Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 juli 2023, 12:23 uur
Cuby
Aantal stemmen:13
Laag: 5,5
Hoog: 8,2
Gemiddeld: 7,3115
Plaats:241
Aantal stemmen:13
Laag: 5,5
Hoog: 8,2
Gemiddeld: 7,3115
Plaats:241
0
wavanbuuren
geplaatst: 16 juli 2023, 12:34 uur
Er is door de jaren heen natuurlijk ook veel Nederlandstalig materiaal uitgebracht wat de top-40 heeft behaald. Gemiddeld genomen zijn wij daar vrij kritisch op. Toch is het vandaag de beurt aan Cor Brak die redelijk succesvol was in het zelfverklaarde subgenre “komische acrobatiek”
Onder het pseudoniem Gerrit Dekzeil scoorde hij in de jaren 70 een behoorlijke hit, gebaseerd op “Gerrit de Stotteraar”, die op zijn beurt in de jaren 50-70 in Amsterdam berucht was vanwege het aantal inbraken, vaak opgepakt werd, maar even zo vaak weer wist te ontsnappen uit de gevangenis.
Kunnen wij de humor hier wel van inzien, of zijn we net zo onverbiddelijk als voor de meeste Nederlandse producties?
1418 Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit
[1973 #aw9 #hp6]
Onder het pseudoniem Gerrit Dekzeil scoorde hij in de jaren 70 een behoorlijke hit, gebaseerd op “Gerrit de Stotteraar”, die op zijn beurt in de jaren 50-70 in Amsterdam berucht was vanwege het aantal inbraken, vaak opgepakt werd, maar even zo vaak weer wist te ontsnappen uit de gevangenis.
Kunnen wij de humor hier wel van inzien, of zijn we net zo onverbiddelijk als voor de meeste Nederlandse producties?
1418 Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit
[1973 #aw9 #hp6]
1
geplaatst: 16 juli 2023, 21:48 uur
wavanbuuren schreef:
Deze man behoeft natuurlijk geen introductie of achtergrondinformatie, dus ik volsta met de opmerking naar onze EvilDr. Dat het een bewuste keuze is om de lange videoclip te plaatsen. Samen met “Thriller” en “Smooth Criminal” heeft deze man ons ook op visueel vlak veel gebracht.
Heel fijn, want alleen al de extreem hoog opgetrokken wenkbrauw van Eddie Murphy maakt dit het kijken van de clip al waard. Om over de bijna gecomputeriseerde perfecte schoonheid van [gottegot, hoe heet zij ook alweer? google...] oja, Iman, de weduwe van David Bowie natuurlijk! Zou ze al iemand anders hebben? Ik ben haar nog niet op Tinder of Happn tegengekomen...Deze man behoeft natuurlijk geen introductie of achtergrondinformatie, dus ik volsta met de opmerking naar onze EvilDr. Dat het een bewuste keuze is om de lange videoclip te plaatsen. Samen met “Thriller” en “Smooth Criminal” heeft deze man ons ook op visueel vlak veel gebracht.
Oja, de muziek. 5,7
1417 Cuby & the Blizzards - Appleknockers Flophouse = 8,2
1418 Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit = Barend! Wim T.! Sjef! Gied! Clous!

Bijna net zo geniaal als Sjefkes 'Zuurkool met vette jus' en Ir. Evert v.d Piks 'Geen bier maar karnemelk'.
Misschien moet ik maar eens een GH van Jacques Plafond en aanverwanten gaan organiseren. Ja, dat vind ik wel een lollig idee.
8
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 juli 2023, 13:04 uur
De meningen over Gerrit lopen nogal uiteen
Er mogen overigens nog wel wat stemmen bij voor het mooie.
Aantal stemmen: 11
Laagste: 3
Hoogste: 8
Gemiddeld: 5,89
Plaats: 951
Er mogen overigens nog wel wat stemmen bij voor het mooie.
Aantal stemmen: 11
Laagste: 3
Hoogste: 8
Gemiddeld: 5,89
Plaats: 951
0
wavanbuuren
geplaatst: 17 juli 2023, 13:14 uur
Soms gebeuren er rare dingen in het leven. Zo kan het zijn dat in 2013 een nummer in de top 40 binnen kwam wat er 25 weken heeft ingestaan en wat volledig langs me heen is gegaan. Het nummer bereikte in België zelfs de eerste plek.
Ik heb het over een duo aan Franse DJ’s te weten Cedric Steinmyller en Edgar Catry die onder de naam Klingande met Jubel een dikke vette Europese hit scoorden, die overigens wel een eendagsvlieg bleek. Kennen jullie hem nog wel?
1419 Klingande - Jubel
[2013 #aw25 #hp9]
Ik heb het over een duo aan Franse DJ’s te weten Cedric Steinmyller en Edgar Catry die onder de naam Klingande met Jubel een dikke vette Europese hit scoorden, die overigens wel een eendagsvlieg bleek. Kennen jullie hem nog wel?
1419 Klingande - Jubel
[2013 #aw25 #hp9]
0
geplaatst: 17 juli 2023, 13:42 uur
Vaste klant in m'n zomerlijst!
Draaide ook op StuBru goed mee, waardoor ik 'm wel meegekregen heb destijds. Nooit geweten dat die bij ons op 1 stond in de UltraTop.
8.0
Draaide ook op StuBru goed mee, waardoor ik 'm wel meegekregen heb destijds. Nooit geweten dat die bij ons op 1 stond in de UltraTop.8.0
1
wavanbuuren
geplaatst: 17 juli 2023, 14:03 uur
esteban schreef:
Draaide ook op StuBru goed mee, waardoor ik 'm wel meegekregen heb destijds. Nooit geweten dat die bij ons op 1 stond in de UltraTop.
8.0
Draaide ook op StuBru goed mee, waardoor ik 'm wel meegekregen heb destijds. Nooit geweten dat die bij ons op 1 stond in de UltraTop.8.0
Zo steek je altijd weer wat op van dit topic esteban

0
geplaatst: 17 juli 2023, 14:46 uur
3
wat een suf nummer, klinkt meer als een Postcodeloterijreclame muziekje.
Gelukkig nooit in 2013 gehoord blijkbaar
wat een suf nummer, klinkt meer als een Postcodeloterijreclame muziekje.
Gelukkig nooit in 2013 gehoord blijkbaar
1
geplaatst: 17 juli 2023, 15:35 uur
De zomerse donderwolken zijn ook weer gearriveerd, merk ik. 
Kidding, kidding.
PS: Is dit de volledige versie? Lijkt vroegtijdig afgekapt aan het einde. Enfin, de versie in m'n lijst is uitgebreider, kan zijn dat die afwijkend is.

Kidding, kidding.
PS: Is dit de volledige versie? Lijkt vroegtijdig afgekapt aan het einde. Enfin, de versie in m'n lijst is uitgebreider, kan zijn dat die afwijkend is.
0
geplaatst: 17 juli 2023, 18:05 uur
1417 Cuby & the Blizzards - Appleknockers Flophouse : 6
1418 Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit : 8
1419 Klingande - Jubel : 4
1418 Gerrit Dekzeil - Ik ben Gerrit : 8
1419 Klingande - Jubel : 4
0
geplaatst: 17 juli 2023, 21:34 uur
Nooit gehoord en de eerste 50 seconden zijn opvallend goed genietbaar, met name dankzij het toetertje. Maar ja, dan slaat zo'n boertigsimpele kleuterbeat alles weer dood.
Dankzij het catchy toetertje toch nog een 5.
Dankzij het catchy toetertje toch nog een 5.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.