Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 18 januari 2023, 17:27 uur
Ik vond er vroeger ook nooit veel aan, maar deze is wel gegroeid de afgelopen decennia
7,2
7,2
2
geplaatst: 18 januari 2023, 18:00 uur
Poeha schreef:
Helaas (maar niet persé negatief bedoeld) kan ik dit nooit meer los zien van Lucien (Miker) & Sven.
Helaas (maar niet persé negatief bedoeld) kan ik dit nooit meer los zien van Lucien (Miker) & Sven.
Daar is een hele leuke podcast over gemaakt:
Weird Hit Wonder - Podcasts | NPO Radio 2 - nporadio2.nl
Blijkbaar mochten ze Holiday niet samplen, dus heeft Ben Liebrand het nummer eigenhandig vrijwel exact nagemaakt. Daar waren ze bij Madonna niet zo blij mee, maar veel viel er niet tegen te doen.
Het stukje Holiday van Madonna dat voorbij komt op de debuutplaat van The Avalanches is ook geen sample van Madonna kwam ik achter, maar een sample van MC Miker G en DJ Sven.
Het nummer zelf dan geef ik een:
7,5.
Leuke plaat, maar niet een van haar 80s toppers wat mij betreft.
1
geplaatst: 18 januari 2023, 18:10 uur
9,5
Laat ik maar meteen bekennen dat ik dit altijd een meesterwerk heb gevonden
De oerknal van haar carrière. Vaak geïmiteerd, zelden overtroffen!
Laat ik maar meteen bekennen dat ik dit altijd een meesterwerk heb gevonden

De oerknal van haar carrière. Vaak geïmiteerd, zelden overtroffen!
2
geplaatst: 18 januari 2023, 18:13 uur
7
We gonna ring-reng-a-dong for a holiday
(Put your arms in the air, let me hear you say)
We gonna ring-reng-a-dong for a holiday
(Put your arms in the air, let me hear you say)
0
geplaatst: 18 januari 2023, 18:23 uur
't Lijkt me een knap saaie vakantie op deze manier. Ik begrijp Mary Wilson, Phyllis Hyman en de organistor wel. Stapje terug weer.
5,5 (dat Hollandsche neprapcombo geef ik trouwens een 1: ik krijg nu nog nachtmerries van hoe ik er destijds nachtmerries van kreeg. Ik vond het destijds nog erger van Rick Astley en Bros samen. Ook een prestatie van formaat).
5,5 (dat Hollandsche neprapcombo geef ik trouwens een 1: ik krijg nu nog nachtmerries van hoe ik er destijds nachtmerries van kreeg. Ik vond het destijds nog erger van Rick Astley en Bros samen. Ook een prestatie van formaat).
0
geplaatst: 18 januari 2023, 20:10 uur
Burning Up. 6,2
Holiday 7,2
Holiday Rap 5
(maar wel een van de weinige raps die ik kan bijhouden)
Holiday 7,2
Holiday Rap 5
(maar wel een van de weinige raps die ik kan bijhouden)
0
geplaatst: 19 januari 2023, 11:58 uur
7.5 eerste nummer van haar dat ik leerde kennen. Kwam altijd langs op de radio onderweg naar het strand of op de camping. Mooie herinneringen aan.
3
geplaatst: 19 januari 2023, 22:18 uur
0
geplaatst: 19 januari 2023, 22:24 uur
0
geplaatst: 20 januari 2023, 12:55 uur
1. Holiday (27 stemmen 7,192592593)
2. Burning Up (25 stemmen 6,466)
3. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
En we gaan het weekend in met...
#4: Lucky Star (1983, Madonna)
In Engeland was Lucky Star na Holiday de single, in Amerika kwam eerst Borderline en dan pas deze. In haar thuisland werd het haar tweede top 10-succes, met een 4de plek als beste (en haar tot dan toe hoogste) resultaat. Madonna leek onstopbaar. Waar zou dat eindigen?
Ook Lucky Star was een van de nummers die door John ‘Jellybean’ Benitez werden geremixt nadat prducer Reggie Lucas het team voortijdig verliet na een aanvaring teveel met de eigenwijze, zelfverzekerde Madonna.
De muziekvideo, waarin Madonna zich hult in een crop top, vingerloze kanten handschoenen, een rok over een legging draagt en crucifixvormige oorringen inheeft, zou al snel een mode-inspiratiebron vormen voor tienermeisjes over de hele westelijke wereld, zeker omdat Madonna in die tijd verklaarde dat dit gewoon haar dagdagelijkse stijl was (iets wat overigens niet helemaal de waarheid bleek).
Interessant wist-je-dat-je: de mannelijke achtergronddanser in de clip is haar jongere broer Christopher Ciccone. Hij werkte tot de late jaren ’90 vaak met haar samen (onder andere als tourmanager) maar daarna verzuurde de relatie. Wie houdt van roddels, achterklap en moddergooien moet naar het schijnt zeker eens zijn boek ‘Life With My Sister Madonna’ lezen.
2. Burning Up (25 stemmen 6,466)
3. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
En we gaan het weekend in met...
#4: Lucky Star (1983, Madonna)
In Engeland was Lucky Star na Holiday de single, in Amerika kwam eerst Borderline en dan pas deze. In haar thuisland werd het haar tweede top 10-succes, met een 4de plek als beste (en haar tot dan toe hoogste) resultaat. Madonna leek onstopbaar. Waar zou dat eindigen?

Ook Lucky Star was een van de nummers die door John ‘Jellybean’ Benitez werden geremixt nadat prducer Reggie Lucas het team voortijdig verliet na een aanvaring teveel met de eigenwijze, zelfverzekerde Madonna.
De muziekvideo, waarin Madonna zich hult in een crop top, vingerloze kanten handschoenen, een rok over een legging draagt en crucifixvormige oorringen inheeft, zou al snel een mode-inspiratiebron vormen voor tienermeisjes over de hele westelijke wereld, zeker omdat Madonna in die tijd verklaarde dat dit gewoon haar dagdagelijkse stijl was (iets wat overigens niet helemaal de waarheid bleek).
Interessant wist-je-dat-je: de mannelijke achtergronddanser in de clip is haar jongere broer Christopher Ciccone. Hij werkte tot de late jaren ’90 vaak met haar samen (onder andere als tourmanager) maar daarna verzuurde de relatie. Wie houdt van roddels, achterklap en moddergooien moet naar het schijnt zeker eens zijn boek ‘Life With My Sister Madonna’ lezen.
* denotes required fields.