Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2024, 08:58 uur
Van mij krijgt-ie een 6,5 - fascinerend en goed gemaakt maar niet echt mooi of beklijvend. Gemiddeld genomen dachten 11 stemmers daar anders over, want Adam Wiltzie - Eleven Fugues for Sodium Pentothal komt binnen op een mooie derde plaats. Taroug - Darts & Kites - 6,05 (10) ruimt het veld.
Top-10:
01. Mount Kimbie - The Sunset Violent - 7,43 (12)
02. Bill Ryder-Jones - Iechyd Da - 7,35 (15)
03. Adam Wiltzie - Eleven Fugues for Sodium Pentothal - 7,28 (11)
04. Shabaka - Perceive Its Beauty, Acknowledge Its Grace - 6,83 (11)
05. Ghana Special 2: Electronic Highlife & Afro Sounds in the Diaspora, 1980-93 - 6,79 (12)
06. Karate Boogaloo - Hold Your Horses - 6,68 (10)
07. Bolis Pupul - Letter to Yu - 6,64 (9)
08. Hana Vu - Romanticism - 6,38 (12)
09. Casey - How To Disappear - 6,13 (15)
10. Elbow - Audio Vertigo - 6,11 (12)
Flop-10:
01. Mainline Magic Orchestra - Harri Poter - 3,42 (12)
02. The Yussef Dayes Experience - Live from Malibu - 4,34 (11)
03. Matti Bye - Capri Clouds - 4,41 (11)
04. Usher - Coming home - 4,68 (14)
05. J Mascis - What Do We Do Now - 5,13 (10)
06. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
==. The Smile - Wall of Eyes - 5,25 (10)
08. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
09. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
10. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,56 (17)
Spreadsheet voor berekenen gemiddelde
De nieuwe:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/894000/894348.jpg?cb=1709805047
Taylor Swift - The Tortured Poets Department
Top-10:
05. Ghana Special 2: Electronic Highlife & Afro Sounds in the Diaspora, 1980-93 - 6,79 (12)
Flop-10:
05. J Mascis - What Do We Do Now - 5,13 (10)
06. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
08. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
09. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
10. Froukje - Noodzakelijk Verdriet - 5,56 (17)
De nieuwe:
https://www.musicmeter.nl/images/cover/894000/894348.jpg?cb=1709805047
Taylor Swift - The Tortured Poets Department
1
WVTRVE
geplaatst: 14 april 2024, 18:11 uur
Kijk, ik kan wel beweren dat ik geen feminist ben maar een knappe vrouw doet het bij mij altijd goed. Weinig origineel zo'n plaatje als deze, edoch altijd prachtig. Toch vind ik het maar een rare compositie. Wie knipt er nou de helft van haar hoofd weg op de foto? En als je dan ook de benen eraf haalt, waarom laat je nog wel een halve knie zien? Mijn gezegde is luid dan ook: "Geen been geen knie, en een halve knie liever nie.". Alhoewel, geef mij maar lange benen, een stuk knapper dat.
Totaalcijfer een 8 minus de rare grijs getinte omlijsting minus het wegsnijden van een belangrijk deel van haar gezicht en benen en ze mag ook wel wat leukere lakens kopen, hotelwit is zo saai. Geen fucking geld om wat leukere lakens te kopen. De titel van de plaat is ook wel erg pretentieus voor een popzangeres, ze verdient miljoenen en stadiums verkopen sneller uit dan je kaartjes kan kopen, ze is godverdomme de best verdiende artiest van het moment, en toch is ze een tortured poet, een eenzame ik in de wilde van het bestaan. Tuurlijk zij heeft ook zo haar struggles, misschien nog wel meer zo dan de gemiddelde jij of ik, een hectisch leven waarin ze constant moet presteren, onderdeel is van drama en achterklap van foute managers, foute vriendjes en foute bobo's en 3 keer zo snel moet leven als een gemiddeld mens om iedereen maar tevreden te houden, maar hoeveel is er nu echt en hoeveel is gemaakte marketingsonzin? Ik weet het niet, Tailor Swift is een knappe vrouw en zou er best een beschuitje mee willen eten, maar ik ben nog geen Swiftie.
