Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2024, 08:57 uur
De Pet Shop Boys winnen na voorlopig 25 de Always On My Mind battle. Een 7,51 is goed voor plaats 222.
7,51 Pet Shop Boys - Always On My Mind
7,37 Elvis Presley - Always On My Mind
6,65 Willie Nelson - Always On My Mind
Aankomend weekend wordt voor de 53e keer PinkPop georganiseerd. PinkPop is het oudste onafgebroken georganiseerde popfestival. In totaal is Pinkpop door meer dan 2.9 miljoen unieke bezoekers en 988 artiesten bezocht.
In toenemende mate is PinkPop een festival geworden voor mensen die graag veel verschillende artiesten met Top 40 hits willen zien. Zo staan er dit jaar zeven songfestival deelnemers op het programma. Ik tel 27 artiesten die de Top 40 hebben gehaald met in totaal ongeveer 244 verschillende nummers. Exact bepalen is lastig met al die featurings en andere samenwerkingsverbanden.
En dan tel ik covers niet mee. Anders hadden alleen al The Analogues zo maar 20 Beatles Top 40 hits toegevoegd. 24 van die 244 nummers hebben we hier al beoordeeld. Daarover later meer. Het is duidelijk de komende dagen is het thema PinkPop.
En dan beginnen we met de Koningin van Pinkpop: Anouk. De Haagse zangeres stond van alle acts het vaakst op PinkPop. Haar eerste keer was in 1998. Anouk gaat dit jaar voor de achtste keer optreden op PinkPop
Anouk is ook een van de artiesten met de meeste Top 40 hits. 37 keer haalde ze de Top 40 en daarmee staat ze 20ste in de lijst met artiesten met de meeste Top 40 hits. Daarnaast bleef ze ook nog 17 keer steken in de Tipparade. Debuutsingle Mood Indigo kwam haalde de Top 40 niet.
Gek genoeg hebben we haar hier nog nooit beoordeeld. Daar brengen we vandaag verandering in. Tegelijkertijd gaan we even kijken of de kwaliteit van haar songs in de afgelopen 27 jaar is gestegen of juist gedaald. We beoordelen haar eerste en haar laatste Top 40 hit MB1988.
Anouk's eerste hit, Nobody’s Wife, had een memorabel PinkPop debuut. Voordat ze het nummer inzet wordt ze bekogeld met een ei die haar op haar shirt raakt. Waar menig hedendaags zanger boos van het podium zou lopen, bijt Anouk stoer van zich af. Nadat ze haar shirt uit heeft getrokken gaat ze door alsof er niets is gebeurd. Nobody’s Wife stond in 1997/1998 20 weken genoteerd waarvan vier weken op de tweede plaats.
Haar laatste Top 40 notering is vier decennia later een duet met Tino Marin. Hier stonden ze eerder dit jaar 8 weken mee in de Top 40 met een 10e plaats als hoogste positie. Een koninklijke behandeling voor Anouk met twee beoordelingen in een keer:
# 1757 Anouk - Nobody's Wife
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet
7,51 Pet Shop Boys - Always On My Mind
7,37 Elvis Presley - Always On My Mind
6,65 Willie Nelson - Always On My Mind
Aankomend weekend wordt voor de 53e keer PinkPop georganiseerd. PinkPop is het oudste onafgebroken georganiseerde popfestival. In totaal is Pinkpop door meer dan 2.9 miljoen unieke bezoekers en 988 artiesten bezocht.
In toenemende mate is PinkPop een festival geworden voor mensen die graag veel verschillende artiesten met Top 40 hits willen zien. Zo staan er dit jaar zeven songfestival deelnemers op het programma. Ik tel 27 artiesten die de Top 40 hebben gehaald met in totaal ongeveer 244 verschillende nummers. Exact bepalen is lastig met al die featurings en andere samenwerkingsverbanden.
En dan tel ik covers niet mee. Anders hadden alleen al The Analogues zo maar 20 Beatles Top 40 hits toegevoegd. 24 van die 244 nummers hebben we hier al beoordeeld. Daarover later meer. Het is duidelijk de komende dagen is het thema PinkPop.
En dan beginnen we met de Koningin van Pinkpop: Anouk. De Haagse zangeres stond van alle acts het vaakst op PinkPop. Haar eerste keer was in 1998. Anouk gaat dit jaar voor de achtste keer optreden op PinkPop
Anouk is ook een van de artiesten met de meeste Top 40 hits. 37 keer haalde ze de Top 40 en daarmee staat ze 20ste in de lijst met artiesten met de meeste Top 40 hits. Daarnaast bleef ze ook nog 17 keer steken in de Tipparade. Debuutsingle Mood Indigo kwam haalde de Top 40 niet.
Gek genoeg hebben we haar hier nog nooit beoordeeld. Daar brengen we vandaag verandering in. Tegelijkertijd gaan we even kijken of de kwaliteit van haar songs in de afgelopen 27 jaar is gestegen of juist gedaald. We beoordelen haar eerste en haar laatste Top 40 hit MB1988.
