2023, 21:23 uur
De keuze van Onweerwolf om featurings in dezelfde regel op te nemen is zeker niet ongebruikelijk: zo gebeurt het bijvoorbeeld al jaren in de gedrukte exemplaren van de Top 40. Daar zou dan bijvoorbeeld AURORA ft. Pomme op de artiestenregel staan (in het hypothetische geval dat dit nummer de Top 40 zou halen). Het lijkt mij ook het meest logisch om de artiesten gewoon bij de artiesten te zetten en de titel bij de titel, anders wordt het maar een rommeltje.
0
geplaatst: 4 januari 2023, 21:24 uur

Ja, je hebt helemaal gelijk, Marcel.
Wat dat eerste betreft dan. Voor dat tweede zou je een van onze Vlaamse users moeten raadplegen.
0
geplaatst: 4 januari 2023, 22:44 uur
Grappige, semantische discussie hierboven. Artiesten + featurings vóór het liggend streepje en de naam van het nummer erna lijkt mij heel logisch en legitiem, dus geen reden om dit aan te passen wat mij betreft.
0
geplaatst: 5 januari 2023, 14:38 uur
kaj_666 schreef:
Dat is natuurlijk óók belachelijk, want onderzoek heeft aangetoond dat minimaal 387,5 van de 400 nummers uit de Trui minder goed zijn.
https://www.forumsmileys.nl(quote)
Top 2000: #439
MuMeLadder: #1968
Pitchfork: #35 (2021)
Song of the Year @ 65th Annual Grammy Awards (wordt pas volgende maand uitgereikt, maar kan niet meer misgaan)
Zou wel een blamage zijn als All Too Well (10 Minute Version) (Taylor's Version) het wederom niet redt in de Trui
3
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2023, 16:54 uur
Okay mensen, we gaan beginnen met de 1e ladder van editie 11.
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, aERodynamIC, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, DjFrankie, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, esteban, Etiul, Fathead, Finidi, Finn, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Manfield, marsupilami, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Ries_72, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, sj0n88, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
De playlists en ladders staan in het overzichtstopic.
-----------------------
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (Dit laten staan!)
Ronde 1 - Ladder 1:
Big Thief - Little Things
Julia Jacklin - Pressure To Party
Konstrakta - In Corpore Sano
Little Simz - Offence
Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
Skeleton Hands - Gardens
Sun Kil Moon - Ben's My Friend
The National - Rylan
Typhoon - Zandloper
Nieuwe ladder vanaf: vrijdag 6 januari 19:30
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, aERodynamIC, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, DjFrankie, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, esteban, Etiul, Fathead, Finidi, Finn, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Manfield, marsupilami, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Ries_72, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, sj0n88, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
De playlists en ladders staan in het overzichtstopic.
-----------------------
Ronde 1 - Ladder 1:
Big Thief - Little Things
Julia Jacklin - Pressure To Party
Little Simz - Offence
Skeleton Hands - Gardens
Sun Kil Moon - Ben's My Friend
The National - Rylan
Typhoon - Zandloper
0
geplaatst: 5 januari 2023, 17:13 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
4 Big Thief - Little Things 4
1 Julia Jacklin - Pressure To Party 1
Little Simz - Offence
Skeleton Hands - Gardens
7 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 7
3 The National - Rylan 3
5 Typhoon - Zandloper 5
Ronde 1 - Ladder 1:
4 Big Thief - Little Things 4
1 Julia Jacklin - Pressure To Party 1
Little Simz - Offence
Skeleton Hands - Gardens
7 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 7
3 The National - Rylan 3
5 Typhoon - Zandloper 5
1
Onweerwolf
geplaatst: 5 januari 2023, 17:16 uur
Een command line music player graag. GUI's zijn altijd kut.
