MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The Big 4 of Thrashmetal Top 100 Meter

zoeken in:
85. Anthrax - Blood: 7,6
86. Megadeth - Foreclosure of a Dream: 7,1
87. Metallica - Nothing Else Matters: 10 (toekomstig sterflied van moeders (hopelijk mag het nog lang duren), verdient niks anders dan de maximale score)

In tegenstelling tot 'Enter Sandman' vind ik dit nog steeds fijn om te horen.

9,3

Ik ben gek op rockballads maar op de één of andere manier heb ik nooit een klik kunnen krijgen met dit nummer. Slecht is het niet maar heel goed ook zeker niet wat mij betreft. Cijfer; 6

Heb het nummer vanochtend weer even gedraaid. Toch minder irritant dan ik me herinnerde. Echt geweldig wordt het echter ook niet. Doe mij dan The unforgiven maar als het een ballad van dit album moet zijn. Een zesje is toch wat te karig dus ik maak er een 7 van. Simon77

86. Megadeth - Foreclosure of a Dream: 9,5
Op dit soort tracks vind ik de zang van Mustaine echt fantastisch.

87. Metallica - Nothing Else Matters: 9
Het nummer dat elke 15-jarige gitarist als eerste op gitaar wil leren. Het nummer dat Metallica voor veel mensen op de kaart heeft gezet. Wat ik er dan van vind is niet zo belangrijk. Dit nummer is groots, en eens in de zoveel tijd kan ik het goed hebben.

86. Megadeth - Foreclosure of a Dream: 7,2
Op dit soort tracks vind ik de zang van Mustaine echt problematisch.

87. Metallica - Nothing Else Matters: 8,5
Ik was inmiddels 18 jaar en had geen enkele ambitie om gitaar te spelen, behoudens de luchtvariant.
Wat ik ervan vind, vind ik voor mezelf heel belangrijk.
Ik kan het nummer ook goed hebben, mede door de klinkende en voor metalbegrippen revolutionair goede productie, maar het blijft een hard gelag vergeleken met de eerste drie albums.

Simon77Ik wil Dead Skin Mask graag nog verhogen naar een 9,3. Dit is toch wel een heel erg gaaf nummer.

Anthrax - Blood 9,3
Ik ken Persistence of Time van alle Anthrax albums die we hier behandelen het slechtst. Daar moet toch maar eens verandering in gaan komen, want dit vind ik echt een geweldig nummer.

Megadeth - Foreclosure of a Dream 7,8
Een nummer waar ik iets minder mee kan dan eerdere Megadeth nummers van de laatste twee albums.

Metallica - Nothing Else Matters 6,5
Ik ga bij dit nummer altijd heen en weer tussen vervelende zeikballad en toch wel een mooi nummer. Ook nu weer. Hoewel Nothing Else Matters nooit een favoriet van mij zal worden, kan ik het toch ook geen slecht nummer vinden.

Nieuwe komt morgenavond. Feestje liep wat uit vanmiddag, dus ik sla even over

Simon77 schreef:
Nieuwe komt morgenavond. Feestje liep wat uit vanmiddag, dus ik sla even over

Carnaval?

ABDrums schreef:
(quote)

Carnaval?
Nee, kinderfeestje
Ver boven de rivieren.

Simon77 schreef:
Nee, kinderfeestje
Ver boven de rivieren.

Carnaval is ook een kinderfeestje. Ik prijs me dan ook meer dan gelukkig dat ik ver boven de rivieren woon.

84. Slayer - Dead Skin Mask - 7.7
Lekker onheilspellend sfeertje zit hierin hoor. Beukt, ramt en schuurt niet zoals hun eerdere werk. Maar ze laten zich hier weer lekker van een melodieuze kant horen. Erg fijn weer. Araya mist wel wat venijn in zijn zang, maar is hier gelukkig wel weer goed in de mix.

85. Anthrax - Blood - 8.4
Anthrax komt opnieuw erg sterk uit de hoek hier. Waar de rest het tempo flink verlaagd hebben, gaat Anthrax wel lekker door. Ook hier beuken ze weer heerlijk door. Zo hoor ik ze graag.

86. Megadeth - Foreclosure of a Dream - 6.9
Deze bevalt wat beter dan de vorige, maar hij klinkt ook hier weer te zeikerig om lekker naar te luisteren. Zowel qua zang als muzikaal missen ze hier venijn, agressie en rauwheid. Leuk dat het allemaal wat toegankelijker klinkt, maar er gebeurt te weinig om heel interessant te blijven. De kleine muzikale escapade net na de helft is leuk, maar mist impact. Het is allemaal erg rechtoe rechtaan.

87. Metallica - Nothing Else Matters - 6.5
Tja, dit blijft een klassieker, maar nu we zo door de albums gaan merk ik toch dat dit me veel minder weet vast te grijpen dan hun oudere werk. Fijne ballad, dat zeker. En ze klinken hier ook goed. Maar het is allemaal een beetje te netjes, teveel binnen de lijntjes en te veilig. Ik hoor dan liever Sandman. En als ze muzikaal eindelijk even losbarsten is het allemaal wel heel erg kort.

Het viel mij alles mee eerlijk gezegd, Nothing Else Matters komt tot een 8,2 gemiddeld en staat daarmee in het midden van de ranglijst.

41 | Megadeth - Foreclosure of a Dream | 8,2375 | 16 stemmers
42 | Megadeth - My Last Words | 8,2143 | 21 stemmers
43 | Metallica - Nothing Else Matters | 8,2111 | 18 stemmers
44 | Anthrax - I Am the Law | 8,2100 | 20 stemmers
45 | Metallica - Motorbreath | 8,2065 | 23 stemmers

Het titelnummer Seasons in the Abyss is de afsluiter van het vijfde studioalbum van Slayer. Het nummer zou geïnspireerd zijn door de occulte en spirituele filosofie en nieuwe religieuze beweging Thelema die werd opgericht door Aleister Crowley begin twintigste eeuw. The Abyss (De Afgrond) is een belangrijk onderdeel hiervan en het geeft de grote kloof of leegte aan die onze wereld scheidt van onze goddelijke bron.

Snel over naar de muziek maar

88. Slayer - Seasons in the Abyss

The Big 4 of Thrashmetal playlist op Spotify

10

Toevallig was ik dit weekend in Brabant om een andere reden dan carnaval, maar toch heb ik uren tussen de feestgangers gestaan (was onvermijdelijk). De sfeer was goed, maar wat een parade aan eenheidsworsten. Gros loopt rond in hetzelfde pakje met dezelfde flauwe woordgrappen op aangehechte buttons. Ik had verwacht meer verschillende outfits te zien, een beetje zoals Halloween in de VS. Vanwaar die standaardoutfit? En dan heb ik het nog niet eens over de muziek gehad...

Blood: 7,0
Foreclosure of a Dream: 8,0
Nothing Else Matters: 9,0
Seasons in the Abyss: 7,0

Wereldnummer! Begint een herhaling te worden maar; het drumbeest Lombardo in optima forma! Cijfer; 10

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.