Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 08:45 uur
Voor beide een zwak. Vooral J-Kwon levert een banger af.
J-Kwon: 8
Shaboozey: 7,3
J-Kwon: 8
Shaboozey: 7,3
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 13:39 uur
Paul de Leeuw - 7
Laura Pausini - 7
Yves Berendse -1,5 (voor het piano-stukje aan het begin een 0,5 extra, dat je nog niet weet wat voor ellende er nog volgt)
J-Kwon - 3
Shaboozey - 5,5
Laura Pausini - 7
Yves Berendse -1,5 (voor het piano-stukje aan het begin een 0,5 extra, dat je nog niet weet wat voor ellende er nog volgt)
J-Kwon - 3
Shaboozey - 5,5
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 18:06 uur
#1896 J-Kwon - Tipsy: 2,5
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy): 5
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy): 5
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 22:34 uur
#1896 J-Kwon - Tipsy:
Nauwelijks vier minuten, maar god, wat duurt het nummer lang.
3,5
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
"In zijn muziek combineert hij hiphop, country, rock en Americana."
Zoveel genres, zoveel eclecticisme, en dan is het resultaat zulke brave, doorsnee mainstream dertien-in-een-dozijn muziekbehang. Evenzogoed werkt het niet op mijn zenuwen.
5,5
Nauwelijks vier minuten, maar god, wat duurt het nummer lang.
3,5
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy)
"In zijn muziek combineert hij hiphop, country, rock en Americana."
Zoveel genres, zoveel eclecticisme, en dan is het resultaat zulke brave, doorsnee mainstream dertien-in-een-dozijn muziekbehang. Evenzogoed werkt het niet op mijn zenuwen.
5,5
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 22:36 uur
Vind dagen als vandaag en ook gisteren de minst interessante dagen in dit topic. En dat is niet omdat ik de liedjes niet leuk vind ofzo, want dat is helemaal niet per definitie zo met hits van nu. Ik ben hier niet de baas maar voor mij is dit topic vooral een mix van nostalgie en (her)ontdekken van al dan niet totaal vergeten oude hits en niet de nummers beoordelen die nu op de radio zijn. Of dat een paar maanden terug waren. Daar was ook al een ander topic voor waarin we de nieuwe binnenkomers in de top 40 beoordeelden. Ook nog weleens aan meegedaan. Als ik me niet vergis was dit topic oorspronkelijk daarvan afgeleid. En een stuk succesvoller.
Maar goed, genoeg de zeurpiet uitgehangen.
J-Kwon: Nogal gimmicky hiphop van iemand die over een tijdje een vergeten one hit wonder zal zijn. Minder doodgedraaid dan die andere. Mede daarom kan ik dit nog wel hebben. Al is dit ook iets met een beperkte levensduur. 5,5
Shaboozey: Suf en echt volledig doodgedraaid. De complete Nederlandse radio is hier helemaal gek op en het past in bijna elk radioformat. En dat zijn vaker vervelende, nikszeggende nummers. Ook een toekomstige eendagsvlieg gok ik. 2,6
Maar goed, genoeg de zeurpiet uitgehangen.
J-Kwon: Nogal gimmicky hiphop van iemand die over een tijdje een vergeten one hit wonder zal zijn. Minder doodgedraaid dan die andere. Mede daarom kan ik dit nog wel hebben. Al is dit ook iets met een beperkte levensduur. 5,5
Shaboozey: Suf en echt volledig doodgedraaid. De complete Nederlandse radio is hier helemaal gek op en het past in bijna elk radioformat. En dat zijn vaker vervelende, nikszeggende nummers. Ook een toekomstige eendagsvlieg gok ik. 2,6
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 23:43 uur
J-Kwon: 7,2
Shaboozey: 2 (wat vind ik dit slecht)
Verder nog wat achterstallig onderhoud:
Paul de Leeuw: 3
Laura Pausini: 5
En nog een 1 voor het wanstaltige Terug In De Tijd van Yves Berendse
Shaboozey: 2 (wat vind ik dit slecht)
Verder nog wat achterstallig onderhoud:
Paul de Leeuw: 3
Laura Pausini: 5
En nog een 1 voor het wanstaltige Terug In De Tijd van Yves Berendse
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 01:39 uur
#1896 J-Kwon - Tipsy : 2
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) : 7
#1895 Shaboozey - A Bar Song (Tipsy) : 7
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 07:51 uur
Er zit een dunne lijn tussen een banger voor de een en suf en volledig doorgedraaid voor de ander. Een onvoldoende voor het ellenlange Tipsy van J-Kwon: 4,56 en een hele kleine voldoende voor het mainstream A Bar Song (Tipsy) van Shaboozey: 5,54.
We hebben nog 1 nummer uit de Top 10 over 1994 nog niet beoordeeld. Oasis en André Rieu hebben meer gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken. De Maastrichtse musicus siert in oktober twee wedstrijden het shirt van MVV. Zijn silhouet is vanaf zijn 75e verjaardag afgebeeld op het shirt van de plaatselijke voetbalclub. Zijn afbeelding "symboliseert de verbinding tussen lokale trots, culturele identiteit en de rol van Rieu als een internationaal boegbeeld van de stad".
