Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2023, 02:30 uur
Dus in 51 landen op de eerste plaats, maar in eigen land niet eens de Top 25 gehaald? Merkwaardig.
Niet dat het nou zo'n geweldig nummer is, maar dat is ook geen kwalificatie om een hit te worden.
6 (die snellere versie is best wel irritant: die duikt naar een 4)
Wijlen Tina nog een 7,2. Ik zou het destijds een 2,7 geven, verschrikkelijk vond ik het. Toch met andere oren naar gaan luisteren.
Niet dat het nou zo'n geweldig nummer is, maar dat is ook geen kwalificatie om een hit te worden.
6 (die snellere versie is best wel irritant: die duikt naar een 4)
Wijlen Tina nog een 7,2. Ik zou het destijds een 2,7 geven, verschrikkelijk vond ik het. Toch met andere oren naar gaan luisteren.
0
geplaatst: 27 mei 2023, 17:53 uur
De mannen van CCR vonden The Golliwogs niet zo'n hele fijne bandnaam en in 1967 veranderden zij die naam naar Creedence Clearwater Revival.... nee dat bekt lekker, heren.
Wat moet je nog vertellen over deze band? Succesvol en populair tot en met. John trekt nog steeds volle zalen. Hits in overvloed.
We gaan luisteren naar één van hun vele noteringen. Deze is geschreven door John Fogerty en stamt uit 1969.
1372. Creedence Clearwater Revival - Down on the Corner
[1969, #aw8, #hp10]
Wat moet je nog vertellen over deze band? Succesvol en populair tot en met. John trekt nog steeds volle zalen. Hits in overvloed.
We gaan luisteren naar één van hun vele noteringen. Deze is geschreven door John Fogerty en stamt uit 1969.
1372. Creedence Clearwater Revival - Down on the Corner
[1969, #aw8, #hp10]
0
geplaatst: 27 mei 2023, 18:43 uur
Door de grofkorrelige, korzelige, schuurpapieren stembanden van John krijgen alle nummers van CCR per definitie een half tot heel punt extra.
7,7
7,7
0
geplaatst: 28 mei 2023, 16:24 uur
Begin 1981 namen zowel Tanya Tucker als The Pointer Sisters dit nummer op. Tanya bracht het als eerste op single uit. Ze scoorde er een klein hitje mee, maar de critici waren niet bepaald enthousiast. Tijd aan de zussen om het te proberen. Hun versie viel in de smaak! Ze scoorden er een veel grotere hit mee en stelden ook de critici tevreden.
1373. The Pointer Sisters - Should I Do It
[1981, #aw8, #hp9]
1373. The Pointer Sisters - Should I Do It
[1981, #aw8, #hp9]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.