MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:
odi
2-1

Lekker hoor, John Tardy

4-1

Gauntlet Ring had van mij nog een troostpunt gescoord. Het kost even een paar minuten om te wennen aan het onnoemelijke kutgeluid, maar dan word je ondergedompeld in een heerlijke bak bordkartonnen lo-fi melodieuze blek.

Ronnie & Johnny doen het idd lekker hier!
5-1

Johnny Marr schreef:
Gauntlet Ring staat noch op YouTube, noch op Spotify. Automatisch punt voor Chat Pile derhalve:

0-1

Ik vermoed dat dit één mijner nominaties is (ben even te lui om het op te zoeken, zoals jij dat was om online wat verder te zoeken ), en pleit derhalve schuldig. Ten tijde van de nominatie stond dit gewoon nog op YouTube, blijkbaar er alweer afgehaald. Dat gebeurt, zeker met zulk (heerlijk) obscuur spul.

6-3 voor Sólstafir en een kudo voor de Doc.

DjFrankie (moderator)
6-4

72. Opeth - §1 vs. Senyawa - Vajranala

Hm, niet bepaald metal dit Senyawa.

1-0

2-0 Avant-garde folk staat Senyawa bij ingedeeld.

EvilDrSmith schreef:
bordkartonnen lo-fi

Die esthetiek associeer ik vooral met de slacker pop/folk/rock à la Pavement en GBV en zo.
Hoe past dat eigenlijk in het kader van de bodemloze hopeloosheid van de mensheid als speelbal in de handen van gedachteloze nihilistische oppergoden (iä Azathoth!) ?

EvilDrSmith schreef:
bordkartonnen lo-fi
voskat schreef:
Die esthetiek associeer ik vooral met de slacker pop/folk/rock à la Pavement en GBV en zo.Hoe past dat eigenlijk in het kader van de bodemloze hopeloosheid van de mensheid als speelbal in de handen van gedachteloze nihilistische oppergoden (iä Azathoth!) ?
Let's unite their lo-fi power. Gauntlet Ring en GBV zijn even zo melodieus. Ze passen helemaal in het stramien van het songrepertoire van de Beatles, alleen dan net ff anders. Robert Pollard drinkt trouwens die hele band van Gauntlet Ring naar de hel en verdoemenis en weer terug, met de duivels gehoornde vingers in zijn neus. (Oh, dat bandje bestaat maar uit twee mannen, dan is het helemaal geen partij voor Pollard).
Slackerblack, dat klinkt wel als een lollig genre. Als het al niet eerder verzonnen is.

Senyawa is more metal than most metal bands in their entire career. Maar dan in een tribal acoustical Indonesian style. Een van de bruutste nummers van 2024. Ze zouden met Kaatayra op tournee moeten.
2-1

2-2
Kece.

DjFrankie (moderator)
3-2

Blij met Lowen en Nasty Savage!!

4-2

Damn, Nasty Savage gemist, die had sowieso mijn stem gekregen. Wat een tering lekkere track is dat! Dieter, was jij niet diegene die, die track meenam naar de Maak Kennis Met topic?

5 - 2

Kondoro0614 schreef:
Damn, Nasty Savage gemist, die had sowieso mijn stem gekregen. Wat een tering lekkere track is dat! Dieter, was jij niet diegene die, die track meenam naar de Maak Kennis Met topic?

Dat was ik zeker. Ook in dit topic ben ik de schuldige

6-2

6-3

Dieter schreef:
(quote)

Dat was ik zeker. Ook in dit topic ben ik de schuldige

Held!

Slift maakt hier de nieuwe soundtrack voor 2001: A Space Odyssey.

Ik heb de nieuwe MDB niet eens meer geluisterd, ik was al voldoende afgeknapt door het ene nummer dat de revue passeerde in het 2024-kennismakingsspelletje. Echter, dit nummer bevalt me stukken beter. En wie zet deze korzelige grafstem op? Dat is toch niet Stainthorpe? Of wel? Is dit voor het eerst in dik dertig jaar dat hij weer een soort van grunt opzet? Opmerkelijk. Ik krijg prompt weer zin om die plaat nu wél te checken.
Edoch, ik ga toch voor de nieuwe soundtrack van Kubricks meesterwerk.
0-1

DjFrankie (moderator)
0-3

Ik ga mee: 0-4

1-4

odi
3-4

4-4

Het gaat van 1-5 naar 2-4? laboomzaa?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.