MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
Yield schreef:
(quote)
Die krijgen alleen op tijd een nieuwe kans.

Madonna niet? Volgens mij casht ze best lekker de komende tour

En volgens mij deelde ze vrij snel erna doodleuk een ietwat andere, verbeterde versie. Neusje bloedt en door voor Madonna hoor.

Ik zal het zo tactisch mogelijk brengen....hier is geen hol aan.

3,0

Hold tight 5

Medellin 6,8

Living For Love: 6
Ghosttown: 6,5
Bitch I’m Madonna: 3
Hold Tight: 6,5
Medellín: 4

Hold Tight: 4.8
Medellin: 6.4

aERodynamIC schreef:
(quote)

Madonna niet? Volgens mij casht ze best lekker de komende tour

En als jij dan ook nog die LP box hebt besteld, blijft het geld maar binnen stromen bij mevrouw!

Hold Tight: 6.5 had hier wel een video van willen zien. Had net die extra boost gegeven. Als eerste single misschien nog wel een hit in NL gezien de drop

Medellín: 7.5 met deze leadsingle wel duidelijk dat ze niet meer per sé bovenaan de charts hoeft te staan. Anders had ze Faz Gostoso wel als single gedropt. Die productie van Mirwaïs is heerlijk subtiel in deze.

west schreef:
(quote)

En als jij dan ook nog die LP box hebt besteld, blijft het geld maar binnen stromen bij mevrouw!

Precies en Mia en Dion hebben het dan iets minder goed vrees ik.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Precies en Mia en Dion hebben het dan iets minder goed vrees ik.

Maar die moeten hun eerste LP box nog uitbrengen.

De repetities klonken trouwens ineens verrassend goed!

catdog schreef:
Ze zou het nooit toegeven omdat het deels niet haar schuld was. De noten worden continu omlaag getrokken. Dat is niet vals zingen, maar een autotune apparaat dat niet correct is afgesteld en de noten omlaag trekt. Gewoon een vervelende loop van omstandigheden.
Wat een boeiende en interessante info die mijn kijk op haar performance doet wijzigen en tegelijkertijd mijn gruwelijke aversie voor de autotune nog sterker maakt.

Zo ook in dit nummer. Ik hoor geen zang, ik hoor een ict'er die de schijn wekt ons naar zang te laten luisteren. Elke vorm van organische beleving in de zang ontbreekt: dat eerste couplet van Madge alleen al, djiezus! Daarbij vind ik de protserige reggeaton(zang van Maluma) geen flikker aan.
Echter, melodie en de broeierige sfeer van het liedje spreken me wel aan. One, two... cha cha cha: een oorwurm dreigt.
En de clip: ach, Madge en Maluma schelen slechts 35 jaar, nauwelijks te zien.

5,8 (zonder autotune en andere zanger een stuk hoger)

Bitch I’m Madonna: 5.0
Hold Tight: 6.5
Medellín: 6.2

Medellín 5,4

Ook de Madame X-periode lijkt hier niet in de smaak te zullen vallen...

61. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
62. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
63. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
64. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
65. Hold Tight (17 stemmen 6,129411765 )
66. American Life (27 stemmen 6,090740741 )
67. Angel (26 stemmen 6,086 )
68. Living For Love (20 stemmen 6,015 )
69. Medellin (16 stemmen 5,978125 )
70. Turn Up The Radio (21 stemmen 5,971428571 )

71. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )

#84: Crave (2019, Madame X)

In Lissabon kwam Madonna veelvuldig in aanraking met fadomuziek (van Wikipedia: “Fado is het Portugese levenslied. Het is in Portugal een zeer gewaardeerde zangkunst die vroeger uitsluitend in armoedige kroegen werd gezongen. In de loop van de twintigste eeuw werd fado een erkende zangkunst die vaak uitgevoerd wordt in de betere uitgaansgelegenheden. Fado neemt een bijzondere plek in in het leven van vele Portugezen. Ze geeft stem aan de gemoederen van het leven, verdriet, melancholie, blijheid, weemoed, saudade en niet te vergeten de feeststemming”) en ze was er meteen weg van.

