Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 11 maart 2024, 23:37 uur
Ik ga gokken op aantal noteringen, en anders word ik vanzelf wel op de vingers getikt. Alvast mijn excuses als het niet klopt!
3
geplaatst: 11 maart 2024, 23:38 uur
3. Waxahatchee feat. MJ Lenderman - Right Back To It (37 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door VladTheImpaler, nummer 1 van VladTheImpaler, Mausie, Johnny Marr, AstroStart)
Waxa & MJ, in het Maak Kennis-topic, werden ze vergeleken met Suzan & Freek. Met alle respect, maar op een site als MuMe word je daar toch niet erg blij van. Maar ze hebben zich goed herpakt van die ‘belediging’, en hebben als wraak het podium gepakt. Wat nou Suzan & Freek? Waxahatchee maakt gewoon smaakvolle country, en MJ heeft zijn sporen ook wel verdiend, hij is namelijk eveneens gitarist van de band Wednesday. Samen kwamen ze tot deze smaakvolle ballad, die misschien dan geen scherpe randjes heeft, maar soms mag muziek toch ook gewoon mooi zijn? Maar wie weet, misschien moet binnenkort iemand eens Suzan & Freek nomineren en scoren die ook beter dan we denken!
(genomineerd door VladTheImpaler, nummer 1 van VladTheImpaler, Mausie, Johnny Marr, AstroStart)
Waxa & MJ, in het Maak Kennis-topic, werden ze vergeleken met Suzan & Freek. Met alle respect, maar op een site als MuMe word je daar toch niet erg blij van. Maar ze hebben zich goed herpakt van die ‘belediging’, en hebben als wraak het podium gepakt. Wat nou Suzan & Freek? Waxahatchee maakt gewoon smaakvolle country, en MJ heeft zijn sporen ook wel verdiend, hij is namelijk eveneens gitarist van de band Wednesday. Samen kwamen ze tot deze smaakvolle ballad, die misschien dan geen scherpe randjes heeft, maar soms mag muziek toch ook gewoon mooi zijn? Maar wie weet, misschien moet binnenkort iemand eens Suzan & Freek nomineren en scoren die ook beter dan we denken!
6
geplaatst: 11 maart 2024, 23:46 uur
2. Irène Drésel - Fluo (37 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Titmeister, Arno, yeahyeahyeah, AOVV)
De november-finale wist Irène nog te winnen met Glam en ook Stupre wist ooit een maandfinale te winnen en dat niet alleen. Stupre was zelfs de algehele winnaar van 2021! We kunnen dus wel zeggen dat Irène als grote favoriet deze finale in ging. Maar helaas, er was toch één ander nummer oppermachtig.
Toch is inmiddels Irène’s naam wel echt gevestigd als topartiest in het Song van het Jaar-topic. Een dame om rekening mee te houden. Het is haar derde podiumplaats en ik weet niet eens zeker of ze wel vaker dan drie keer genomineerd is. Erg indrukwekkend dus! En ook volkomen terecht als je zo’n banger als Fluo hoort die maar door blijft pompen. Wat een kraker! Ik stel voor om een clubavond te doen en daar de tracks van Romare, Bicep en Irène achter elkaar te draaien. Wat een feest is dat!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Titmeister, Arno, yeahyeahyeah, AOVV)
De november-finale wist Irène nog te winnen met Glam en ook Stupre wist ooit een maandfinale te winnen en dat niet alleen. Stupre was zelfs de algehele winnaar van 2021! We kunnen dus wel zeggen dat Irène als grote favoriet deze finale in ging. Maar helaas, er was toch één ander nummer oppermachtig.
Toch is inmiddels Irène’s naam wel echt gevestigd als topartiest in het Song van het Jaar-topic. Een dame om rekening mee te houden. Het is haar derde podiumplaats en ik weet niet eens zeker of ze wel vaker dan drie keer genomineerd is. Erg indrukwekkend dus! En ook volkomen terecht als je zo’n banger als Fluo hoort die maar door blijft pompen. Wat een kraker! Ik stel voor om een clubavond te doen en daar de tracks van Romare, Bicep en Irène achter elkaar te draaien. Wat een feest is dat!
