Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 6 juli 2025, 09:25 uur
Gisteren het concert op Glastonbury van Olivia nog eens gekeken en dat is toch echt veel power op het podium hoor, strakke rockband ook en die kleine maskeert haar wat geforceerde stem met een aanstekelijk enthousiasme.
7,8
7,8
0
geplaatst: 6 juli 2025, 12:36 uur
# 2201 Olivia Rodrigo - Drivers License: 4
# 2200 Yungblud & Halsey & Travis Baker - 11 Minutes: 6
# 2200 Yungblud & Halsey & Travis Baker - 11 Minutes: 6
0
geplaatst: 6 juli 2025, 12:43 uur
Even terugpakken:
Oasis: 3,5
Ik heb het altijd een enorm overgewaardeerde band gevonden, met een geweldig aanstellerige zanger.
Yungblud: 3
15 in een dozijn popliedje. Dan nog liever Oasis.
Oliva Rodrigo: 5,5
In dit rijtje de absolute onbetwiste topper. Daar mag ze trots op zijn.
Oasis: 3,5
Ik heb het altijd een enorm overgewaardeerde band gevonden, met een geweldig aanstellerige zanger.
Yungblud: 3
15 in een dozijn popliedje. Dan nog liever Oasis.
Oliva Rodrigo: 5,5
In dit rijtje de absolute onbetwiste topper. Daar mag ze trots op zijn.
0
geplaatst: 6 juli 2025, 12:51 uur
7,5
Driver's License was een aardige kennismaking met Olivia Rodrigo. Daarna werd het nog beter met Good 4 U en het album GUTS waar heel wat fraaie tracks op staan.
Driver's License was een aardige kennismaking met Olivia Rodrigo. Daarna werd het nog beter met Good 4 U en het album GUTS waar heel wat fraaie tracks op staan.
0
geplaatst: 6 juli 2025, 17:39 uur
# 2200 Yungblud & Halsey & Travis Baker - 11 Minutes
Yungblud is punkpop? Nu heb ik al weinig op met punkpop en is dit slappe subgenre al de verloedering van de betekenis punk in muziek, maar de punk is in deze pop wel heel erg verdomd ver te zoeken. Op een verdwaalde 'fuck' na en een drummer uit een al evenzo armoedig punk bevattende punkpopband die zijn naam mag noteren in deze samenwerking is dit net zo punk als het wekelijks kerkbezoek van mijn ouders aan de RK Parochie Kerk in Wieringerwerf.
Enfin, genregemauw mijnerzijds daargelaten, voor een Top 40-hit uit de jaren 10 is het een opmerkelijk en kwalitatief sterk popnummer. Zo sterk, dat ik, ondanks de irritante autotune op vooral haar stem (sodef*ckingk*nkerstraal toch eens op met die lamlendig laffe k*tzooi: haar stem is goed genoeg om het niet digitaal te verneuken) , er zelfs kleine een voldoende voor ga geven. Echte drums en dat in een Top 40-hit van de afgelopen 15 jaar. Zeldzaamheidje.
Over echte drums gesproken: gisteren nam Ozzy afscheid van zijn publiek. Is 'Paranoid' al eens langs geweest in dit spelletje?
5,6
# 2201 Olivia Rodrigo - Drivers License
Staat in haar verhaal nu alweer de term poppunk? Ik wil het niet eens opzoeken wat hier het punkgehalte van is. Ik word er vast heel obstinaat en chagrijnig van.
Het meiske kan best zingen en het nummer zit voor het genre best okay in elkaar, dus dat het populair bij de vrouwelijke jeugd is kan ik mij best voorstellen, maar deze muurbloempjesmuziek interesseert me werkelijk geen ene reet. Maar vooruit, ik ben de beroerdste niet:
4
Yungblud is punkpop? Nu heb ik al weinig op met punkpop en is dit slappe subgenre al de verloedering van de betekenis punk in muziek, maar de punk is in deze pop wel heel erg verdomd ver te zoeken. Op een verdwaalde 'fuck' na en een drummer uit een al evenzo armoedig punk bevattende punkpopband die zijn naam mag noteren in deze samenwerking is dit net zo punk als het wekelijks kerkbezoek van mijn ouders aan de RK Parochie Kerk in Wieringerwerf.