Eenmaal terug in de studio voor de Madame X-sessies inspireerde de muziek haar om een andere richting op te gaan met Crave, een nummer waar ze al een tijdje mee rondliep maar nog niet naar goedkeuring had weten af te maken. Er kwamen fado-invloeden bij, maar ook een duetpartner, omdat Madonna vond dat het nummer ook een mannelijke stem nodig had. Deze stem werd gevonden in Swae Lee (van het rapduo Rae Sremmurd, je kent ze misschien wel nog van hun hit Black Beatles en de hier onlosmakelijk aan verbonden mannequin challenge-internethype).

Heeft dit allemaal tot een goede song geleid? Dat gaan we hier vandaag beslissen

7

Hé leuk hoe Madge hier al stoeit met het soort downtempo popsound waar Billie Eilish destijds mee op de proppen kwam. Refrein loopt ook wel lekker. Wederom gewoon leuk, wederom niet echt single-esque, wederom met een zangpartner die weinig toevoegt, wederom iets dat hier wel weer niet gaat aanslaan

Mwah, klinkt nogal obligaat allemaal. Geef mij maar de echte Fado muziek. Dit komt niet in de buurt.
Billie Eilish gaat qua downtempo nog een vele stappen verder, maar ik herken je opmerking wel.

5,75

Best een mooi liedje toch dat Crave? 6,8

Boooooooooring. Al heb ik wel een zwak voor de stem van Swae Lee, dat zorgt toch voor een vol punt hoger:

6

Medellin: 3,5
Crave: 6,0

5,0

Die autotune "zangerd" zorgt voor een punt aftrek

61. The Look Of Love (22 stemmen 6,209090909 )
62. I'll Remember (27 stemmen 6,185185185 )
63. Fever (26 stemmen 6,171153846 )
64. Keep It Together (28 stemmen 6,153571429 )
65. Hold Tight (17 stemmen 6,129411765 )
66. Crave (11 stemmen 6,113636364 )
67. American Life (27 stemmen 6,090740741 )
68. Angel (26 stemmen 6,086 )
69. Living For Love (20 stemmen 6,015 )
70. Turn Up The Radio (21 stemmen 5,971428571 )

71. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )

#85: I Rise (2019, Madame X)

Op derde single I Rise vinden we Madonna in een Express Yourself-bui. Al wordt er deze keer niet per se opgeroepen dat de meisjes van zichzelf moeten leren houden, al kan je I Rise wel zo lezen denk ik. Nee, dit liedje draait rond nee zeggen tegen, en strijden tegen, wapengeweld. Daarom zit er aan het begin van een film ook een sample van school shooting-overlevende en anti-wapenactivist X Gonzalez, die gaat: “ They say us kids don't know what we're talking about, that we're too young to understand how the government works. We call BS”.

Het liedje werd op de Madame X-tour ingezet als de concertafsluiter van dienst, waar het thema nog extra in de verf werd gezet door op de videoschermen beelden te tonen van protestmarsen en regenboogvlaggen en dergelijke.

Haar stop in de London Palladium op 5 februari 2020 kende de meest memorabele uitvoering van I Rise. Het concert was wat uitgelopen, dus middenin het nummer schakelde de venue plots de elektriciteit uit en werd het theatergordijn naar beneden gedaan. Madonna maakte het nummer a capella af.

5

Minste Madame X-single tot nu toe voor mij, vind deze nogal leeg en weinig urgent aanvoelen voor een nummer met zo'n boodschap.

even een inhaalslag bij deze:

Hold Tight, wel een lekker nummer 7,5

Medellín, moest ik erg aan wennen, maar een groeinummer 7,5

Crave, maw...... 5

I Rise, ronduit saai net als de clip 5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:46 uur

geplaatst: vandaag om 15:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.