Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)
zoeken in:
1
jeb777
geplaatst: 17 augustus 2023, 15:51 uur
Heb deze Mystery Girl cd gekocht toen die uitkwam en was er helemaal weg van. Draai hem nog steeds heel vaak. Erg sterke periode van Roy die toen ook met zijn Black & White Night Live concert kwam. Wereldklasse!
3-0
3-0
0
geplaatst: 17 augustus 2023, 19:23 uur
Battle 8B
Roy Orbison vs Ray Harris
Tijd voor signature songs van Roy en Ray.
Roy Orbison – Oh, Pretty Woman
Vs
Ray Harris – Come on Little Mama
0
jeb777
geplaatst: 17 augustus 2023, 19:43 uur
Kan me een tv-show herinneren toen Roy pas zijn carrière startte dat Johnny Cash hem advies gaf: "If you lower your voice and change your name you might make it". 

1-0

1-0
0
geplaatst: 17 augustus 2023, 20:01 uur
Roy: onverwoestbare popklassieker, dikke 10.
Ray: zo moet Rockabilly klinken, boos, ruig en ongepolijst.
1-1
1-1
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 00:43 uur
Shaky schreef:
Roy: onverwoestbare popklassieker, dikke 10.
Dan is die de afgelopen vier jaar zo'n 2 punten gestegen. Roy: onverwoestbare popklassieker, dikke 10.
Shaky schreef:
8,2
8,2
Shaky schreef:
Helemaal mee eens en dat staat voor mij voor altijd vast. Ray: zo moet Rockabilly klinken, boos, ruig en ongepolijst.
1-3
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 02:33 uur
2-3
Ik ben juist wat minder fan van dat ruige, ongepolijste rockabilly (boos associeer ik niet met rockabilly). Harmonieuze en melodieuze rockabilly scoort bij mij meestal hoger, zoals ook hier.
Ik ben juist wat minder fan van dat ruige, ongepolijste rockabilly (boos associeer ik niet met rockabilly). Harmonieuze en melodieuze rockabilly scoort bij mij meestal hoger, zoals ook hier.
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 06:56 uur
Wat??? Zo dadelijk ga je me nog proberen wijs te maken dat deze subjectieve waardeoordelen gebaseerd op zelfverzonnen criteria of zelfs gebaseerd op de waan van de dag geen exacte wiskunde is? Het moet hier niet gekker meer worden.
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 07:07 uur
Battle 8C
Roy kan een, voor dit spel, nieuwe song laten horen. Ray heeft al zijn songs al opgebruikt en daar heb ik zelfs al moeten dubbelen. We gaan deze nog een keer beluisteren.
Roy Orbison – Domino
vs
Ray Harris – Where’d You Stay Last Night
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 07:11 uur
Ray heeft 3 erg lekkere nummers gemaakt, en nog wat slechte countrysongs. Hoewel ik dit ook een heerlijke song vind, ben ik wel al een paar rondes klaar met het veel te beperkte repertoire van de man. Had er tegen Tommy Sands natuurlijk allang uit moeten liggen. Leuk dat hij in deze ronde nog een battletje weet te pakken, maar wat mij betreft is dit absoluut het eindstation voor Harris.
1-0
1-0
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 11:40 uur
Wat stijgt er tegenwoordig allemaal niet?
De wereldtemperatuur, de rente, de prijzen, de waardering voor "Pretty Woman"....
Niet mijn waardering voor Ray.
5-0
De wereldtemperatuur, de rente, de prijzen, de waardering voor "Pretty Woman"....
Niet mijn waardering voor Ray.
5-0
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 11:49 uur
De helft van deze 3e ronde is gespeeld. Roy plaatst zich net als Carl Perkins, Gene Vincent, Stray Cats, Hayden Thompson, Warren Smith, Elvis Presley en Eddie Cochran voor de volgende ronde. Wat een lijst.
1. Jack Scott vs Carl Perkins 1-0 (3-2), 1-1 (1-4), 1-2 (2-4)
2. Gene Vincent vs Ritchie Valens 1-0 (6-0), 2-0 (5-0)
3. Stray Cats vs Janis Martin 1-0 (5-1), 2-0 (6-0)
4. The Canadian Sweethearts vs Hayden Thompson 0-1 (0-5), 0-2 (0-6)
5. Warren Smith vs Bill Haley & His Comets 1-0 (4-0), 2-0 (4-0)
6. Elvis Presley vs Billy Lee Riley 1-0 (6-0), 1-1 (3-5), 2-1 (5-4)
7. Bobby Poe vs Eddie Cochran 0-1 (2-5), 0-2 (0-5)
8. Roy Orbison vs Ray Harris 1-0 (6-0), 1-1 (2-3), 2-1 (5-0)
1. Jack Scott vs Carl Perkins 1-0 (3-2), 1-1 (1-4), 1-2 (2-4)
2. Gene Vincent vs Ritchie Valens 1-0 (6-0), 2-0 (5-0)
3. Stray Cats vs Janis Martin 1-0 (5-1), 2-0 (6-0)
4. The Canadian Sweethearts vs Hayden Thompson 0-1 (0-5), 0-2 (0-6)
5. Warren Smith vs Bill Haley & His Comets 1-0 (4-0), 2-0 (4-0)
6. Elvis Presley vs Billy Lee Riley 1-0 (6-0), 1-1 (3-5), 2-1 (5-4)
7. Bobby Poe vs Eddie Cochran 0-1 (2-5), 0-2 (0-5)
8. Roy Orbison vs Ray Harris 1-0 (6-0), 1-1 (2-3), 2-1 (5-0)
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 11:50 uur
Battle 9A
Ricky Nelson vs Linda Gail Lewis
In 1981 bracht Rick zijn laatste studioalbum uit waarop nieuw werk verscheen. We gaan luisteren naar één van de allerlaatste Rick originals. Voor Linda Gail gaan we naar 2015 om te luisteren naar een track van het album dat ze dat jaar uitbracht.
Ricky Nelson – The Loser Baby Is You
Vs
Linda Gail Lewis – Hard Rockin’ Man
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 21:56 uur
Oef, ik vind deze weer heel lastig. Het hele mooie 'The Loser Baby Is You' of het lekkere rauwe 'Hard Rockin’ Man'. Hoewel ik bij de vorige keer dat ik stemde nog aangaf dat harmonieuze en melodieuze rockabilly bij mij meestal hoger scoort, ga ik hier toch voor Linda (en Marzipaintree gaat nu juist voor Ricky
).
Ach, beide soorten zijn gewoon geweldig.
2-5
).Ach, beide soorten zijn gewoon geweldig.