Terwijl ik mijn geneuzel op type irriteer ik me steeds meer aan die suffe omlijsting. Had er dan nog een leuk kleurtje aan gegeven, een vrolijk friebeltje of gewoon iets pakkenders dan grijzekantoormuisgrijs. Kun je je voorstellen dat je deze LP koopt voor €40 en dan is de cover voor 40% grijs, niet in compositie maar alleen al vanwege de canvas om de compositie heen. Ongelofelijk. Nog steeds geen Swiftie.
5
Totaalcijfer een 8 minus de rare grijs getinte omlijsting minus het wegsnijden van een belangrijk deel van haar gezicht en benen en ze mag ook wel wat leukere lakens kopen, hotelwit is zo saai. Geen fucking geld om wat leukere lakens te kopen. De titel van de plaat is ook wel erg pretentieus voor een popzangeres, ze verdient miljoenen en stadiums verkopen sneller uit dan je kaartjes kan kopen, ze is godverdomme de best verdiende artiest van het moment, en toch is ze een tortured poet, een eenzame ik in de wilde van het bestaan. Tuurlijk zij heeft ook zo haar struggles, misschien nog wel meer zo dan de gemiddelde jij of ik, een hectisch leven waarin ze constant moet presteren, onderdeel is van drama en achterklap van foute managers, foute vriendjes en foute bobo's en 3 keer zo snel moet leven als een gemiddeld mens om iedereen maar tevreden te houden, maar hoeveel is er nu echt en hoeveel is gemaakte marketingsonzin? Ik weet het niet, Tailor Swift is een knappe vrouw en zou er best een beschuitje mee willen eten, maar ik ben nog geen Swiftie.
Terwijl ik mijn geneuzel op type irriteer ik me steeds meer aan die suffe omlijsting. Had er dan nog een leuk kleurtje aan gegeven, een vrolijk friebeltje of gewoon iets pakkenders dan grijzekantoormuisgrijs. Kun je je voorstellen dat je deze LP koopt voor €40 en dan is de cover voor 40% grijs, niet in compositie maar alleen al vanwege de canvas om de compositie heen. Ongelofelijk. Nog steeds geen Swiftie.
5
1
geplaatst: 14 april 2024, 23:47 uur
Kostelijke leeskost weer, WVTRVE 
Valt me echter een tikje tegen dat je niet rept over iets waar mijn oog onmiddellijk op viel: de maat van haar onderbroek. In deze tijd waar miniscuul nog te groot is en alles maximaal het formaat van een postzegel moet hebben, is deze nog groter dan die van mijn wijlen oma's. Althans, dat neem ik gemakshalve maar aan, want ik dank God op mijn blote knietjes dat ik mijn oma's nooit in hun ondergoed heb gezien.
Of is het helemaal geen slipje, maar een wielrenbroekje? Nou nou, sexy hoor.
Want ja: natúúrlijk wil ze hier ook sexiness uitstralen, naast de "o zo gekwelde geest"...
En ze mag dan wel een knap snoetje hebben, al zie je daar maar 50% van, en mooie benen (diezelfde 50%), haar romp biedt op deze hoes bepaald niet de suggestie van voluptues bedwelmende curves.
Nee, ik zou mijn vriendin niet voor haar inruilen.
Op zich is het best een aardige foto (sfeervol, dat streepje zonlicht door de gordijnen) en ik stoor me niet zoveel aan haar afgesneden hoofd en benen (torso's hebben in de kunst een redelijke staat van dienst opgebouwd in de afgelopen paar duizend jaar en het geeft wel een scheutje mysterie aan de foto), maar die belachelijk dikke RAL 7035-omlijsting is onvergeeflijk en kost twee dikke strafpunten. Daarbij is het vanwege o.a. haar kledingkeuze minder sexy te noemen dan dat ze vast voor ogen hield: nee, dan blader ik liever in een fotoboek zoals bijvoorbeeld deze van Ralph Gibson
Ook een 5

Valt me echter een tikje tegen dat je niet rept over iets waar mijn oog onmiddellijk op viel: de maat van haar onderbroek. In deze tijd waar miniscuul nog te groot is en alles maximaal het formaat van een postzegel moet hebben, is deze nog groter dan die van mijn wijlen oma's. Althans, dat neem ik gemakshalve maar aan, want ik dank God op mijn blote knietjes dat ik mijn oma's nooit in hun ondergoed heb gezien.
