MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
The Fugees: 3,5
Roberta Flack: 6

Fugees: 7
Roberta: 9,5

Fugees leuk, Roberta briljant

Fugees: 7,5
Roberta Flack: 7

Fugees - 8
Flack - 8

The Fugees: 7,0
Roberta Flack: 7,5

Lastig deze. Wel echt opgegroeid met de Fugees al heeft die versie zijn gebreken met die repetitieve beat. Zowel Lauryn als Roberta zijn in ieder geval geweldige vocalisten.

Roberta: 7,2
Fugees: 7,2

Fugees: 9
Flack: 9

Fugees: 7.2
Flack: 8.5

Flack: 9,5
Fugees: 8

One Direction - Steal My Girl 5,5

Sparks - This Town Ain’t Big Enough For The Both Of Us 4,5 (nooit begrepen waarom deze van hen juist zo goed scoort op deze site)

The Fugees - Killing Me Softly 9,5 (ooit het nummer van mij en mijn vrouw)

Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song 5,5
(nooit liefhebber van deze dame haar zangkunsten geweest, maar stukken beter dan die draak van haar)

# 1910 Blaudzun - Promises Of No Man's Land
Allemachtig, wat is er ontstellend veel moeite gedaan om dit liedje onder de aandacht te brengen. En dan nóg is het maar een ieniemieniehitje geweest. In België niet eens. Is het dan zo'n slecht nummer? Of zo ontoegankelijk, experimenteel of lastig? Ook niet. Te veel indie en kwaliteit voor de hitparade. Ik had Johannes meer succes gegund.
Die voormalige consensus begrijp ik wel. [een 6,73 Paolo Nutini - Iron Sky? Djiezus... what's wrong with us?]
7,5

# 1911 One Direction - Steal My Girl
Zo, even zin om wat gal te spuwen.
Dus Blaudzun heeft met pijn en moeite een onbeduidend hitje gescoord en dit clubje drekdweilen in een handjevol jaren liefst acht? Eigenlijk een schande dat Danny zich voor deze videoclip leende. Hoe grappig ook, dat kost hem credits.
Dus die suïcide gozer laat een 7-jarig zoontje achter? Dat wist ik nog niet. Ik lees nu dat het jochie geboren is in een periode dat-ie al stevig in drank, drugs en depressie zat (uit een relatie van nauwelijks twee jaar). Maakt hem een nog grotere teringlijer dan-ie al was (na ons op te zadelen met die kutmuziek en tienermeisjes hiermee te brainwashen en hun muziekontwikkeling te laten stagneren tot infantiel niveau). Dat Kurt Cobain zoiets flikte hoeft nog niet te betekenen dat Jan en alle-artistjes maar voor nakomelingen moeten zorgen terwijl ze zichzelf volledig in de vernieling spuiten en zuipen. Fokking egocentrische narcisten. Het commentaar van esteban over zijn karakter voedt alleen maar meer gif in mijn stellingname.
Nee, geen meelij. Geen ruimte voor mededogen. Opgeruimd staat netjes. Muzikaal equivalent van de Axis of evil
Hij heeft wel gedatet met topmodel Naomi Campbell: hij was 25, zij 48. Dat vind ik dan wel weer een lollige cougaractie. Of was het een gerontofiele actie?
2 (qua kutliedje nog net niet rock bottom beroerd)

# 1912 Sparks - This Town Ain’t Big Enough For The Both Of Us
Wat een verschil is dan dit hoogst originele nummer. Geweldig! Ik krijg bijna zin om een Greatest Hits te gaan organiseren voor deze band.
Dank voor de duiding van het nummer en de boeiende, informatieve tekst, 50tracks.
Een 10 gaat voor mij net te ver, maar het verdient zeker een dikke
9

# 1913 The Fugees - Killing Me Softley
Veel te veel een veel te simpele, kale beat die volstrekt misplaatst enorm upfront is gemixt.
En waarom ze wordt beschouwd als een fantastische zangeres heb ik er ook nooit aan afgehoord.
Dat het optreden nog niet is uitverkocht heeft misschien ook te maken met haar livereputatie die, voor zover ik dat door de jaren heen gelezen heb, nogal wiebelig en wisselvallig is?
4

# 1914 Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song
Het is allemaal wel heel erg veilig, braaf en zondag.
Ze heeft wel meer karakter in haar stem dan Lauryn.
Nou vooruit, omdat het zondag is, een kleine voldoende: 5,8

Bonus
Lori weet zelf toch de beste melancholie, klankkleur, frasering en emotie erin te leggen: 7

Fugees - 7
Roberta Flack - 8

One Direction 2,7
Sparks. 8
Fugees. 1,5
Flack. 2,5

1 prima cappuccino en 3x not my cup of tea

Precies wat laxus11 zegt....
Roberta Flack:10 !
The Fugees: 4

Fugees: 6
Flack: 6

Fugees: 7,2
Roberta Flack: 9

Fugees: 6
Roberta Flack: 8

Fugees: 5,8
Roberta: 6,5

Ook hier even bijwerken:

1909 London Grammar - Strong : 7

1910 Blaudzun - Promises Of No Man's Land : 7,5

1911 One Direction - Steal My Girl : 5,5

1912 Sparks - This Town Ain’t Big Enough For The Both Of Us : 7

1913 The Fugees - Killing Me Softley : 5
1914 Roberta Flack - Killing Me Softly With His Song : 7

Fugees: 5,8
Roberta Flack: 6

Fugees: 7,5
Roberta Flack: 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:45 uur

geplaatst: vandaag om 15:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.