MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

En alsof den duvel ermee speelt kondigt Madonna haar nieuwe wereldtour aan. Of had Arthur voorkennis?

chevy93 schreef:
En alsof den duvel ermee speelt kondigt Madonna haar nieuwe wereldtour aan. Of had Arthur voorkennis?

Het was al bekend dat het er aan zat te komen Leuke prijzen ook weer zag ik.

6,6

Gelukkig staan er ook nog puike nummers op het debuut.

5,3

aERodynamIC schreef:
(quote)

Het was al bekend dat het er aan zat te komen Leuke prijzen ook weer zag ik.

6,6

€280 voor een staanplaats? Geloof dat ik voor de helft van de prijs een staanplaats had bij de MDNA tour… jeetje

catdog schreef:
(quote)

€280 voor een staanplaats? Geloof dat ik voor de helft van de prijs een staanplaats had bij de MDNA tour… jeetje

Je mag natuurlijk wel extra lang staan, want madam komt steevast flink te laat. Dus dat is extra genieten van je geld dan toch

Bovendien heeft ze al aardig wat dansjes gerepeteerd zag ik op haar laatste filmpjes

Een dikke 8!
En die geef ik dan gebaseerd op hoe popmuziek toen was en hoe gek ik altijd op de track ben geweest. Vind de lage score hier ongelooflik. Maarja, Music Meter en Madonna hè... moet je nooit teveel verwachten.

Was Madonna destijds al doorgebroken was dit zeker een top 5 hit geweest.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Je mag natuurlijk wel extra lang staan, want madam komt steevast flink te laat. Dus dat is extra genieten van je geld dan toch

Bovendien heeft ze al aardig wat dansjes gerepeteerd zag ik op haar laatste filmpjes

Voordeel bij MDNA was nog dat de fans die op tijd waren nog bij de soundcheck waren. Dat was me toch ff een gaaf moment waar ze interactie met de fans had en een mini-karaoke deed

Everybody 6
Burning Up 7

chevy93 schreef:

Zitten mensen daar nog serieus op te wachten? Ze lijkt ondertussen niet meer op zichzelf en klinkt ook niet meer als zichzelf. Zo'n grote fan als ik ooit was, zo'n vergane glorie vind ik haar nu.

Gert1980 schreef:
(quote)

Zitten mensen daar nog serieus op te wachten? Ze lijkt ondertussen niet meer op zichzelf en klinkt ook niet meer als zichzelf. Zo'n grote fan als ik ooit was, zo'n vergane glorie vind ik haar nu.

We volgen veel dezelfde instagrammers...... man die worden gek. Dus ja, ze zijn er.

Ik word een beetje naar van haar laatste filmpjes, en dan die prijzen plus dat ze je rustig twee uur laat wachten of zo. Nee, ik hou het bij die ene keer dat ik haar live heb gezien en zet nog wel een plaatje van haar op En volg dit topic uiteraard.

7 Ja al beter dan Everybody! Lekker nummer dit

Een lichte opwaartse lijn, maar tot nu toe vind ik de verhaaltjes een stuk leuker dan de liedjes.
Gister de bas, nu is het 't gitaartje het lekkerste van het liedje.
6

chevy93 schreef:

Heb in ieder geval nog geen vrijkaartjes ontvangen als dank voor mijn promowerk hier op Musicmeter

6,5

Beter en vlotter dan de voorganger, maar de echte klappers komen nog mijn inziens.

Gert1980 schreef:
(quote)

Oh absoluut. Dat ik haar de laatste tijd wat minder kan volgen met haar “looks” en gekke tiktoks doet 40 jaar aan carriere voor mij niet teniet. En daarnaast; het is Madonna die Madonna doet. Nog altijd tegen de stroming invaren. Welke andere artiest die 40+ jaar bezig is is nog altijd relevant voor de conversatie. Haar kennende zou ik bijna zeggen dat het een hele bewuste keuze is. Een show neerzetten kan ze nog absoluut en aangezien de tour een Greatest Hits tour zal zijn zal je mij op 1 december vinden in de Ziggo Dome.

6.5 voor Burning Up. De song zelf vind ik sterker dan de productie eromheen. Die klinkt helaas wat gedateerd. Iets wat de komende singles van het debuut wat minder hebben.

Burning Up: 6.7

Everybody - 6,5 (ene oor in andere oor uit. Niet bijzonder. Tweede helft met zwoele stem van Madonna wel goed voor half puntje extra)
Burning Up - 7,5 (de remastered versie op Spotify klinkt veel helderder dan de clip op YouTube. Minder gedateerd. Fijne popsingle, lekkere baslijn en prima gitaar op de achtergrond).

En alvast complimenten aan ArthurDZ. Interessante verhalen die mij onbekend zijn en altijd leuk om zo meer te weten te komen over de artiest Madonna.

6,8
Nog geen topper, maar al wel een stuk beter dan "Everybody"

Burning Up: 7,0

Leuk topic!

7,5 Everybody
7,0 Burning Up

Heb sowieso wel een zwak voor de vroegste Madonna-singles. Everybody is ook leuk gecoverd/gesampled door Annie (The Greatest Hit) en Ariel Pink.

Stem gerust nog op vorige entry's hoor dames en heren, ik post ondertussen al de nieuwe song en de voorlopige tussenstand (met inderdaad een nieuwe koploper). Deze zal blijven staan tot vrijdagnamiddag overigens.

1. Burning Up (22 stemmen 6,656818182)
2. Everybody (24 stemmen 6,295833333)

#3: Holiday (1983, Madonna)

Ik dacht altijd dat Lucky Star de volgende single was, maar blijkbaar was Holiday net iets eerder. Ook weer wat geleerd!

Holiday is, naast haar eerste klassieker, tevens de eerste Madonna-single geschreven door ‘outside songwriters’, in dit geval Curtis Hudson en Lisa Stevens van de obscuur gebleven discoband Pure Energy. Madge zelf bleek op dat moment net iets te weinig eigen nummers te hebben om een hele plaat mee op te vullen. Bijvoorbeeld ook Borderline van het debuut komt niet van haar hand, net als Like A Virgin en Material Girl van de opvolger. Toen het Madonna begon te dagen hoeveel inkomsten ze hierdoor misliep, zorgde ze ervoor dat ze altijd een co-writing credit kreeg.

Een vrij logische beslissing, zeker als je weet dat zowel Hudson als Stevens hebben aangegeven dat ze, hoewel Holiday hun enige songwritingsucces zou blijven, na al die tijd nog steeds vrij comfortabel kunnen leven van dit ene succes.

Madonna was niet hun eerste keus om Holiday in te blikken, trouwens. Grappig genoeg werden eerst twee ex-leden van The Supremes benaderd, maar zowel Mary Wilson als Phyllis Hyman hoorden de potentie van het nummer kennelijk niet.

En op 29 oktober 1983 was het dan eindelijk zover: met Holiday maakte Madonna haar debuut in de Amerikaanse Billboard Hot 100. Tegen kerst stond het nummer op zijn piek van 16. Begin 1984 werd het ook haar eerste hit in West-Europa, waaronder ook België (#8) en Nederland (#11).

5,5

Laat ik maar meteen bekennen dat ik dit altijd maar een matige song heb gevonden

8,0

Helaas (maar niet persé negatief bedoeld) kan ik dit nooit meer los zien van Lucien (Miker) & Sven.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.