Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 4 april 2025, 08:55 uur
Arno "Heeft Tunnel of Love nooit de Top 40 gehaald?"
Nee, niet verder gekomen dan tipparade wat uiteraard belachelijk is.
1
geplaatst: 4 april 2025, 10:04 uur
Meestal kunnen Arno en ik elkaar muzikaal goed vinden, maar wat betreft GnR staan wij lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind het verschrikkelijke posermuziek. Deze is niet zo wanstaltig als Paradise City, maar ik kan hem nog steeds moeilijk aanhoren.
2
2
1
geplaatst: 4 april 2025, 10:20 uur
Titmeister schreef:
Meestal kunnen Arno en ik elkaar muzikaal goed vinden, maar wat betreft GnR staan wij lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind het verschrikkelijke posermuziek. Deze is niet zo wanstaltig als Paradise City, maar ik kan hem nog steeds moeilijk aanhoren.
Maar ik hou nog steeds van je hoor.Meestal kunnen Arno en ik elkaar muzikaal goed vinden, maar wat betreft GnR staan wij lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind het verschrikkelijke posermuziek. Deze is niet zo wanstaltig als Paradise City, maar ik kan hem nog steeds moeilijk aanhoren.
0
geplaatst: 4 april 2025, 11:14 uur
Destijds was ik van team Titmeister: er was geen hardrockzanger denkbaar waar ik zo de schurft aan had als aan die gecastreerde, kwakende Muppetstem van Axl. Spontaan tinnitus kreeg ik ervan. Als hij nou in een parodieband zong als Spinal Tap of Bad News, dan had ik er nog om kunnen lachen, maar holyfuck: dat achterlijke piepstemmetje was serieus bedoeld!?! Ozzy was er ook zo een, maar dit is next level vocaal infantilisme. Ik kon er met mijn kop niet bij dat van al die getalenteerde hardrockbands met dijken van zangers uitgerekend deze band wél succes kreeg. Wat een onthutsende blijk van collectieve onkunde en wansmaak van het muziekluisterend klootjesvolk. Ik keek minachtend neer op dit flagrante succes. Net als die hits van Poison, Mr. Big en Extreme, yuk! Maar die gozers konden tenminste nog, een soort van, zingen.
Enfin, timewarp: compositorisch zit het liedje wel sterk in elkaar en Slash speelt fenomenaal. En inmiddels heb ik Axls om snoepjeszeurende pre-baard-in-keel-kinderstem ook enigszins kunnen accepteren, dus ik zit sinds de mid 90s iets meer in team Arno. Zijn stemgeluid maakt het ook wel onderscheidend. Niemand die als Axl klinkt. Gelukkig maar. Met een andere, góede hardrockzanger had het twee punten hoger gescoord.
7,5
Enfin, timewarp: compositorisch zit het liedje wel sterk in elkaar en Slash speelt fenomenaal. En inmiddels heb ik Axls om snoepjeszeurende pre-baard-in-keel-kinderstem ook enigszins kunnen accepteren, dus ik zit sinds de mid 90s iets meer in team Arno. Zijn stemgeluid maakt het ook wel onderscheidend. Niemand die als Axl klinkt. Gelukkig maar. Met een andere, góede hardrockzanger had het twee punten hoger gescoord.
7,5
0
geplaatst: 4 april 2025, 18:57 uur
Best lekker voor een keertje, maar toch wat overschat over het algemeen: 7
0
geplaatst: 4 april 2025, 20:03 uur
Steeds een overroepen band gevonden, maar hun hits op hun eerste album vind ik wel prima.
8
8
0
geplaatst: 4 april 2025, 22:10 uur
Heb het altijd een van de zwakkere nummers gevonden van het album. Dat zegt meer over het album dan over dit nummer:
7,5
7,5
* denotes required fields.