11
geplaatst: 11 maart 2024, 23:46 uur
1. Julia Holter - Spinning (50 punten, 17 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van pauljojo, Koenr, 123poetertjes, voskat, Edgar18)
Oppermachtig was ze al, en dan deed Edgar er met zijn last-minute lijstje zelfs nog een schepje bovenop. Een voorsprong van 13 punten! Dat mag tellen.
Ik keek even snel op de Wiki maar Julia heeft gewoon nog nooit een maandfinale gewonnen! Dat werd dus echt eens tijd
Ze heeft met haar art-pop inmiddels echt een flinke staat van dienst opgebouwd namelijk. Binnenkort komt alweer haar zevende album eraan, en op basis van de eerste singles (deze maar ook Sun Girl) gaat dit weer prachtig dwalen worden door de wereld van Julia Holter. Altijd lekker eigenzinnig maar tegelijkertijd schuilen er onder die eigenzinnige verpakking doorgaans erg mooie popliedjes. Ik kan altijd enorm genieten als mensen die twee werelden weten samen te brengen: pop en eigenwijs. En daar ben ik duidelijk niet de enige in!
Gefeliciteerd Julia, eindelijk die welverdiende maandwinnaar!
(automatisch genomineerd, nummer 1 van pauljojo, Koenr, 123poetertjes, voskat, Edgar18)
Oppermachtig was ze al, en dan deed Edgar er met zijn last-minute lijstje zelfs nog een schepje bovenop. Een voorsprong van 13 punten! Dat mag tellen.
Ik keek even snel op de Wiki maar Julia heeft gewoon nog nooit een maandfinale gewonnen! Dat werd dus echt eens tijd
Ze heeft met haar art-pop inmiddels echt een flinke staat van dienst opgebouwd namelijk. Binnenkort komt alweer haar zevende album eraan, en op basis van de eerste singles (deze maar ook Sun Girl) gaat dit weer prachtig dwalen worden door de wereld van Julia Holter. Altijd lekker eigenzinnig maar tegelijkertijd schuilen er onder die eigenzinnige verpakking doorgaans erg mooie popliedjes. Ik kan altijd enorm genieten als mensen die twee werelden weten samen te brengen: pop en eigenwijs. En daar ben ik duidelijk niet de enige in!
Gefeliciteerd Julia, eindelijk die welverdiende maandwinnaar!
1
geplaatst: 12 maart 2024, 06:19 uur
Ha Arrie, de tiebreaker na de nummeréénposities is de nummertweeposities en daarna de nummerdrieposities, etc. Als dat allemaal gelijk is, geldt de laatste tussenstand waarop de stand niet gelijk was. Ik zal zo even kijken of de uitslag klopt. Maar van een tik op de vingers zal geen sprake zijn hoor. Mijn liniaal ligt veilig opgeborgen in mijn bureaula. Sterker nog, je mag even vooraan de klas komen en op de tafel gaan staan, zodat we je hartelijk dank voor deze fantastische presentatie kunnen toezingen. Dank!
PS. over een half uurtje kunnen we nomineren voor de volgende maand.
PS. over een half uurtje kunnen we nomineren voor de volgende maand.