Enfin, genregemauw mijnerzijds daargelaten, voor een Top 40-hit uit de jaren 10 is het een opmerkelijk en kwalitatief sterk popnummer. Zo sterk, dat ik, ondanks de irritante autotune op vooral haar stem (sodef*ckingk*nkerstraal toch eens op met die lamlendig laffe k*tzooi: haar stem is goed genoeg om het niet digitaal te verneuken) , er zelfs kleine een voldoende voor ga geven. Echte drums en dat in een Top 40-hit van de afgelopen 15 jaar. Zeldzaamheidje.
Over echte drums gesproken: gisteren nam Ozzy afscheid van zijn publiek. Is 'Paranoid' al eens langs geweest in dit spelletje?
5,6
Staat in haar verhaal nu alweer de term poppunk? Ik wil het niet eens opzoeken wat hier het punkgehalte van is. Ik word er vast heel obstinaat en chagrijnig van.
Het meiske kan best zingen en het nummer zit voor het genre best okay in elkaar, dus dat het populair bij de vrouwelijke jeugd is kan ik mij best voorstellen, maar deze muurbloempjesmuziek interesseert me werkelijk geen ene reet. Maar vooruit, ik ben de beroerdste niet:
4
2
geplaatst: 6 juli 2025, 18:13 uur
Paranoid is zeker al voorbij gekomen met een mooie 8,11 staat Black Sabbath ruim bij de beste 100. De afstand tussen Ozzy en Yungblud is overigens niet zo groot. Je zou zelfs best trots op Yungblud kunnen zijn EvilDrSmith. Yungblud was gisteren van de partij bij het afscheidsconcert van Ozzy in Birmingham. Direct na zijn optreden vloog hij meteen naar België om de derde dag van Rock Werchter af te sluiten. Op Werchter nam hij een filmpje met het publiek met een saluut aan Ozzy op. Ozzy had eerder een cameo in de video van het nummer The Funeral van Yungblud.
1
geplaatst: 6 juli 2025, 19:37 uur
50tracks schreef:
Paranoid is zeker al voorbij gekomen met een mooie 8,11 staat Black Sabbath ruim bij de beste 100. De afstand tussen Ozzy en Yungblud is overigens niet zo groot. Je zou zelfs best trots op Yungblud kunnen zijn EvilDrSmith. Yungblud was gisteren van de partij bij het afscheidsconcert van Ozzy in Birmingham. Direct na zijn optreden vloog hij meteen naar België vloog om de derde dag van Rock Werchter af te sluiten. Hij gaf tijdens zijn set op Werchter nog een eerbetoon aan Ozzy. Op Werchter nam hij een filmpje met het publiek met een saluut aan Ozzy op. Ze kenden elkaar al want Ozzy had een cameo in de video van het nummer The Funeral van Yungblud.
Ik kijk 'Back To The Beginning' met Ozzy & co nu deels terug en zie dat mijn Black Sabbath-bruggetje bij Yungblut nog veel toepasselijker was dan ik had gedacht, want ik had van Yungbluts aanwezigheid helemaal geen weet. Paranoid is zeker al voorbij gekomen met een mooie 8,11 staat Black Sabbath ruim bij de beste 100. De afstand tussen Ozzy en Yungblud is overigens niet zo groot. Je zou zelfs best trots op Yungblud kunnen zijn EvilDrSmith. Yungblud was gisteren van de partij bij het afscheidsconcert van Ozzy in Birmingham. Direct na zijn optreden vloog hij meteen naar België vloog om de derde dag van Rock Werchter af te sluiten. Hij gaf tijdens zijn set op Werchter nog een eerbetoon aan Ozzy. Op Werchter nam hij een filmpje met het publiek met een saluut aan Ozzy op. Ze kenden elkaar al want Ozzy had een cameo in de video van het nummer The Funeral van Yungblud.