Of is het helemaal geen slipje, maar een wielrenbroekje? Nou nou, sexy hoor.
Want ja: natúúrlijk wil ze hier ook sexiness uitstralen, naast de "o zo gekwelde geest"...

En ze mag dan wel een knap snoetje hebben, al zie je daar maar 50% van, en mooie benen (diezelfde 50%), haar romp biedt op deze hoes bepaald niet de suggestie van voluptues bedwelmende curves.
Nee, ik zou mijn vriendin niet voor haar inruilen.
Op zich is het best een aardige foto (sfeervol, dat streepje zonlicht door de gordijnen) en ik stoor me niet zoveel aan haar afgesneden hoofd en benen (torso's hebben in de kunst een redelijke staat van dienst opgebouwd in de afgelopen paar duizend jaar en het geeft wel een scheutje mysterie aan de foto), maar die belachelijk dikke RAL 7035-omlijsting is onvergeeflijk en kost twee dikke strafpunten. Daarbij is het vanwege o.a. haar kledingkeuze minder sexy te noemen dan dat ze vast voor ogen hield: nee, dan blader ik liever in een fotoboek zoals bijvoorbeeld deze van Ralph Gibson
Ook een 5
1
geplaatst: 15 april 2024, 12:40 uur
EvilDrSmith schreef:
In deze tijd waar miniscuul nog te groot is en alles maximaal het formaat van een postzegel moet hebben, is deze nog groter dan die van mijn wijlen oma's.
Ik móet dit toch even plaatsen, want wat zie ik prompt vandaag? O, de toeval. Het label van kant A van die andere supermegaster die ook net een plaat uitgebracht heeft en wél weet hoe je sex(y) moet uitstralen. Driemaal raden wie.In deze tijd waar miniscuul nog te groot is en alles maximaal het formaat van een postzegel moet hebben, is deze nog groter dan die van mijn wijlen oma's.
https://i.discogs.com/angjOw6SWQQRg-YTxlEIAnrDu5emdSuqh9PeuyQLwgc/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTMwMjk0/MzcxLTE3MTIyMzc3/NDEtODU5MC5qcGVn.jpeg
1
WVTRVE
geplaatst: 15 april 2024, 16:45 uur
In tegenstelling tot wat Dr. Evil hier beweerd heb ik geen bezwaar tegen sexy oma's noch diens onderbroeken.
0
geplaatst: 15 april 2024, 17:33 uur
Dr. Evil heeft zich sinds het begin van deze eeuw niet meer in de wereld van ondermode verdiept. Het adagium “kleiner=beter” geldt al heul lang niet meer.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 april 2024, 19:29 uur
Snap ook niet wat er mis is met de onderbroek. De kleuren, foto, titel, en framing van de gehele hoes daarentegen is zo zielloos als, en heeft de algehele vibe van, een H&M reclame. Past goed bij de artiest dus.
0
geplaatst: 17 april 2024, 14:44 uur
Kramer schreef:
Dr. Evil heeft zich sinds het begin van deze eeuw niet meer in de wereld van ondermode verdiept. Het adagium “kleiner=beter” geldt al heul lang niet meer.
Oh nee, echt niet? Was ik even blij dat ik, qua fashion, onder een steen leefde. En Beyoncé gelukkig ook. Maar dit zijn idd verontrustende doorgeslagen woke-ontwikkelingen, geheel in overeenstemming met de huidige vertrutting, pampering, krampachtigheid en algeheel oubollig jaren 50-gedrag. Ik kom ook nooit in de H&M. Of welke kledingzaak dan ook. Dr. Evil heeft zich sinds het begin van deze eeuw niet meer in de wereld van ondermode verdiept. Het adagium “kleiner=beter” geldt al heul lang niet meer.
Ik ga trouwens morgen naar deze artiest, qua 'gemartelde dichtersafdeling' geeft haar hoes wel wat meer inhoud en geloofwaardigheid. En anders haar muziek wel: sodeju!
https://f4.bcbits.com/img/a2013031149_65
2
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 april 2024, 14:15 uur
Artikel: in plaats van strings draagt gen Z liever een onderbroek die lekkerder zit en gezonder is
EvilDrSmith: "verontrustende doorgeslagen woke-ontwikkelingen, geheel in overeenstemming met de huidige vertrutting, pampering, krampachtigheid en algeheel oubollig jaren 50-gedrag"

EvilDrSmith: "verontrustende doorgeslagen woke-ontwikkelingen, geheel in overeenstemming met de huidige vertrutting, pampering, krampachtigheid en algeheel oubollig jaren 50-gedrag"

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 18 april 2024, 14:20 uur
De albumhoes van Taylor Swift scoort beter dan die van Usher, maar slecht genoeg voor een flop-5 notering.
