MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:
Gene krijgt een oorwassing, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van zijn tegenstander dan aan enige zwakte in zijn eigen materiaal. The Rock'n'Roll Trio zien we terug in de 3e ronde.

1. Wanda Jackson vs Hayden Thompson 1-0 (5-4), 1-1 (2-5), 1-2 (2-5)
2. Eddie Cochran vs Sonny Burgess 0-1 (4-5), 1-1 (5-2), 2-1 (6-3)
3. Frankie Ford vs Big Al Downing 0-1 (2-5), 0-2 (1-4)
4. Billy Zoom vs Bill Haley & His Comets 1-0 (4-3), 1-1 (2-6), 1-2 (0-6)
5. The Rock’n’Roll Trio vs Jumpin' Gene Simmons 1-0 (5-1), 2-0 (7-0)

Battle 6A
Ace Cannon vs Glen Glenn

In de eerste ronde wist Ace dik te winnen van een andere instrumentalist, maar in deze ronde krijgt hij een zwaardere taak: Glen Glenn die in ronde 1 zeer hoge ogen gooide. Zoals gebruikelijk in ronde 2 beginnen we met twee songs die in ronde 1 een battle wisten te winnen.

Ace Cannon – Cottonfields

Vs

Glen Glenn – I’m Glad My Baby’s Gone Away

jeb777
Zei er iemand Glen Glenn?

0-1

Ast
0-2

Ook bij de tweede battle tussen The Rock’n’Roll Trio en Jumpin' Gene Simmons zou mijn stem naar Gene gegaan zijn, maar het scheelt niet veel. Ik kan dan ook goed leven met het doorgaan van The Rock’n’Roll Tro.

De huidige strijd gaat tussen Ace Cannon en Glen Glenn.
Voor een instrumental vind ik cottonfields van Ace Cannon niet tegenvallen (lekkere sax). Deze song van Glen Glenn vind ik ook nog niet geniaal, maar hij scoort wel het punt.

0-5

Battle 6B
Ace Cannon vs Glen Glenn

Als tweede song probeert Ace het met dit nummer uit 1965 en Glen gooit er een 50s song tegenaan.

Ace Cannon – Honky Tonk

Vs

Glen Glenn – Hold Me Baby

jeb777
0-1

0-3

Helaas, Ace, deze instrumental weet mij niet te raken. Glen komt met een niet onaardig nummer. Niet briljant, maar hiermee wint hij deze battle heel eenvoudig.

0-6

En of er iemand Glen Glenn zei jeb777. Sterker nog, dat zeiden we allemaal:

1. Wanda Jackson vs Hayden Thompson 1-0 (5-4), 1-1 (2-5), 1-2 (2-5)
2. Eddie Cochran vs Sonny Burgess 0-1 (4-5), 1-1 (5-2), 2-1 (6-3)
3. Frankie Ford vs Big Al Downing 0-1 (2-5), 0-2 (1-4)
4. Billy Zoom vs Bill Haley & His Comets 1-0 (4-3), 1-1 (2-6), 1-2 (0-6)
5. The Rock’n’Roll Trio vs Jumpin' Gene Simmons 1-0 (5-1), 2-0 (7-0)
6. Ace Cannon vs Glen Glenn 0-1 (0-7), 0-2 (0-6)

Battle 7A
Janis Martin vs Clarence "Frogman" Henry

Beide artiesten wisten hun eerste ronde pairing met 2-0 door te komen, maar nu nemen ze het tegen elkaar op.

Janis Martin – Two Long Years

Vs

Clarence “Frogman” Henry – Lonely Street

Heerlijk nummer van Janis Martin. De Frogman komt ook met een erg leuk nummer voorbij, maar gaat mij op een gegeven moment een beetje vervelen.

1-1

Janis Martin heeft een prachtige stem en de compositie bevalt mij ook maar qua productie had er meer uitgehaald kunnen worden (zeker als ze met Elvis wordt vergeleken) en tekstueel vind ik het ook niet sterk (twee jaar wachten en dan iemand treffen die twee keer beter is). Clarence Henry scoort juist op die laatste twee punten duidelijk beter, daar gaat mijn punt naar toe.
1-2

jeb777
Ik heb Janis Martin live gezien in 1982 in Eindhoven en daar heeft ze mijn hart gestolen. Maar ook zonder dat optreden zou mijn stem naar the female Elvis gegaan zijn!

2-2

3-2, nipt

Battle 7B
Janis Martin vs Clarence "Frogman" Henry

Van een eenzame straat naar een straat voor de jeugd. In deze tweede battle gooit Janis een single release uit 1960 in de strijd en probeert Frogman het met eentje uit 1957.

Janis Martin – Teen Street

Vs

Clarence “Frogman” Henry – I’m a Country Boy

Niet onaardig nummer van Janis, maar het raakt me niet echt. Grappig nummer van Clarence, geen topper, maar grappig genoeg om deze battle te winnen.

0-1

Bijzonder vervelend en irritant nummer van Clarence.

1-1

jeb777
2-1

Gast
geplaatst: vandaag om 10:43 uur

geplaatst: vandaag om 10:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.