MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
6,5

9

Sting een mooie 8

6,5

DJ Jean: 6,3
Sting: 7,6

wavanbuuren
8,5

6.5

8,5

wavanbuuren
Sting trapte af met een onvoldoende, maar de 21 stemmers die volgden waren het daar niet mee eens. Uiteindelijk komt onze wereldverbeteraar met een gemiddelde van 7,2523 terecht op een voorlopige 269ste plek.

wavanbuuren
Tijd om terug te gaan naar de jaren 60 en 70. En waar in Nederland kun je dan beter terecht komen dan in de Haagse scene?

Het was de onvolprezen Robbie van Leeuwen die het wel gezien had bij zijn bandje “The Motions”, die op zoek ging naar een nieuwe uitdaging. Hij richtte de band “Shocking Blue” op. Het was eigenlijk allemaal in kannen en kruiken dat ene Barry Hay de zanger zou gaan worden, maar die zegde op het allerlaatste moment af.

Er volgde een matig succesvol album met tweede keus Fred de Wilde, maar toen Robbie Mariska Veeres tegenkwam en haar tot zangeres van de band benoemde was de trein definitief vertrokken.

“Venus” deed het overal in de wereld fantastisch en prijkt bij ons (de enige hitlijst die er echt toe doet) nog altijd op een prachtige 54ste plek. Maar om de band alleen met “Venus” te associëren zouden we ze tekort mee doen.

Het is dan ook tijd voor het nummer dat het in elk geval getalsmatig in Nederland nog beter deed dan “Venus”. Kunnen wij daar net zoveel waardering voor opbrengen?

1426 Shocking Blue - Never Marry a Railroad Man

[1970 #aw12 #hp1]

Jazeker, want idd nóg beter dan Venus.

Nederbeatperfectie.
Nou vooruit, ik beheers me: geen 10, maar toch zeker een 9,5 (bewaar ik de 10 voor 'Send Me A Postcard')

7,5

7,8

9

7,5

7

7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.