MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "van het jaar 2024 #3

zoeken in:

odi
6-6

0-2

Ik heb juist vandaag (gisteravond) de 2-LP 'Invincible Shield' van Priest ontvangen. Ik vind het toch behoorlijk stom dat je, zeker verhoudingsgewijs, best wel serieus geld neerlegt voor vinyl en dat de bonustracks tegenwoordig weer vaker op (bepaalde) cd-uitgaves lijken te staan. Het lijkt wel weer de late 80s/early 90s om de lp links te (moeten) laten liggen ten faveure van de (veel duurdere) cd die middels extra liedjes goed in de markt werd gezet.
Alleen is de lp nu het kostbare kleinood. En met minder songs. Ja, er is wel een LP-versie waarop de drie Priest bonustracks staan (in de vorm van een extra singletje), maar die is helemaal achterlijk duur. Irritante ontwikkeling. Terwijl er plek zat is op het vinyl: kant A duurt nauwelijks tien minuten. Kut$ony. Misschien dat ik dan toch nog een keer de 'deluxe edition' van de cd ervan aanschaf, want deze bonustracks zijn best lekker, zeker dit 'The Lodger'.

Enfin, ik kies uiteindelijk toch voor Anciients. Misschien wel omwille van de kinnesinne.
1-2

Wat een gedrocht van de Priestbazen. Jammer dit.

2-2

odi
3-2

4-2

6-3

odi
1-1

1-2

3-2

4-2

DjFrankie (moderator)
5-2

Nooit gehoord van Olhava, terwijl deze band in een tijdsbestek van vijf jaar liefst zes albums wist uit te brengen. Tsja, je moet toch wat in tijden van corona en als je land- en leeftijdsgenoten zich overhoop laten schieten in Oekraïne. Fraaie, edoch ietwat eenvormige atmos.black. En ze houden van een lange adem zie ik: op al hun albums staan werkjes van vergelijkbare, of nog langere lengtes.
Maar een (soort van) fade-out van dik drie minuten? Hahaha, dat durfde in de jaren 80 zelfs Dio niet met zijn nummers.
Huntsmen is uiteindelijk toch wat indrukwekkender.
6-2

2-0

Ik had afgelopen weekend nog een LP gekocht op het befaamde (of is het meer beruchte?) label Mausoleum, maar Ufomammut zal met dit nummer vast geen eerbetoon aan dat Belgische 80s B-label hebben bedoeld.
Nipt 2-2

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.