MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Rockabilly Hall of Fame - KO (variant)

zoeken in:

Bob Luman – All Night Long vs. Jack Clement – Ten Years

Ik ben bij deze clash wat minder stellig dan Shaky, het nummer van Jack Clement vind ik namelijk ook heerlijk. Het ontbreekt echter aan wat pit en dat heeft het nummer van Bob Luman meer dan genoeg. Heerlijke rockabilly. Lekkere stem ook.

4-0

Ast
5-0

jeb777
Helemaal eens met Kees-Jan. Heb meerdere malen naar de songs moeten luisteren voordat ik een keuze kon maken.

6-0

Battle 37B
Bob Luman vs Jack Clement

Bob Luman heeft een aantal erg goede albums opgenomen, maar helaas mocht het succes niet ontzettend lang duren. In 1978 stierf Bob namelijk al op 41 jarige leeftijd aan een longontsteking. Als tweede song gaan we naar zijn allerlaatste single luisteren. Deze bereikte vlak voor zijn dood de 47e plek in de Country chart.

Bob Luman – Proud Lady

Vs

Bob was niet de enige die in 1978 zijn laatste single opnam. Ook Jack stopte eind 1978 met het uitbrengen van singles. Hij ging zich nog meer toeleggen op die andere gebieden binnen de muziekindustrie. Het echt doorbreken als zanger was nooit zijn prioriteit, en leek er ook niet echt in te zetten, maar als producer en schrijver was hij veel beter op zijn plek. Ook voor Jack dus een single uit 1978.

Jack Clement – When I Dream

Ast
1-0

Uiteraard niet één van de betere Luman-songs dit (althans, dat vind ik), maar ik vond het wel een mooie triestheid hebben om van beide mannen hun laatste single te kiezen.

2-0

Mededeling van huishoudelijke aard. Morgen ben ik al heel vroeg weg en heb ik tot in de avond geen tijd om een nieuwe battle te posten. Tussen nu en bedtijd lukt dat wel nog, morgen pas weer vanaf een uur of 20.00 / 21.00 vermoed ik.

jeb777
Ik vind het wel een lekker country song van Bob.

4-0

Zeker wel een lekkere song, maar zou toch niet snel in een Bob Luman top 50 verschijnen. Zijn niveau is vrij hoog.

Weer twee fraaie nummers. Bob deze keer met een lekkere country-rocker, waarvan ik alleen het refrein niet helemaal vind kloppen. Dat 'proud lady' klinkt raar.
Het nummer van Jack bezorgt mij kippenvel, wat een pareltje. Mijn stem gaat deze keer zonder twijfel naar Jack.

4-1

Kees-Jan schreef:
Weer twee fraaie nummers.

Dit is de officiële tagline voor alle battles wat mij betreft . Ook als er wel eens een suffe song voorbij komt ben ik nog happy met de battles, vind dit spelletje gewoon leuk

We zijn trouwens een erg fijn select groepje, helemaal top. Wel vreemd dat er zo weinig belangstelling is voor dit thema. Ach ja, nu is het exclusief en niet massaal, is het meteen meer waard

Voor de liefhebbers van die tweede song van Jack Clement, luister zeker Jack Clement - All I Want to Do in Life (1978).

Bob Luman gaan we terugzien in de volgende ronde.

