MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

1-1

2-4

2-7

Nog steeds tot de 8, neem ik aan?

Ik vind het stom en een gemiste kans dat Lowen niet op Roadburn staat.
En... godver? Wat zie ik? De band speelde vorige week nog in de 013? Aaarrghhh....
Waarom wist ik dit niet?
[...]
Oh, de band speelde in het voorprogramma van Zakk Sabbath. Ah, dat interesseerde me dan weer een stuk minder. Nouja, nog even op mijn honger zitten voor een herkansing.

En wat zingt daar samen met Blaze? Het heeft de looks van een blackmetaldude, maar zingt allesbehalve als zodanig. Is dit een androgyne blackmetalzanger? Non-binaire blackmetal?
[...]
Oh, het blijkt de zanger van Wolf te zijn. Sorry, wizziknie'.
3-1

EvilDrSmith, Lowen is een van de 7 namen die al aangekondigd zijn voor Samhain Maastricht 25 & 26 oktober. Met o.a. White Ward, Frail Body en Sunken is dat al een heel mooi begin. Ik weet niet in hoeverre je stoner/sludge doom leuk vindt (vast wel want dat zijn de oude Roadburn namen), maar High on Fire, Conan en Morast zijn ook van de partij.

Ik vind de Roadburn line-up opnieuw best middelmatig trouwens. Sommige dagen een paar gave namen, maar dat is het dan ook. Merk dat ze problemen krijgen nu er meer niche festivals zijn die zich meer concentreren op puur en alleen metal en daarmee veel interessante metal namen wegkapen, dan wel ook op hun line-up hebben staan. De exclusiviteit van vroeger ebt weg. Tegelijkertijd de verschuiving naar 'spannende' bands die artistiek meer vorm dan inhoud bevatten ook jammer. Alsnog mooie boekingen zoals Dødheimsgard met 'Black Medium Current' integraal.

Apollo schreef:
EvilDrSmith, Lowen is een van de 7 namen die al aangekondigd zijn voor Samhain Maastricht 25 & 26 oktober. Met o.a. White Ward, Frail Body en Sunken is dat al een heel mooi begin. Ik weet niet in hoeverre je stoner/sludge doom leuk vindt (vast wel want dat zijn de oude Roadburn namen), maar High on Fire, Conan en Morast zijn ook van de partij.

Ik vind de Roadburn line-up opnieuw best middelmatig trouwens. Sommige dagen een paar gave namen, maar dat is het dan ook. Merk dat ze problemen krijgen nu er meer niche festivals zijn die zich meer concentreren op puur en alleen metal en daarmee veel interessante metal namen wegkapen, dan wel ook op hun line-up hebben staan. De exclusiviteit van vroeger ebt weg. Tegelijkertijd de verschuiving naar 'spannende' bands die artistiek meer vorm dan inhoud bevatten ook jammer. Alsnog mooie boekingen zoals Dødheimsgard met 'Black Medium Current' integraal.
Dat is idd een mooi affiche van Samhain. Het festival staat al een paar jaar op mijn netvlies, maar tot nu toe heeft het mijn trommelvlies nog niet laten trillen.

Maar wat jij zegt over Roadburn: dat wegkapen is al lang niet meer het geval. De meeste van die bands die nu op Samhain staan: die hebben al een of meerdere keren gespeeld op Roadburn. Sowieso de meeste bands die nu allemaal op de Samhains, Soulcrushers, Desertfests e.d. staan: zeker driekwart heeft Roadburn allemaal al gehad. Roadburn wil juist niet blijven hangen in die niche. Al ettelijke jaren niet meer. Dat vind ik juist ook mooi (en moedig) van dat festival. Ze kijken verder. Want wat jij bedoelt met middelmatig, bedoel je dan niet eigenlijk dat je minstens de helft van de artiesten niet kent (wat in mijn geval zeker zo is: ik haal de 50% zelfs lang niet)? Of dat het je genres niet zijn? En wat betreft vorm boven inhoud: mwoah, dat is een mening. Tuurlijk zullen er bands zijn, waarvan je denkt: moet dat nou? Maar in meeste gevallen ervaar je dat pas op het moment dat je er live middenin staat. Zo vond ik de elektronische sets van zowel Fluisteraars als Blood Incantation geen hol aan: anderen vonden dat juist hoogtepunten van het festival.
Roadburn heeft juist wél heel veel exclusieve optredens en artiesten, echter niet meer (standaard) in het doom/sludge/stoner-wereldje. Dat is tegenwoordig maar een klein onderdeel van line-up.

Een vriend en ik hebben recentelijk nog een lang gesprek gehad met Mister Roadburn, Walter, misschien wel leuk om "even" te lezen: Eenzaam op zijn eigen festival – een interview met Mr. Roadburn, Walter Hoeijmakers – Arrow Lords of Metal - arrowlordsofmetal.nl

Had jullie interview toevallig al gelezen, vandaar spreek ik over 'spannende' bands. Was een leuk interview trouwens. Die scherpe opmerking over 'een spiegel voorhouden' kwam van jouw kant gok ik? Ik stuur je wel een privéberichtje, want anders gaat dit veel te off-topic.

6-1

DjFrankie (moderator)
7-1

Gauntlet Ring staat noch op YouTube, noch op Spotify. Automatisch punt voor Chat Pile derhalve:

0-1

0-2

Het is wel te vinden op Youtube. Het album staat erop en dan moet je navigeren naar het juiste nummer, op 19:14.

0-4

0-6

2-0 helaas voor Solstafir

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.