MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

Ken beide niet, maar beide klinken prima.

Lichte voorkeur voor Sgaile: 0-1

0 - 2 ❤️❤️

Ik heb m'n stem aangepast, The_CrY. Ik stem toch voor Sgàile. Staat nu dus eigenlijk 2-4. Mijn excuses.

Conifère is zo'n werelds eigenzinnige krachtpatser daar kan dit Heáfodbán niet tegen op, maar dit nummer is wel goed zeg. 8-0 is een keiharde smackdown, het verschil is ook weer niet zó groot. Het album duurt 2 uur, die bewaar ik voor een later moment. Waarom gooi jij er niet vaker een nominatie in EvilDrSmith?

Ik kan inmiddels wel met grote zekerheid raden wie deze power metal nummers nomineert...
Kiuas ken ik niet, maar dit klinkt toch wel lekker. Finse stukje kwam als een verrassing.
Sgàile zou op papier bijna automatisch mijn stem ontvangen, maar ik vind het standaard en langdradig klinken. Alsof elk stukje een aantal keer onnodig wordt herhaald. Vorig jaar een paar keer dit album een kans gegeven, maar het went niet hoewel dit wel een van de betere nummers is. Aan de albumscores te zien ben ik de enige die er zo over denkt.

4-4

Ik ga een keertje voor het kortere nummer. Lekker hoor.

5-4

PS: wat een tof spelletje is dit toch, Conifère en Heáfodbán zijn twee héérlijke ontdekkingen!

Fleshgod Apocalypse kansloos eruit natuurlijk, maar voordat ik sarcastisch ging doen, toch maar even Ubiquity geluisterd. Veelste lang weer, maar best een sterke plaat. Dus ben er content mee.

Wat een leuke ontdekking dat Kiuas

7-4

odi
7-5

Beide matig.

0-1

Inderdaad.

1-1

1-2

Duidelijke voorkeur voor Marche Funèbre

Ajah, dat Sgaile het verliest van Kiuas is weer bijzonder maar sta er langzamerhand eigenlijk niet echt meer van te kijken.

Allebei niet lekker nee maar, ik voel iets meer voor Marche Funèbre

1 - 4

Ik sta er wel van te kijken dat power metal een battle wint tegenover een ander genre.

Black metal is mijn favoriete metal subgenre, maar Agriculture vind ik herrie.

Bij Marche Funèbre hoor je dat het geen Engelsmannen zijn, maar verder vind ik dit wel lekker klinken. Zit goed in mekaar, goede timing qua grunts, lekkere gitaartoon en -riffs. Het is geen uitschieter, maar wel een goede nominatie. Of ik heb simpelweg een zwak voor melodieuze death doom.

1-5

2-5 de herrie wordt toch wel tot epische proporties gerekt. De Belgen uiteraard ook goed.

odi
3-5

Heb me nooit echt verdiept in Agriculture, toch maar eens gaan doen binnenkort.

Agriculture gezien op Roadburn en ik heb met een brede grijns me kostelijk vermaakt met het volle uur durende apotheose van de climax van de finale van... letterlijk al hun muziek. Welk nummer dan ook, het begint, vervolgt en eindigt met 'de grande finale' van een nummer. Denk in metaltermen als de laatste minuut van Manowars 'Battle Hymn', maar dan con-ti-nu: the whole song long. En dan staan ze ook nog als een stel blije hippies op het podium. Het kon niet iedereen bekoren (vrienden met wie ik mee was), maar ik vond het zeer vermakelijk. De lol-met-bloed-clip sluit dan ook precies aan bij hun podiumpresentatie.
Leuk om nu weer even terug te luisteren.

Marche Funèbre vorig jaar gezien in het voorprogramma van Officium Triste en ik vond ze stiekem veel beter dan Officium (sssst! Niet aan Pim & Co verklappen) en ook dit nummer speelde de band toen.
Erg fraai, maar ik ga voor de originele invalshoek en vrolijke hysterie van Agriculture. Ik ben tenslotte ook de zoon van een agrariër. Deze is voor jou, pa!
5-5

DjFrankie (moderator)
5-6

Gast
geplaatst: vandaag om 20:56 uur

geplaatst: vandaag om 20:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.