0
geplaatst: 12 maart 2024, 06:58 uur
De uitslag van de finale van januari:
2. Waxahatchee feat. MJ Lenderman - Right Back To It (37 punten, 10 keer genoemd) 4x #1, 3x #2
3. Irène Drésel - Fluo (37 punten, 12 keer genoemd) 4x #1, 1x #2
4. Eefje de Visser - Heimwee (33 punten, 11 keer genoemd) 2x #1
5. A. G. Cook - Silver Thread Golden Needle (33 punten, 10 keer genoemd) 1x #1
6. Erika de Casier - Lucky (30 punten, 9 keer genoemd)
7. Kali Uchis - Te Mata (27 punten, 11 keer genoemd)
8. Beth Gibbons - Floating on a Moment (24 punten, 9 keer genoemd) 3x #1
9. Carne Doce - Noite dos Tristes (24 punten, 8 keer genoemd) 0x #1
10. Bicep - CHROMA 001 HELIUM (18 punten, 6 keer genoemd) 1x #1
11. Romare - Discotheque (18 punten, 8 keer genoemd) 0x #1
12. LA+CH x SVDP x BACKXWASH - BLVCK (14 punten, 4 keer genoemd)
2. Waxahatchee feat. MJ Lenderman - Right Back To It (37 punten, 10 keer genoemd) 4x #1, 3x #2
3. Irène Drésel - Fluo (37 punten, 12 keer genoemd) 4x #1, 1x #2
4. Eefje de Visser - Heimwee (33 punten, 11 keer genoemd) 2x #1
5. A. G. Cook - Silver Thread Golden Needle (33 punten, 10 keer genoemd) 1x #1
6. Erika de Casier - Lucky (30 punten, 9 keer genoemd)
7. Kali Uchis - Te Mata (27 punten, 11 keer genoemd)
8. Beth Gibbons - Floating on a Moment (24 punten, 9 keer genoemd) 3x #1
9. Carne Doce - Noite dos Tristes (24 punten, 8 keer genoemd) 0x #1
10. Bicep - CHROMA 001 HELIUM (18 punten, 6 keer genoemd) 1x #1
11. Romare - Discotheque (18 punten, 8 keer genoemd) 0x #1
12. LA+CH x SVDP x BACKXWASH - BLVCK (14 punten, 4 keer genoemd)
1
geplaatst: 12 maart 2024, 07:02 uur
Song van het jaar 2024 editie februari
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2024 op RateYourMusic.com t/m februari:
Knocked Loose - Blinding Faith
Maruja - The Invisible Man
Allie X - Weird World
St. Vincent - Broken Man
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand februari uit het topic Maak kennis met... 2024
Caroline Polachek - Spring Is Coming With A Strawberry In Its Mouth
Keshavara - Tableau Vivant
Chelsea Wolfe - Everything Turns Blue
Elbow - Lovers' Leap
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '24 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2024
Helado Negro - Best For You and Me
Twin Tribes - Cauldron of Thorns
Pearl Jam - Dark Matter
Still Corners - The Dream
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van februari 2024. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand heb ik gekeken naar de trackrating op RYM.
The Pineapple Thief - It Leads to This
Vera Sola - Bad Idea
The Bony King of Nowhere - Are You Still Alive
IDLES - Gift Horse
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie de startpost van dit topic voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2024 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic.
Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en vorig jaars topic of een nummer al genomineerd is.
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri
Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2024 afkomstig is. Single uit ’23 kan ook, als hij maar op een 2024 release verschenen is.
Je mag één nummer nomineren tot de volgende nominatieronde.
DE VOLGENDE NOMINATIERONDE WOENSDAG 08:00.
De volgende 16 nummers zijn automatisch genomineerd:
De 4 hoogst genoteerde singles uit 2024 op RateYourMusic.com t/m februari:
Knocked Loose - Blinding Faith
Maruja - The Invisible Man
Allie X - Weird World
St. Vincent - Broken Man
De 4 best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand februari uit het topic Maak kennis met... 2024
Caroline Polachek - Spring Is Coming With A Strawberry In Its Mouth
Keshavara - Tableau Vivant
Chelsea Wolfe - Everything Turns Blue
Elbow - Lovers' Leap
Vervolgens de 4 hoogst genoteerde nummers uit de laatste uit '24 afkomstige gezamenlijke weeklijst van de MuMeAfrekening 2024
Helado Negro - Best For You and Me
Twin Tribes - Cauldron of Thorns
Pearl Jam - Dark Matter
Still Corners - The Dream
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de 4 meest populaire albums op MusicMeter van februari 2024. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 voorrang hebben. Als een album voldoet aan de criteria, maar de meest aangevinkte track al genomineerd is, dan nomineert het album geen nummer. Bij gelijke stand heb ik gekeken naar de trackrating op RYM.