Om het dertigjarig bestaan van het iconische album Definitely Maybe van Oasis te vieren, heeft Manchester City een speciaal tenue op de markt gebracht. Ook hier ronkende marketing teksten: Het tenue is gebaseerd op de albumhoes die 'een hele generatie kenmerkte', aldus de club op de eigen website. Dit vierde tenue van Manchester City wordt alleen in bepaalde Champions League-duels gedragen. Oasis-gitarist en hartstochtelijk City fan Noel Gallagher was betrokken bij het ontwerp van het shirt.
Wat ze ook gemeen hebben is dat ze de afgelopen periode meer in het nieuws kwamen vanwege het geld dat ze verdienen dan de muziek die ze maken. Het zijn nogal winstgevende ondernemingen. Bij Oasis gaat het over de geldmachine die ze hebben aangezet met de reünie concerten en André Rieu zou zichzelf volgens Quote vorig jaar 37 miljoen dividend hebben uitgekeerd.
Beide hadden hun grootste Top 40 hit midden jaren negentig. Wonderwall in 1995 en
The Second Waltz van Rieu in 1994. Oasis is nog even druk bij de buren van De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter dus vandaag typische zondagochtend muziek.
The Second Waltz is een compositie van de Russische componist Dmitri Shostakovich. Dit nummer werd oorspronkelijk gecomponeerd in 1938 als onderdeel van de suite voor jazzorkest, maar het kreeg een heropleving toen André Rieu het opnam en uitvoerde met zijn Johann Strauss Orkest.
The Second Waltz is een melodieus stuk dat een melancholische walsritme heeft. The Second Waltz stond liefst 28 weken in de Top 40 met als hoogste positie plaats 4. Het nummer staat nog steeds in de Top 100 van succesvolste hits in de Nederlandse Top 40 allertijden.
#1897 André Rieu - The Second Waltz
We hebben nog 1 nummer uit de Top 10 over 1994 nog niet beoordeeld. Oasis en André Rieu hebben meer gemeen dan je op het eerste gezicht zou denken. De Maastrichtse musicus siert in oktober twee wedstrijden het shirt van MVV. Zijn silhouet is vanaf zijn 75e verjaardag afgebeeld op het shirt van de plaatselijke voetbalclub. Zijn afbeelding "symboliseert de verbinding tussen lokale trots, culturele identiteit en de rol van Rieu als een internationaal boegbeeld van de stad".
Om het dertigjarig bestaan van het iconische album Definitely Maybe van Oasis te vieren, heeft Manchester City een speciaal tenue op de markt gebracht. Ook hier ronkende marketing teksten: Het tenue is gebaseerd op de albumhoes die 'een hele generatie kenmerkte', aldus de club op de eigen website. Dit vierde tenue van Manchester City wordt alleen in bepaalde Champions League-duels gedragen. Oasis-gitarist en hartstochtelijk City fan Noel Gallagher was betrokken bij het ontwerp van het shirt.
Wat ze ook gemeen hebben is dat ze de afgelopen periode meer in het nieuws kwamen vanwege het geld dat ze verdienen dan de muziek die ze maken. Het zijn nogal winstgevende ondernemingen. Bij Oasis gaat het over de geldmachine die ze hebben aangezet met de reünie concerten en André Rieu zou zichzelf volgens Quote vorig jaar 37 miljoen dividend hebben uitgekeerd.
Beide hadden hun grootste Top 40 hit midden jaren negentig. Wonderwall in 1995 en
The Second Waltz van Rieu in 1994. Oasis is nog even druk bij de buren van De Britpop Big 4: alle singles gerangschikt-meter dus vandaag typische zondagochtend muziek.
The Second Waltz is een compositie van de Russische componist Dmitri Shostakovich. Dit nummer werd oorspronkelijk gecomponeerd in 1938 als onderdeel van de suite voor jazzorkest, maar het kreeg een heropleving toen André Rieu het opnam en uitvoerde met zijn Johann Strauss Orkest.
The Second Waltz is een melodieus stuk dat een melancholische walsritme heeft. The Second Waltz stond liefst 28 weken in de Top 40 met als hoogste positie plaats 4. Het nummer staat nog steeds in de Top 100 van succesvolste hits in de Nederlandse Top 40 allertijden.
#1897 André Rieu - The Second Waltz
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 09:49 uur
J-Kwon - Tipsy: 3,5 (begon al snel te vervelen)
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy): 4,5 (te doorsnee)
André Rieu - The Second Waltz: 8 (dan liever de semi-klassiek van Strauss)
Shaboozey - A Bar Song (Tipsy): 4,5 (te doorsnee)
André Rieu - The Second Waltz: 8 (dan liever de semi-klassiek van Strauss)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.