EDIT: Yungbluts versie van Black Sabbaths 'Changes' is zeker indrukwekkend gezongen. Ik vergeef hem dit halfzachte Top 40-liedje, hij heeft idd hoorbaar meer in zijn mars.
1
geplaatst: 6 juli 2025, 19:46 uur
Even wat achterstallig huiswerk ingehaald. Hoogste scores gaan naar 2 tracks die ik zelf niet meer zo snel zou aanzetten. Iets met overkill of zoiets ..
2188 Fogerty. 6
2189 Santana. 7,5
2190 Alanis. 5
2191 Sparks 7
2192 Skunk A. 6
2193 Biffy C. 7,3
2194 Raye 4
2195 Rod S. 5,5
2196 Neil Y. 5,7.
(Saint Etienne zou een 8+ hebben gekregen)
2197 Kylie. 8,5
2198 Katy P. 5,8
2199 Oasis. 9
2200 Yungblud. 6,2
2201 Olivia 5,5
2188 Fogerty. 6
2189 Santana. 7,5
2190 Alanis. 5
2191 Sparks 7
2192 Skunk A. 6
2193 Biffy C. 7,3
2194 Raye 4
2195 Rod S. 5,5
2196 Neil Y. 5,7.
(Saint Etienne zou een 8+ hebben gekregen)
2197 Kylie. 8,5
2198 Katy P. 5,8
2199 Oasis. 9
2200 Yungblud. 6,2
2201 Olivia 5,5
2
geplaatst: 6 juli 2025, 20:49 uur
De topper van het festivalseizoen? Ik zou in mijn tentje blijven liggen: 4
1
geplaatst: 6 juli 2025, 21:24 uur
Olivia Rodrigo - drivers license - 8
OK, dit is geen oudewittemannenmuziek, desondanks mag ik Olivia graag horen. Vooral de geleidelijke opbouw, die in veel van haar nummers zit, bevalt me.
OK, dit is geen oudewittemannenmuziek, desondanks mag ik Olivia graag horen. Vooral de geleidelijke opbouw, die in veel van haar nummers zit, bevalt me.
1
geplaatst: 6 juli 2025, 22:39 uur
EvilDrSmith schreef:
Haha maar Drivers License is nu ook wel allesbehalve de song uit Rodrigo's oeuvre waar de term poppunk op van toepassing op. Echt punk wordt het bij Olivia Rodrigo nooit hoor, maar als je een nummer als Good 4 U hoort, snap je misschien al een klein beetje waarom de term poppunk hier viel. Als je Avril Lavigne en Paramore maar niks vindt kan je die luisterbeurt achterwege laten. # 2201 Olivia Rodrigo - Drivers License

1
geplaatst: 6 juli 2025, 23:12 uur
3,5
Onvoorstelbaar dat dit toen records brak. Vind het nog steeds niet veel. Good 4 U daarentegen krijgt een dikke voldoende.
Onvoorstelbaar dat dit toen records brak. Vind het nog steeds niet veel. Good 4 U daarentegen krijgt een dikke voldoende.
0
geplaatst: 7 juli 2025, 00:01 uur
JoaMuse schreef:
Haha maar Drivers License is nu ook wel allesbehalve de song uit Rodrigo's oeuvre waar de term poppunk op van toepassing op. Echt punk wordt het bij Olivia Rodrigo nooit hoor, maar als je een nummer als Good 4 U hoort, snap je misschien al een klein beetje waarom de term poppunk hier viel. Als je Avril Lavigne en Paramore maar niks vindt kan je die luisterbeurt achterwege laten.
Ergens, diep weggestopt in het gitaarriffje en/of die drumfill, zou ik het met forse tegenzin moeten snappen, maar had ik nou toch maar beter geluisterd naar je laatste advies. Haha maar Drivers License is nu ook wel allesbehalve de song uit Rodrigo's oeuvre waar de term poppunk op van toepassing op. Echt punk wordt het bij Olivia Rodrigo nooit hoor, maar als je een nummer als Good 4 U hoort, snap je misschien al een klein beetje waarom de term poppunk hier viel. Als je Avril Lavigne en Paramore maar niks vindt kan je die luisterbeurt achterwege laten.

* denotes required fields.