The Pineapple Thief - It Leads to This
Vera Sola - Bad Idea
The Bony King of Nowhere - Are You Still Alive
IDLES - Gift Horse
De overige 48 nummers gaan we zelf nomineren. Zie de startpost van dit topic voor een uitleg mbt welke nummers wel en niet genomineerd kunnen worden. Het belangrijkste criteria is dat een nummer afkomstig is uit 2024 en niet eerder heeft meegespeeld in een SvhJ topic.
Check alsjeblieft d.m.v. de zoekfunctie in dit topic en vorig jaars topic of een nummer al genomineerd is.
Het verzoek jullie nominaties te voorzien van een Spotify-uri
Tot slot het vriendelijke verzoek: check even goed of een nummer écht uit 2024 afkomstig is. Single uit ’23 kan ook, als hij maar op een 2024 release verschenen is.
Je mag één nummer nomineren tot de volgende nominatieronde.
DE VOLGENDE NOMINATIERONDE WOENSDAG 08:00.
1
geplaatst: 12 maart 2024, 07:04 uur
17. FYEAR - Pt I Trajectory spotify:track:14ybVTK5vO0VM5ouo7izGB
2
geplaatst: 12 maart 2024, 07:04 uur
Dank voor je toppresentatie Arrie! Mooie uitslag ook.
18. Julia Holter - Evening Mood spotify:track:0Pwk9jrn5MfTTFKtsntzIT
18. Julia Holter - Evening Mood spotify:track:0Pwk9jrn5MfTTFKtsntzIT
2
geplaatst: 12 maart 2024, 07:05 uur
19. Nubya Garcia - Fortify spotify:track:0oD4SYLAvCK5PI38bUK2jc
0
geplaatst: 12 maart 2024, 07:06 uur
pauljojo schreef:
Confidence Man - Firebreak
Volgens mij is die nog uit 2023.Confidence Man - Firebreak
2
geplaatst: 12 maart 2024, 07:08 uur
yeahyeahyeah schreef:
Volgens mij is die nog uit 2023.
Shit... Dank! Vervangen voor Still Corners - The DreamVolgens mij is die nog uit 2023.
1
geplaatst: 12 maart 2024, 07:08 uur
20. Bats - Going For Oysters spotify:track:0mS5ruOZ37QDhRcQmGYpPe
Arrie, bedankt voor deze uitstekende presentatie. Top dat Julia wint. Op naar een nieuwe maand
Arrie, bedankt voor deze uitstekende presentatie. Top dat Julia wint. Op naar een nieuwe maand

1
geplaatst: 12 maart 2024, 07:29 uur
21. Machinedrum - ZOOM (ft. Tinashe)
Spotify:track/5BrX72zkxJaowRZwgM8wyB
Thanks Arrie voor de leuke presentatie!
Spotify:track/5BrX72zkxJaowRZwgM8wyB
Thanks Arrie voor de leuke presentatie!
5
geplaatst: 12 maart 2024, 08:04 uur
Ik sta nog steeds achter de vergelijking met Suzan & Freek, maar ik zal hem volgende keer wel voor me houden. Je ziet wat er van komt, met al die stiekeme Suzan & Freek-fans hier... 
Gelukkig is de rest van het podium wel goed. Arnout, bedankt voor de fijne presentatie!
22. Brutalismus 3000 - Europaträume spotify:track:0PYX7X0wTBT5WvKzNCWtk2

Gelukkig is de rest van het podium wel goed. Arnout, bedankt voor de fijne presentatie!
22. Brutalismus 3000 - Europaträume spotify:track:0PYX7X0wTBT5WvKzNCWtk2
6
geplaatst: 12 maart 2024, 08:09 uur
Jaaaa Julia! Oké ik weet dat ze hier nooit zelf achter gaat komen maar toch maakt mijn hart een sprongetje voor haar nu, zo gegund.
Zelfde geldt voor jou natuurlijk Arnout, hopelijk heb je net zo veel plezier gehaald uit het maken als wij uit het lezen!