2-5
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 21:58 uur
Battle 9B
Lastige dit hoor, want als we het hebben over signature songs voor Ricky dan moeten we toch echt weer de Rockabilly verlaten. Niet erg, gebeurt wel vaker, maar dat hebben we in battle 9A ook al moeten doen. Nou goed, het is een artiesten KO dus laat gaan. We gaan naar de grootste hit uit zijn carrière luisteren.
Linda Gail heeft niet echt een signature song en de enige song die wat wist te doen in de hitlijsten was een duet met haar broer Jerry Lee. We gaan daarom naar haar enige solo-hitnotering luisteren.
Ricky Nelson – Travelin’ Man
Vs
Linda Gail Lewis – Smile Somebody Loves You
0
geplaatst: 19 augustus 2023, 00:45 uur
Ja, Kees-Jan, ik vond de vorige ronde ook heel lastig. Het zou zo maar kunnen dat als we de vorige ronde morgen opnieuw doen dat ik op Linda stem.
Maar deze tweede ronde kan je nog zo vaak herhalen. Ik blijf op Ricky stemmen. Travelin man is daarvoor te goed.
Als hij wat minder een travelin man was dan had hij er nog kunnen zijn.
Op de Nederlandse wikipedia staat dat het nummer de allereerste promoclip was. Ik heb mijn twijfels maar ik kan even geen vroeger voorbeeld noemen. Dit is die clip.
Ik vergeet bijna te stemmen.
2-0
Maar deze tweede ronde kan je nog zo vaak herhalen. Ik blijf op Ricky stemmen. Travelin man is daarvoor te goed.
Als hij wat minder een travelin man was dan had hij er nog kunnen zijn.
Op de Nederlandse wikipedia staat dat het nummer de allereerste promoclip was. Ik heb mijn twijfels maar ik kan even geen vroeger voorbeeld noemen. Dit is die clip.
Ik vergeet bijna te stemmen.
2-0
* denotes required fields.