Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 maart 2023, 22:30 uur
Grinnik, wat een eer dat je een stukje van mijn tekst citeert. Het is mijns inziens geen drogreden. Ik snap je punt, en het zou opgaan als niemand die het kent, "dus" dan zal het wel niks zijn. Dan is het een drogreden van jewelste. Echter, hier is het andersom gegaan. Sailor kreeg een joekel van een hit, de critici waren ook zeer te spreken, maar door de decennia heen hebben we (als collectief) blijkbaar een andere mening gevormd. Ergo: in de vergetelheid geraakt. Waarom? Wellicht omdat het, ook wat bijna alle stemmers hier betreft, niet beklijfde: niet bijzonder genoeg. Het regende zesjes en enkele zeventjes. Dat niemand het album in een ander spelletje noemt is een aanvullend argument (op zichzelf staand is dat zeker een drogreden, dat is waar). Ach, til er niet te zwaar aan: ik heb wagonladingen muziek die ik prachtig en uniek en origineel etc. vind, maar die hier door bijna niemand zal worden gewaardeerd. Koester vooral jouw liefde voor de plaat. Mooi man, dat jij het geweldig vindt! Ik heb met plezier jouw liefde voor deze band gelezen (prachtig verhaal met een mooie analyse samen met Kraftwerk). Ik heb inmiddels wat andere nummers geluisterd en ook die vind ik "wel okay, best aardig" (behalve 'Let's Go To Town', die vind ik erg sterk, en 'Blue Desert', die vind ik weer drie keer niks). Ze hebben wel een eigen sound, dat moet ik de band nageven. (Mede) daarom zal het destijds wel door de critici breed zijn opgepikt.
Als ik Sailor weer eens zie liggen in de kringloop, neem ik 'em voor je me.
Ticket To Ride: ook wel okay, best aardig. Ik geef dit bandje hetzelfde cijfer als Sailor. 6,8
Als ik Sailor weer eens zie liggen in de kringloop, neem ik 'em voor je me.
Ticket To Ride: ook wel okay, best aardig. Ik geef dit bandje hetzelfde cijfer als Sailor. 6,8
0
geplaatst: 13 maart 2023, 17:09 uur
Ticket to Ride staat (vooralsnog) stevig in onze top 100: plek 88 met een gemiddelde van 7,74.
Maar liefst 18 jaar lang was dit het nummer dat het langst op nummer 1 in de Nederlandse Top 40 stond. Het werd triple-platina en is tot op de dag van vandaag nog steeds één van de succesvolste Nederlandse songs allertijden.
Hitlijstsucces zegt echter niets over populariteit in dit topic. Dus, zeg het maar. Kan dit ons bekoren?
1297. Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog
[1994, #aw28, #hp1]
Maar liefst 18 jaar lang was dit het nummer dat het langst op nummer 1 in de Nederlandse Top 40 stond. Het werd triple-platina en is tot op de dag van vandaag nog steeds één van de succesvolste Nederlandse songs allertijden.
Hitlijstsucces zegt echter niets over populariteit in dit topic. Dus, zeg het maar. Kan dit ons bekoren?
1297. Marco Borsato - Dromen Zijn Bedrog
[1994, #aw28, #hp1]
0
geplaatst: 13 maart 2023, 17:11 uur
Toen kwam die vrij vaak voorbij... Nu nooit meer...
Toch een aanstekelijk nummer
7,0
Toch een aanstekelijk nummer
7,0
0
geplaatst: 13 maart 2023, 20:08 uur
Ook in BE een dikke hit. Jeugdsentiment en wat mij betreft dé Borsato-classic bij uitstek. Van de hele heisa rond zijn persoon heb ik eigenlijk zo goed als niets meegekregen, boeit me ook niet. Geen fan, noch tegenstander. Deze single blijft overeind.
8
8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.