Omdat iemand het moet doen:
23. Adrianne Lenker - Fool spotify:track:2T0NGoXh9FT1kCjQA5Phto
Zelfde geldt voor jou natuurlijk Arnout, hopelijk heb je net zo veel plezier gehaald uit het maken als wij uit het lezen!Omdat iemand het moet doen:
23. Adrianne Lenker - Fool spotify:track:2T0NGoXh9FT1kCjQA5Phto
1
geplaatst: 12 maart 2024, 08:36 uur
Edgar18 schreef:
en weer eens een ouderwets lekkere Kali. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat we In My Dreams de jaarfinale in stemden.
Hoe. Goed. Was. Dat. Album. en weer eens een ouderwets lekkere Kali. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat we In My Dreams de jaarfinale in stemden.

Arrie schreef:
Ik stel voor om een clubavond te doen en daar de tracks van Romare, Bicep en Irène achter elkaar te draaien. Wat een feest is dat!
I'm in!Ik stel voor om een clubavond te doen en daar de tracks van Romare, Bicep en Irène achter elkaar te draaien. Wat een feest is dat!
Dank voor de finalehosting, Arrie! Geweldige winnaar kregen we. Ben stiekem ook blij dat het niet Waxahatchee werd, voor mij zowat het enige mindere nummer van de finale.
Ik zie alweer heel wat moois binnenstromen voor komende maand.

2
geplaatst: 12 maart 2024, 09:07 uur
Nice work, Arrie! 
Montee, Shiite - Sans Fin spotify:track:6R2ZVjF3rw7Pju9DdRj11K
Onderweg naar de #1 plaats in mijn weeklijst, mag hier ook wel eens voorbij komen.

Montee, Shiite - Sans Fin spotify:track:6R2ZVjF3rw7Pju9DdRj11K
Onderweg naar de #1 plaats in mijn weeklijst, mag hier ook wel eens voorbij komen.

1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 maart 2024, 09:10 uur
25 Aziza Brahim - Thajliba spotify:track:5A5GeLoE9Td77MI0t2sMvB
0
geplaatst: 12 maart 2024, 09:12 uur
26. Birds In Row & Coilguns - You And I In The Gap spotify:track:5gstXRbYPhCQNrt1Jb9Xgy
Goed gedaan Arrie!
Goed gedaan Arrie!

0
geplaatst: 12 maart 2024, 09:16 uur
27. Yard Act - We Make Hits spotify:track:3iktPD7WlCTe6mJCRgh7ku
1
geplaatst: 12 maart 2024, 09:26 uur
Super gepresenteerd Arrie, bedankt!! Fijne, vlotte stukjes. 
28. Friko - Get Numb To It! spotify:track:4TdS69BJc8gNvVXd6JUcUD

28. Friko - Get Numb To It! spotify:track:4TdS69BJc8gNvVXd6JUcUD
1
geplaatst: 12 maart 2024, 09:28 uur
Dank voor de presentatie Arrie! En wat een mooi resultaat voor Waxahatchee!
1
geplaatst: 12 maart 2024, 09:38 uur
29. Jessica Pratt - Life Is spotify:track:4J2iXXCHLyyuRTS6rieF0t
1
geplaatst: 12 maart 2024, 10:00 uur
30. The Germans - Ich Sagte spotify:track:1NNWsoUEGHqZTEuHMZLYTH
Bedankt voor de presentatie, Arrie!
Bedankt voor de presentatie, Arrie!
0
geplaatst: 12 maart 2024, 10:39 uur
32. Honestav feat. Z - I'd Rather Overdose spotify:track:17UNijHcIMuz5ik2UKeCjK
0
geplaatst: 12 maart 2024, 10:42 uur
33. musclecars - Running Out of Time spotify:track:4F3O8WvckHGFSlheZ3yc1v
1
geplaatst: 12 maart 2024, 12:40 uur
34. Sharktank - Boogieman spotify:track:1cwmkeI14dR6IaBYXIdNC6
Top Arrie! Hoop ook dat het een goede afleiding voor je was.
Top Arrie! Hoop ook dat het een goede afleiding voor je was.
* denotes required fields.