0
geplaatst: 5 januari 2023, 17:19 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
8 Big Thief - Little Things 4
8 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
Little Simz - Offence
3 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 3
Skeleton Hands - Gardens
8 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 1
8 The National - Rylan 5
5 Typhoon - Zandloper
Ronde 1 - Ladder 1:
8 Big Thief - Little Things 4
8 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
Little Simz - Offence
3 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 3
Skeleton Hands - Gardens
8 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 1
8 The National - Rylan 5
5 Typhoon - Zandloper
0
geplaatst: 5 januari 2023, 17:24 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
11 Big Thief - Little Things 3
13 Julia Jacklin - Pressure To Party 5
1 Konstrakta - In Corpore Sano 1
Little Simz - Offence
3 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
7 Skeleton Hands - Gardens 7
12 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 4
8 The National - Rylan
5 Typhoon - Zandloper
60
Ronde 1 - Ladder 1:
11 Big Thief - Little Things 3
13 Julia Jacklin - Pressure To Party 5
1 Konstrakta - In Corpore Sano 1
Little Simz - Offence
3 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
7 Skeleton Hands - Gardens 7
12 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 4
8 The National - Rylan
5 Typhoon - Zandloper
60
0
geplaatst: 5 januari 2023, 17:31 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
20 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
15 Big Thief - Little Things 4
13 The National - Rylan 5
12 Sun Kil Moon - Ben's My Friend
8 Skeleton Hands - Gardens 1
6 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 3
5 Typhoon - Zandloper
1 Konstrakta - In Corpore Sano
Little Simz - Offence
Ronde 1 - Ladder 1:
20 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
15 Big Thief - Little Things 4
13 The National - Rylan 5
8 Skeleton Hands - Gardens 1
6 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 3
5 Typhoon - Zandloper
1 Konstrakta - In Corpore Sano
Little Simz - Offence
0
geplaatst: 5 januari 2023, 17:39 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
24 Julia Jacklin - Pressure To Party 4
18 Big Thief - Little Things 3
18 The National - Rylan 5
8 Konstrakta - In Corpore Sano 7
8 Skeleton Hands - Gardens
7 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 1
5 Typhoon - Zandloper
Little Simz - Offence
Ronde 1 - Ladder 1:
24 Julia Jacklin - Pressure To Party 4
18 Big Thief - Little Things 3
18 The National - Rylan 5
8 Konstrakta - In Corpore Sano 7
7 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 1
5 Typhoon - Zandloper
Little Simz - Offence
0
geplaatst: 5 januari 2023, 18:15 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
31 Julia Jacklin - Pressure To Party +7
22 Big Thief - Little Things +4
18 The National - Rylan +5
10 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +3
8 Konstrakta - In Corpore Sano
5 Typhoon - Zandloper
1 Little Simz - Offence +1
Ronde 1 - Ladder 1:
31 Julia Jacklin - Pressure To Party +7

22 Big Thief - Little Things +4
18 The National - Rylan +5
10 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +3
5 Typhoon - Zandloper
1 Little Simz - Offence +1
1
geplaatst: 5 januari 2023, 18:23 uur
The National moet nog +5 krijgen
(aERodynamIC was vergeten bij te tellen)
(aERodynamIC was vergeten bij te tellen)
1
geplaatst: 5 januari 2023, 18:26 uur
Ik heb het aangepast, maar de volgende moet er inderdaad nog vijf bij tellen.
0
geplaatst: 5 januari 2023, 18:26 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
38 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
28 The National - Rylan 5 (+5 aerodynamic)
26 Big Thief - Little Things 4
13 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 1
11 Skeleton Hands - Gardens 3
10 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
5 Typhoon - Zandloper
1 Little Simz - Offence
Ronde 1 - Ladder 1:
38 Julia Jacklin - Pressure To Party 7
28 The National - Rylan 5 (+5 aerodynamic)
26 Big Thief - Little Things 4
13 Sun Kil Moon - Ben's My Friend 1
11 Skeleton Hands - Gardens 3
5 Typhoon - Zandloper
1 Little Simz - Offence
0
geplaatst: 5 januari 2023, 18:28 uur
Ronde 1 - Ladder 1:
42 Julia Jacklin - Pressure To Party +4
33 The National - Rylan +5
26 Big Thief - Little Things
14 Skeleton Hands - Gardens +3
13 Sun Kil Moon - Ben's My Friend
12 Typhoon - Zandloper +7
9 Konstrakta - In Corpore Sano +1
1 Little Simz - Offence
Ronde 1 - Ladder 1:
42 Julia Jacklin - Pressure To Party +4
33 The National - Rylan +5
26 Big Thief - Little Things
14 Skeleton Hands - Gardens +3
13 Sun Kil Moon - Ben's My Friend
12 Typhoon - Zandloper +7
9 Konstrakta - In Corpore Sano +1
1 Little Simz - Offence
* denotes required fields.