MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
3,9

Roxy6 schreef:
I Rise, ronduit saai net als de clip 5

True, al is dit geen videoclip, maar iets gemaakt om bij het audio te gebruiken.

Ik heb het idee dat de single volgorde hier niet helemaal goed gaat.
In mijn herinnering was Dark Ballet de tweede (soort van) single en kregen we daarna God Control , die op Wikipedia niet eens wordt vermeld. Deze laatste zorgde nog voor een klein relletje ivm de videoclip.

Wikipedia klopt soms voor geen meter, maar dat krijg je met sites waar iedereen allerlei 'feiten' kan toevoegen.

Madonna, Swae Lee - Crave: bij downtempo denk ik eerder aan Massive Attack of Portishead, niet aan deze autotunebagger. Het wordt elk liedje steeds erger lijkt wel, ik word nu zelfs een beetje agressief van deze irritante bullshit. Lijkt me toch een vreemd effect voor 'n 'downtempo' liedje over lust.
En waar is de fado gebleven? Ik zet Amalia Rodrigiez of Cristina Branco dan wel op.
Het liedje zelf zou er in theorie nog wel mee door kunnen gaan, maar volstrekt ongenietbaar door de vocale verkrachting.
3

I Rise: hetzelfde verhaal, maar dan met een nietszeggend nummer. 2,5

Crave 4
I Rise 3,8

I rise 4,2

7,5

Stukken beter dan de eerdere MX singles

Gaap....

5

5,2

Crave: 5
I Rise: 6

Crave: 7.0
I Rise: 6.0

I Rise vervoegt de achterhoede.

80. I Rise (14 stemmen 5,107142857 )
81. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
82. Bitch I'm Madonna (20 stemmen 4,915 )
83. Hey You (22 stemmen 4,690909091 )
84. Give Me All Your Luvin' (20 stemmen 4,63 )
85. Girl Gone Wild (20 stemmen 4,555 )

#86: I Don’t Search I Find (2020, Madame X)

I Don’t Search I Find is een één-op-één samenwerking tussen Madonna en Mirwais Ahmadzaï, net zoals in die goede oude Music-tijd. De titel van het nummer is geïnspireerd op een Picasso-quote, qua sound zit het eerder in de hoek van Confessions On A Dance Floor en Vogue. Sterker nog, de vingerknip in dit nummer is gesampled uit… Vogue!

In de Amerikaanse dancelijst werd het haar 50ste nummer 1-hit, om deze mijlpaal te vieren werd verleden jaar haar remix-compilatie Finally Enough Love uitgebracht (de titel van de plaat komt voor in dit nummer trouwens).

Of er nog meer nummer 1’s voor Madonna gaan bijkomen in deze lijst is nog maar de vraag. Toen in maart 2020 over de hele wereld clubs verplicht dichtgingen, stopte Billboard namelijk ook met het publiceren van de Dance Club Songs-lijst. Tijdelijk, liet men aanvankelijk weten, maar ook al zijn de dancings ondertussen alweer een tijdje open, met het publiceren van de lijst is men voorlopig nog niet verder gegaan… en zo is spijtig genoeg het laatste bastion van hitlijstensucces voor Madonna kennelijk ook definitief verleden tijd.

Geweldig, heerlijk nummer.

9,5

7,5

Inderdaad zeg, dit swingt als vanouds!

7

Ride 3,5

Search 7,0

Terug met een knipoog naar haar betere werk (Voque)

I don't search. 9.0

Dit is al weer wat beter ja!

7

Niet zo goed als I Rise , maar niet verkeerd.

6,8

7

Crave: 6,5
I Rise: 5,5

7,6

Zo tegen het einde eindelijk nog eens een goede score voor ons aller Madge!

21. I Don't Search I Find (11 stemmen 7,581818182 )
22. Express Yourself (27 stemmen 7,562962963 )
23. Bedtime Story (29 stemmen 7,544827586 )
24. Secret (27 stemmen 7,5 )
25. Oh Father (27 stemmen 7,464814815 )
26. Lucky Star (26 stemmen 7,428846154 )
27. Jump (23 stemmen 7,426086957 )
28. Music (29 stemmen 7,405172414 )
29. Cherish (27 stemmen 7,353703704 )
30. You'll See (26 stemmen 7,35 )

31. Take A Bow (28 stemmen 7,342857143 )

#87: Back That Up To The Beat (2022, losse single)

En zo komen we uit bij vandaag. Bij de aanhoudende verhalen van Madonna de gevallen popster, de Medusa, de boze stiefmoeder. Wat je hier ook zelf van vindt, de berichtgeving kleurt onherroepelijk de manier waarop naar Madonna’s hele carrière teruggekeken wordt en dat is jammer voor iemand met zo’n lange staat van dienst. Leuk dat we in dit topic vooral de muziek hebben laten spreken!

