MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Blue feat. Wonder & Stone: 3,9
Boys Town Gang: 5,4

Blue feat. Wonder & Stone: 4 5
Boys Town Gang: 4

Blue feat. Wonder & Stone: 4

Blue - 7
BTG - 6.5

Blue feat. Wonder & Stone: 6.5
Boys Town Gang: 7

Blue feat. Wonder & Stone: 5
Boys Town Gang: 5

# 2072 Blue Feat. Stevie Wonder & Angie Stone - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours): 3
# 2073 Boys Town Gang - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours): 4

Blue feat. Wonder & Stone: 6,2
Boys Town Gang: 5,0

Blue feat. Wonder & Stone: 4

Geen van beide covers kunnen mij bekoren, het origineel zou 8,5 krijgen.

Hoe leuk ik de Boys Town Gang normaal ook vind, deze zitten er allebei naast.

Blue feat. Wonder & Stone: 5,5
Boys Town Gang: 4,2

Blue een 5

Boys Town Gang een 5.1

Blue feat. Wonder & Stone: 6,0
Boys Town Gang: 4,5

Blue Feat. Stevie Wonder & Angie Stone - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours) : 6,5
Boys Town Gang - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours) : 6

Blue Feat. Stevie Wonder & Angie Stone - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours): 5,5
Boys Town Gang - Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours): 4,5

Blue: 4,5
Boys Town Gang: 5

Treurig dat dit Angies enige bijdrage aan de top 40 was.

Het origineel lijken we veel beter te vinden, deze versies zitten er allebei naast, daar verandert zelfs de gastrollen van Stevie en Angie niets aan. Twee keer een onvoldoende voor Signed, Sealed, Delivered (I'm Yours). De versie van Blue Feat. Stevie Wonder & Angie Stone krijgt een 5,23 en die van Boys Town Gang een 5,00.

Op 3FM kun je tot 14 maart stemmen op de beste tracks van de afgelopen 25 jaar in de 3FM Top Zeroes Tot Nu. Dit is niet de eerste keer dat 3FM een dergelijke verkiezing houdt. In het najaar van 2003 werd de Top 1003 van deze Eeuw samengesteld, waarin luisteraars de beste classics van deze eeuw kozen. De Orchestral Version van Impossible van Nothing But Thieves eindigde toen op de eerste plaats

Nothing But Thieves is in 2012 opgericht in Southend-on-Sea. De band bestaat uit Conor Mason (zang en leadgitaar), Joe Langridge-Brown (gitaar), Dominic Craik (keyboard en gitaar), Philip Blake (basgitaar) en James Price (drums). In 2015 bracht de band hun titelloze debuutalbum uit.

In september 2020 bracht de band het nummer Impossible uit als vierde single van hun derde studioalbum Moral Panic. De track werd geproduceerd door Mike Crossey, die eerder samenwerkte met Foals, Twenty One Pilots en The 1975. De band liet zich voor het nummer inspireren door hiphop en R&B. Zanger Conor Mason was gefascineerd door de ritmes en melodieën uit die genres en wilde een track maken met grote vocalen en een pakkende melodie. "Ik wilde een nummer met grote vocalen en melodie. Een echte meezinger", vertelde hij aan BBC Radio 1-dj Annie Mac.

Later dat jaar nam Nothing But Thieves een orkestrale versie op in de legendarische Abbey Road Studios in Londen. Deze versie werd dus gekozen tot nummer van de eeuw. Ondanks deze populariteit werd Impossible geen grote hit in Nederland. In 2020 stond het nummer acht weken in de Nederlandse Top 40, met een piek op positie 26. De orkestrale versie van het nummer kwam in 2020 hoog binnen in de NPO Radio 2 Top 2000, waar het sinds 2021 jaarlijks in de top 100 terug te vinden is.

Nothing But Thieves bouwde hun reputatie op met energieke liveoptredens. De band werd al vroeg opgemerkt en stond in 2014 en 2015 in het voorprogramma van Muse, Gerard Way, Twenty One Pilots en AWOLNATION. Muse vroeg hen in 2016 opnieuw om als support act mee te gaan op hun Drones World Tour. Naast eigen concerten en tournees speelde de band op grote festivals zoals Rock Werchter, Lowlands, Glastonbury en Reading & Leeds.

In het Verenigd Koninkrijk heeft de band met 34 singles slechts één keer de Top 100 gehaald, met Sorry op plek 89. Hun albums doen het daarentegen veel beter: alle drie de laatste studioalbums behaalden de Top 3 in de UK Album Charts.

# 2074 Nothing But Thieves - Impossible // Impossible - Orchestral Version Live At Abbey Road

7

Het nummer zou helemaal in mijn straatje moeten liggen, maar het wil me toch niet pakken. Blijft over de fraaie sound, opbouw enz.

8.5 Een van de beste nummers van de laatste jaren

Als dit het beste nummer van deze eeuw is, ben ik de nieuwe tsaar van Rusland. Wat een pathetisch gejammer.

2

Titmeister schreef:
Als dit het beste nummer van deze eeuw is, ben ik de nieuwe tsaar van Rusland.

Nou, je naam wordt wel genoemd!

5,5

vigil schreef:
(quote)

Nou, je naam wordt wel genoemd!

Ik zal het allicht beter doen dan de huidige leider, maar dan gaan we wel erg off-topic

Impossible: 4,5

Impossible: 7,5

Boys Town Gang 4
Blue 4
Nothing But Thieves 3,5

wat een contrast met het schitterende lenteweer

Gast
geplaatst: vandaag om 21:13 uur

geplaatst: vandaag om 21:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.