Anouk's eerste hit, Nobody’s Wife, had een memorabel PinkPop debuut. Voordat ze het nummer inzet wordt ze bekogeld met een ei die haar op haar shirt raakt. Waar menig hedendaags zanger boos van het podium zou lopen, bijt Anouk stoer van zich af. Nadat ze haar shirt uit heeft getrokken gaat ze door alsof er niets is gebeurd. Nobody’s Wife stond in 1997/1998 20 weken genoteerd waarvan vier weken op de tweede plaats.
Haar laatste Top 40 notering is vier decennia later een duet met Tino Marin. Hier stonden ze eerder dit jaar 8 weken mee in de Top 40 met een 10e plaats als hoogste positie. Een koninklijke behandeling voor Anouk met twee beoordelingen in een keer:
# 1757 Anouk - Nobody's Wife
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet
0
geplaatst: 16 juni 2024, 09:31 uur
Wat je ook van haar mag denken, Nobody's Wife blijft een beest van een nummer.
Die laatste zal hier wel weer veel onvoldoendes opleveren, "jullie" kennende
Anouk 9,3
Tino & Anouk 7,0
Die laatste zal hier wel weer veel onvoldoendes opleveren, "jullie" kennende

Anouk 9,3
Tino & Anouk 7,0
0
geplaatst: 16 juni 2024, 09:46 uur
Pet Shop Boys - Always On My Mind 8.5
Elvis Presley - Always On My Mind 8.75
Willie Nelson - Always On My Mind 7.75
Anouk 8
Tino & Anouk 5
Elvis Presley - Always On My Mind 8.75
Willie Nelson - Always On My Mind 7.75
Anouk 8
Tino & Anouk 5
0
geplaatst: 16 juni 2024, 10:12 uur
Anouk - Nobody's Wife
Dit blijf ik één van haar beste singles vinden, krachtig en tijdloos. Jammer dat ze nadien meer op veiligheid speelde.
8,5
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet
Geef mij maar de vroege, rauwe en nog eigenzinnige Anouk. Dit is mij gewoon te klef en haar zang past er niet in.
3
Dit blijf ik één van haar beste singles vinden, krachtig en tijdloos. Jammer dat ze nadien meer op veiligheid speelde.
8,5
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet
Geef mij maar de vroege, rauwe en nog eigenzinnige Anouk. Dit is mij gewoon te klef en haar zang past er niet in.
3
0
geplaatst: 16 juni 2024, 10:27 uur
Anouk 7
Anouk en Tino 2
Man man wat is dit slecht, Anouk zingt hier als Glennis Grace (ook qua uitspraak). Een soort powerhouse wannebee.
Maar even wat anders... staan The Analogues op Pinkpop??
Anouk en Tino 2
Man man wat is dit slecht, Anouk zingt hier als Glennis Grace (ook qua uitspraak). Een soort powerhouse wannebee.
Maar even wat anders... staan The Analogues op Pinkpop??
1
geplaatst: 16 juni 2024, 10:33 uur
0
geplaatst: 16 juni 2024, 10:45 uur
En wat hebben die met elkaar te maken?

Maar die laatste is leuk voor op zo'n festival, die eerste vind ik echt het faillissement voor een festival als Pinkpop
0
geplaatst: 16 juni 2024, 12:00 uur
vigil schreef:
die eerste vind ik echt het faillissement voor een festival als Pinkpop
Waarom? Ik heb ze twee of drie keer live gezien en die gasten zijn echt goed. Bovendien verwacht ik dat het Pinkpop publiek - als ik die enigszins juist inschat - hier wel goed op gaat.die eerste vind ik echt het faillissement voor een festival als Pinkpop
0
geplaatst: 16 juni 2024, 12:42 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom? Ik heb ze twee of drie keer live gezien en die gasten zijn echt goed. Bovendien verwacht ik dat het Pinkpop publiek - als ik die enigszins juist inschat - hier wel goed op gaat. Tributebands op een gerenommeerd festival vind ik pure armoede. Überhaupt vind ik het begrip tributeband veel te groot geworden in NL.
0
geplaatst: 16 juni 2024, 12:46 uur
vigil Edgar18
Ik snap de kritiek wel. Ook een sjieke en goede coverband blijft een coverband. Al was er ook een tijd dat Bjorn Again op vele festivals te zien was. Zou me niet verbazen als die ook weleens op pinkpop stonden, maar ik heb geen zin omdat uit te zoeken. En volgens mij die vreselijke gimmickact The Baseballs ook met hun luie covers van hits, toen dat een blauwe maandag populair was.
Nobody's Wife: Een beetje doodgedraaid en zeker niet mijn favoriete Anouk-nummer. Ik heb meer met bijvoorbeeld het poppy R U Kiddin Me, het wat bluesy Three Days In a Row of het orkestrale Birds. Juist als ze een beetje af begon te wijken van de wat meer recht vooruit rocksound waarmee ze begon. De meerderheid van Anouks nummers laat me echter best wel koud. 6,0
Voor Je 't weet: Godbetere het. Dit is echt geen haar beter dan pakweg Suzan en Freek. 2,5
Ik snap de kritiek wel. Ook een sjieke en goede coverband blijft een coverband. Al was er ook een tijd dat Bjorn Again op vele festivals te zien was. Zou me niet verbazen als die ook weleens op pinkpop stonden, maar ik heb geen zin omdat uit te zoeken. En volgens mij die vreselijke gimmickact The Baseballs ook met hun luie covers van hits, toen dat een blauwe maandag populair was.