1. Jerry Lee Lewis vs Rudy Grayzell 1-0 (6-1), 1-1 (4-4), 2-1 (5-1)
2. Blackwood Brothers vs Narvel Felts 0-1 (1-6), 0-2 (1-5)
3. Johnny Vallis vs Al Casey 0-1 (3-4), 0-2 (2-3)
4. Wynona Carr vs Bruce Channel 1-0 (5-0), 2-0 (5-1)
5. Moon Mullican vs Sonny Burgess 0-1 (0-6), 0-2 (1-6)
6. Bill Haley vs Billy Zoom 0-1 (0-6), 1-1 (5-1), 1-2 (1-5)
7. Johnny Horton vs Marvin Rainwater 1-0 (5-1), 2-0 (5-2)
8. Warren Smith vs Billy Garland 1-0 (6-0), 2-0 (5-2)
9. Burl Boykin vs Elvis Presley 0-1 (0-6), 0-2 (1-5)
10. Johnny Meeks vs Sid King 0-1 (0-6), 0-2 (1-4)
11. The Canadian Sweethearts vs Tillman Franks 1-0 (4-2), 2-0 (7-0)
12. Lonnie Mack vs Ersel Hickey 0-0 (3-3), 1-0 (6-0), 2-0 (5-0)
13. Johnny Burnette vs Light Crust Doughboys 1-0 (6-0), 2-0 (5-1)
14. Big Al Downing vs Sue Thompson 1-0 (6-0), 2-0 (6-1)
15. Bobby Wayne vs Charlie Gracie 0-1 (2-5), 0-2 (0-5)
16. Ray Harris vs Billy Strange 1-0 (6-0), 2-0 (4-0)
17. J. P. "The Big Bopper" Richardson vs Alton & Jimmy 1-0 (7-0), 2-0 (6-1)
18. Luther Perkins vs Wanda Jackson 0-1 (0-5), 0-2 (0-6)
19. Grady Martin vs Boyd Bennett 0-1 (0-5), 0-2 (0-4)
20. Sandy Nelson vs Ace Cannon 0-1 (1-5), 0-2 (0-5)
21. Eddie Zack vs Hayden Thompson 0-1 (0-5), 0-2 (0-6)
22. Marshall Lytle vs Johnny Cash 1-0 (3-2), 2-0 (5-1)
23. Barbara Pittman vs Bobby Curtola 0-1 (3-4), 0-2 (1-6)
24. Carl Dobkins, Jr. vs Rusty York 0-1 (0-5), 0-2 (0-5)
25. Billy Lee Riley vs The Flaming Ember 1-0 (5-1), 2-0 (5-0)
26. Ray Campi vs Bobby Sowell 1-0 (6-0), 2-0 (5-0)
27. James Burton vs Joe Pennington 0-1 (0-6), 0-2 (0-6)
28. Rodney Lay vs Collins Kids 0-1 (1-5), 0-2 (0-5)
29. Bo Diddley vs Linda Gail Lewis 0-1 (2-4), 1-1 (4-2), 1-2 (1-5)
30. Tommy Roe vs Bonnie Lou 0-0 (3-3), 1-0 (5-0), 2-0 (4-1)
31. Clyde McPhatter vs Tommy Allsup 1-0 (3-0), 2-0 (6-0)
32. Mac Curtis vs Robin Luke 1-0 (6-0), 2-0 (5-0)
33. Billy Swan vs Clarence "Frogman" Henry 0-1 (0-6), 0-2 (1-5)
34. Johnny Preston vs Jo Ann Campbell 0-1 (0-6), 0-2 (2-3)
35. Tommy Sands vs Rod Bernard 1-0 (5-0), 2-0 (3-2)
36. Bill Haley & His Comets vs Tommy Overstreet 1-0 (5-0), 2-0 (5-1)
37. Bob Luman vs Jack Clement 1-0 (6-0), 2-0 (4-2)

Battle 38A
Bobby Helms vs Ricky Nelson

Bobby Helms

https://cdns-images.dzcdn.net/images/artist/4eb60a37eb91483943a0f7a76753b7ed/500x500.jpg

Mr. Jingle Bell Rock himself. Een vloek en een zege dat nummer. Van de ene kant is hij gewoon de man van Jingle Bell Rock, damn… dan is je naam dus echt voor altijd gevestigd. Van de andere kant ben je dan ook altijd ‘oh ja, die van Jingle Bell Rock’. Hoe dan ook, Bobby heeft meerdere hits op zijn naam staan en begon met behoorlijk ‘pure country’ en eind jaren 50 voegde hij wat meer rock toe aan die country sound. Als eerste song luisteren we naar een single uit 1959.