Maar goed, helemaal klaar zijn we natuurlijk nog niet. Back That Up To The Beat dus, op moment van schrijven Madonna’s laatste single. Al in 2014 geschreven voor Rebel Heart (als Back That Up (Do It)), wel onderdeel van het beruchte internetlek maar niet van de finale tracklist. Later nogmaals opgenomen voor Madame X, maar gedelegeerd naar de bonustracks.

Maar zoals zo vaak tegenwoordig hebben de tienermeisjes/amateur-choreografen van TikTok het laatste woord, dus toen dit nummer in september verleden jaar plots begon te trenden op het platform, werd dat liedje alsnog als single uitgebracht.

Dus voor een allerlaatste keer: wat vinden we hiervan?

6,5

Beetje onnozel, maar ergens ook wel weer leuk.

Nu kunnen jullie overigens nog een lang weekendje stemmen op dit nummer, en liedjes van de laatste dagen waar je nog op wil stemmen. Na het weekend plaats ik dan de definitieve Madonna singles top 87 van dit topic!

ArthurDZ, waar blijft God Control? Had zelfs een videoclip, in tegenstelling tot wat de laatste dagen is gepost. Zoals ik al schreef, Wikipedia is niet helemaal 100% geloofwaardig.

En sorry, maar Tiktok of geen Tiktok, Back That Up To The Beat wordt nergens als een officiële Madonna single release gezien.

Gert1980 schreef:
ArthurDZ, waar blijft God Control? Had zelfs een videoclip, in tegenstelling tot wat de laatste dagen is gepost. Zoals ik al schreef, Wikipedia is niet helemaal 100% geloofwaardig.

Oh ja, daar ging ik ook nog even op reageren, dus bij deze. Wikipedia is eigenlijk nog best betrouwbaar op vlak van muziekreleases hoor. Men trekt er, ook in dit geval, gewoon heel duidelijke lijnen tussen officiële singles, promo's en videoclip-only releases. En officiële singles definiëren ze als liedjes die bovenal naar radiozenders gestuurd worden voor airplay. Is niet gebeurd met God Control (zelfs geen promo zo op het eerste zicht, kreeg alleen een videoclip), wel met Back That Up To The Beat, hoe beperkt ook.

Ik heb er toen ik dit topic begon voor gekozen om de lijn van Wikipedia te volgen omdat ik het wel eens ben met de distinctie die ze maken. Heb nu geen zin om dit nog om te gooien omdat jij het er daar dan weer niet eens mee bent, ik hou dit topic al open sinds januari, heb nu onderhand ook wel zin om weer eens over iets anders te schrijven dan Madonna eerlijk gezegd

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oh ja, daar ging ik ook nog even op reageren, dus bij deze. Wikipedia is eigenlijk nog best betrouwbaar op vlak van muziekreleases hoor. Men trekt er, ook in dit geval, gewoon heel duidelijke lijnen tussen officiële singles, promo's en videoclip-only releases. En officiële singles definiëren ze als liedjes die bovenal naar radiozenders gestuurd worden voor airplay. Is niet gebeurd met God Control (zelfs geen promo zo op het eerste zicht, kreeg alleen een videoclip), wel met Back That Up To The Beat, hoe beperkt ook.

Ik heb er toen ik dit topic begon voor gekozen om de lijn van Wikipedia te volgen omdat ik het wel eens ben met de distinctie die ze maken. Heb nu geen zin om dit nog om te gooien omdat jij het er daar dan weer niet eens mee bent, ik hou dit topic al open sinds januari, heb nu onderhand ook wel zin om weer eens over iets anders te schrijven dan Madonna eerlijk gezegd

Kan en het is jouw gecreëerde spelletje, waarvoor overigens dank, want het was heel leuk!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:46 uur

geplaatst: vandaag om 15:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.