Top-10:
Flop-10:
05. Taylor Swift - The Tortured Poets Department - 4,88 (12)
06. J Mascis - What Do We Do Now - 5,13 (10)
07. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
09. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
10. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
De nieuwe:
https://f4.bcbits.com/img/a0927268449_10.jpg
Liam Bailey - Zero Grace (2024) - MusicMeter.nl
Top-10:
Flop-10:
05. Taylor Swift - The Tortured Poets Department - 4,88 (12)
06. J Mascis - What Do We Do Now - 5,13 (10)
07. Villager - Sculptor EP - 5,25 (14)
09. Logic1000 - Mother - 5,51 (15)
10. Donato Dozzy - Magda - 5,55 (15)
De nieuwe:
https://f4.bcbits.com/img/a0927268449_10.jpg
Liam Bailey - Zero Grace (2024) - MusicMeter.nl
1
WVTRVE
geplaatst: 18 april 2024, 17:09 uur
Als eigenaar van een flinke neus moet ik zeggen dat de neus er helaas niet zo flatterend op staat, één zou bijna geneigd zijn te denken dat er neuscriminatie in het spel zit. Voor de rest een prima hoes, alhoewel rokende of blowende mensen niet per sé heel aantrekkelijk zijn.
7
Muziek is niet verkeerd, ik ga er wel lekker op.
7
Muziek is niet verkeerd, ik ga er wel lekker op.
1
geplaatst: 18 april 2024, 19:13 uur
Retro foto- en dito typografie zijn een slippery slope, maar hier gaat het net goed. Mooi warme kleuren, passend bij de muziek, maar dit pad is natuurlijk wel erg platgetreden. Ach, whatever works zullen we maar zeggen.
6,3
6,3
0
geplaatst: 19 april 2024, 03:16 uur
panjoe schreef:
Artikel: in plaats van strings draagt gen Z liever een onderbroek die lekkerder zit en gezonder is
Ach, de boel een beetje aandikken, hè? Artikel: in plaats van strings draagt gen Z liever een onderbroek die lekkerder zit en gezonder is
Bijna net zo dik als de onderbroek van juffie Swift. Edoch, dit is wel degelijk onderdeel van het sneue, preutse tijdsgewricht waarin we nu leven.
't Zelfde is ook als men over deze hoes alleen maar zou kunnen zeggen: https://media.licdn.com/dms/image/D5622AQGAHG197ZyTEg/feedshare-shrink_2048_1536/0/1691595208846?e=2147483647&v=beta&t=wJLPhQf-LqnGJdxCk5C6ACL-VEma4MXBkko33AvzalU
Ik sluit me aan bij de commentaren van de commentators en zit er qua cijfer een beetje tussenin.
6,5
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 april 2024, 09:39 uur
Ach, het is juist van alle tijden om te zeggen dat mensen tegenwoordig zijn doorgeslagen op die of die manier, volgens mij valt het hartstikke mee met die preuts- en sneuheid. Wie maakt zich boos over die schijf van Beyoncé dan? Is altijd lekker makkelijk om een beetje te roepen vanaf de zijlijn.
Wel eens met je beoordeling. 6,8
Wel eens met je beoordeling. 6,8
0
geplaatst: 19 april 2024, 11:24 uur
EvilDrSmith schreef:
K
K

Ik krijg op geen enkele manier de indruk dat ze hier sexiness wil uitstralen en vind dit echt puur de male gaze. Erg jammer.
0
geplaatst: 19 april 2024, 12:10 uur
Arrie schreef:
Ik krijg op geen enkele manier de indruk dat ze hier sexiness wil uitstralen en vind dit echt puur de male gaze. Erg jammer.
Wat zie jij er dan wel in?Ik krijg op geen enkele manier de indruk dat ze hier sexiness wil uitstralen en vind dit echt puur de male gaze. Erg jammer.
* denotes required fields.