Bobby Helms – Hurry Baby

Vs

Ricky Nelson

https://singersroom.com/wp-content/uploads/2023/03/Best-Ricky-Nelson-Songs-of-All-Time.jpg

Ricky bracht zijn eerste single uit in 1957, maar ow..wacht even. We moeten Rick zeggen. Hij had zelf op een gegeven moment een hekel aan ‘Ricky’. Hij wilde van zijn babyface ‘Ozzie and Harriet’ imago af. Toch lukte dit niet helemaal. Veel fans herinneren hem als Ricky Nelson en dat is voor deze KO ook helemaal geen probleem want in die tijd maakte hij de nodige rock’n’roll plaatjes. Laten we beginnen met dit singletje uit ’57 dat de 5e plek in de US hitlijst bereikte. Hier is het overigens Joe Maphis op gitaar en niet James Burton.

Ricky Nelson – Be Bop Baby

Beide leuk!
1-1

Weer twee fraaie nummers.

Ik heb het gevoel dat ik Hurry Baby ook van een andere rockabilly artiest ken, maar ik heb geen idee meer wie dat dan zou moeten zijn. Leuk nummer, maar Be Bob Baby vind ik net iets leuker.

1-2

jeb777
1-3

Ast
2-3

Poehhh, ik vind ze ook allebei erg fijn. Qua artiest vind ik Nelson beter, maar als ik heel eerlijk ben vind ik Hurry Baby leuker dan Be Bop Baby.

3-3

Battle 38B

In 1970 scoorde Bobby zijn laatste hit in de Amerikaanse hitlijst, maar dat betekent niet dat hij stopte met muziek maken. Hij ging door tot ongeveer eind jaren 80, maar zijn kwakkelende gezondheid stond hem in de weg. Bobby kreeg te maken met allerlei aandoeningen en ziektes en op een gegeven moment moest hij zelfs een ooglapje dragen. Wij gaan terug naar zijn fitte jaren; deze single komt uit 1959 en kwam tot plek 26 in de US chart.

Bobby Helms – New River Train

Vs

Deze keer een song die ervoor zorgde dat Ricky in de UK een 27e plek in de hitlijst scoorde en ook in de US deed deze het goed met een top 10-notering. De video die we hierbij gaan bekijken komt uit de Ozzie and Harriet show, dat was een ongelooflijk populair televisieprogramma van de ouders van Ricky. Dankzij die show kreeg hij voor het eerst bekendheid en kon hij vaak zijn nieuwe songs spelen. Zoals deze:

Ricky Nelson – I Got a Feeling

0-1

0-3
Met een glunderende James Burton op een (volgens mij) Rickenbacker gitaar.

Ast
0-4

jeb777
0-5

Battle 38C

Er is minstens een derde battle nodig tussen deze mannen na het gelijkspel van battle 1. Ricky won de tweede, maar er zijn twee overwinningen nodig om je te plaatsen voor een volgende ronde. Eens kijken of Bobby zich helemaal kan terugvechten en een vierde onderlinge battle kan afdwingen.

Dat gaat hij proberen met een dikke hit uit 1958. Hiermee scoorde hij een 5e plek op de US Country Chart en de 20e plek op de reguliere UK Chart. Het zou zijn 2e grootste hit in Engeland blijken en zijn 3e grootste hit op de US Country Chart.

Bobby Helms – Jacqueline

Vs

Ricky Nelson heeft rockabilly gemaakt, rock’n’roll, country, folk, beetje roots, maar natuurlijk ook wat zoetere pop. Hij was een babyface en dat werd flink uitgemolken. De teenage heartthrob was een magneet voor tienermeiden en liefdesliedjes stonden dan ook hoog op de prioriteitenlijst. Een van de redenen dat Rick Nelson van zijn ‘Ricky Nelson’ imago af wilde. Wat mij betreft is hij dan wat te streng voor zichzelf, maar goed. Laten we wel naar een slow song gaan luisteren nu. Deze komt uit 1960 en bereikte de 27e plek in de US Chart.

Ricky Nelson – I’m Not Afraid

De vorige battle was inderdaad een no-brainer stem voor Ricky.
Hier is dat zeker niet het geval. Die superzoete nummers van Ricky doen het bij mij meestal niet geweldig en dit I'm Not Afraid is daar een perfect voorbeeld van. Nu komt Bobby ook niet met een absolute klapper, maar hij wint deze clash wel voor mij.

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.