Nobody's Wife: Een beetje doodgedraaid en zeker niet mijn favoriete Anouk-nummer. Ik heb meer met bijvoorbeeld het poppy R U Kiddin Me, het wat bluesy Three Days In a Row of het orkestrale Birds. Juist als ze een beetje af begon te wijken van de wat meer recht vooruit rocksound waarmee ze begon. De meerderheid van Anouks nummers laat me echter best wel koud. 6,0
Voor Je 't weet: Godbetere het. Dit is echt geen haar beter dan pakweg Suzan en Freek. 2,5
0
geplaatst: 16 juni 2024, 12:58 uur
starbright boy schreef:
Ook een sjieke en goede coverband blijft een coverband.
Maar ja, als dat is wat het publiek wil horen... Ik vind het wel meevallen met die armoede. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Zeker als je het zo goed kunt uitvoeren als The Analogues. Overigens hebben ze ook een album met eigen materiaal uitgebracht. Voor hetzelfde geld komen ze die spelen.Ook een sjieke en goede coverband blijft een coverband.
0
geplaatst: 16 juni 2024, 13:06 uur
Edgar18 schreef:
overigens hebben ze ook een album met eigen materiaal uitgebracht. Voor hetzelfde geld komen ze die spelen.
overigens hebben ze ook een album met eigen materiaal uitgebracht. Voor hetzelfde geld komen ze die spelen.
Zodra ze die integraal zouden spelen en daarna van het podium zouden lopen neem ik alles terug en neem ik mijn hoed daarvoor af en eet het hem zelfs nog op maar ik denk niet echt, en jij vast ook niet, dat dit gaat gebeuren

0
geplaatst: 16 juni 2024, 13:42 uur
# 1757 Anouk - Nobody's Wife: 6
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 4
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 4
2
geplaatst: 16 juni 2024, 14:16 uur
Anouk: 8
Tino & Anouk: godverdomme Anouk, hou 'es als de sodemieter op met deze infantiel kinderachtige kutzooi. 2. Of nee, doe maar gewoon een 1. Schijt die als diarree door de speakers sproeit.
Pinkpop is voor de muziekliefhebber al lang failliet. Het is een familiefeestje met muziek als bijzaak.
Tino & Anouk: godverdomme Anouk, hou 'es als de sodemieter op met deze infantiel kinderachtige kutzooi. 2. Of nee, doe maar gewoon een 1. Schijt die als diarree door de speakers sproeit.
Pinkpop is voor de muziekliefhebber al lang failliet. Het is een familiefeestje met muziek als bijzaak.
0
geplaatst: 16 juni 2024, 14:18 uur
Elvis 6
Pet Shop Boys 7
Willie Nelson 5
Anouk-Nobody's wife 6 (hoor liever It's so hard)
Tino & Anouk 3,5 (Die Tino wil zo graag een nummer 1 hit/ster zijn, het wordt bijna zielig) neem nog een borrel jongen
Pet Shop Boys 7
Willie Nelson 5
Anouk-Nobody's wife 6 (hoor liever It's so hard)
Tino & Anouk 3,5 (Die Tino wil zo graag een nummer 1 hit/ster zijn, het wordt bijna zielig) neem nog een borrel jongen
0
geplaatst: 16 juni 2024, 15:35 uur
Pet Shop Boys - Always On My Mind: 7,5
Elvis Presley - Always On My Mind: 9,5
Willie Nelson - Always On My Mind: 6,5
Anouk - Nobody's Wife: 8
Tino en Anouk - Voor je 't Weet: 1,8
Elvis Presley - Always On My Mind: 9,5
Willie Nelson - Always On My Mind: 6,5
Anouk - Nobody's Wife: 8
Tino en Anouk - Voor je 't Weet: 1,8
1
geplaatst: 16 juni 2024, 17:23 uur
Anouk: 8
Tino & Anouk: 1.5 (Oh, wat jammer dat Anouk zich hiervoor leent).
Tino & Anouk: 1.5 (Oh, wat jammer dat Anouk zich hiervoor leent).
0
geplaatst: 16 juni 2024, 20:25 uur
Pet Shop Boys - Always On My Mind : 3
Willie Nelson - Always On My Mind : 9
Elvis Presley - Always On My Mind : 8
Anouk - Nobody's Wife : 6
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet : 4
Willie Nelson - Always On My Mind : 9
Elvis Presley - Always On My Mind : 8
Anouk - Nobody's Wife : 6
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet : 4
0
geplaatst: 16 juni 2024, 20:45 uur
Anouk - Nobody's Wife: 8,5
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 4
Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 4
0
geplaatst: 17 juni 2024, 08:50 uur
# 1757 Anouk - Nobody's Wife: 7
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 5
# 1758 Tino Martin & Anouk - Voor Je 'T Weet: 5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.